1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590560 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1920769 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse på Mon: att 6 miljoner skulle vara av marginell betydelse för Timrå IK!? Ett uttalande som provocerar.
Kommentera

Matsg: aktieförsäljningen torde vara av marginell betydelse för TIK's etablering i SHL. Kring 45 miljoner per år från SHL och ca. 6 miljoner för aktierna. Dessutom ska tydligen merparten av dessa 6 gå till damlag och sociala program.
Kommentera

Jag har hört rykten om att SHL-Jensen hårdtränar inför en comeback! Någon av er som vet om Nubben varit i kontakt med honom?
Kommentera

mikenomad: Jag håller med dig Timrå skulle enkelt kunna lägga upp den informationen inklusive uppdateringen om hur det går på sin hemsida Det verkar som dom har outsourcat det till Pepins!.När det gäller media så undrar jag vad Sundsvalls Tidning håller på med. Jag hittar endast 3 artiklar om Timrås aktieförsäljning under ST; TIK bevakning. Dessa skrevs den 10 och 11/9 samt den 5/10! Efter att försäljningen kom igång den 18/10 har vi inte sett en enda artikel från ST som själva säger att dom gör en STORSATSNING PÅ TIMRÅ IK (" vår största hockeysatsning någonsin") Jag tycker personligen att det är ett stort j vla skämt! Förutom allmän information om aktieförsäljningen inklusive tidspann, deadline mm så kunde dem väl skriva en artikel om Fredrik Modin som valde att bli delägare. Man skulle också kunna skriva om andra personer/företag varför dem blev delägare.Man kan också skriva en artikel om juniorsatsningen och förhoppningen om att bilda ett damlag mm. Vad väntar dom på? Vill dom hjälpa till med marknadsföringen eller inte?
Kommentera

Ajas: Nubben gillar ju att gäääämbla sa han ju, går den chansningen hem blir det fetare jackpot än Laxen. Spets som inte bör kosta 2 biljoner med tanke på historiken?
Kommentera

kulltorp: Där håller jag med till fullo. Nu måste det vara slutlallat. Alla utifrån ser ju o påpekar ju att Boyce, Jalle och Berglund inte har i ett PP o göra. Nej kör in spelare med offensiven som styrka, låt dom misslyckas i början o ge dom fortsatt förtroende att lära sig spela tillsammans
Kommentera

JanneH: Haha det konstiga är att att man börjar få lite feeling att Salmonsson inte är så dumt nyförvärv trots allt. Nubben är magisk på att snacka. Man liksom sväljer allt att säger. Tanken med Salmonsson är ju att få en speedig forward med tyngd som kan se till att vinna sargdueller i offensiv zon och behålla tryck i offensiv zon. Kanske inte så dum tanke trots allt. 🤔

Visar sig Salmonsson vara ett fynd på sitt sätt så får jag pudla rejält då jag sågat han innan jag ens sett han in action. Men man kan ju tycka att man borde gjort ett tryout o se han i matchsituation så att säga...
Kommentera

Nisse1: Precis. Men som vanligt är det väl allmänhetens ansvar och inte tvärtom. För inte kan det väl vara säljarens ansvar att marknadsföra och leverera en attraktiv produkt? Det måste väl ändå vara köparens och åskådarens roll att först söka upp produkten, sedan köpa den oavsett attraktionskraften. För att stötta och vara snäll liksom. Lite måste man väl ändå kunna begära av kunden 🙄
Kommentera

JanneH: ...läser man så är det tydligt...att han kan användas i PP, BP, med den och med den...alltså kan han rullas runt i alla situationer och på alla platser och med alla i laget. Allt som vanligt mao.
Kommentera

mikenomad: Om övrig försäljning är på samma nivå som Aktieförsäljningen kan man förstå att pengarna inte räcker till för tillräckligt bra nyförvärv. Man måste ha rätt man på rätt plats.
Kommentera

luffaren: Precis det Timrå har saknat. En hårt arbetande forward.
Kommentera

Matsg: Jag tycker att Timrå skulle vara mycket tydligare i annonsering och i media kring tidsspannet, vilken deadline som finns. Att det börjar brinna i knutarna s a s. Kan tänka mig att det finns ett antal som går runt och funderar på aktieinköp men inte har uppfattat att tiden löper ut snart och därför inte fått fingrarna ur riktigt.
Kommentera

Nisse1: kan nästintill garantera att Timrå har en såkallad ”out” i hans kontrakt, om det visar sig att inte håller. Dvs att om han går sönder, kan Timrå bryta kontraktet.
Kommentera

John Cena: Aktieförsäljningen som nu pågår har som ett mål att Timrå ska kunna etablera sig i SHL Om den drar in 7 miljoner kr så borde Nubben kunna göre en spetsvärvning!
Kommentera

JanneH: Men varför inte börja med ett korttids kontrakt för att se att Salomonssons höft verkligen håller. Vete faan hur Nubben tänker!
Kommentera

John Cena: ja bäst jag lägger ut en varning att länken i detta inlägg går till en pluslåst artikel. Man riktigt hör hur folk här inne startar upp motorsågarna när Freddan säger att han ska testa Laxen i en 1a kedja med Wedin samt även slänga in honom i PP.
Kommentera

John Cena: vad tror vi om denna herre? www.eliteprospects.com/player/10405/kyle-cumiskey Är sugen på spel i Sverige enligt mr madhawk. En chansning på en tryout skulle inte vara dumt ändå. Dock vet man ju aldrig om ekonomin tillåter som vanligt.
Kommentera

Axle San: Alla artiklar från st.nu kräver plus. Har väl varit så i minst ett år nu. Trodde det var allmänt känt här inne(?) Gefle dagblad kör exakt samma system (MittMedia) så har du plus där så kan du logga in med samma uppgifter på st.nu och läsa fritt.
Kommentera

John Cena: Låst artikel
Kommentera

John Cena: Han glömde nämna Drugge ju ;-)
Kommentera

Låter som att vi kan glömma spetsvärvningar. Intressant intervju med Nubben. Tror hårt på spelande backarna i laget, dvs Larsson, Kinnvall och Hardegård, och tänker inte värva någon sån back. Angående Salmonsson så säger Nubben (skämtsamt) att han gillar att gambla. Bekräftat att det är en chansvärvning. Vi får nog ställa in oss på att det är det som gäller denna säsong. Dom som inte redan gjort det alltså.
Kommentera

supp: risk att det blir inflation om allas favoritspelare tröjor ska hissas.
Kommentera

supp: ja alltså ska man gå efter kultstatus på en fd spelare då är Bullas tröja gjuten där uppe i taket. Det är typ Strimma och Zäta som omnämns mer men sedan kommer Bulla som klar trea i kultsnack sammanhang.
Kommentera

kulltorp: Smedberg kan knappast åka mindre skridskor nu än när han var aktiv. Bara att skjuta ifrån ordenligt från sargen vid byte och så glider han så länge det går 😊
Spelsinne som Zäta eller Foppa hade(har?) han i alla fall. På en helt egen nivå då.

Klart Bulla borde upp i taket. Hur många år var det mellan hans första och sista match i a-laget? Rekord i Timrå på det?
Kommentera

Mickra: Älskade och hatade Smedbergs "syrgasare"
Kommentera

Tikkare: Absolut en av Timrås allra största spelare
genom tidigare helt otroliga dragningar och ett mycket
bra skott skandal om han inte kommer att bli upphissad
man måste ju kunna ha flera tröja nummer 8 om det krävs!
Kommentera

TIK-Lund: Tokskadad. Nej tack.
Kommentera

Tikkare: Absolut!
Kommentera

Bragd-Birger: Själv är jag mest intresserad av kolla på Peter Smedberg. Min favoritspelare ändå sedan jag först såg honom avgöra en match mellan Timrå och Luleå i början av 1980-talet. Med en annan inställning och en fruktvansvärt mycket bättre skridskoåkning hade han kunnat bli bra..:)
Kommentera

Ullf: då ska fan Bulla upp i taket oxå.!!!
Kommentera

Bragd-Birger: Nummer 10 borde hissas upp i taket! ?
Kommentera

luffaren: fan. Man är ju sugen på att åka upp bara för att få se #10 (nej, inte Crippe) i rödvitt igen. Han borde köra med peruk också, för att få rätt fladder på svallet när han skrinnar sig fri.
Kommentera

Vilken hockeyfest det blir på lördag! Timrå IK – spelarna som är klara så här långt
Backar: Thomas Nänzén, Mats Hansson, Eric Moe, Anders Nänzén, Urban Eriksson och Jörgen Eriksson.

Forwards: Niklas Nordgren, Fredrik Warg, Jonathan Hedström, Christian Söderström, Robert Carlsson, Per Hallin, Anton Axelsson, Henrik Eriksson, Jocke Nilsson, Marcus Sjöberg och Ove Öström.
Kommentera

TIK-Lund: Gutervarning!
Kommentera

TIK-Lund: Att han inte platsar i varken Mora eller Björklöven vilket indikerar att han inte platsar hos oss heller!
Kommentera

Burkölen släpper Goumas, tankar?
Kommentera

Raggaren Putte: Cam Neely had it coming...
Kommentera

Kerstin_k: Säger väl egentligen inte emot, vi förlorar matcher och vårt PP är riktigt dåligt. Men sett till 60 minuter hockey så har vi ju ingen 30-minutersback som kan gå in och spela i dubbla femmor över nån längre tid. Så den 7:e backen kan ju inte direkt sitta på bänken och bara hoppa in i PP. Tycker fortfarande att vi skulle behövt en riktig arbetshäst på backsidan som kan spela många minuter och kanske frigöra lite utrymme för att reducera typ Drugge/hardegårds tid i 5-5 och öka på tiden i PP istället.

Men den typen av hockeyspelare är väl förmodligen lika sällsynta just nu som den där offensiva poängbacken. Just nu är det väl falk som spelar mest på backsidan och hans +/- är ju följdaktligen typ sämst i laget.
Kommentera

Olle: sent svar, men ändå:

Visst är det en lyx vi egentligen inte har råd med. Men jag tror ändå på att ge honom mer istid i pp. Och, i den mån det går, begränsa den defensivt.

Vad har vi att förlora på att den enda, mer eller mindre, backen som visade några som helst uppsidor offensivt ifjol får ordentligt med speltid i pp? I min bok; inget.
Kommentera

Spajderman: Nubben efter dagens träning om Salmon- Han ser då fan inte ut som han har opererat sig, om man jämför med dom andra! Bra eller dåligt betyg? 😉
Kommentera

Sputnik: var det han som inte visste i vilket land han var medborgare i?
Kommentera

Raggaren Putte: Kan ju behöva lära smågrabbarna i laget att ta en ful tackling för laget. 😋
Kommentera

Sputnik: Nej, inte den där gamle knätacklaren tack.

Kan vi inte gå hela vägen istället och nypa Joel Quenneville. Det vore verkligen en högprofilerad värvning som kanske skulle kunna gjuta mod i laget. :)
Kommentera

Sputnik: Här har vi ett fint komplement till tränarstaben. 😉😎
Kommentera

DJ Abbot: Finns det inte nån sån där snuskigt rik Timråit som samlar pengar på hög. Kanske kan utmana den personen om att skänka pengar, visst mycket per skrivet inlägg här på HS. 😉
Kommentera

TimraStockholm: Bra med inlägg, den följer "planen". Men hur går det med aktietecknandet? 209 anmälda efter 19 dagar. Den dystra prognosen säger no way att 6 mille nås. Men men, vi får samla på inlägg istället.
Kommentera

TimraStockholm: E n g a g e m a n g ! !
Kommentera

Nu har vi nått milstolpen en halv miljon inlägg!
500 022 inlägg hittills.
Kommentera

sargad: Tekning i egen zon måste definitivt bli bättre, man får inte förlora dom klockrent. Minst oavgjort måste man få,även om man måste lägga sig på pucken!
Kommentera

« · 1920769 · »