1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588918 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1505802 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Det skulle ju vara raka motsatsen till beslutet som togs i går. Det finns ju ingen logik alls i det.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

T T: 13 Augusti träffas kommunfullmäktige igen. Say no more. Om du undersöker ser du att jag har koll på läget.

:-)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Berätta mer om det där att kommunen ska ta tillbaka hallen. Vad har du för grund för det påståendet?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Tack! jag trodde i min enfald att man kunde diskutera allt som hör Timrå IK här på HS. Nu vet jag att det är endast tacklingar och inga negativa saker om Timrå som får diskuteras här. Jag lovar bot och bättring.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
diffe: Jag räknade upp spelare som JAG ansåg var ett tapp från förra säsongen och sa att tex Granath är bättre än vissa av spelarna vi tagit in. Om du tror på laget som vi idag har under kontrakt så kul för dig, du är en av få.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Jag är inte av en annan åsikt, jag tycker bara diskussionen känns malplacerad här. Ung. lika malplacerad som bensinpriser och whiskeysorter. Vill man ha en pedagog till sin sin son eller att ens mamma ska få opereras finns kanske andra kanaler där man kan påverka i lite större utsträckning.

Härinne är det som sagt Timrå IK:s väl vi prioriterar. Att Ewa Lindstrand med anhang är idioter är beklagligt. Precis som att invånare i Timrå kommun tydligen ansett att hon är bäst lämpad att styra kommunen. Att på Timrå IK:s forum spy galla över Timrå kommun för att de hjälpt Timrå IK känns lite......dumt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Nu börjar jag förstå varför man kämpar för att ta kol på Sollefteå sjukhus. Pengarna går till TIK.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

superfalle:Annars får du gärna förklara hur det funkar. 

Skattepengarna räcker inte hur långt som helst. 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse:
Nu opereras det iofs inga personer på vårdcentralerna runt om i kommunen, tack och lov skall läggas till. Men du har en poäng i det du skriver.

Men att den avgående styrelsen beviljades ansvarsfrihet är fan snudd på kriminellt.
Tyvärr så kommer nu Nollan och Tommy att få dra ett tungt lass för att städa upp i den Greklandsinpirerade ekonomin som CE och TJ försatt klubben i. Och att det inte nämns är förunderligt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: Precis det jag skriver! det är vad det är..... Du börjar med en sågning av spelare som inte tagitr ett skär i Timrås tröja.

Sen radar du upp en massa spelare som skulle göra Timrå bättre, några av dom är en förlust. Vampola räknar jag inte ens in som gämförelse. Det jag säger är att du är ute och cycklar fast på ett annat sätt.

Det lär väl visa sig hur det blir, Olle lilla.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Den dagen då din mor ligger inför döden och ingen i världen hjälper dig tror jag att kommunens satsning på hockeylaget och svaret du får från dem (vi har inte ekonomi att ta hand om henne/honom) får en annan dimension. Jag säger inget om engagemanget, jag stör mig på prioriteringarna.

Vi kommer nog aldrig att bli överens. Jag vet dock att mina skattepengar ska gå till rätt ändamål. Och det är inte vårt hockeylag.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Den här attraktionen som Timrå IK har, hur ska man värdera dess relevans med förra säsongens åskådarsiffror i åtanke?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
73Sjöbba: Och du tror på allvar att de funkar så? . Äh jag skiter i den här diskussionen . Tjänar inget syfte att prata ekonomi på ett hockeyforum
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad:Jag hyser full respekt för dig och alla andra. Men när min mamma inte får operera sig i Timrå pga att de inte har råd, eller att blommorna i Bergeforsen inte får vatten för att ekonomin inte räcker till...

Då anser jag att mina skattekronor inte riktigt hamnar där de ska hamna.

Om du är av annan åsikt får det stå för dig. Jag tror inte du förstår kommunens och dess uppgift för medborgarna.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad:Nu bor du inte i kommunen, men när man ser vad som händer i besparingarna så anser jag att Ö-Nisse har poäng i det här. 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: skulle du skita i om din son skulle råka behöva en pedagogiklärare, men den tjänsten har just skurits ner på, pga att det satsas på ett företag i obestånd?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Nu ska vi se om jag fattat det här rätt. Du har högtidligt och skitviktigt för ett antal månader sedan annonserat ditt frånfälle härifrån. Du har sedan dess stuckit in med några bittra, syrliga inlägg om antingen HS eller Timrå. Men de gills väl inte, det är lite bonusmaterial, för den här skitsidan är ju du numera för fin för. Ijentligen.

Nu postar du ett inlägg, på HS (sidan där Timrå IK:s väl och ve är fokus nr 1), som andas djup kritik mot att kommunen hjälpt sitt utan konkurrens starkaste varumärke att öht överleva. Är du säker på att du loggat in på rätt forum? De styrande i Timrå må vara idioter som skiter i sina invånare till förmån för ett sketet hockeylag.

Ursäkta mig, men alla vi som inte bor i Timrå eller av andra orsaker inte drabbas av de besluten skiter högaktningsfullt i det. Här inne är det Timrå IK:s bästa vi bryr oss om. Det andra får röstberättigade inom Timrå kommun engagera sig för. I andra forum.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Att likna föreningen timrå ik som är regionens isärklass största attraktion och reklampelare som samtidigt gör ett jätte jobb med traktens ungdomar vid ett random företag kändes ju skapligt skeft . Utan denna förening så skulle timrås kommun vara ungefär lika välbekant ute i sverige som krokom .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Med all respekt, förklara gärna hur du menar. Jag ska ge ett exempel när du förklarat din ståndpunkt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Hur menar du då?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Och du har tagit på dej cyklopet märker jag .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Det är verkligen tur (för dem som älskar Timrå IK och bryr sig lite mindre i äldre, skola och omsorgen i kommunen) att Ewa Lindstrand styr kommunen med järnhand. För vem låter hockeylaget i kommunen som inte kan ta ansvar för sin egen ekonomi låtas hålla på, år efter år efter år.

I Augusti nalkas nya beslut i kommunfullmäktige. Då kommer Socialdemokraterna att rösta igenom ett köp där man tar tillbaka hallen och därmed tror sig hjälpa föreningen.
Den hall som kommunen gav bort köper man tillbaka för 80-85 millar.

Jag älskar Timrå IK, jag lever med laget i princip varje dag. Men det som sker nu, när kommunen ska in och rädda en förening (ett företag) är för mig obegripligt. Timrå ska bli årets företagarkommun nu, snart. Kan vilket företag som helst få hjälp av kommunen? Till varje pris? Nä Timrå Kommun: kom in i matchen!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Edb: Man kunde ju tro att de är ironiska men de menar säkert det på allvar.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Inget nytt om Sebastian Erixon?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frella: Elitserien ser ut att kunna bli ganska rik på profiler kommande säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Edb: Spelskicklig, javisst, men likheterna med Johan Davidsson får man leta väldigt länge efter. Fast med rätt spelare runtomkring sig kanske det blir så bra som Luleå hoppas på.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
BlackBay:så kan det vara anders söderberg
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nikki Nine: gillar att de står "han är lite som en finsk johan davidsson"
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nikki Nine: Luleå lär bli giftiga på straffar iaf...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kärt återseende i höst?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Sebbe plus eventuellt en forward till, troligtvis en billig sådan har det sagts tidigare i varje fall
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Dream Team:  Nykomlingarna kan sprida miljonerna runt omkring sig de första åren och göra en del fina värvningar framför näsan på etablerade ES-klubbar. Sedan kommer den ekonomiska boosten att avta när samtliga spelare sitter på kontrakt med ES-löner. 

Kanske det vore något för Timrå att tänka på. Att åka ur och rensa upp bland den ekonomiska ballasten man släpar på, för att sedan göra en nystart när man lyckas kravla sig tillbaka. Fast när kan lätt bli ett om...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
fredriko74:nej det blir bara sebbe in sen är laget klart
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Undra om överhuvudtaget Timrå var i kontakt med Warg´s agent. Måste ju deffinitivt in något mer rutinerat framåt. Nordgren/Warg är 2 namn som skulle klara den rollen galatt. 

 

Visst kommer det in iaf minst 1 etablerad forward? 

Annars blir man ju rädd på riktigt! 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

zigge: Det är ju bara knappt en månad sedan som det blev officiellt att han spelar med HK Rubin Tyumen.

www.vhlru.ru/lenta/20284/

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Intressant. Det satsas på allvar den här gången i Kenny-land. Huruvida Fredrik Warg har passerat bäst-föredatum låter jag vara osagt. Han funkade dock helt ok i en topplina i SAIK häromåret. Fast vad spelar det oss för roll, vi är ju så gott som klara för plats 12 redan nu. Medan vi lär vara kraftig akterseglade redan kring jul så lär det bli en hård fight om 11:eplatsen även kommande säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad:Tjock-Wargen? Är det inte lite för nära Kolmården?

Undrans om lilla Wargh blir kvar i Ryssland?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Hoppla, han måste lära sig ett nytt språk igen mao.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Warg klar för Rögle.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
T T: "Styyyf!!" haha :-)
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
Frella: Perra nog för mycket mys-farbror, hoppas att Tomas M har fått rätt material att jobba med för det är där det sitter  i allafall .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Jag tror tyvärr Perra kan göra ett bra jobb i AIK med Mats Lindgren vid sin sida istället för Clabbe.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frella: Ja det man hörde var att isträningarna under Perra var dåliga helt enkelt (detta från folk som lirat själva på hög nivå och visste vad de pratade om).
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Frella: Mysträning is da shit!

AIK: tur att mysa i år får man förmoda...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Sen ska nog inte träningsdelen underskattas för fjolårets misär. De ledande spelarna kom sent och hade väl inte skött sin träning. När man sen under seriens gång, med Perra vid rodret, bedrev mysträningar på is istället för lite mer tempo så gynnade det väl kanske inte våra redan otränade spelare...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Självklart var det en kombination. Jag tror också att laget behövde vänja om sig vid att vara det förande laget. Kolla bara hur det såg ut i första perioden mot Bofors. Sjukt tamt. Sen gick de ut i andra och tog tag i matchen. Efter det var det egentligen inget snack om saken.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
diffe: Men vad fan är det om? Det är ju samma sak som det du gör, du spekulerar huruvida Murley lyckas bättre eller sämre än spelare som inte tagit ett skär i vår tröja än.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: tror en av de större anledningarna var att vi från match 1 kunde ta med oss, va vare, 4 pp mål(?) Där bara ett var ordentligt efter vi suttit dem i box.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Visst var det så. Det var inte så att ett ganska kasst lag över en natt blev bra. Även om det säkert var en kombination av sämre motstånd och inställning. Jag tror helt ärligt att så dåliga som vi var efter nyår, så dåliga var vi eg. inte.

Det är solklart att tabelläget påverkade i väldigt hög grad, hockey är ju ändå en sport som i väldigt stor utsträckning bygger på motivation.

Men vi slog tillbaka! På de som var lite mindre och svagare.
Kommentera

« · 1505802 · »