1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05

« · 1183041 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Kan inte undgå att tänka på hur målgörandet skulle sett ut om Corso spelat.....
Kommentera

The great one:

BRA.

Rögle spelar ju så smart, manövrerar ut Timrå rätt lätt vilket är en akilles häl för Tik. Man slarvar för mycket, men du ser tydligen int ehockey som jag.
Kommentera

The great one:

Vilket byte av Pärssinen och Starkov!
Kommentera

Spelet i egen zon är ju en katastrof. Har aldrig sätt på maken till nonchalans och duttande.
Den här matchen skulle vi ha dödat i 2:a perioden.
Meunier, Anger, Hynning, Starkov, Skogs och Sonntag totalt värdelösa.
Åkerlund behöver ju inte ens spela för att bevisa att han är nr.1
Det är ju bara att konstatera att vi får ladda för kvalserien iår.
Kommentera

VI JAGAR KVITTERING VAD FAN GÖR MAN?!?! - BURSKYDD FY FAN
Kommentera

The great one: Precis det som är problemet plus att vi bjuder bort matchen på några skitmål.
Kommentera

nu bytte jag kanal... snälla skriv att de verkligen utjämnade... *ber på mina bara knän*
Kommentera

The great one: Är du blind ?
Kommentera

Rooster23:

3 mål av Pääjärvi, är 1 mer än Corso.

Ytterligare en tung förlust, suck.,
Kommentera

Springsteen: Klockan tickade minst en sekund för långt där.
Kommentera

timråhjärta: lämnade tv'n vid 1min kvar, blev så jävla förbannad på skogs jävla burskydd!

Är så jävla förbanand hur i helvete man kan släppa en amtch såhär vi ägde sönder dom där jävla skånings jävlarna!
Kommentera

Springsteen:

Nä men du verkar inte kunna hockey! Jag har sett oss mycket sämre. Exempelvis Brynäs hemma, FBK borta.
Kommentera

timråhjärta:

Tyvärr, Timrå gav bort en points, eller fler och så får det inte spelas hockey. Ett lag som Rögle kan vinna genom att spela Sjödin hocket och Tik har inga motmedel....
Kommentera

Raggaren Putte:

Tyvärr visste Norbergs-arslet vad som var på gång när han lämnade skutan...Fy faaan!
Kommentera

The great one: Vad fan är det för vits med att jämföra med ett par bottennapp? Men sitt där och var nöjd du med en jävla uddamålsförlust!
Kommentera

Med Åke i mål så har vi 3 pinnar idag, trots bara 2 gjorda mål.
Kommentera

Jag önskar att jag hade sett Giffarnas sista fem i stället...
Kommentera

Satan vad Corso saknas en match som denna.
Han skulle haft lekstuga ikväll.
Kommentera

The great one:
3 av b svensson med va? timrås livlina!
Kommentera

Raggaren Putte:

Det är klart som f-n jag inte är nöjd! Men så dåligt var det inte, Lindbäck få ta på sig 2 mål. Plus ett mål bortdömt igen. Jag tycker många spelare visar bra vilja.
Kommentera

Okej, många matcher kvar. Men hur ska TIK lösa detta? Ja nu får man hoppas dom klarar sig från kval. Men det verkar inte som dom kommer göra det.
Kommentera

Många med klockrena analyser här inne, eller, hrm, nej!

Vi skapar tillräckligt för att vinna med ett par, tre mål men ett sanslöst oflyt, en äcklig ineffektivitet och en hjulbent sjöelefant därbak kostar oss återigen poäng.
Kommentera

Vi förlorar ju inte hemma med 2-6 mot Luleå som Indianerna gör, då kan man vara riktigt förbannad.
Kommentera

Loggade på nu...

Så oerhört SKÖNT att jag beslutat mig för att inte se bortamatcherna längre!

Timrå IK kan/vågar inte vinna på bortaplan. Det är mentalt!
Spelar ingen roll om de har ledningen eller inte - de hittar ALLTID ett sätt att förlora borta!

Det är inte domarens fel, otur eller vad ni nu påstår, det som jag skriver är fakta!
Kommentera

Ambroo: "en hjulbent sjöelefant därbak kostar oss återigen poäng"

Du hittar orden så jävla perfekt! Fan avd less jag är!"
Kommentera

Rooster23: vette fan om corso är så mycket ättre än lander.... hur många mackor fick inte hans spelare på bladet som dom inte tog vara på?
Kommentera

Förstår inte varför det blir såhär, Timrå var helt klart det bättre laget.. Skotten vann vi överlägset men när ska vi få mera utdelning?

Kul att se Björn svensson och Axelsson ikväll! Det är ett jäkla driv på dom två.
Kommentera

Är inte alls förvånad. Att se Timrå så här långt in i serien har varit att bevittna en dans på slak lina. Finns inga strukturer, ingen defensiv. Allt går på chans och talang. Och det sistnämnda finns det drivor av.

Men: herregud. Jag kan inte finna något nöje i att bevittna ett sånt här lag. Då kapar jag hellre lönekostnaderna med sisådär 5-8 millar till och bygger ett lag av brunkare. Då får man åtminstone se ett rejält spel, talanglöst men med någon form av konsekvens i sitt spel.

Nu kommer säkert Challe att prata om att 'vi ägde matchen men satte inte puckarna'. Och visst, så kan man ju se det. Man kan också se det som att man - trots spelmässigt övertag - inte kontrollerade matchen i en enda sekund. Återigen: dans på slak lina.

Snart sällar jag mig till 'sparka Challe'-kören. Detta är bedrövligt att se.

Hockey är en skitsport!
Kommentera

C. Abbott har gjort fyra på Köplunda.
Kommentera

Bedrövlig effektivitet. Sen måste jag säga att Lindbäcks säsongsinledning varit minst sagt diskutabel.
Kommentera

Att det redan pratas kvalserien förvånar mig.... det är 49 matcher kvar för tusan!!! sedan ställer jag mig frågande till beslutet att ställa Lindbäck i mål idag. Trodde faktiskt inför denna säsongen skulle det bli någon 50/50 lösning mellan åke och lindbäck. men ja.... 49 matcher kvar som sagt. kanske så att Åke står största delen av dom.

Hur som helst hade vi trots allt nästan dubbelt så mycket skott på mål denna match, ett bordömd osv. jag är inte orolig. inte än så länge i alla fall.
Kommentera

Laken: "Loggade på nu...

Så oerhört SKÖNT att jag beslutat mig för att inte se bortamatcherna längre!

Timrå IK kan/vågar inte vinna på bortaplan. Det är mentalt!
"

Hur vet du att vi inte vågade det idag då? Du kollade ju inte ens!!!

VI SPELADE BRA KAN NI FÖRSTÅ DET!! MEN VI HAR OTROLIGT OFLYT OCH EN DOWN MÅLIS KASS 2 MATCHER IRAD!
Kommentera

Laken:

Klockrent med en analys när du inte sett en minut av matchen... Jag tycker spelarna visade att man ville vinna idag, men det räckte inte. Det håller inte att inte ta poäng på bortaplan. Nu blir det halvkrisderby mot Modo på torsdag!
Kommentera

Hmmm... det borde ju bli islossning snart. Det brukar/borde bli det när man haft marginalerna mot sig ett flertal gånger men ändå varit det bättre laget. Det kommer *försöker intala mig själv åtminstone*
Kommentera

Den absolut största besvikelsen i dagens Timrå är Anders Lindbäck. Det här är totalt underkänt av honom. Nu vill jag att Challe matchar Åkerlund kommande 10 matcher.

Anger och Hynning är överbetalda halvdivor som vi bör göra oss av med efter säsongen. Producerar dem inte poäng är dem totalt värdelösa.
Kommentera

Bragd-Birger: Sluta kolla på bortamatcherna du också, det är jätteskönt!
Jag kommer inte se en bortamatch till innan de vunnit minst tre m.a.o. kanske inte en till på hela säsongen...
Kommentera

Lander har spelat till sig en centerplats. Riktigt bra idag. Frågan är bara vilken han ska peta?, fransmannen ligger väl närmast till hands...
Kommentera

Ambroo:
Varför spelar M-Karlsson mest av alla backar? Han orkar ju inte! Klart underkänd i alla matcher hitills......
Moineur- åker o åker men är mest ivägen!

Vinner man inte mot ett Rögle som faktiskt är riktigt dåliga i dag, då vet jag inte vilka vi ska vinna mot! (Rögle hade ett powerplay o boxplay, det hade inte vi.....I DAG HELLER!
Kommentera

The great one: Vi har 4poäng på 6 matcher? det säger ju en hel del,

Vi möter ett givet bottenlag och är nästan piskad att vinna, Vi vinner skotten i de 2 sista perioderna med typ 30-10, ändå torskar vi snyggt, eller som Styf sa spelar inge roll hur det er ut, poängen räknas.

Är helt ärlig när jag säger att Timrå har spelat på toppen av sin förmåga i samtliga bortamatcher , ändå fet noll poäng på bortaplan, Undra hur det kommer ser ut när vi spelar dåligt.

Starkov, Jepe måste skickas snarast. Dessa tillför NADA, Karlsson är ju helt jäkla under isen, och fransosen har fler problem än Tempot.

Kommentera

Fransmannen har jag hela tiden trott på men nu är jag rätt säker på att killen är årets Mäkiaho, bra i nån match i början sedan ingenting alls.
Kommentera

The great one: TYyvärr så kommer inte Lander "Bäste spelare idag igen" inte få fortsatt förtroende av Challe, det garanterar jag.
Kommentera

Blizzard & The great one: Analysen är ju att de inte tog poäng borta - som vanligt.
Spelar ingen roll hur själva matchen ser ut, på något sätt lyckas de alltid förlora ändå!
Lika bra att Challe erkänner detta.

Nu har vi fått den usla start jag befarade (efter att ha sett matchprogrammet) och det är halvkris redan!
Kommentera

(10, 5, 6) 21 Skott 39 (12, 14, 13) Har det inte sett ut såhär i alla matcher?
Kommentera

Hur länge till sitter Challe säkert om det fortsätter så här? :S
Kommentera

Challe är den som inte borde få fortsatt förtroende.
Kommentera

RTS: "Är helt ärlig när jag säger att Timrå har spelat på toppen av sin förmåga i samtliga bortamatcher , ändå fet noll poäng på bortaplan, Undra hur det kommer ser ut när vi spelar dåligt."

Bortaplanrädslan sitter i psyket/det mentala och kommer bli oerhört svårt att få bort!
Kommentera

RTS:

Håller med att Karlsson ser trött ut, har han verkligen en bra sommarträning bakom sig? Eller är det bara för att han spelar mest av alla? Erixon är ju klasser bättre än Karlsson, som det sett ut hitills.

Toppen av sin förmåga i samtliga bortamatcher? Såg du FBK borta överhuvudtaget? Är det toppen av vår förmåga så kan vi säga hej till Allsvenskan...
Kommentera

RTS: Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: Det här börjar mer och mer likna säsongen 05/06. Skillnaden mot för den lär väl i slutändan bli den att nu har vi inte råd att värva oss kvar.
Kommentera

« · 1183041 · »