1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591426 inlägg · 6216 ämnen

SCA cupen 2013

« · 1585266 · » Till forumet

Sv: SCA cupen 2013
mikenomad: "Move along sir! Nothing to see here!" :-)
Kommentera

Måste lägga mig i lite här alltså... Daniel Corso var aldrig nån målspottare av rang, Niklas Nordgren var det och han vände trots allt "hem". Sen har jag högre krav på en frälsare än t ex en överårig spelare från bakgården ECHL som nån youtuberunkar till.

Jag ser gärna en sniper och det gör nog Tommy, Nolan. Nubben, bilförsäljarn och Ante också. Men är man fulast på balen då är det bara på film som man till slut lyckas bjuda upp den där snygga som har det.

Jag orkar inte dra det här med ekonomin ett varv till och allt vad det har fört med sig de senaste säsongerna. Alla vet det redan, även om vissa inte verkar förstå att klubben är lika attraktiv som en skabbräv i utomståendes ögon.
Kommentera

JobbaPuck: Så är det. Fast jag tror nog att det går att hitta annat än överåriga tubenrunkarobjekt även i den ligan, har ju bevisligen gjorts förr. Jaja...jag skulle ju lämna var det sagt. Vi är fulast på förhand, inget snack. Med nuvarande lag tror jag inte vi är allra fulast längre när serien avslutas, då bör vi ha en 5-6 lag som är efter oss. Men bättre än så lär det inte bli.

Corso ja. Nä, inte målspottare kanske men en hel del poäng gjorde han. Fast ett praktarsle i övrigt uppenbarligen.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

JobbaPuck: Exakt så är det. Som tur är för oss så skjuter vi inte skabbräven utan sätter honom på en avlusningskur och låter honom äta upp sig över vintern. Den fula på balen sminkar vi upp tills vi har råd med en facelift
Kommentera

mikenomad: Självklart, det är dock att ta en rejäl chans och det har vi knappast råd med. En AHL-spelare som producerat runt en poäng i snitt per match hade jag hellre masturberat till.

Nej, och då får vi ändå vara nöjda med tanke på rådande omständigheter. Även om sportchefen hetat Osten så hade det nog sett likadant ut.

Kommentera

mikenomad: Man undrar ju om svenska sportchefer litar lite väl mycket på agenterna. Hur ska man annars förklara att varken Leksands Mike Seidel och Västerås Giancarlo Iuorio, som snittade en poäng per match i NCAA, bedömdes hålla måttet i varken SHL eller Allsvenskan.
De beskrevs ju som väldigt bra och spännande spelare av respektive sportchefer, innan de dök upp och visade sig vara så dåliga att de åker hem innan säsongen ens har börjat. Snacka om dålig och lat scouting.
Så kanske är det bra att inte Nubben chansar med våra pengar i det här läget.
Att en spelare kommer från Nordamerika är ju trots allt ingen garanti för han är bra.
Kommentera

Så, brännvin och bira inhandlat. Nu är det bara matcher som fattas. Bring on the SCA Cup!
Kommentera

Simmalugnt: Hepp hepp
Kommentera

hubbenorlen: Visst, fokus på att inte äventyra ekonomin i 1:a hand. Det är parollen. Mot bakgrund av det tror jag därför att vi åtminstone startar serien med nuvarande lag. Ett lag tveklöst för den nedre halvan av serien men sån är ju verkligheten. Vad det gör för möjligheten att hålla budgeterat publiksnitt återstår att se. Likaså vad ev sprucken sådan budget innebär för vår fortsatta existens. Men men, där är vi inte nu. Den dagen, den sorgen...nu kör vi!
Kommentera

Simmalugnt: Då har du kommit längre än jag.
Jag har bara biljetterna :-)
Kommentera

Timrå Icon:

Snacka om att börja i fel ände. ;-)

Kommentera

El Maco: Tycker också att matchstället ser riktigt trevlig ut att döma av vad jag såg på bilderna.

Ser fram mot matcherna i Mälardalen denna säsong. Avstånd från Stockholm inom parantes.

Djurgården
Södertälje (43 km)
Almtuna (73 km)
Västerås (109 km)

Det ska bli riktigt roligt att titta på NYA UNGA TIMRÅ IK i vinter.

Kommentera

1-0 Sundsvall
Kommentera

Simmalugnt: Pratar vi Houkko nu igen....? =)
Kommentera

Timrå Icon:

Ettan kom, tvåan kommer så småningom?

Kommentera

Frågar igen och hoppas att någon med info uppmärksammar. 

Kan man lösa medlemsskap i SK under SCA-Cupen?

Kommentera

Erytrocyt: maila och fråga? Gissar att det är svårt i Gärde. Enklare via banken?
Kommentera

Sett till den här matchen är det obegripligt hur vi kunde förlora med 0-6 mot Leksand. Om de spelar likadant i morgon borde vi ha en gyllene chans. 
Kommentera

Simmalugnt: Nu är det ju ljusår mellan klassen på Leksand idag jmft med i lördags men bortsett från det tror jag inte att vi skulle ha helt lätt mot IFSH i dagens läge.
Kommentera

Simmalugnt: Eller så får vi det hett om öronen på lördag
Kommentera

Timrå Icon: Ja, eller kanske t.o.m redan på fredag.
Kommentera

Timrå Icon:

Usch säg inte så. Fira eller tröstsupa alltså?

Kommentera

Simmalugnt: Jag brukar kröka till innan för säkerhets skull
Kommentera

Timrå Icon:

Jo det kan du vara lugn för men man måste ju ha något att göra från 19:15 och resten av kvällen. :)

Kommentera

Simmalugnt: Ja brukar springa mellan muggen och puben
Kommentera

Timrå Icon: Då är vi 2 ;)
Kommentera

Om nu Timrå MOT ALL FÖRMODAN INTE vinner cupen , ska man heja på Leksand då ?
Kommentera

Andersson: Ja med tanke på alternativen så
Kommentera

När är det legitimt att knäcka första bärsen i dag då?
Kommentera

Simmalugnt: För typ 10 timmar sen ;)
Kommentera

Thornet: Skönt att höra!
Kommentera

Andersson: Man hejar ALDRIG ALDRIG på Leksand
Kommentera

Ikväll får vi då se ett "reconstruction derby" igen. Det återstår att se om Leksand tar oss på mer allvar än vad man gjorde med Sundsvall Hockey igår. Att vi åkte på pisk med 6-0 för en knapp vecka sen kanske är till vår fördel.
Kommentera

Faaan. Helt plötsligt måste man kanske jobba i kväll. Katastrof!
Kommentera

Simmalugnt: Åååååh neeeeej....och du som redan sänkt en platta kalla. Hoppas du inte jobbar med att köra ismaskinen hehehe
Kommentera

Timrå Icon:

Nej. Jag är hockeydomare. 

Kommentera

Simmalugnt: Då är det träsprit som gäller hehe
Kommentera

Timrå Icon:

Jag väntar en kvart till sen tar jag fan en grogg. 

Kommentera

Simmalugnt: Jag tog nyss en kall på Charm :-)
Kommentera

Nån härinne som har en plats över i bilen och åker in från Timråhåll till Gärde ikväll?

Skicka PM i så fall.

Tack på förhand!

/Ambroo

Kommentera

JobbaPuck: Nä. Men hade jag haft hade du fått åka.
Kommentera

Det löste sig. Nu kör vi!
Kommentera

JobbaPuck: Hade jag inte druckit hade du fått åka hoj med mig
Kommentera

Timrå Icon: Men herregud vilken usel sändning.
Kommentera

Vad är det för bugg när man kollar på webben? Bryts ju efter några sekunder o man ser en tom läktare.. sen stänger man fönstret och öppnar igen o då funkar de typ 5-10 sekunder... Uselt!
Kommentera

Mittmedia eller va fan dom heter kan lägga ner sin tv-verksamhet... de sämsta ja varit med om!!!
Kommentera

TRL: Helt fruktansvärt dåligt.
Kommentera

Huring som dömer i kväll. Trevligt.
Kommentera

hubbenorlen: Samma skit här! dom kan ju inte ta betalt 
Kommentera

Är det "Sundsvallsmatchen" som ligger o stör o de kommer in på det hux flux?? fattar ingenting... skitdåligt
Kommentera

« · 1585266 · »