1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588918 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 536879 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06

ernie eagle:

PÅ något vis tycker jag att det är OK om man tappar Hagos, Hedström därimot blir tuffare att ersätta.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Det är nog som det smusslas om !
NHL kör över NHLPA och startar om precis som flertalet Pizzerior när dom konkat.
Det blir ett helt nytt NHL, med bara unga hungriga talanger.
Inga penningstinna gammla proffs.

Dom kommer dammsuga hela europa för att få hop spelarmatrial till alla lagen.

Då skrattar dom åt oss istället för vi får full schå att fylla våra lag.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Helg Ernest:

Startar NHL om så kommer de att behöva förhandla ett nytt avtal med de europeiska ligorna, och sätter de då hårt mot hårt så kommer lagen i det nya NHL att få betala rejält för de spelare som de vill ha.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Poffa: Om vi säger att dom inte startar om då.
De erbjuder sammtliga 1/3 av deras lön, de flesta är väll kontraktslösa nu ?
Dom som accepterar får spela , resten fyller dom ut med sådana som Hagos osv.

Det är ju en J..a skillnad att betala Foppa 40 mille eller ge Hagos 5.
Både dom och Hagos tjänar ju på det.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Helg Ernest:

Det beror ju helt och hållet på vad som står i det nya avtalet. För ett nytt avtal måste till innan NHL går igång igen.

I det gamla avtalet var ju, och nu är det här förenklat, lagen tvingade att erbjuda en lönehöjning på 10% för att få behålla rättigheten till en spelare. Gjorde man inte det blev spelaren Unrestricted free agent och då fick klubben inte en krona om han gick till ett annat lag.

Klubbarna kan inte bortse från de gamla kontrakten och lönerna om man inte skriver bort det i det nya avtalet, och något sådant kommer NHLPA aldrig gå med på.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Poffa: Men herregud vilket jävla gnäll det är i gästboken. Ge för tusan grabbarna en chans att visa vad de går för INNAN ni plockar fram motorsågarna och börjar avverka dem en efter en jäms med fotknölarna.

Tycker det är orättvist att döma Oksa. Tycker han var skaplig i Schweiz och då snackar vi ändå bara försäsong. Visst är det känslomässigt tungt att tappa Kimmo Kapanen.

Men att redan nu börja snacka om dåliga vibbar och Kvalserien, tycker jag är lite väl magstarkt.

Jag uppskattar verkligen att ni engagerar er i Timrås förehavanden och tycker till. Men just verkar 90% av oss vara några sorts pessimistkonsulter.

Tycker vi har en stark målvaktsduo i Oksa/Asplund. Asplund har redan visat i mina ögon att han besitter en hög nivå om allting stämmer.

Och Oksa kan växa ut till en jätte i målet om han får lugn och ro att anpassa sig till den svenska stilen och ett varmt mottagande.

Kom ihåg att det var mkt skepsis bakom när vi signade Kapanen också.

Vad beträffar Warg och Wennerberg ser jag det som spännande namn. Visst Warg har väl varit upp och ner under hela sin seniorkarriär men jag tror att det är ett miljöombyte han behöver och att han dessutom slipper ha en gnagande oro inom sig över han skall stanna kvar i klubben eller plockas tillbaks till MoDo tror jag gör honom gott. Nu vet vad som gäller i 2år framåt och kan förbereda sig för det på allra bästa sätt och vara fokuserad på uppgiften.

Mattias Wennerberg är en liten småful spelartyp som smäller på och vågar gå in i närkamper och som är ett frejdigt offensivt vapen. Hysad skridskoåkare trots sin tyngd och längd.

Måla inte fan på väggen, systrar och bröder!

TA SOMMARLOV ISTÄLLET OCH NJUT AV TILLVARON!!!

Länge leve kärleken....

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: håller fullständigt med thats the life!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle:
"Poffa: Men herregud vilket jävla gnäll det är i gästboken. Ge för tusan grabbarna en chans att visa vad de går för INNAN ni plockar fram motorsågarna och börjar avverka dem en efter en jäms med fotknölarna. "

Folk är väl skeptiska eftersom de ser Timrå, med all rätt, är ett topplag. Ifjol värvade man som ett topplag också, det har (hittills) inte skett i år. Det blir svårt att hålla toppstatusen med reserver från sämre konkurrenter.

Skulle du skriva samma sak om Timrå värvade Jonas Nilsson, Marcus Sjöberg etc ? Visst Wennerberg och Lakkonen kan jag väl förstå. Asplund som andremålis okej. Men Oksa känns som lite väl stort risktagande. Warg fattar jag överhuvudtaget inte alls varför han värvas. Upp och ner i karriären? NÄR har Warg varit upp? Det finns en drös mer spännande namn i allsvenskan. Dessutom är han 26.. Ska väl bli en läjtbloomer då...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Warg var väl väl inte så pjåkig för några säsonger sedan. Och sedan kan ju hans karriär ha hämmats av allt hattande också. Han har varit utlånad till IFSH, ÖSK och Björklöven. Det är kanske kontinuitet vad som behövs för att få Warg att tända till.

Detta är nog hans sista chans att bevisa att han faktiskt duger till på denna nivå. Jag tror han tar den. Dum vore han annars!

Mattias Wennerberg står också lite grand och stampar på samma fläck. Men är inte lilka illa tilltufsad som Warg. Men skall anbuden även fortsättningsvis trilla in till hans agent så bör han nog göra en stark säsong för att inte devalvera sina aktier. Jag tror han tar den. Dum vore han annars!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Sedan 99/00 har Fredrik Warg gjort totalt 10 matcher i allsvenskan och över 200 elitseriematcher. Är det brist på kontinuitet?

Det handlar inte om vad spelare vill, alla (utom möjligtvis såna som Matthiasson) vill väl utvecklas? Det handlar om vad spelare kan.

Ena säsongen sparkas etablerade spelare som Wallenberg, nästa värvas reserver och bänknötare som Warg. Nubben är bra men felfri är han inte.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Nu är det väl läge för en update på femmorna =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Wallenberg för övrigt klar för Leksand. Det svider
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Uppdatering...

MÅLVAKTER:
Mika Oska
Johan Asplund

-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Niklas Nordgren - Kent Manderville - Janne Laakkonen
-------------------------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Christian Söderström - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg
-------------------------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Robert Carlsson - Kristian Gahn - Per Hallin
-------------------------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Frans Nielsen - Peter Regin
-------------------------------------------------------------------------------

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Lars Jonsson? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?/Leksand?)
Kimmo Kapanen (Hem till Finland)
Valeri Krykov (Hem till Finland)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland)
Fredrik Sundin (Kommer inte tillbaka)
Jimmy Danielsson (Lämnar)

RYKTEN OCH EGNA FÖRSLAG TILL NYFÖRVÄRV:
Henrik Malmström (Intressant)
Björn Melin (Intressant)
Mika Hannula (Intressant)
Dragan Umicevic (Intressant)
Mathias Tjärnqvist (Intressant)
Lars Erik Spets (Väger för lätt?)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken:
Å fan är Manderville klar? Och i förstafemman, det hade jag ingen aning om.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Uppdatering (efter lite med funderande)...

-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oska
Johan Asplund
-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Teemu Aalto - XXXXX
Janne Laakkonen - XXXXX - Jonathan Hedström alt. Kent Manderville
-------------------------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Niklas Nordgren
-------------------------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Per Hallin - Kristian Gahn - Christian Söderström alt. Robert Carlsson
-------------------------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
Sanny Lindström - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Frans Nielsen - Peter Regin
-------------------------------------------------------------------------------

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?)
Kent Manderville? (Kommer han tillbaka?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Lars Jonsson? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?/Leksand?)
Kimmo Kapanen (Hem till Finland)
Valeri Krykov (Hem till Finland)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland)
Fredrik Sundin (Kommer inte tillbaka)
Jimmy Danielsson (Lämnar)

RYKTEN OCH EGNA FÖRSLAG TILL NYFÖRVÄRV:
Henrik Malmström (Intressant)
Björn Melin (Intressant)
Mika Hannula (Intressant)
Dragan Umicevic (Intressant)
Mathias Tjärnqvist (Intressant)
Lars Erik Spets (Väger för lätt?)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Per HApps: För 100:e gången - detta är både klara, kontrakterade spelare samt egna, högst personliga spekulationer!
Jag har dock (innan jag läste ditt inlägg) ändrat detta nu eftersom jag inte tror att både Hedström och Mandeville blir kvar men hoppas gör jag så klart!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Sanny i 4:e femman?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka angående nyförvärven iår.
Spontant känns det som det skulle behöva komma in nåt eller ett par rejäla nyförvärv för att man skall känna sig lungn och då menar jag inte Micke Lind och Nielsen utan nåt "rejält".
Nån som vet hur Timrå resonerar ?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oska
Johan Asplund
-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Teemu Aalto - Sanny
Niklas Nordgren- XXXXX - Janne Laakkonen
-------------------------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - XXX
Robert Carlsson - Kristian Gahn - Magnus Nilsson
-------------------------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Johan Svedberg - Pär Styf
Per Hallin - Franz Nielsen - Christian Söderström
-------------------------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
Anton Strålman - Mats Hansson
Fredrik Warg - Peter Regin - Mattias Wennerberg
-------------------------------------------------------------------------------

Bänknötare:
En uppställning som på sätt och vis ser intressant ut men som saknar spets och målskytte. Kapacitet runt 8-10 plats kanske
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Jag tror att truppen blir större nästa säsong. Just nu ser det ut att vara en ganska "billig" trupp.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Manderville: Du har så klart helt rätt! Sanny är, enligt min mening, en av de absolut viktigaste spelarna i dagens Timrå IK.
Men när man bygger ett lag måste man försöka sprida ut jämnheten i femmorna. Strålman måste således spela med en rutinerad back. Styf valde jag bort då jag inte till ha två högerskyttar i samma backpar och Koskinen känns för offensiv. I mina backpar försöker jag ha en offensiv och en defensivt inställd back.
Tanken från min sida är också att Timrå ska gå/rulla runt på fyra femmor med ungefär lika mycket speltid.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Se mitt senaste inlägg nedan, då tänker jag på "ditt" backpar i fjärde femman... ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
På hemsidan står det att Oksa är född 1976, men i AB står det om "den 19-årige Mika Oksa". Vad är rätt? Att döma av vad många har skrivit i GB så är han närmare 19 år en född 1976.

Om inte Kimmos tröja hissas upp i taket i höst så måste väl vi fans avtacka honom på något sätt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
sargad: Han är 29
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
sargad: rättstavning - än född
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Hm, ja i ärlighetens namn tror jag antingen Strålman eller Hansson kommer få spela i Sundsvall Hockey eller motsvarande under säsongen. Laget kommer alltså gå runt på 3 backpar. Men helst skulle jag se två etablerade backar till
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: alltid lika skönt med possitiva människor!
förövrigt så kommer inte manderville tillbaka, frans är klar sen litar jag helt och hållet på våran målvaktstränare när det gäller våra nya målvakter han är rankad till den kanske bästa i europa.
sen undrar jag hur många som har sett Oska efterssom han är så osäker?
dom flesta värkar ju ha sett han iaf så man får väll lita på de!
men efterssom alla värkar vara överens om att kimmo har varit riktigt bra medan han har varit här så kommer lite fakta om han här:
2001-2002 Timrå SEL 18 3.04 .877
2002-2003 Timrå SEL 45 2.62 .907
2003-2004 Timrå SEL 42 2.21 .907
2004-2005 Timrå SEL 3 3.00 .857

notera hans räddnings% dom senaste säsongerna där 90.7 är hans bästa i ett topplag och om man jämför de med mika oskas som hade en % på 90.2 (tror jag det var) i ett bottenlag så tycker jag han värkar bli minst lika bra..
sen kan jag säga att warg var jagad av 6elitserieklubbar och wennerberg gjorde däsongen 02-03 17baljer om man jämför med våran landslags spelare niklas nordgren som denna säsong gjorde 19 så tycker jag han känns helt ok?
frans nielsen gjorde 7mål och 2 ass på 10 matcher i kvalserien.
så jag tycker våra "medelmåttor" känns helt ok iaf!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Jag är född pessemist.

Din jämförelse är inte adekvat. Sm-liiga har mindre rinkar och det skjuts betydligt fler skott där. Alltså lättare att få högre räddningsprocent.
Warg jagad av 6 elitserieklubbar? so what? Jag tycker inte han är bättre för det (Warg har jag sett många gånger). Men iofs kanske marknaden lider av akut spelartorka för tillfället (vilket måste vara fallet om elitserieklubbar slåss om en dussinlirare som Warg). Det skulle väl i så fall förklara värvningen.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Ja, du brukar ha rätt men det känns tråkigt om inte Manderville kommer tillbaks - Vad beror det på ?
Vem ersätter Manderville är det Wennerberg ?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ja jävlar. 5 spelare på samma dag. Det har väl inte hänt sedan Magnus Salmi, Linus Fagemo, Kalle Koskinen, Timo Peltomaa och Nik Zupancic var det va?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: Wennerberg istället för Manderville? (!!!) hemska tanke igen
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kalle Koskinen? Tomi Källarsson menar jag naturligtvis
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: håller med vill att han ska stanna!
vet inte riktigt vad det beror på och vet inte vem som är tänk som ersättare riktigt..
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: om de skjuts så mkt mer skott varför hade inte kapanen nån super% där då eftersson han är så mkt bättre? :S
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Kapanen känns mest som en lyckoträff. Jag får obehagliga vibbar av Korhonen, Rikstoto, Walleneheimo eller vad dem nu hette
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Det är härligt att se alla emotoionella yttringar i denna tråd!
Frågan är varför så många misstror Nubben?
Jag tycker att det är positivt med de unga nyförvärven. Personligen tror jag att truppen kommer att vara större nästa säsong. Några ungtuppar på tillväxt i allsvenska klubbar. Ingen av de nya lär vara några riktigt dyra grabbar varför jag tror att det kan komma några "tunga namn" längre framöver.

Handen på hjärtat...
Vem visste vem kung Kimmo var när han kom???
Var Krykov en kanonvärvning sommaren innnan han kom??
Hoppade någon ur brallorna när sheriffen landade på midlanda???
Styf och Nordgren.... Ratade av Real MoDo! Blommade ut i Timrå!
Sanny Lindström??? en "ex- farmarligaspelare" Mottogs med en axelryckning!

Var inte oroliga..
Jag är ganska övertygad om att det är flera utropstecken bland nyförvärven plus att det kommer någon eller några tungviktare efter VM... Framåt försommaren. Någon back- bit och en riktig powerforward... Gärna en Bolidenpojk!
Nubben har koll!
Nubben har pengar kvar!
Nubben har en joker i rockärmen!

SLUTSPEL 2006 SÅ KLART!!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: jag förstår dej helt han är ju trots allt oprävad i es men tycker inte man behöver skrika "panik" innan man ens har sett han heller..
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Tore-Dyrken-Manne-Bosse-DeRouville-Kapanen-Hirch-Kiprusoff.... Och några mer (Freddan) och mindre (Jimmy) kända backupper till det. Man blandar och ger.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco:
Schnabels tröja behöver man inte ens förstora... häng upp ett original!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Janken: Man får se vad det blir av det här. Men man kan konstatera att Timrå fått med fyra (4!) spelare i hockey-VM 2005, den högsta siffran någonsin. Av dessa fyra har Hedström värvats som en etablerad stjärna medan Zäta, Hagos och Nordgren hämtats hit som "lovande". Inte säkert att Warg lirar Hockey-VM 2006 bara för att han kommer hit men vi vet i alla fall att Regin ska vara med i år.

Glaset kan vara halvfullt eller halvtomt. Man kan se en Nordgren eller en Salmi. Eller varför inte en Gahn, en spelare som gör jättemycket nytta, inte är en superstjärna, men som levererar 500% mer i Timrå än i sin förra klubb.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: panik är det inte. Jag hade bara väntat mig mest satsat kapital på målvaktsplatsen. Eller egentligen hade jag inte väntat mig att Kapanen skulle dra alls
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco: Ja dem. Förutom Kapanen är det självklart Bosse Ahl som är vår store hjälte här. Jag tänkte på finska målvakter som inte gjort nån succé direkt i elitserien
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco:
Visst....
Jag tycker att det verkar som att TIK är en bra klubb att "blomma ut i" Vad det beror på kan inte jag svara på. Det kan ju bero på att det saknas "fix-stjärnor" att de, ännu inte etablerade, känner större ansvar och lägger på det lilla extra.
På papperet borde ju faktist Modo ha tagit hem SM guldet.
Malmö har haft många stora namn i sin trupp... Men lagspelet har funnits i TIK, VF och Mora...
Dock ser jag gärna några rutinerade rivjärn på isen inför ett slutspel. Då behövs nerver, rutin och jävlaranamma.
Jag tror starkt på lagmaskinen framför "laget- på papperet"
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: De finska målvakter som gjort succé på svensk is bör väl vara fler än de som floppat iaf? Även om det är tungt att tappa Kapanen stå tror jag Oksa håller Kapanen klass och kan bli en stormålvakt i ES kommande säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Janken: Ja Mora och VF saknade ju verkligen "fix-stjärnor" den gångna säsongen... De hade väl knappt ett lag på papperet ens...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Rink rat:
Nä visst hade dom sina stjärnor... Timrå oxå med NHL förstärkningarna. Men man har inte grundat sitt spel helt och hållet på dem. Mora rullade på fyra femmor in i det längsta. I Timrå spriddes målen mellan femmorna och Frölunda (som fostrat flera av sina stjärnor själv, eller fått dem att blomma ut) hängde inte upp sitt spel på en eller två femmor...
Stor- foppa matchade sina "stora namn" oavsett om dom hade tidernas formsvacka. LHC satte in Husse kedjan att göra mål. Använde de övriga som rastavlösare...DIF toppade med Piss- Nissegänget och FBK lutade sig tebaka och lät Sheldon Chara lira...skift med Jönssonligan.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Vilken mix Timrå IK kommer få om spelare som Hedström, Manderville, Hagos och Carlsson stannar...!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
MÅLVAKTER:
Mika Oska
Johan Asplund

FRÅGA: Precis hur bra är Mika Oska?

-------------------------------------------------------------------------------

FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Janne Laakkonen - XXXXX - Jonathan Hedström alt. Kent Manderville

FRÅGA: Vem (ett nyförvärv!) blir förstecenter?
Flyttade tillbaka Sanny L...

-------------------------------------------------------------------------------

ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Niklas Nordgren

FRÅGA: Hur mycket kan "Ex. MoDo-kedjan" leverera?

-------------------------------------------------------------------------------

TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Per Hallin - Kristian Gahn - Christian Söderström alt. Robert Carlsson

FRÅGA: Var ska "Crippe" spela om "Robban" förlänger?

-------------------------------------------------------------------------------

FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Frans Nielsen - Peter Regin

FRÅGA: Vem (ett nyförvärv!) är den tunga defensiva backen som ska stabilisera upp den här femman?

-------------------------------------------------------------------------------

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?)
Kent Manderville? (Kommer han tillbaka?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Lars Jonsson? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?/Leksand?)
Kimmo Kapanen (Hem till Finland)
Valeri Krykov (Hem till Finland)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland)
Fredrik Sundin (Kommer inte tillbaka)
Jimmy Danielsson (Lämnar)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Vi kan säga farväl till Yared Hagos. Han försvinner till staterna. Antingen blir det Dallas eller Iowa. Det är bara tacka våran Etiopiske soulkung för två fina säsonger och önska grabben lycka till på hans världsomsegling och fortsatta äventyr.

Jamenar Yared har inget som direkt håller honom kvar i Sundsvall. Han är 22år, singel, ogift och inga barn. Han är fri att dra ditåt fåglarna bär.

Klart Yared skall ta chansen att få upptäcka USA och Dallas. Bättra på sin bränna *asg*, tjäna US-dollar och träffa stadens sheriffer och lära sig bli en fullfjädrad kofångare ute i öknen.

Annat är det med Jonte Hedström. Han har redan testat äventyret, har en sambo och en liten dotter att tänka på. I hans fall skall det till ett väldigt lukrativt kontrakt med en sådan ersättning att man bara inte kan tacka nej.

I annat fall är det inte intressant. Då kan Jonte lika gärna lira vidare i rödvitt.

Nej räkna som sagt var bort Yared Hagos. Han är förlorad för svensk hockey.

Däremot tror bestämt att Lars Jonsson blir kvar i Timrå. Han har lite till att ge svensk hockey innan får sälla sig till skaran dollarmiljonär.

Sen kan vi även räkna in Franz Nielsen.

Skulle vart spännande att se Jörgen Sundqvist i rödvitt. Tror nog Mats Hansson skulle må bra av en utlåning. Inte nödvändigtvis till IFSH utan likväl till någon annan allsvenskt hockeylag för att ytterligare vässa sina färdigheter.

Ytterst tveksamt om Kent Manderville kommer tillbaks. Ser gärna en fortsättning för honom i rödvitt. Men är skeptisk till om så verkligen blir fallet?!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Varföt tror du inte att Manderville blir kvar ?
Har du nått förslag på tänkbar ersättare om så blir fallet...
Kommentera

« · 536879 · »