1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

« · 1076718 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
jens_88:

Det blir en lång mörk vinter.
Kommentera

Yellowcard: inte en challeballe har vi mot dom som det ser ut nu.
Kommentera

Dennis Persson eller Mats Hansson?
Kommentera

Simmalugnt: frågan är om vi har nåt att sätta emot Leksand..
Kommentera

Simmalugnt: Varför scouta Leksand för? Det är dom som slutligen kommer slå oss ur Elitserien
Kommentera

Kvalserien här kommer vi!

Dags för ledningen att scouta Leksand och Malmö?
Kommentera

jaja... brynäs har det värre (INTE i tabellen men för kvällen)
Kommentera

ITK: Jag instämmer i 99% av vad du skriver där.. Förutom att Moe ska bort, han är inte dålig om man jämnför med Dennis Persson eller han jag såg ljus hos i början av matchen Tomas Skogs....
Kommentera

ITK: mr caps lock
Kommentera

Och NU kommer det en time out
Kommentera

lincoln: Där har vi den definitiva slutpunkten för i afton.

Tack för det!

Trevlig kväll alla...
Kommentera

det här kommer att skrivas endast i versaler.

TIMRÅ ÄR ELITSERIENS SÄMSTA LAG, VAD I HELA JÄVLA HELVETE HÅLLER VI PÅ MED? FÖRSVARSSPELET SOM VI HAR ANMÄRKT PÅ.... JA JAG VET INTE HUR JÄVLA MÅNGA GÅNGER ÄR FAN I MIG BEDRÖVLIGT!

LÄRKING VILKET JÄVLA SATANS SKÄMT, JAG CITERAR KUNG KAPANEN "JAG HATAR CHRISTER LÄRKING"

MÄKIHAO, HELT RÄTT MEN DEN TACKLINGEN SKULLE DU TAGIT TIDIGARE. DET FINNS FAN I MIG INGEN SOM VÅGAR SATSA I DET HÄR JÄVLA JUNIORLAGET! VAKNA UPP NU INNAN DET ÄR FÖRSENT OCH VI STÅR DÄR MED MED HUDDINGE HC SOM MOTSTÅNDARE, AVGÅ :

THOMAS JOHANSSON <- DIN OVILJA ATT SATSA HAR SATT OSS I SKITEN
STEFAN LINDKVIST <- TA PÅ DIG ANSVARET
ROBERT CARLSSON <- SE OVAN

ERSÄTT FÖLJANDE SPELARE NU!

SKOGS
PERSSON
ERIXON
MOE
SAMUELSSON
AXELSSON
SUNDH
SVENSSON

DET HÅLLER INTE ATT HA ETT JUNISGÄNG UTE PÅ ISEN SOM HELLRE DRICKER SPRIT PÅ SVENSSONS OCH OSCAR ÄN ÄR UTE PÅ ISEN OCH SPELAR ISHOCKEY!

DEN MENTALITET DET HÄR SOPGÄNGET VISAR UPP ÄR SKRÄMMANDE DÅLIG! LÖNEDRAG OCH STRAFF ÄR DET ENDA SOM VERKAR BITA PÅ DE HÄR JÄVLA BRÖDGÄNGET!
Kommentera

Varför spelar man som hej kom och hjälp mig när man vet dem kan bättre sammt varför bänkar man Åkerlund när han är i bra form. Tycker Backe är väldigt bra keeper men detta är ej hans säsong.
Kommentera

Fy fan va Ros, Nyström och Virus mår gott nu
Kommentera

Bigthelin:

Det är billigare att bo i en bostadsrätt, trots finanskrien, än det är i ett utvisningsbås!!!!
Det har varit så hela hösten.
Kommentera

Lika bra att klubbledningen inser faran redan nu!

Skit i ekonomin i år - Det blir betydligt dyrare att åka ur serien, och det är nog tyvärr en reell risk med detta material.

Alltså, skicka ett antal spelare och ta in några nya. Vi bör ju ha lite kapital sedan tidigare år. Som sagt, skit i kostnaden nu - Annars kan det bli det sista ni gör som ledning i en ES-förening...
Kommentera

Men jaäää inteee bitter....
Kommentera

det står 12-47 i utvisningsminuter nu...... helt otroligt..
Kommentera

Anonymous: määäääkihao py ö räää laaa
Kommentera

Jaha ja, Backe-Backarna 2-2. Skönt iaf att se Mäkiaho visa känslor, det var väl på tiden, eller nåt...
Kommentera

Anonymous: Någon som visar missnöje över matchen i alla fall... annars verkar det tamt...
Kommentera

Bigthelin: annars blir nog snart ganska tomt i hallen
Kommentera

Matchstraff för det där...?
Kommentera

Bigthelin: Mäkihao tappar humöret
Kommentera

Nu går jag ut och när jag kommer in så ska det vara 4-4
Kommentera

Jag hoppas den här matchen är en väckarklocka för både spelare och ledare/ledning....
Kommentera

K***************************KEN!!!!!!!!!!
Kommentera

Där kom spiken...
Kommentera

Mathias: Ja de verkar vara så tyvärr. Hoppas dom inser inom en snar framtid att de måste in med en center och minst en back.
Kommentera

Ut med: Skogs, Persson, Challe, Backe, Jonte och Thord Johansson.......Äh vadfan, ut med Mäkiaho också!
Kommentera

250kg kärlek: Tycker du har fel. Två mål får han ta på sig. Dessutom skulle Åke stått.

Vi orkar inte.
Kommentera

General_Moisio: Med dagens sportchef. hm aldrig? Kanske vill ha oss ner och spela banan hockey med Sundsvall, vad vet jag!
Kommentera

Ambroo: Absolut. Redan för 97 år sedan så sa jag att det här kommer aldrig att gå med en sådan här centeruppsättningen. Med Timo i laget och en riktig center (d.v.s. INTE Jonte) då ser det bra ut. Dessutom Styf och Lotvo och Åke i mål.

Nu är det inte så.

Sedan måste väl även du se att vi möter ett lag idag. Ett Rögle på bortaplan som kör sin grymt intensiva ishockey och täpper till i mittzon. Då blir det inte lätt. Det är bara lägga ner och jaga som gäller. Tyvärr har inte det heller gått.
Kommentera

jonmannen: i kvalserien mot leksand torskar vi med 10-1 XD
Kommentera

jonmannen: Jag sa till frugan på skoj för 3-4 matcher sen, att spelarna kanske vill ha bort Challe och detta var enda sättet. Kanske var det så, jag börjar tro lite på det även om de är proffs och har betalt. Jag menar är man missnöjd med sin arbetsledare på jobbet maskar man kanske också.
När man nästan ger upp och går ifrån matchen hoppas man lite innerst inne att det måste vara något fel, för varje individuell spelare är ju tillräcklgt bra för att prestera enormt mycket bättre än så här, jaja en period kvar men den skiter jag nästan i.
Kommentera

Hur lång tid ska de ta innan Timrå agerar?
Kommentera

Skarin: Jodå, jag har sett matchen och tycker INTE att Backlund varit bra. Han får ta på sig minst ett mål, kanske två. Å andra sidan är det inte lätt att vakta Timrås mål då laget, i synnerhet backarna, spelar så otroligt dåligt.

Vad jag ville ha sagt var att: det spelar ingen roll om världens bästa målvakt (vilket absolut inte var Backlund jag åsyftade utan generellt) vaktar målet i Timrå. Målen trillar in förr eller senare när vi inte har tillstymmelse till defensivt spel.

Kommentera

Ambroo:

Genirer? Här finns inga jävla genier..
Detta är mer en dagissida ;) Om du frågar mig!
Kommentera

RTS: JOnte lär väl itne använda opinionsåret i om det blir allsvenskan. Men det är fan waaaay för tidigt att rusa iväg så jävla lång. Det ser inte bra ut, det ser åt helvete kasst ut men det är en massa matcher kvar och sedan även en kvalserie (som vi överlevt förut) innan det ska pratas om nått jävla allsvenskan här inne.
Kommentera

Mathias: Det är svårt att hålla sig när alla genier är samlade på ett och samma ställe.
Kommentera

RTS: Dennis är bättre än Skogs iaf.
Kommentera

Skarin: Visst, backar och Backe hit och dit, men forwards då? Vi har en förstaline som innehåller två spelare, en andra med enbart brunkare, en tredje som saknar en naturlig center och en fjärde som knappt finns...
Kommentera

RTS: Det enda possitiva med denna match är att nr 8 fick utgå!.
Hårda ord men det kan inte bli sämre.
Kommentera

Ambroo:

Tyckte du sa att du skulle skita i detta förut, men lik förbannat så sitter du kvar.. Nästan lika roligt som dit val av länk
Kommentera

ralus: Skulle vilja veta vilka matcher de spelat bra, ärligt!
Okej Hv o Frölunda hemma, LHC borta. du kan inte mena att Lule hemma var så speciellt bra trots vinst.

Jag har hittils inte setta att vi spela oss fram till tex ett friläge, på 13 omg inte mer än 4-5 riktiga anfall. inte en ända gång ett riktigt TRYCK i anfallszon där vi "rullar upp" motståndarna som man är van att se Timrå i 10-12 ggr per match.

Nu är jag säker, vi spelar i allsvenskan nästa år, och då behöver ni som vill ha Timrå i Timrå inte oroa er.
För åker vi ut, Kommer vi aldig tillbaka, bara att titta vi har kontrakt med nästa säsong, och jag är tämligen säker på att det ända vi kan vara stolta över är att vi har allsvenskans klart dyraste spelare genom tiderna, nämligen nr 71.

Gör något rätt!!! någon gång Timrå.
Kommentera

250kg kärlek: Hehe, det står 3-0 och Backe får ta på sig två mål. Men det kanske inte du har sett. Du är en av få isf.
Kommentera

Foyn: Nej, behåll honom. Challe eller Jonte måste bort.
Kommentera

Mathias: Fortfarande tycker inte jag att det sitter i målvaktsspelet (även om också jag tycker att Åkerlund skulle fått förtroende i dag igen).

Problemet sitter i vårt defensiva spel. Jag tror att det var farligheter vid vartenda tillfälle Rögle kom in i Timrås zon. Till synes helt ofarliga chanser slutar med livsfarliga möjligheter. Då räcker det inte ens med världens bästa målvakt. Förr eller senare trillar målen in.

Vi är helt enkelt bedrövlig i vårt backspel. Det visar sig också i offensiv zon. Det luktar osäkerhet på alla platser i laget, p.g.a. en alldeles för dålig defensiv. Och tyvärr har det inte blivit nämnvärt bättre under säsongen. Det oroar mig rejält.

Kommentera

Mathias: Man tackar ödmjukast.
Kommentera

Ambroo:

Jo, visst är det så. Men jag hoppas dom lär sig nån gång, att man måste ha minst 3 st backar av ES klass. Kanske till och med 4 st som kan slå ett pass!!!
Kommentera

« · 1076718 · »