1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly season 15/16

« · 1683651 · » Till forumet

Sv: Silly season 15/16
250kg kärlek:

Visst kan man bry sig om föreningen, men för den som inte har träffat sina barn på flera år och haft en konstant otrygg situation på arbetsmarknaden under samma tid samt en massa annan förnedrande skit som aldrig tar slut är Timrå IK ändå bara en sak i mängden. Har du tänkt på det eller?
Kommentera

DJ Hemp: Nej, det har jag faktiskt inte haft en tanke på. Min andemening var att tala om oron över den här föreningen. Men inser att diskussionen gått över till annat.

I rest my case, och samtidigt ber jag om ursäkt om jag rört upp en massa känslor.

För min del är det god natt. Vi kan fortsätta, later on.
Kommentera

250kg kärlek: Läget är väl ganska klart: Arena-ägandet innebär att man inte har hållbara förutsättningar. En försäljning ger tvärtom väldigt bra förutsättningar för föreningen. Det som talar för en försäljning är incitamenten som finns för alla inblandade parter. Ingen part gynnas av att arenan inte blir såld, alla gynnas av att den blir det.

Affären är komplicerad, men bör lösa sig. Jag har ingen inblick i den där branschen, men tycker att det verkar rimligt att ett företag inte vill bli förknippad med något oseriöst (förhandlingar med läckta uppgifter, istället för att lösningen presenteras när det är klart).

Faktiskt kan det som utomstående kännas tryggare nu, då det verkar som att majoriteten har förnuftet i behåll och står bakom en rimlig lösning (samtidigt som någon/några företrädare för övriga betett sig svinaktigt).

Frågan är om Timrå är av eller väldigt på. Att IFS skulle gasa om känns mindre troligt.
Kommentera

250kg kärlek: Säljs arenan nån jäla gång så har jag svårt att se Sönnsvall gå om. Det finns ju även positiva saker med Timrå nu också, Tänker juniorsidan, den ser ju onekligen bra ut vilket är viktigt. Börjar laget dessutom gå bra så bör vi ha större möjligheter än Bobbers att bygga en stark ekonomi. Vi håller dom bakom oss i tabellen i år, säljer arenan och krossar dom nästkommande säsong!
Kommentera

250kg kärlek:

Ibland blir det lite fel. Givetvis borde vi hålla oss till saken härinne. Annat finns det andra forum för. Sorry!

Kommentera

Johan Johnsson ska bli intressant att se! Hoppas på 2 värvningar till, Berglund hade suttit fint.
Kommentera

MrMorris: Det hade varit trevligt med lite storlek som sagt, vi skulle ha norpat Patrik Magnusson från Pantern innan de förlängde med honom. Det blir nästan värt hela entrépengen till vintern bara för att få se detta as på ett par skridskor. 119 kilo är i underkant, i bifogad artikel säger han att han väger 124 nu, utan utrustning. Kampen mellan honom och Emil Berglund ska bli festlig att skåda.
Kommentera

Erlend Lesund, en gammal TIK-junior, är klar för Mora. Honom hade jag gärna sett i Timrå IK.
Kommentera

MrMorris:vilken berglund?
Kommentera

stoff: Skulle tippa på att han syftar på Jacob Berglund.
Kommentera

Vad tror ni om den här grabben, han har ju fortfarande dressen på sig så det är väl bara och hoppa in.
Kommentera

luffaren: Skulle absolut vilja ha tillbaka honom, tror dock inte att han är på Nubbens lista på tänkbara värvningar.
Kommentera

cally47: Perfekt! Han får visa vad han duger till på HA-nivå och om han gör det bra plockar vi honom.
Kommentera

stoff: Vi hänger med... Han har det pratats om lääänge.
Kommentera

JobbaPuck: Alexander skulle bli kung i Timrå,men jag tror Bobbarna ligger bättre till , tyvärr ?
Kommentera

Jag hade inte koll på att Tarvainen ska jobba heltid för bobbarna nu. Eller heltid och heltid, han jobbar vidare med Iserlohn också. Så förra året jobbade han med oss (primärt?), bobbarna och Iserlohn. Nu ersätter vi honom med Lövens Hirsch som helt eller delvis flyttar hit av sociala skäl. Hirsch jobbar väl inte med någon annan?

Tyckte vi att det var dags att släppa Tarvainen efter alla år med blandade resultat? Hade Tarvis fortfarande en elitserielön som vi inte ville ta längre och Hirsch var billigare? Kände man att det inte funkade med en deltidsmålvaktstränare och han inte ville släppa Iserlohn men bobbarna accepterade upplägget? Bjöd bobbarna över? Kändes Hirsch som ett fräschare namn?

För den som inte kan  läsa premum så ska han träna bobbarnas målvakter, de har en andremålvakt på ingång som han inte får säga vem det är men som låter bra, han ska utöver målvaktstränare vara videoanalytiker och han tror Åke kan bli bäst i allsvenskan.

Kommentera

El Maco: Jahaja, men Åke kan väl inte sägas vara i en ålder och fas av karriären där man är speciellt formbar? Tarvainen kommer väl inte att sätta sin prägel på Åkes spel nästa säsong... eller?
Kommentera

El Maco: Väntade bara på det. Tarvis och Åke har en lång historia. Tror inte han kan ta Åke Lund särskilt längre. Han känns färdig som målvakt. Däremot behövs det ju alltid repetitioner och finslipning av detaljer. Att han kommer att tillhöra toppskiktet av målvakterna i HA är alldeles säkert. Synd att de blå gick upp för annars hade vi haft en säker första sista utpost där.

Jag tror Tarvainen är relativt dyr sett till meriter och tid i branschen så där sparar vi nog en slant. Kan inte tänka mig att deltidsjobbet han körde här på slutet var bra för nån part. Tycker heller inte att det känns som nån förlust sett till vad han fått ut av de flesta av våra keepers. Nu kan väl iofs en del läggas på dem också då många har varit mer eller mindre bra värvningar.

Det känns alltså helrätt att gå vidare. Paketlösningen Hirsch/Mattsson känns spännande Han lär inte kosta speciellt mycket iom att han är ganska färsk som målvaktstränare. Hoppas han kan komma med nya och fräscha ideer. I Umeå jublades det inte direkt när han lämnade. Som jag förstår det jobbar han bara med oss framöver. Han och Mattsson känner varandra väl och tror på deras samarbete, och nog kan det vara bra för Ohres utveckling med en ny röst och andra övningar/annan filosofi.

Redigerad kommentar

Kommentera

JobbaPuck: Har Tarvis familjen i stan?

Jag sammanfattar min inställning med att jag hoppas att Hirch blir en billig succé för oss och Tarvis en dyr flopp för dem.
Kommentera

JobbaPuck: Sen ska man komma ihåg att Lindskoug gick från att lira andrafiol i Rögle till att bli en av seriens absolut bästa målvakter på en säsong med Hirsch som målvaktstränare. Man kan nog ha förhoppningar om att båda målvakterna borde kunna ta hyfsade steg under kommande säsong i alla fall. Under sista åren så har det nästan känts som att många av de målvakter som spelat för oss har kommit till oss för att dö. Bellissimo, Pitkämäki, Norja.
Kommentera

El Maco: Han har väl bott i Söråker i flera år nu har jag för mig, svaret är ja således.
Kommentera

Knylan: Aha. Söråkersbo. Då var det i alla fall en i klubben som betalade kommunalskatt hos Ewa förra året. Dags att fylla på då för att amortera på de 45.
Kommentera

Ante får en ny chans som assisterande, nu Färjestad. Alla verkar eniga om att han är en jättebra tränare och han är svår att inte gilla. Men med karma och historiskt facit räknar jag med att FBK får kvala nedåt i år... Lycka till Ante!  

Kommentera

snälla "Nubben" ta in Daniel Sørvik från Vålerenga! 58 poäng på 45 matcher som back, det är riktigt bra! Endast 25 år också!

Kommentera

palleparling:

Hult förlorad, men det visste vi väl sedan tidigare... :/

Kommentera

SuperMupster: då MÅSTE Nubben värva in ersättare. Det går inte att ha ett lag utan Spets. Eller har han redan värvat in denne utan att jag kan förstå vem det är? Det här året tycker jag nog nubben måste visa att han är rätt man för timrå, genom att värva in rätt spelare till billigt pris och få ihop en lagmaskin. Likt Vita hästen gjorde förra säsongen. De hade lika stor Budget för laget som vi får i år. Så Nubben kan inte skylla på det tyvärr. Nej upp till bevis i år!!
Kommentera

SuperMupster: Schwenninger Wild Wings har nog coola tröjor i alla fall med det namnet. Lycka till!
Kommentera

SuperMupster: Väntat, och enligt moi önskvärt. Hult har aldrig charmat mig. Spelsinne och sköna skillz nog för en producerande SHL-kedja, brister som gör att han förmodligen aldrig blir något mer än en flashig lirare på andraligenivå. Tycker han är definitionen på något så luddigt som 'dåliga vanor' på isen. Parat med en oförmåga att lyfta sig - och laget - när det bär emot (= läge för frustrerade hakningsutvisningar tycker Andy), så...bye bye.
Ska Timrå ta nästa kliv behövs det mer pondus än så hos vår förstakedjeshärförare.
Kommentera

Bragd-Birger: Kan väl inte påstå att Hult charmat mig nämnvärt den tid han spelat hos oss heller. Men tyvärr när det gäller skillz i anfallszon så var han väl det bästa vi hade. Fast han visade de skillzen för sällan som sagt. Varför har alla andra lag råd med transatlanter och inte vi trots samma budget somm vissa andra lag som lyckas få in hyffsade transatlanter? Eller har man avsagt intresset helt för transatlanter nu med våran uttalade satsning på ungt svenskt? En kanadick eller Amerikan som har i blodet att ta sig in på mål kan väl aldrig sitta fel. Man kan väl hitta guldkorn i juniorligorna i Nordamerika som inte behöver kosta skjortan eller ahl med? Fast vad vet jag, kan ju inte vad som gäller med skatter och så när det gäller icke europe.
Kommentera

Några ytterst väntade nyheter angående knohultarna och pappas pojk idag. Jag har en känsla av att vi får vänta på våra sista gubbar utifrån. Precis som Nubben uttryckte det så kommer det att bli en del spelare "över" när lagen i diverse ligor ovanför oss kommer att spika sina trupper. Det kanske inte blir nån raket, men lite spets åtminstone.

Det vi lär se de kommande veckorna är förlängningar av "egna" spelare som Ogge och möjligen nån påskrift från nån junior/förstaårssenior.

Det finns även ett hett rykte om en väldigt bekant pjäs som spelat för oss på absolut högsta nivå tidigare. En lirare med massvis av rutin och t o m titlar och landskamper på meritlistan. Vem det är håller jag på ett tag till...

Redigerad kommentar

Kommentera

Molinder Klar för ett år till !!!!

Kommentera

Tvåtallar: och det var bra ?
Kommentera

JobbaPuck:

Det heta ryktet... Crippe?
Kommentera

JobbaPuck: Caslava ;)
Kommentera

JobbaPuck: niklas nordgren
Kommentera

JobbaPuck: Anders Huss
Kommentera

JobbaPuck: Tomi Källarsson?
Kommentera

El Maco: Kan inte vara nån annan än Hahl... möjligtvis Pyrret.
Kommentera

Hahl Bundy: pyrret. Ja tack!!
Kommentera

Hahl Bundy: Rimligt med båda. Plus Caslava.
Kommentera

JobbaPuck: Pavel Rosa? men "bekant" vet inte. Superbacken Mikko Lehtonen då?

Redigerad kommentar

Kommentera

JobbaPuck: Ja, det kan inte vara Corso i alla fall. Någon såg Linkin handla skyffel på järnbutiken så han ska säkert skotta åt Corso i vinter.

Om man som jag undrar vad Corso gjort på slutet så kan jag meddela att han lirat i Minsk. Men inte i Dinamo i KHL utan i ett lag i nationella Vitryska ligan. Känns ju sådär glamouröst för Daniel. Men Lukasjenko kanske ordnar med skottning av straffångar så att sportcheferna slipper stå för servicen?
Kommentera

El Maco: Linkin = Linkan. Men Linkin låter nästan coolare? Love you autocorrect.
Kommentera

JobbaPuck:   Vampola eller Fleury
Kommentera

El Maco: Fascinerande hur man kan börja spekulera vilt och hoppas tack vare ett par meningar om ett fullständigt obekräftat rykte.
Kommentera

JobbaPuck: Vilken cliffhanger!
Jag tror på Tjobba eller Bulla....
Kommentera

hubbenorlen: Ja, det är ingen slump att Crosby valde att åka till Europa och spela VM just i år. Sen säger jag inte mer... Har lovat Nubben att inte göra det.

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Lite random talk... vem bryr sig ijentligen? Finns ingen som bryr sig överhövan.
Kommentera

Hahl Bundy: Många verkar ju göra det, inklusive undertecknad – som gått igenom gamla trupper från tiden i SHL. Det enda rimliga namnet är Riku Hahl.
Och det vet jag inte vad jag tycker om.  

Kommentera

hubbenorlen: Själv tror jag Hemp prickade rätt på ryktesstartarens antydan direkt. Men jag uppskattar övriga förslag med.
Kommentera

« · 1683651 · »