1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586416 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1554665 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13

Dream Team: Jo, den silly-season minns man. Gunno, Haggan och Jonte till NHL. Oksa i mål, Krykov fick komma tillbaka, Blake Sloan... Och jag försvarade Nubben i ändlösa diskussioner med Rock-Roffe. Those where the days...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
250kg kärlek: Japp. Han gjorde hela sex matcher hos oss (säsongen 2005/06, när ALLA hade lämnat) innan tålamodet tröt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

250kg kärlek:

Han spelade väl 5-6 matcher innan han kom på att han inte trivdes  , eller hur det nu var

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: den där rackarn gästspelade väl i Timrå för några år sedan va?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Smokey: Sundsvall Hockey kan göra värvningar dom, go Linkan!

Det är väl bara hos oss han har misslyckats egentligen. Talande, kanske? 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå IK jobbar som fan på att hitta en ny center! Jag blev själv uppringd i dag av ett calcenter som ställde en massa frågor om min form! Om jag var typ åt höger eller vänster, offensiv eller mer tät... Om jag gillade risker eller var en mer försiktig typ. Hela samtalet var ett töcken i rött och vitt.

Stålar frågade man också om! Jag drog till med 20.000 i månaden och calcenterbruden gick bananas! Måste ligga bra till med mina två supportermatcher för Timrå IK mot kattkräken!

In nubben I trust! Skål!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
bobrov: det som oroar mig mest är det faktum att jag börjar känna mig likgiltig inför den här föreningen. Jag älskar laget så som jag alltid gjort men passionen, intresset, folkfest i arenan, positiviteten kring föreningen är som bortblåst.
Naturligtvis är lagets kräftgång och den ekonomiska sits föreningen befinner sig i en bidragande orsak.

Det mest frustrerande är att jag nästan kan tänka mig spel i Allsvenskan. En serie som känns mer levande än Elitserien och som dessutom kunde göra Timrå IK till ett vinnande lag igen...förhoppningsvis.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
250kg kärlek: om nu Timrå IK skulle åka ur.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
bobrov: ja, skulle tro att Timrå IK skulle hamna på ca 30-35 miljoner om man väljer att försöka ta sig tillbaka redan nästa säsong. Vi har väl legat uppemot 100 millar nu i elitserien så det är en markant skillnad.
Tror jag läst att de lägst omsatta allsvenska föreningarna ligger på 4-5 millar och det högst omsatta på ca 35-40 millar. Leksand har väl omsatt 40 millar och samtidigt spenderat 2 miljarder, men det är en annan sak.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Jontas: En tappad "Elitserieplats" innebär i runda tal ett tapp på  ex. antal

milj ? Kanske 45-60milj nån som vet?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jontas: Jag skulle tro att ekonomin är så ansträngd att det inte varit påtal att ta in nya spelare förutom till en kvalserie. Så nära transferfönstret som möjligt, således.
Har man inte pengar, så har man inte. Däremot tycker jag att man borde sett över centerlinjen tidigare. Nu har man uppenbarligen haft en tanke bakom strategin att ha i första hand defensiva centrar, men den borde man ha stämt av mot verkligheten i god tid. Sterner och någon/några av Hagos, Molinder, Önerud, Friberg t ex borde man ha kunnat skeppat och tagit in någon med offensiva färdigheter istället.

Jaja, should have, could have. Nu sitter vi här, med ännu en kvalserie framför oss. Får väl se vad den sista transferveckan kommer med för genidrag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Carl Lejonkräk: din klarsynthet och insikt i branschen har vi inte sett sen arnios dagar.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jontas: Att Timrå inte agerat på värvningsfronten tidigare är nog en kombination av osäkerheter kring lock-outen och att det faktiskt är billigare att ta in Spelare för tre månader än för sex månader.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Jo men den slutade 6:e januari, det har gått 3 veckor o vi har lyckats värva en spelare utan kontrakt som tränat med Sundsvalll hockey. Det kan väl knappast vara godkännt i vår desperata situation?

Har full förståelse att vi inte kan värva dom stora namnen, men tycker ändå att det hade varit bättre att haft chansen att undvika kvalserien.

Hoppas att vi kan återupprepa bedriften från ifjol, men är mkt tveksam med det lag vi har på isen i dagsläget.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
73Sjöbba: Så är det. Det intressanta är var någonstans vi kommer ut efter genomfört stålbad. Men här och nu prövas allas vår kärlek till klubben, nu handlar det mest om att älska i nöd. Förhoppningsvis kommer åter tider med lust också.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ekonomiskt stålbad och en attraktiv produkt går sällan hand i hand. Det går inte att sminka en gris.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jontas: Nhl lockoten.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Någonting jag inte förstår är varför väntar vi så länge på att värva ev nya spelare? Hade ett par namn tillkommit i tid så hade ju chansen funnits att undvika kvalserien. Men nu när det är kört så håller man fortfarande på att vela om nyförvärv.

Alla i hela hockeysverige, hockeyeuropa, hockeyvärlden ja hela universum visste ju att vi skulle hamna i denna situation. Borde inte Timrå IK har dragit igång med plan B lite tidigare? Eller hade man redan räknat in att spela i kvalserien och hoppades att detta manskap skulle sprattla till o genomföra ett mirakel.........

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kevin O Shea: Växjö fick betala ett par hundratusen till Troja för att de skulle släppa Åslin.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: men om dom släpper honom, så hamnar dom kanske inte i KS ;-) haha.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kevin O Shea: Jo, men Troja hade väl ekonomiska problem? Hur ser det ut i Mora?
Tycker Viksten låter mycket intressant. Men Mora kan väl aldrig släppa sin bäste poängplockare till ett lag de kan möta i Kvalserien?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Troja släppte Åslin - så inte fan vet jag. Men det kostar väl...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Blizzard: Visserligen - men skall vi tillföra någon offensiv kraft till det här laget, så ser jag hellre att man värvar en spelare som snittar 15-20 mål i Allsvenskan än en som gjort typ 2 mål på 50 elitseriematcher.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kevin O Shea: Släpper verkligen Mora Viksten under pågående säsong?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kevin O Shea: värvningar ifrån Mora brukar ju inte direkt bli succe här i Timrå.. Men vi får väl bryta den trenden då.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Icing-Ove: Ser hellre Wiksten än Brodin.

Visserligen har Brodin spelat på högre nivå, men nu vill jag att vi tar in en spelare som gör/gjort mål.

...och där känns Wiksten vassare än Brodin!

Dessutom är han rightare som någon tidigare antytt att var på gång!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Ta inte ifrån oss hoppet,  scumbag!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Andersson: Knappast.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

El Maco:

Hamnar Växjö i ingenmansland går dom i konkurs  ?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: Angående Växjös juniorer så är jag villig att ge dem en chans. En ung klubb som inte lirat i superelit innan de fick en gratisplats i och med elitserieplatsen för A-laget (egentligen helt sjukt att elitserielagen är garanterade en superelitplats. Varför det?). För tio-femton år sedan var Linköpings juniorer inget man hört talas om, sedan dess har de vunnit SM-guld. Utvecklingen av östgötska hockeyspelare är väl en jättesuccé för svensk ishockey som klöbbens etablering som storklubb inneburit.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Äntligen lite rykten, precis det jag var ute efter! Underbart!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Laken: Ässät släpper spelare...Jag droppar ett nytt namn med Montén-connection.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo: "Ryktet säger två spelare in. En spelskicklig center och en forward med rightfattning. Den ene är utländsk och den andre svensk. Skulle det gå i lås blir jag mer än nöjd."

Daniel Viksten från Mora?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Det droppar från min källa i tvättstugan.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Källor är det ingen som droppar :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: kan ni inte droppa lite källor då :(? 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Dessutom är han ju amerikan. Korkat av mig.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Vad kommer det här Milan Gulas-ryktet i från?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Han ska ju till Finland..
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Lyssna på mig och mikenomad istället, vi kan det här.
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Björn hade jag missat dock, kul!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Vi har samma källor ser jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Och Milan Gulas till Timrå då...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Vampola är på G till Modo ja..
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
lönlöst: Björn Svensson kanske...och Vampola till Modo i en kedja med Nagy och Spina.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: haha ja ros o vennerholm har juh lagt iväg ett par analyser lika fyllda med lall som jag... Hehe

Junisar är da shit. Jag gillade sundh. Gillade inte börje jättemycket. Men jag tok gillar örnh o wedin. Misstänker att dom tok gillar timrå med...
Där får timrå en jäkla massa tok gilla för en ruskigt billig peng i jämnförelsen med breddknektar...

Så helt klart är junis verksamhet för framgång en lämpligare satsning än den väcksjö pysslar med. Nu har jag för mig att nån i växjö sagt att de inte kan har material för en hårdare junis satsning... Det köper jag inte... Isf borde inte vi ha det heller som har ganska nära både till övik o gävle... Städer med klubbar som båda satsar hårdare än växjö på junisar
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Kan forwarden som ska in heta Calle Ridderwall?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Angående vår egen utveckling är det helt sjukt att Tomas 'världens äldsta 35-åring' Ros fick rätt i sitt famösa 'Timrå lever på lånad tid'-inlägg 2007.
Det var vackert där under ett par säsonger 2006-2009. Friskt satsat, som det heter. Men med facit i hand helt fel. Skellefteå har tagit en bättre väg mot toppen. Bra juniorer, där har vi receptets viktigaste ingrediens.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: Som nya i ES med ny arena mm har Växjö skapat sig en ekonomisk chimär, en plattform med ett yttre skal men ett innandöme porösare än marängsmet. Dessa förutsättningar ger dem möjlighet att leka ytterligare några år men det är verkligen bära eller brista. Bär det så generar satsningen nu i ekonomisk och sportslig framgång och de etablerar sig i ES. Men då måste nog verkligen ALLT gå rätt, minsta lilla misslyckande lär vara förödande och deras kritiska säsonger inträder antagligen runt 2017-18. Dvs inte helt olikt vår egen utveckling det senaste decenniet.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1554665 · »