1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590480 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1457158 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12

Ta ett djupt andetag och känn lugnet. Timrås öde vilar i Nubbens händer nu.

Åkerman kan säkert bli bra. Vi behöver förbättra våra special teams inför kvalserien.

Kommentera

Anonymous: Vi som gillar hockey i allmänhet och Timrå i synnerhet ses även till hösten oavsett serie :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella: Det var bra skrivet!
Kommentera

Frella: Kan vara säsongens vackraste mening. Tack! :)
Kommentera

Frella: Så pratar en riktig supporter!
Kommentera

Blizzard: Åkerman kan absolut bli ett tillskott. visst han suger i det defensiva, men hur måga offensiva backar har vi egentligen? Mat Robinson? tycker han visat sig vara mer framträdande i defensiven än offensiven. och med tanke på vårat spel i pp så behöver vi ju absolut en som kan vara kylig och köra lite slagga från blå :) Det ar ju vi supportrar skrikit om hela sessen. och när det väl dyker upp en så dissar nästan alla honom. Om man tänker efter, hur många spelare har gjort skäl för sin lön i Linköping i år. Ta en sån spelare som Mange Johansson. Han har ju absolut inte kommit upp till sin kapacitet. 

med tanke på en kommande kvalserie så är det ju extra viktigt att ha ett fungerande pp. Där tror jag faktiskt att Åkerman kan vara en krydda. 

Hamrins syn på en eventull värvning av Åkerman finns här nedanför i länken.

Kommentera

putte_patte87: Hv är ju också och drar i honom . Så de kan nog bli tufft . Vad väljer han , slutspel eller kval . Spännande
Kommentera

Frella: Ja fast för hockeyintresserade i allmänhet så erbjuds ju allsvensk hockey i Sundsvall också, om de nu inte också byter serie.
Kommentera

superfalle: Ja jag såg det. Men det stod ju att han var intressant om Hv inte får petrasek. Så frågan är om dom inte hellre väljer att vänta in petrasek. tror nog att Nubben kan snacka sig till åkerman till oss. jaja den som lever får se :) 
Kommentera

Anonymous: Stäng elit- serien ! för det har varit på tal i många år,det skulle komma,,   lägligt nu.
Kommentera

Frella: Fina ord, mannen.

Kärlek gör ont speciellt om man håller på Timrå.

Till våren kommer Timrå försöka dra igång en ny tidsordning och fram till dess handlar det om, i det långa perspektivet, att värka ut den här tiden.

I det korta perspektivet handlar det nog mer om tårar än glädje för oss som älskar Timrå.
Kommentera

Anonymous: Ja gillar man självspäkning kan man ju alltid byta lindansarlag.
Kommentera

putte_patte87: Percys tårar menar du va?
Kommentera

Jag tror i det läget Timrå befinner sig nu måste det värva spelare som är smarta och har lite hjärna och kan räkna ut saker och ting... därför tycker jag denna spelare vore ett klipp ;)
Kommentera

Timrå kanske skulle kunna klämma in denna tysk i nån femma
Kommentera

TRL: Nubben sa att det skulle komma 3 spelare + 1 i båset
Kommentera

TRL: Eller som tränare....
Kommentera

Nybbe: Ja, då han hittade nåt ja som passade in... men känns långsökt att han ska hitta allihopa samtidigt... för mig får de gärna ta in tysken... han tror jag på. Kan bli en ny Zuccarello av honom.
Kommentera

André.h: snarare percys dårar i så fall :)

Kommentera

Marcus Högström fick tydligen "välja" klubb och då valde han MIF Redhawks, allt enligt ST.nu. Jag säger lycka till för nån större potential kunde då jag inte se under den tid han var hos oss. Frånsett en klart godkänd skridskoåkning skulle jag sätta honom i det klart mediokra facket, sett på ES-nivå.

Under fjolåret visade han ju i Sundsvall att han håller bra klass och kunde göra poäng, men detta var då i allsvenskan och dessutom i ett bottenlag. Nån annan blaska ordade visst om att han aldrig trivdes i Timrå IK. Nä, men knepigt med "the dynamic duo" som fick hålla i trådarna på tok för länge.

Jag tycker det är två så fruktansvärt fiaskobetonade säsonger de här två sista där man hade kunnat göra det hela på ett så mycket bättre sätt, bara man "vågat" agera. Som det blev nu så väntade man väl istället ut tränarna att ta första steget. Riktigt bedrövligt och något som kan visa sig bli riktigt kostsamt! Ante fick styrsel på försvarsspelet på ett par veckor. Ja, åtminstone ser man nu tendenser till att vi överhuvudtaget har nåt försvar alls! Grattis så jävla mycket att få hålla på i nästan två säsonger utan att ha ett enda rätt!

Kommentera

Varför ska man ta in Robin Lindqvist igen? Jag är trött å fattar inte.
Kommentera

Har inget minne killen. Kan ngn fräscha upp minnet?
Kommentera

diffe: Enkel ekvation. Man har ju ihärdigt envisats att ta in spelare som inte platsat el fått begränsat med speltid i sina förra klubbar. Är väl dumt att gå ifrån den succeartade värvningstaktiken. Eller hur? 
Kommentera

Andreas Lundber:

* Spelade ok i TIK
*fick "lång"kontrakt av FHC och valde det ist för kortare i TIK
* sa något i stil med "kul att gå till en toppklubb"
*toppklubben floppade
*iår är toppklubben bra och då får inte han mkt istid ist
*sa något i stil med "jag ska stanna här endå"
*ryktas nu vara påväg till TIK, ganska komiskt.
Kommentera

Blizzard: Nästa säsong kanske det kan bli tal om värvningar som Pelle Prestberg ja och ska vi nämna Christian Berglund från Löfbergs lila som på slutet fått lite speltid och ibland fått agera back. Kan det funka ? 
Kommentera

diffe: Du som verkar tro att allt är lätt ? Vem skall Timrå värva som är realistiskt att kunna få att skriva på ett kontrakt resten av säs. allt 1-2 års-kontrakt ? Det finns nog inte så mycke att välja på just nu!
Kommentera

bobrov: Nej, uttalandet från Växjös tränare är ganska avslöjande. Där har vi en klubb har chans till slutspel och pengar att värva för och ändå lyckas de inte värva något. Timrå har ekonomiska bekymmer och ska spela kvalserie...
Kommentera

Wayne Gresky: Kanske finns något i Östersund , Ånge ? 
Kommentera

Wayne Gresky: Ja då är de ju så här då . Antingen är klubben oerhört nära konkurs eller så har man väldigt konstig syn på sin personalgrupp . För sparkar man personal så är ju en förutsättning för de att de går att ersätta personalen med någon bättre . Ska kvalserien spelas med denna trupp så blir de tungt . Alla dessa fantastiska centrar
Kommentera

fredriko74: Ja i östersund vimmlar de av duktiga idrottsmän . De är de vi är mest kända för :-)
Kommentera

superfalle: Krutov är väl lite för gammal för Comeback ? 
Kommentera

superfalle: Skidskytte och hockey borde väl ha vissa gemensamma grunder, man avlossar ju skott och försöker att skejta på så fort som möjligt ;)

Kommentera

Wayne Gresky:

Ja när nåt intressant dyker upp för Elitserielagen så nyper ju KHL den spelaren direkt,men idag så stängs ju transferfönstret i KHL,då finns det ju större chans att det blir några lag som kommer spetsa sina trupper om det dyker upp nåt intressant.
Kommentera

superfalle: Nubben har en del att stå i dessa dagar kan man tänka. Vad är det vi ska värva på drygt 2 veckor...hmmm...en meriterad tränare, 2 centrar varav en av hög klass samt en toppback. Visst, man kan snacka om att hans förutsättningar kraftigt grusades av Linkan men jag tycker ändå att glorian på Nubben är rejält dammig....
Kommentera

Bissett_19: Det Nubben skall och jag tror han gör det nämligen fokusera all tid som går på att få tag i en Tränare som har rutin och är kunnig nog att ta oss helskinnad från kvalserien så vi får spela ytterligare en till säs. bland eliten,sen om vi är värd det vad vet jag men  klarar vi detta så måste föreningen sätta alla resurser på att få ett så starkt lag som möjlig så vi slipper denna säs. en gång till,det har bara gått utför de sista åren,så som Petter R på c+ sa: = Citat,"jag begriper inte vad dom håller på med"och Borken höll med!
Kommentera

fredriko74: Krutov sitter på en parkbänk allt som oftast och tittar ner i en rozita . De är fruktansvärt att en av historiens största spelare ska sluta sina dagar som alkis i en håla i jämtland . Jag mår illa varje gång jag ser honom
Kommentera

Heja "syföreningen" tydligen har man lagt in i träningen att gå på krogen förstår att hela föreningen är svårt sjuk utan regler och lagar. Match på tisdag känns bra mot supportrar och sponsorer. Inte konstigt att spelarna är fysiskt svaga mjuka veka rädda när det blir tufft spel med denna livsstil. Borde vara ordentliga löneavdrag för de spelare som skiter i allt och bara lyfter lönen utan att bry sig om Timrå åker ur. Dax för Nubben att öppna käften och sammla spelarna  till nästa träning och vissa att det är slut på leken nu. Men i mes norrland törs vågar man inte det utan här är det inavel grejen som gäller skydda varandra till Allsvenskt spel ++++ till döden
Kommentera

diffe: Du som verkar tro att allt är lätt ? Vem skall Timrå värva som är realistiskt att kunna få att skriva på ett kontrakt resten av säs. allt 1-2 års-kontrakt ? Det finns nog inte så mycke att välja på just nu! 

bobrov: Kan du vara snäll och utveckla det här med att :jag som verkar tro att allt är lätt!

Kommentera

superfalle: Han gått över till Marinella nu, men skulle inte han vara med på den där tillställningen..?
Kommentera

superfalle: Jaså, har "köttbullen" gått och blivit besatt av sponken? Lät inge vidare alls det. Karln har ju trots allt lirat med domedags 5an. 

Tretchjak

Kasatonov                               Fetisov 

Larionov                      Makarov                      Krutov   

Kommentera

Modano: Länge varar syjuntan! Mötte du på någon spelare över kall? 
Kommentera

diffe: Vad är det för fel att värva Robin L , han smälter säkert in i detta gäng och så gjorde han väl inte bort sig när han var här sist eller ?Man får nog ta det man får och har pengar till och i Timrås fall så är man näst intill konkursmässig så?

Kommentera

diffe:  Finns det inga lediga BRA spelare att värva  för Växjö som ändå verkar ha en helt anna budget än vi har så är det väl uppenbart att Nubben har lite el i stort ingenting att välja bland när det gäller värvningar står vi väl längst ner som allra sista alternativ före  allsvenska lag..

tränarbytet i föreningen kom väldigt sent då vi rdena var totalavhängda i princip o centersidan är ju oerhört svag..

Vi skulle behöva 3 nya backar   två nya målvakter o ca 5 nya forwards som är bättre än nuvarande  men knappast någon av dessa lagdelar går att göra mycket åt nu på de 14 dagar som återtår innan fönstret stängs...

kanske lika bra eftersom det lär bli få värvningar på dessa två veckor i en redan tunn trupp  att nu genast låta fler j 20 killar få chansen i laget för att höja deras tempo o bli lite van det innan kvalserien tex backen Joel östman han kan nog matcha Granath just nu iallafall...

Kommentera

Wayne Gresky: Återigen så kan man ju både fundera över och äcklas av hur Ville Nieminen hamnade i Örebro. Han skulle förstärka såväl Växjö som Timrå.
Kommentera

Ambroo: Hörru; vi avvaktar och rannsakar oss själva. Det är minst lika viktigt som att värva spelare...
Kommentera

Ambroo: Nämen Nubben är ju lika bra som föregångaren på att avvakta. Det är viktigt att alla spelare passar in i kravprofilen till 100% och brinner för att spela i Timrå IK. Som Bremberg och Molinder. Nieminen var uppenbarligen inte tillräcklig i de här avseendena.
Kommentera

diffe: Jag vet faktiskt inte . Hela superfemman skulle ju va med så de är väl inte omöjligt . Tror inte vi får se några extremt rappa skär i alla fall . Men en fyrahundring är de väl värt att se den bästa femma som stått på en is .
Kommentera

Enda fördelen med att vi får spela kvalserien är som Nubben sa " Ingen vill skriva på nya kontrakt med tanke på den position vi har"

Nej det är ju jävligt tur det, för räknar jag alla i laget, även de med kontrakt så känner jag att dessa spelare är de enda som bör få stanna

Jesper Dahlroth (Har ju kontrakt, men utlåning kan vara bra)
Oscar Hedman (Håller bra klass, förvisso i ett kasst lag)
Max Friberg (Om han inte går till NHL så är han given)
Simon Önerud(Tror att Önerud kan fortsätta utvecklas)
Per Hallin (Har hjärta, inte lika låg lön som Hedström men ändå OK)
Nichlas Torp (Lite tveksam men lär bli mer o mer mogen i sitt spel)
Jonte Hedström (För sin lön han har, okej med samma lön som Pelle)
Alexander Larsson(Har tagit ett stort steg denna säsong)
Jeremy Boyce(Har kontrakt och är en talang värd att vårda)

Tveksamma
Damien Fleury (Nog för att han gör mål, men nja)
Johan Motin (Är helt ok, 50/50 om förlängning)

Så i min mening behöver bara Nubben snacka med en kille om förlängning och det är Jonte. När han ändå är på G bör han göra sig av med dessa som har kontrakt

Joakim Lundström
Mat Robinson
Yared Hagos
Johan Bagarn Andersson
(Andreas Molinder) - Har ju kontrakt men har ingen uppfattning om hans kvaliteér.

Och dessa bör inte erbjudas nya kontrakt
Stefan Ridderwall
Elias Granath
Antti Halonen
Johan Gnagarn Andersson
Fredrik Bremberg
Matt Murley
Timo Pärssinen
Martin Röymark

Detta är utifall att vi skulle klara oss kvar i Elitserien. Hoppas bara att Nubben inte förlänger med skräckspelarna på de två nedre listorna...

Redigerad kommentar

Kommentera

Vet inte om någon länkat denna tidigare, men det blir ingen Säcken iallafall.
Kommentera

« · 1457158 · »