Redigerad kommentar
Blizzard: Åkerman kan absolut bli ett tillskott. visst han suger i det defensiva, men hur måga offensiva backar har vi egentligen? Mat Robinson? tycker han visat sig vara mer framträdande i defensiven än offensiven. och med tanke på vårat spel i pp så behöver vi ju absolut en som kan vara kylig och köra lite slagga från blå :) Det ar ju vi supportrar skrikit om hela sessen. och när det väl dyker upp en så dissar nästan alla honom. Om man tänker efter, hur många spelare har gjort skäl för sin lön i Linköping i år. Ta en sån spelare som Mange Johansson. Han har ju absolut inte kommit upp till sin kapacitet.
med tanke på en kommande kvalserie så är det ju extra viktigt att ha ett fungerande pp. Där tror jag faktiskt att Åkerman kan vara en krydda.
Hamrins syn på en eventull värvning av Åkerman finns här nedanför i länken.
Frella: Fina ord, mannen.
Kärlek gör ont speciellt om man håller på Timrå.
Till våren kommer Timrå försöka dra igång en ny tidsordning och fram till dess handlar det om, i det långa perspektivet, att värka ut den här tiden.
I det korta perspektivet handlar det nog mer om tårar än glädje för oss som älskar Timrå.Marcus Högström fick tydligen "välja" klubb och då valde han MIF Redhawks, allt enligt ST.nu. Jag säger lycka till för nån större potential kunde då jag inte se under den tid han var hos oss. Frånsett en klart godkänd skridskoåkning skulle jag sätta honom i det klart mediokra facket, sett på ES-nivå.
Under fjolåret visade han ju i Sundsvall att han håller bra klass och kunde göra poäng, men detta var då i allsvenskan och dessutom i ett bottenlag. Nån annan blaska ordade visst om att han aldrig trivdes i Timrå IK. Nä, men knepigt med "the dynamic duo" som fick hålla i trådarna på tok för länge.
Jag tycker det är två så fruktansvärt fiaskobetonade säsonger de här två sista där man hade kunnat göra det hela på ett så mycket bättre sätt, bara man "vågat" agera. Som det blev nu så väntade man väl istället ut tränarna att ta första steget. Riktigt bedrövligt och något som kan visa sig bli riktigt kostsamt! Ante fick styrsel på försvarsspelet på ett par veckor. Ja, åtminstone ser man nu tendenser till att vi överhuvudtaget har nåt försvar alls! Grattis så jävla mycket att få hålla på i nästan två säsonger utan att ha ett enda rätt!
superfalle: Skidskytte och hockey borde väl ha vissa gemensamma grunder, man avlossar ju skott och försöker att skejta på så fort som möjligt ;)
diffe: Du som verkar tro att allt är lätt ? Vem skall Timrå värva som är realistiskt att kunna få att skriva på ett kontrakt resten av säs. allt 1-2 års-kontrakt ? Det finns nog inte så mycke att välja på just nu!
bobrov: Kan du vara snäll och utveckla det här med att :jag som verkar tro att allt är lätt!
superfalle: Jaså, har "köttbullen" gått och blivit besatt av sponken? Lät inge vidare alls det. Karln har ju trots allt lirat med domedags 5an.
Tretchjak
Kasatonov Fetisov
Larionov Makarov Krutov
diffe: Vad är det för fel att värva Robin L , han smälter säkert in i detta gäng och så gjorde han väl inte bort sig när han var här sist eller ?Man får nog ta det man får och har pengar till och i Timrås fall så är man näst intill konkursmässig så?
diffe: Finns det inga lediga BRA spelare att värva för Växjö som ändå verkar ha en helt anna budget än vi har så är det väl uppenbart att Nubben har lite el i stort ingenting att välja bland när det gäller värvningar står vi väl längst ner som allra sista alternativ före allsvenska lag..
tränarbytet i föreningen kom väldigt sent då vi rdena var totalavhängda i princip o centersidan är ju oerhört svag..
Vi skulle behöva 3 nya backar två nya målvakter o ca 5 nya forwards som är bättre än nuvarande men knappast någon av dessa lagdelar går att göra mycket åt nu på de 14 dagar som återtår innan fönstret stängs...
kanske lika bra eftersom det lär bli få värvningar på dessa två veckor i en redan tunn trupp att nu genast låta fler j 20 killar få chansen i laget för att höja deras tempo o bli lite van det innan kvalserien tex backen Joel östman han kan nog matcha Granath just nu iallafall...
Enda fördelen med att vi får spela kvalserien är som Nubben sa " Ingen vill skriva på nya kontrakt med tanke på den position vi har"
Nej det är ju jävligt tur det, för räknar jag alla i laget, även de med kontrakt så känner jag att dessa spelare är de enda som bör få stanna
Jesper Dahlroth (Har ju kontrakt, men utlåning kan vara bra)
Oscar Hedman (Håller bra klass, förvisso i ett kasst lag)
Max Friberg (Om han inte går till NHL så är han given)
Simon Önerud(Tror att Önerud kan fortsätta utvecklas)
Per Hallin (Har hjärta, inte lika låg lön som Hedström men ändå OK)
Nichlas Torp (Lite tveksam men lär bli mer o mer mogen i sitt spel)
Jonte Hedström (För sin lön han har, okej med samma lön som Pelle)
Alexander Larsson(Har tagit ett stort steg denna säsong)
Jeremy Boyce(Har kontrakt och är en talang värd att vårda)
Tveksamma
Damien Fleury (Nog för att han gör mål, men nja)
Johan Motin (Är helt ok, 50/50 om förlängning)
Så i min mening behöver bara Nubben snacka med en kille om förlängning och det är Jonte. När han ändå är på G bör han göra sig av med dessa som har kontrakt
Joakim Lundström
Mat Robinson
Yared Hagos
Johan Bagarn Andersson
(Andreas Molinder) - Har ju kontrakt men har ingen uppfattning om hans kvaliteér.
Och dessa bör inte erbjudas nya kontrakt
Stefan Ridderwall
Elias Granath
Antti Halonen
Johan Gnagarn Andersson
Fredrik Bremberg
Matt Murley
Timo Pärssinen
Martin Röymark
Detta är utifall att vi skulle klara oss kvar i Elitserien. Hoppas bara att Nubben inte förlänger med skräckspelarna på de två nedre listorna...
Redigerad kommentar
Ta ett djupt andetag och känn lugnet. Timrås öde vilar i Nubbens händer nu.
Åkerman kan säkert bli bra. Vi behöver förbättra våra special teams inför kvalserien.