El Maco: Verkar inte gå att köpa på KHK:s biljettsida. På biljettsidan står det följande: "Biljetter till bortastå köps genom gästande lags supporterklubb och insläpp till bortastå sker via södra sidan av arenan 1 timme innan matchstart."
Så hur gör vi som bor annorstädes för att få tag på biljett? Nån på forumet som har koll på det?
SuperMupster: Ser att bokningen hänger sig. Är nog ett ruggigt tryck nu! Skulle tro att det inte finns en plats kvar till helgen :) Uppmaning: Klä er i rött! Kollade lite på Växjös match i går. Tror inte det fanns en enda i publiken som inte hade orange t-shirt på sig. Galet mäktigt!
The great one: Är i kö jag med. Lyckades ta mig förbi för en stund sedan, men då kunde jag ändå inte ladda sidan. Sen när det till slut laddade och jag valde biljetter så hamnade jag i kö igen... Bra system.
Puckat: Vi fick mail, vet inte om det bara riktar sig till "partners" som dom kallar det i malet. Antar att man får följa med även som privatperson. Anmälan senast 17 idag.
Puckat: På kortsidorna och i hörnen mot motorvägen finns det en hel del platser kvar, där har man störst chans att hitta platser om man är ett gäng som vill sitta på samma rad.
Raggaren Putte: tycker det som är lite oroande är att många fans från andra lag, både SHL och Allsvenskan säger ”Timrå kommer att vinna enkelt! KHK har inte en chans”. Aldrig ett bra tecken för den vidskeplige.
Vet inte om det nämnts här inne men läste i ST idag att Timrå åker buss ned till Karlskrona.. Jag hade hoppats på flyg, det är så viktiga matcher nu och vi får in en väldans massa extrapengar i och med finalspelen. Borde ha råd att lägga pengar på flyg istället, Karlskrona kommer flyga varje match - det bör vi också göra.
Minns det Dahlén sade om att Leksand hade haft ett tufft reseschema innan finalspelet, och att det kan påverkat att de inte riktigt orkade. Det blir alldeles för mycket tid i buss om vi ska resa på det viset.
Kan GIF-Sundsvall åka på träningsläger för pengar de inte har, så kan vi åka flyg för pengar vi har.
"Strålande tider, härliga tider" som Thor Modeen brukade säga! Biljetter fixade till påskaftonsmatchen. Påskafton övergår i påsknatten som har kyrkliga temat "Genom död till liv". Lite väl tillspetsat kanske men, hoppas att symboliken slår in :-)
Heisenberg: Man kommer bussa ner på lördagen och sova över till söndagen, spela match söndagkväll och flyga chartrat hem efter matchen och sedan flyger man resten av serien.
WÖ-Kalle, och andra TIK-legender som lämnat oss, måste le stort i himmelen över den uppståndelse och framgång den här säsongens Timrå IK lyckats skapa.
El Maco: Två biljetter bokade till sektion A därnere. Blir till att ta bilen härifrån Eskilstuna. Fattar dock inte varför man väljer att lägga en match 18.30 en söndag.. men men.. hoppas på att så många som möjligt kan ta sig dit trots jobb på måndag.
hockeyärnice: Fortfarande flera minuters kö på biljetterna så räknar med slutsålt senast imorgon, långsidorna är snart full och det är många bokade platser på familjeläktaren så ni som sitter och väntar bör boka så fort som möjligt!
Hassan: Lite kö även nu. Köpte en ståplats till Påskaftonmatchen baraförutifall...
Köpte även sittplats i Karlskrona. Där var det ingen kö och sektion A var halvfull. Kan förstå att laddningen är större hos oss. Vår lada är för övrigt större än deras, såg att de tar in 5050 åskådare. Kan bli bra tryck därnere på söndag även om det inte blir helt utsålt.
Olle: Sant, men är inte särskilt orolig att vårt lag ska torska pga underskattning direkt. Tror inte vi har den mentaliteten när det gäller möten med ett SHL-lag.
Dessvärre kan kanske KHK få en kick av det. Typ känslan av att det är de mot den övriga världen och att de minsann ska visa alla tyckare.
Heisenberg: Nån som har koll på när vi åkt flyg/buss på långresorna tidigare under säsongen? Skulle vara intressant att jämföra det mot vårt något svajiga bortafacit för att se om det finns något mönster.
Raggaren Putte: Givetvis är Klaskrona favoriter. Nu är det väldigt svårt att jämföra lag från två olika serier men på papperet är dom riktigt stora favoriter och även magkänslomässiga favoriter men kanske inte lika klart. Dom ska dock förhoppningsvis verkligen få slita för matcherna.
Vi kan ju också ta fram positiva bilder på när vi våren 2015 gick en holmgång mot Kronkalle och kom ut helskinnade på andra sidan.
RedStar: Siktar du/ni på tur & returresa direkt efter match? Vi är två Tikare i Köping som funderar på att åka ner om allt löser sig. Kollar även läget för möjliga samåkningslösningar om det blir av att vi kommer iväg...
Smokey: Det blir returresa direkt efter matchen ja. Men kompisen som jag åker med bor inte här i Eskilstuna så kommer stanna hos honom på natten på väg hem och sen åka sista biten på måndag morgon. Annars hade de varit en bra lösning att styrt upp samåkning.
Tittar på SHL-slutspelet från Scandinavium och vågar knappt tänka på att mitt kära Timrå kanske kommer stå på samma is nästa säsong. Känns alldeles för overkligt och kommer vara så sjukt surt om vi missar den här chansen efter den här säsongen som vi gjort.
RedStar: Ok. Vi har eventuellt en möjlighet att stoppa på vägen också. Och även om man mer eller mindre ”jobbat” i bilen så är nonstopkörningar något man vill undvika;) Vi får se om vi syns där.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
"Biljetter till bortastå köps genom gästande lags supporterklubb och insläpp till bortastå sker via södra sidan av arenan 1 timme innan matchstart."
Så hur gör vi som bor annorstädes för att få tag på biljett? Nån på forumet som har koll på det?