1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

« · 1076604 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Taurus: I 95% av fallen så har även en hyfsad målvakt koll på de där puckarna och det oavsett backhjälp eller ej.
Kommentera

Ambroo:

Nä, precis!! Det är ju vissa som inte kan det i det här laget!!
Kommentera

Salmela blev väll skickade till AHL....
Kommentera

Ambroo: Ja Backlund ser inte bra ut, jag är väldigt besviken.
Kommentera

Ambroo:
Nu snackar inte jag om enbart den här matchen!!
Kommentera

Yellowcard: nä jag håller med. har försökt skriva någonting här men man blir bara stirrandes...
Kommentera

Fan tänk om detta fortsätter och vi gör en riktigt usel säsong men snudd på kvalserien (gud förbjude!), vilka är då sugen på att förlänga? Massor med kontrakt som går ut snart ju.
Kommentera

Ja nu kan ni ju lägga ner gnället på ny arena i alla fall. Om ändå Pärssinen kunde bli frisk igen, han betyder så ruskigt mycket.

Minst sagt annorlunda radiokommentator, Pyö-relä har han lite svårt att uttala om man säger så.
Kommentera

Taurus: inte jag heller, Backlund har inte varit bra. Ja han har gjort några fina räddningar under säsongen men när det kommer till kritan så släpper han in puckar som en förväntad toppmålvakt ska ta.
Kommentera

Med Backlund - Vinner vi inga matcher
Med Åkerlund - Vinner vi matcher

Men dom vägrar spela Åkerlund
Så ganska enkelt - Kvalserien nästa!
Kommentera

Taurus: Jo men det är ju allmänt känt sen tidigare och just därför så behöver vi en målvakt som kan spika igen, eller som iaf tar det han ska ta.
Kommentera

Ja nu vet man hur en Giffare känner sej säsong efter säsong..
Kommentera

Det är riktigt pinsamt hur man släpper matchen, radar upp ännu en torsk och knappt verkar bry sig. Inga känslor, ingen glöd eller nånting. Challe kan ju inte ändra på något med en timeout, han behöver nog börja fundera på hur han kan ändra på den slöa mentaliteten, han kanske anser att han sitter säkert, om han gör det eller ej har jag ingen aning om, men han borde verkligen inte göra det just nu.
Kommentera

Snoop: Bedrövligt? Varför blundar alla i Timrås ledning när backuppsättningen knappt håller allsvensk klass? Det är så man skäms tame fan!
Kommentera

Tyvärr så ser det allt annat än ljust ut för tillfället. Timrå räcker inte till, det finns inte tillstymmelse till eget spel.

Dock så tänker jag inte klaga på Erixon eller Persson, de spelar nog efter sin förmåga. Nästan iaf...

Ska det klagas på någon/några så är det väl de som satt ihop laget till denna säsong.

Ska vi lyckas komma in i den här matchen så krävs det att vi får in någon turpuck...
Kommentera

Ambroo: Han står ju vid båsdörren
Kommentera

Jag saknar gamla Timrå under säsongerna 00-05, då jobbade vi hårdast av alla men de gör vi inte nu längre :(
Kommentera

dr-nix:

Jo visst!! Han har inte varit bra, men det spelar ingen roll så länge vi inte skapar ett SKIT framåt. Tycker hela laget ska skämmas å det största. Det här är inget annat än ett stort fiasko!!!!
Kommentera

Ambroo: Länk till dig själv ser jag ;)
Kommentera

alltså, vi måste ju börja göra något, VI GÅR UNDER!!!!!
Kommentera

Mathias: Var det inte Kapanen och Hirsch som körde ett tag att dom delade på 1a platsen. ena stog tills den gjorde en dålig match och då fick nästa chansen tills han inte var så het längre. Lite konkurrens helt enkelt. Därmed hade vi ju också de två bästa målvakterna har jag för mig det surrades en hel del om den säsongen...

Backsidan tänker jag inte ens prata om...
Kommentera

... det hemska är att snart lär man inte bara heja på Timrå... Man kommer heja på alla lag som möter typ Luleå och SSK samt de andra lagen som är i botten av tabellen.

Det enda som talar för att vi ska lyckas vända är att Rögle tappat 3-0 förut
Kommentera

Ambroo: Det här kan vara Charles sista match, för gott.

Att man ställer en seg och bedrövlig Backe i mål, när Åke varit lysande och visat oss hur en matchvinnarmålvakt uppträder, då borde inte mkt tala för att Challe få vara kvar.

Jag ser inga alternativ. Jag behåller hellre Jonte (trots att han suger) än Challe.
Kommentera

Konstigt... Jag har sagt i tre säsonger att Backlund inte håller. Fått en del skit för det, nu verkar det som fler och fler inser det jag sett länge....
Känns som att nu måste något hända ! Men vad ? Håller med Ambroo att laget saknar karaktär. Nya spelare/tränare vet jag inte om det kan vara en lösning?

Tur att Jonte är bra vart fall ;)
Kommentera

Majkii: Hungerstrejka?
Kommentera

Taurus: absölut .. bara en puck som är en tavla .. men ser du ofta backe göra dom där omöjliga räddningarna som är matchavgörande . dom där som man egentligen inte kan kräva.. som en riktigt bra målvakt brukar göra.. sen att det inte är direkya tavlor det är en annan sak... han släpper tex retur på allt .. och han har ingen aning om var han styr dom heller.. '
Kommentera

Bigthelin: Årets Timrå är ett hot mot mitt hockeyintresse. Det är fan inte roligt att se dom spela längre. Kan ta förluster så länge man visar att man kämpar på isen
Kommentera

Skarin: Skulle vi inte kunna sälja Mäkiaho ? Känns som att den gubben inte blir någon succé.
Kommentera

Ambroo:

Jo, visst är det så. Men jag hoppas dom lär sig nån gång, att man måste ha minst 3 st backar av ES klass. Kanske till och med 4 st som kan slå ett pass!!!
Kommentera

Mathias: Man tackar ödmjukast.
Kommentera

Mathias: Fortfarande tycker inte jag att det sitter i målvaktsspelet (även om också jag tycker att Åkerlund skulle fått förtroende i dag igen).

Problemet sitter i vårt defensiva spel. Jag tror att det var farligheter vid vartenda tillfälle Rögle kom in i Timrås zon. Till synes helt ofarliga chanser slutar med livsfarliga möjligheter. Då räcker det inte ens med världens bästa målvakt. Förr eller senare trillar målen in.

Vi är helt enkelt bedrövlig i vårt backspel. Det visar sig också i offensiv zon. Det luktar osäkerhet på alla platser i laget, p.g.a. en alldeles för dålig defensiv. Och tyvärr har det inte blivit nämnvärt bättre under säsongen. Det oroar mig rejält.

Kommentera

Foyn: Nej, behåll honom. Challe eller Jonte måste bort.
Kommentera

250kg kärlek: Hehe, det står 3-0 och Backe får ta på sig två mål. Men det kanske inte du har sett. Du är en av få isf.
Kommentera

ralus: Skulle vilja veta vilka matcher de spelat bra, ärligt!
Okej Hv o Frölunda hemma, LHC borta. du kan inte mena att Lule hemma var så speciellt bra trots vinst.

Jag har hittils inte setta att vi spela oss fram till tex ett friläge, på 13 omg inte mer än 4-5 riktiga anfall. inte en ända gång ett riktigt TRYCK i anfallszon där vi "rullar upp" motståndarna som man är van att se Timrå i 10-12 ggr per match.

Nu är jag säker, vi spelar i allsvenskan nästa år, och då behöver ni som vill ha Timrå i Timrå inte oroa er.
För åker vi ut, Kommer vi aldig tillbaka, bara att titta vi har kontrakt med nästa säsong, och jag är tämligen säker på att det ända vi kan vara stolta över är att vi har allsvenskans klart dyraste spelare genom tiderna, nämligen nr 71.

Gör något rätt!!! någon gång Timrå.
Kommentera

Ambroo:

Tyckte du sa att du skulle skita i detta förut, men lik förbannat så sitter du kvar.. Nästan lika roligt som dit val av länk
Kommentera

RTS: Det enda possitiva med denna match är att nr 8 fick utgå!.
Hårda ord men det kan inte bli sämre.
Kommentera

Skarin: Visst, backar och Backe hit och dit, men forwards då? Vi har en förstaline som innehåller två spelare, en andra med enbart brunkare, en tredje som saknar en naturlig center och en fjärde som knappt finns...
Kommentera

RTS: Dennis är bättre än Skogs iaf.
Kommentera

Mathias: Det är svårt att hålla sig när alla genier är samlade på ett och samma ställe.
Kommentera

RTS: JOnte lär väl itne använda opinionsåret i om det blir allsvenskan. Men det är fan waaaay för tidigt att rusa iväg så jävla lång. Det ser inte bra ut, det ser åt helvete kasst ut men det är en massa matcher kvar och sedan även en kvalserie (som vi överlevt förut) innan det ska pratas om nått jävla allsvenskan här inne.
Kommentera

Ambroo:

Genirer? Här finns inga jävla genier..
Detta är mer en dagissida ;) Om du frågar mig!
Kommentera

Skarin: Jodå, jag har sett matchen och tycker INTE att Backlund varit bra. Han får ta på sig minst ett mål, kanske två. Å andra sidan är det inte lätt att vakta Timrås mål då laget, i synnerhet backarna, spelar så otroligt dåligt.

Vad jag ville ha sagt var att: det spelar ingen roll om världens bästa målvakt (vilket absolut inte var Backlund jag åsyftade utan generellt) vaktar målet i Timrå. Målen trillar in förr eller senare när vi inte har tillstymmelse till defensivt spel.

Kommentera

Hur lång tid ska de ta innan Timrå agerar?
Kommentera

jonmannen: Jag sa till frugan på skoj för 3-4 matcher sen, att spelarna kanske vill ha bort Challe och detta var enda sättet. Kanske var det så, jag börjar tro lite på det även om de är proffs och har betalt. Jag menar är man missnöjd med sin arbetsledare på jobbet maskar man kanske också.
När man nästan ger upp och går ifrån matchen hoppas man lite innerst inne att det måste vara något fel, för varje individuell spelare är ju tillräcklgt bra för att prestera enormt mycket bättre än så här, jaja en period kvar men den skiter jag nästan i.
Kommentera

jonmannen: i kvalserien mot leksand torskar vi med 10-1 XD
Kommentera

Ambroo: Absolut. Redan för 97 år sedan så sa jag att det här kommer aldrig att gå med en sådan här centeruppsättningen. Med Timo i laget och en riktig center (d.v.s. INTE Jonte) då ser det bra ut. Dessutom Styf och Lotvo och Åke i mål.

Nu är det inte så.

Sedan måste väl även du se att vi möter ett lag idag. Ett Rögle på bortaplan som kör sin grymt intensiva ishockey och täpper till i mittzon. Då blir det inte lätt. Det är bara lägga ner och jaga som gäller. Tyvärr har inte det heller gått.
Kommentera

General_Moisio: Med dagens sportchef. hm aldrig? Kanske vill ha oss ner och spela banan hockey med Sundsvall, vad vet jag!
Kommentera

250kg kärlek: Tycker du har fel. Två mål får han ta på sig. Dessutom skulle Åke stått.

Vi orkar inte.
Kommentera

Ut med: Skogs, Persson, Challe, Backe, Jonte och Thord Johansson.......Äh vadfan, ut med Mäkiaho också!
Kommentera

« · 1076604 · »