1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590889 inlägg · 6217 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

« · 1966963 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
fantasilos: det är möjligt att man kan tycka att de som spelar bästa matchen imorgon förtjänar att gå upp men jag tar gärna en snubbel-tur-seger också
Låst ämne

mikenomad: är du gardera för förlängning också? Typ period 6?önskar fan jag tagit med kudde och uppåttjack i första matchen.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Du. Jag bara garderar mig, jag har planerat förlustbölandet också
Låst ämne

kulltorp: Själv jobbade jag den kvällen, körde taxi på den tiden. Skjutsade bl.a en lyrisk Tommy Sjödin. I morgon sluter vi cirkeln
Låst ämne

Öndulat: undra hur vi uppfattas av oskarshamnssupportrarna egentligen. Vi har just torskat match 6 och ska försöka vinna match 7 hemma (som ingen har lyckats med hittills), med en schweizerost till målvakt, och här sitter folk och planerar planstormningar efter segern.
Låst ämne

Öndulat: Bare å häng på. Kulltorp som varit me förr kan vara gruppchef
Låst ämne

kulltorp: Vi lyckades tom hamna på Oscars i Sundsvall med spelarna på kvällen. Magisk!
Jag fick tex bevittna när Bulla fyllekraschade över Nyköpingspelarnas bord under kvällen.
Det var tider det.
Låst ämne

kulltorp: har aldrig heller gjort det. Får jag ta rygg på någon om vi vinner?
Låst ämne

mikenomad: Ah..1-0 till mig. Jag stormade isen mot Nyköping in the old days. :-)
Låst ämne

tjobba: tro inte ante är intresserad av timrå...blir nog skeå
Låst ämne

Nisse1: 5333 sålda nu enl hemsidan. Blir lapp på luckan. Vi gör vårt iaf
Låst ämne

TimraStockholm: Det som talar för oss är att vi inte har genomfört en hel riktigt bra match i kvalet. Kommer att bli underbart att göra det i morgon inför fullt hus.
Låst ämne

mot nyköping när vi gick upp
VÅGEN
glömmer man inte
Låst ämne

Åker vi ur i morgon ska jag fulböla i TV som den där Karlskronakillen förra året
Låst ämne

Hockeyoraklet: Vi hade haft stor nytta av honom i det här kvalet, det är jag övertygad om. Å andra sidan grym otur att ersättaren gick sönder för han hade nog varit ännu bättre. Men det är som sagt historia nu
Låst ämne

mikenomad: Printz gör det rätt bra i SM-semifinalen mot Luleå ändå. Inte läge för att bli bitter över detta kanske men en intressant observation.
Låst ämne

roger_sundsvall: Så ja. Timrå är som bäst när arenan är fylld. Karlskrona, Brynäs, IKO... Imrogon så smäller det! 😎😎
Låst ämne

Öndulat: }: Kul! I morgon vill jag få anledning att storma isen, det har jag aldrig gjort
Låst ämne

tjobba: måtte det vara rollen som ny huvudtränare.
Låst ämne

Öndulat: Va kul!! Vi kanske kan träffas utanför baren så vi kan snacka lite 😊😊😎
Låst ämne

mikenomad: kommer dyka upp på västra stå imorgon ändå! Tack vare kallekoskinen99 som gett bort 3 biljetter till varje hemmamatch hela kvalet!
Låst ämne

tjobba: Soundcloud, Spotify.. Prova googla Timråpodden
Låst ämne

31 sittplatser kvar
Låst ämne

dags o göra våran bästa prestation
för säsongen..alla spelare
o vi vinner.../då är dom förlåten
Låst ämne

tjobba: En roll att coacha sin egen son om om 2 säsonger vore ju drömmen.
Låst ämne

tjobba: Om du är med och drar igång på sittplats tror jag fler hänkar. 🙂
Låst ämne

Ante Karlsson verkar vara aktuell för en comeback i båset .... undrar vilken roll det handlar om:

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/e87rWa/uppgifter-popovic-nara-shl-klubb
Låst ämne

Öndulat: Finns väl ingen neutral åskådare med lite hockeykunnande som, baserat på vad som skett på isen enbart, skulle kunna påstå att Oskarshamn haft mer otur än oss som inte avgjort det här redan utan "tvingas" spela en 7:e match. Möjligen kan man resonera så om man väger in att vi borde vara en klass bättre eftersom vi kommer från en högre serie. Men det vet väl alla om vid det här laget (t.om Kovalchuk 😉) att det inte fungerar så.
Nä den gode Sanny har nog bäst själsfrid om vi befinner oss utanför SHL, så verkar det iaf
Låst ämne

Öndulat: en månad till vette fan om det hade hjälpt så mycket, dom flesta spelarna var nog redan klara för andra klubbar vid det laget. Fallskärmen är ju dock ett hån. Min teori är att SHL faktiskt inte vill att nya klubbar ska etablera sig, av den enkla anledningen att dom inte behöver det. Toppklubbarna har (i dom flesta fall) en god ekonomi och en trogen publikskara. Det vore bad for business om mindre klubbar kom underifrån och konkurrerade ut klubbar. Istället utformar man ett system som nästan alltid gör nykomlingen/nykomlingarna till räddningsplankor för de etablerade lagen.
Låst ämne

mikenomad: vill veta varför det är rättvist? Rättvist om dom vinner absolut, då har dom ju vunnit 4 matcher mot oss. Men vinner vi imorgon är det rättvist av samma anledning.

Experterna måste lägga ner det där snacket om att SHL-lagen förtjänar att åka ur, speciellt då det handlar om nykomlingar. Vi har inte tävlat med samma förutsättningar som dom andra lagen och det kommer ta tid innan vi är på den nivån också. Rättvist hade varit om vi sluppit betala fallskärm då vi gick upp och fått en extra månad på oss att värva under sommaren.
Låst ämne

mikenomad: Jag vet inte vad han syftar på med rättvisa i det där påståendet med att det är rättvist om Oskarshamn vinner.
Timrå leder skotten 212 - 193 efter 6 matcher. Oskarshamn har ingen press och kan spela avslappnat. Är det rättvist för att vi har sämre målvakt? Är det rättvist för att de kommer underifrån? Konstigt uttalande.

Vet inte om det är rättvist att något av lagen vinner. Känns som extremt mycket marginaler och det kan gå hur som helst.
Den som spelar bäst imorgon förtjänar att vinna.
Låst ämne

5017 sålda. Gäller att va med nu för det kommer ta slut under dagen.
Låst ämne

Sanny tycker att "om det finns någon form av rättvisa så vinner Oskarshamn match 7 i morgon."

I rest my case
Låst ämne

Matsg: Jo det har alla sagt hela tiden, klart dom vet om det. Det blir ju extra uppenbart när det ser ut såhär när vi möter ett lag i 7 matcher och dom t.o.m matar skott från halva plan som håller på att trilla in där.
Låst ämne

Matsg: Snälla snälla freddan, ställ Bratten i mål i morgon. Jag åker hellre ut med Bratten i mål än Svedberg.
Låst ämne

Synct: Joakim Thelins ord (matchvinnaren igår) : Vi vet att han är svag på plocken, så jag skitade där. Många av våra mål har gått in på plocksidan. Vi har scoutat honom bra.
Låst ämne

Synct: Kan du eller någon annan länka senaste Timråpodden?
Låst ämne

Nisse1: Ja det är läskig läsning att han känner sig nöjd med sin insats, trodde han skulle va med självkritisk än så, katastrof. Lyssnade f.ö på Timråpodden igår, Hamrins ord om Svedberg stämmer ganska bra.
Låst ämne

Rytter: det kanske finns dimensioner i Åhlunds spelsystem som jag missar men jag tycker att Timrå hanterat både (deras) uppspelen och förstapassen ganska bra, rätt ofta har man checkat fast motståndarna i anfallszon.

När det gäller Timrås spelsystem finns det så klart mer att önska men många av tabbarna är ju individuella idiotgrejer där det finns avlastande spelare på rätt position men stressade backar väljer helt andra lösningar som ofta resulterar i att man blir fastcheckad i egen zon.

Sen det här med att Timrå har bättre spelarmaterial, det vette fan ändå. Oskarshamn har många forwards som klarar av spelet i högre hastigheter och som tar mycket vassare skott än vad våra bästa spelare har mäktat med. Sammantaget vinner vi kanske på poäng när det gäller spelarmaterialet men när det kommer till nyckelspelare så tycker jag Oskarshamn får mycket mer valuta för sina, än vad vi får från våra.
Låst ämne

JonteD: Blir bra, hoppas hjärtat står pall. Slipper som tur är köra så man kan ju iaf lugna nerverna en aning i baren
Låst ämne

I morgon ska det väl inte behöva vara så svårt för alla på sittplats att sjunga med klacken. När de kör "Timrå IK är dem bästa" är tanken att hela sittplats ska svara "Heja heja heja Timrå". Klackfolk försökte få med folk i första kvalmatchen. I morgon svarar vi, samtliga, på sittplats! Okej?
Låst ämne

mikenomad: Biljett köpt syns imorn!! kommer att synas med min blåa hockeyhjälm!
Låst ämne

Direktkval + dåligt blodsocker = humörsvängningar. Min kvinna har det inte lätt nu haha.
Låst ämne

100-150 sittplatser kvar..om ja räknat rätt
Låst ämne

Rytter: Slarvet och tabbarna har förföljt oss hela säsongen. Inget nytt på himlen. Att Svedberg inte varit den klippa han skulle bli, har inte gjort saken bättre.
Så...med tanke på allt detta...så kanske vi ändå gjort det bra...
Låst ämne

SMÅLAND: Bor du i Oskarshamn din stackare?

För övrigt funderar jag på varför det ser ut som Oskarshamn har en klack men det låter inte som det. Bra jobbat alla som var på plats, det var bara ni som hördes. Ibland lite förstrött klappande med de där papprena, men annars bara ni.
Låst ämne

Då har man någorlunda återhämtat sig efter gårdagens match...
Man förväntade sig en repris ifrån förra året med stormad plan och ett firande som aldrig ville ta slut...
Men det blev en match där Timrå fick jaga hela matchen...
Men vi är ju Timrå IK och vi ger ju ALDRIG upp...
När PP chansen kom i förlängningen efter 3 sek så trodde jag...
Nu JÄVLA ANAMMA är det dags snart....
Men.....
Nu blir det att slicka tv-rutan imorgon kväll hemma istället...
60 fruktansvärda minuter en måndag kväll..
Vart man än går här så pratar ALLA om Oskarshamn...
På jobbet och i affären och alla man möter...
Nu slår vi ut DITT lag...
Det är så frustrerande...
Men...jag har hela tiden pratat om ÖDMJUKHET!
Efter 52 matcher i SHL med besvikelse...
Och gå in i kvalmatcher mot ett vrålhungrigt Oskarshamn..
Ja jag visste att det skulle gå så här...
Men vi har vunnit 3 hemmamatcher var och imorgon har vi chansen att avgöra på hemmaplan...
Det kommer att bli så rysligt spännande..
Det är dags för Timrå att plocka fram det BÄSTA imorgon för det lär behövas..
Vi är TIMRÅ IK och VI ger aldrig ALDRIG upp!!!
Älska Timrå IK i vått och torrt och i med och i MOTGÅNG ALLTID 🏒🥅❤
Låst ämne

Hockeyoraklet: Jahapp. Game 7 alltså. Inte ett dugg förvånansvärt; desto mer nervöst. Så sjukt jävla nervöst. Redan nu. Hur ska det då kännas imorgon?!

Säga vad man vill; Timrå har varit grymma på att hämta igen underlägen. Den inställningen tar jag med mig inför morgondagen och hoppas för allt i världen att Timrå slipper visa upp den imorgon.

Jag vill bara att matchen ska vara över, samtidigt vill jag inte ens att den ska börja. Jag vill se den, men samtidigt inte. Det här är jobbigt på riktigt.

Timrå IK; imorgon kliver hjältar fram - vem av er vågar bli en hjälte?
Låst ämne

Hockeyoraklet:

Och ändå tycker du att det är jämt skägg mellan freddans spelsystem och åhlunds. Faktum är att iko är mycket mer synkroniserade och hjälper varandra i defensiven. När sefan pucken vinns så vet spelarna var avlastning ska finnas och behöver inte tänka lika mycket för att spela sig ur pressen. Detta gör att det blir jämnt trots starkare material i Timrå

Ni tar detta imorgon. Missade mitt spel senast på Timrå vinst, men imorgon kör jag Timrå vinst efter fulltid eller sudden.

Ett lag brukar gå upp till shl, tror inte detta bryts imorgon.
Låst ämne

« · 1966963 · »