1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly season 15/16

« · 1680863 · » Till forumet

Sv: Silly season 15/16
cally47: Bakala stog 39 av 52 matcher, då brukar man vara en förstamålvakt. dessutom med en räddningsprocent på 92,4%. vilket är mycket bra. så vet inte riktigt hur du menar?...
Kommentera

palleparling: Dan Bakala tyckte jag var riktigt bra ifjol, spelade ofta med ett stort lugn och hade dessutom väldigt bra räddningsprocent som sagt, 

idoff däremot känns på tok för svajig och inte alls som någon förstamålvakt att lita på över en hel säsong, känns som en bra back up målvakt men inte mer, eftersom att hans högsta nivå är riktigt bra men han känns som sagt för ojämn för att ha som första målvakt

Kommentera

palleparling: Undra vad den här herren tänkt göra nästa år och vad han isåfall vill ha för ekonomisk kompensation.
Kommentera

Knylan: denna målvakt tycker jag verkar bra. stor samt bra räddningsprocent i Ettan

http://www.eliteprosp...ayer=13300

Redigerad kommentar

Kommentera

hamarka: EP-scouter!
Kommentera

EArk: förstår hur du tänker, men samtidigt så äre timrå vi pratar om, ingen jättebra ekonomi så det är därför jag skulle kunna gissa på att Idoff finns med i tankarna hos Nubben, har dock inte sagt att jag själv skulle välja han, då väljer jag hellre Bakala elr nån annan.
Kommentera

palleparling: Jag skulle tveka om jag stod i valet mellan Idoff och Iilahti, om jag säger som så.
Kommentera

palleparling: "Bakala troligen förlorad" för Mora. Av pengaskäl som det verkar, tros få anbud som inte Mora kan toppa. Knappast Timrå heller antar jag. Annars vore väl en bra målvakt prio ett?
Kommentera

Epost: Appropå målvakter så hörde jag att Stefan Ridderwall var på väg till Norrköping ett tag. Sedan insåg han att laget hette Vita Hästen och inte Vita Festen.
Kommentera

Vargher85: Vita pesten.
Kommentera

Vargher85:

Så Ridderwall har en tendens att vilja ha vita fester eller?
Kommentera

zita: Sedär ja. Det trodde jag faktiskt inte. Jag hade, om jag varit sportchef, inte erbjudit honom ett nytt kontraktsförslag. Anledningarna till det har jag varit inne på tidigare.
Kommentera

Roligt att Emil valde att förlänga, inte den liraren jag hade högst på min egen lista av spelare jag vill att Nubben förlänger med men han är absolut inte sist på listan. Gillar hans attityd och sätt att lira. Tror det finns mer utveckling att plocka fram där. 

Med tanke på hur Nubben vill bygga laget till nästa säsong så tror jag han passar bra in där.

Redigerad kommentar

Kommentera

Även nära med Jens Westin, enligt ST. Det är bra.
Kommentera

zita:helt rätt att förlänga med honom ,han kommer att lyfta med rätt träning
Kommentera

JobbaPuck: samma här ang Challeson.

lite för klen och mjuk...

iofs så trillar det in ett skapligt med poäng ända asså så det här kan gott bli en liten outsider om han får upp farten och utvecklar sina dragningar lite.

till hans fördelar räknar jag in en egenskap som alldeles för få frw besitter. Han går på mål! 

Ska bli intressant att se hur stora steg han hinner ta innan det drar igång på allvar igen nu till hösten.

Kommentera

Efter att ha ägnat mig åt lite ep-onani så blir jag mer och mer säker på att det är Sebastian Idoff som kommer vakta Timrås mål under den kommande säsongen. Det finns tre svenska outsiders i Mattias Modig, Tim Sandberg och Jonas Gunnarsson, men ingen av dem känns som någon begriplig värvning, med tanke på att det är Norja man gör sig av med. Möjligen Sandberg då.

Två målvakter i finska ligan som skulle kunna vara aktuella i min värld är Hostikka och Järvenpää. Den senare har dock gjort en bra säsong och kommer nog bli kvar i högsta ligan, och Hostikka känns väl sådär.

Sammantaget en knepig situation, förutsatt att det inte finns målvakter som är på väg att bryta sina kontrakt. Idoff känns okej i min bok, men i mina ögon kan lika väl Iilahti stanna.

Kommentera

Vargher85: Då Nubben nämnde att man tagit extern hjälp i målvaktsjakten bör det handla om ett utländskt namn eller svensk från utländsk liga. Målvakterna i SHL/HA förutsätter jag att Nubben har koll på.
Kommentera

Frella: tarvan har nog koll på finska ligan också, ska bli intressant iaf
Kommentera

Jagr på läktaren i E-on , bra jobbat Nubben .  Ett par bra backar å en målvakt på det här så  ....
Kommentera

Andersson: Lander var ju där med..
Kommentera

Frella: Möjligt, men jag blir ändå inte klok på vem som kan vara det hetaste spåret.
Kommentera

Vargher85: Tänk Wade Bergman och NCAA eller liknande. Jag skulle inte ens bli förvånad.
Kommentera

Frella:

NCAA ?????????
Kommentera

DJ Hemp: Collegespelare.
Kommentera

fyfan, Tommy Stenqvist till Sundsvall, svikare!
Kommentera

palleparling: Inte bekräftat än. Märkligt karriärval, men ändå skillnad på try out och riktigt kontrakt (vilket jag utgår från att det i så fall är).
Kommentera

Galenhöken om Stenqvist-affären.
Kommentera

palleparling: blir han stjärna i bobcats får vi försöka ta tillbaka honom om ett år...

Annars en chansning för vilken klubb som helst som tar honom. Skulle vi försökt värva honom om han varit i, typ, Västerås förra året och haft en flera år lång skadehistorik? Förmodligen inte. Vill han inte ha tryout och kan få rakt kontrakt med moderklubben så är det inte så konstigt. Vi kan ta en sjunde/åttonde back som är ett säkrare kort med eventuell lägre potential och Bobbarna får en billig lokal kille som kan bli bra om han är hel. Den här typen av övergångar hade vi alltid förr också. Yngre killar som inte riktigt platsat med oss gick till Sundsvall. Det lirar väl alltid tio gamla Tikare i Gärde.
Kommentera

Nu ska vi inte hetsa upp oss över Stenqvist. Det är väl bättre att han går långtidsskadad hos Bobbarna än hos oss? Det är bättre att de får betala för en spelare de inte kan använda än att vi måste göra det. För det finns väl ingen som på fullaste allvar tror att han inte kommer gå sönder igen?
Kommentera

Angående målvakter:

Den här målvakten har en bra räddningsprocent, ganska ung, blott 25 år. Han skulle nog vara bra i Timrå, men frågan är hur mycket han kostar. Han har ett utgående kontrakt med Kärpät.

Kommentera

Lichln_Timr?IK: En målvakt i den finska ligan, med den procenten, lär knappast välja allsvenskan.
Kommentera

hubbenorlen: Vem vet, mirakel kanske inträffar ;)
Kommentera

Lichln_Timr?IK: håller med hubbenorrlen, han kommer absolut inte hamna i allsvenskan, framförallt inte i Timrå som inte kan fresta han med en saftig lön. tyvärr.
Kommentera

Simmalugnt: Tror vi har klart med ersättare redan ändå. Kolan lämnar HV. Fredagsmyset i Timrå lockar. För att inte tala om tisdags och onsdagsmyset också. och alla andra dagar.
Kommentera

El_loco: Googlar man på Pizza+Timrå får man åtta träffar. Boy, den siffran kommer stiga om Kolan flyttar norrut igen.
Kommentera

El_loco: haha att mattias karlsson hamnar i timrå är nog ungefär lika sannolikt som att Zetterberg-Lander-Pääjärvi bildar förstakedjan i Timrå nästa säsong...
Kommentera

palleparling: Ge mig ett odds på den kedjan? :-)
Kommentera

palleparling: Attans otur alltså.
Kommentera

Ja inte skulle jag gråta om vi fick Kolan som back i Timrå.
Kommentera

Det senaste jag hörde om "Kolan" var att han under helgmyset brast ut i en sådan festyra att han gjorde ett glädjeskutt och fastnade i luften.
Kommentera

Kolans enda fördel är att  han väger över 100 kg

Sen han  värvades till HV71 har dom åkt ur i kvartsfinal fyra år i rad .

Kommentera

palleparling: Strömberg fixar biffen. En redig bröstvärmare i första derbyt och det blir sjukstugan igen.
Kommentera

Hade räknat med att Stenqvist skulle gå till Bobbarna oavsett division.

Min gissning var att Timrå inte skulle satsa vidare på Stenqvist efter att ha missat 2 av dom 3 senaste säsongerna pga skador.

Klart det är tråkigt att behöva släppa iväg en som i grunden har en sådan stor talang och som kommer från det egna juniorledet.

Men med tanke på skadehistoriken tycker jag att det är helt rätt att Stenqvists backplats går till någon annan.

Spel med Bobcats gör att vi inte får några större problem att hålla ett öga på hur det går för honom. Om han får vara skadefri och utvecklingen går åt rätt håll. Det kommer kanske att kännas lite surt att se han i fel tröja på derbyna men vi kan alltid hoppas att han lyckas missa dom fyra matcherna pga förkylning men att han spelar dom 48 andra matcherna.

Jag unnar Tommy att få vara hel och etablera sig på allsvensk nivå. Lyckas han vara någorlunda fri från skador och gör en bra säsong i Bobcats så tror jag inte att det är några större problem att locka tillbaka honom till säsongen 16/17 om vi skulle vilja.

Visst fan var det just mot Sundsvall i SCA-cupen som han drog på sig axelskadan som gjorde att han missade hela 12/13 och höftskadan som gjorde att han missade hela den senaste säsongen?
Kommentera

Den här killen då? Hade en grym säsong i Norge 2014/2015, Tror ni han kan bli aktuell? 
Kommentera

Alexander Lindgren från Brynäs är klar, Bu eller bä någon ?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Min hjärna trodde för en sekund att det var Alexander Larsson som kommer tillbaka, sedan kom jag på att han inte är i Brynäs. 
Kommentera

Organisatorisk storsatsning i Solnaklubb.
Kommentera

DJ Hemp: Vilka belopp!Vad blir spelarbudgeten med de ledarlönerna?
Kommentera

« · 1680863 · »