Öndulat: En riktigt bra o saklig reflektion på det som hänt under säsongen o kan inte annat än hålla med mycket mycket bra skrivet stor eloge till dig!!👏👍👍👍😎
TimraStockholm: Förlåt börjar med att fråga ifall du kan ta bort loggan till vänster? Tungt som det är... Till din fråga kändes det ännu mer ångestladdat från Hermodssons håll i Mora vid degraderingen. Känslan säger mig att Timrå är mer förberedda på HA, om man nu kan vara det...
Puckat: Hardegård-Drugge- mycket bra allsvenska backar???!!! De har ju precis bevisat att de INTE klarar av Allsvenskt motstånd!!! Absolut INTE Hardegård, Drugge och Molinder tack!!!
Olli Nomadinen : Bra anekdot där 👏 O vi vet hur bra han va ett tag o fortfarande i styrandes i pp! Jag är inte blyg av mig har gjort fem vändor på Balkan=Bosnien du kan ju slå en pling om du känner för de 070/6673459.
Trots denna tunga dag så sitter man ändå här och spånar på hur nästa säsong trupp skulle kunna se ut...
MV1: Victor Brattström MV2: NY
B1: Gustav Nielsen B2: Filip Westerlund B3: Mattias Nilsson (Leksand) B4: Oskar Drugge B5: Marcus Hardegård B6: Pontus Englund (J20) B7: Albin Carlson B8: Algot Landin (J20)
FW1: Johannes Salmonsson FW2: Erik Karlsson (KooKoo) FW3: Johan Porsberger (Leksand) FW4: Vilmos Galló FW5: Johan Persson FW6: Jacob Sundberg (J20) FW7: Christoffer Jansson FW8: Emil Lindblom (AIK J20) FW9: Sebastian Kaijser FW10: Emil Berglund FW11: Jeremy Boyce FW12: Filip Sjöberg (J20) FW13: Samuel Eriksson (J20) FW14: NY
Att Salmonsson skulle stanna är ett långskott, om han ska lira i HA så tror jag AIK ligger närmare till hands, men han verkar trivas här och Timrå gav han ju ändå chansen när ingen annan trodde på honom så...
Erik Karlsson var klar om vi hade hållt oss kvar, svårt att se att någon annan SHL-klubb skulle kunna ge honom en stor roll, förstecenter i allsvenskan passar honom bättre.
Porsberger får inte förlängt av Leksand, har varit här en sväng tidigare och minns inte varför han lämnade? Kom inte överens med Rolf Nilsson va? Hursom en toppspelare i HA.
Johan Persson värd att chansa på igen, finns så mycket i honom! 15-20 mål om han håller sig skadefri..
Galló uppvaktas säkerligen av SHL men vet inte hur sugen han är på att gnugga tredje-fjärdekedja?
Berglund-Boyce - Kulturbärare!
Filip Westerlund gynnas nog mer av 20-25 minuter i HA än sjundeback i SHL.
Brattström-Nielsen största prio att förlänga med!!
Hardegård-Drugge-Nilsson mycket bra allsvenska backar.
Ni får ursäkta men en sån här dag väljer jag att förlora mig lite i nostalgi och lämnar framtiden åt.....framtiden 😁 Minns en match på 90-talet mot Husum och en galen yngling i deras lag som gick helt bananas när han åkte på en utvisning. Vi i publiken garvade så vi vek oss och sen var det ett hånande så fort han var på isen. Han var helt ur balans.
Olli Nomadinen : Nu först börjar hjärnan att koppla upp sig igen! Igår åkte jag hem i ett töcken gick ut i bilen vid 2-0 lyssnade på radion sen var de bara krokodiltårar!! Hemskt ledsen att vi inte träffades men med så mkt folk på plats är de inte lätt jag hade ju laddat med extra medicin så jag skulle klara av pressen på hjärnan men e man trasig så e man men måste säga VILKET TRYCK DE VA I TEMPLET!!! Att vi sen inte spelade bättre e ju en annan sak vi får se tiden an o hoppas att nubbs syr ihop ett ha- lag som gör att vi kommer tillbaka till finrummet 😎
Matsg: Oerhört sorgligt, hade gärna sett våra derbyn i SHL om ett o halvt år(kanske kan bli så). det enda positiva jag ser är att vägen upp till SHL blir 'lite' enklare med 2 lag från allsvenskan i SHL. Lider med Er
Affe_TIK: Ska man etabalera sig i SHL så MÅSTE man ha en riktigt bra målvakt, ett bra försvarsspel och en klar spelidé.som alla följer; Dessutom behöver man en ledare som kan coacha och visa lite fingertoppskänsla under matcherna.Tyvärr hade inte Timrå det i år. Organisationen måste också vara topp och i dagsläget är den inte det (tänker bla på den totalt misslyckade aktieförsäljningen). Marknadsföringen verkar dock förbättra sig vilket är positivt. Det finns ett stort och brinnande intresse för att Timrå IK ska lyckas och alla supportrar har varit fantastiska med sitt stöd till laget vi älskar!
Ragnarok: Porsberger tar jag gärna. Bra utveckling efter att han var hos oss. Nilsson har bra +/- stats i alla fall, t o m bättre än stjärnbacken Kolan så kan nog vara värd ett försök.
Hur är Arntzen förresten i målet? Han hade ju faktiskt något bättre räddningsprocent än Brage i serien. Dessutom bara 21 år. Kan han och Brattis vara ett schysst målvaktspar att gå till krig med?
Nytt blogginlägg. Aningen kontroversiellt kanske men jag måste få lyfta saker annars kommer jag gå under. Ta inlägget för vad det är, man behöver inte hålla med mig.
Vi har många underbara minnen tillsammans när det gäller vårat kära lag Timrå IK. Vi var i SHL denna säsong..men vi var numret för litet mot de övriga lagen. Redan efter nyår så var vi alla innerst inne medvetna om att det skulle bli kval. När det blev klart att det blev Oskarshamn så tänkte jag direkt. Vi måste vara ödmjuka inför uppgiften. Det har jag varit hela tiden. En gammal domarkollega ifrån Oskarshamn hörde av sig till mig inatt. Han berömde oss Tikare. Vi har varit så lugna och ödmjuka under hela kvalet. Vi har mest lagt fokus på vårat lag och inte Oskarshamn. När de mötte AIK så var de bönder och inte värda något. Oskarshamn har enorm resa framför sig. Första gången i SHL... Det blir ingen lätt resa... Vissa spelare i vårat lag var så himla stora i HA...Men i SHL var de så små och veka... Vi blev uppkäkade utav Oskarshamns snabba uppspel och att hur de enkelt spelade fast oss i egen försvarszon. Men som sagt. Knyt upp Jansson,Kaijser och Nielsen...Tre unga hungriga spelare och ge förstaspaden till Brattström. Detta är Prio 1... Resten är TÅLAMOD!! Vi kommer att få denna skuta på fötter igen... En dag i taget....trots all bitterhet som vi alla supportrar besitter just nu!
Älska Timrå IK i vått och torrt och i med och i MOTGÅNG ALLTID!🏒🥅❤
Att Fredrik inte fått gå än förstår jag inte! Tycker spelet mer eller mindre sett likadant ut hela säsongen, jättelätt att läsa av oss. Menmen, nu börjar vi om,igen. Vilka spelare tror ni kan bli aktuella för Timrå kommande säsong? Några leksingar? Och vilka blir kvar?
Ja pojkar och flickor. Det har vart surt.. Min telefon fick sätta livet till efter matchen (jävlar vad hårt parketten vart!) Men nu ser jag bara framåt, brödrar och systrar.
Men det här är ju en silly season tråd så... Ge fan i och ödsla tid om du inte diggar Timrå IK eller på troll!
Men att börja med skulle jag vilja se Nubben kvar och gör upp en 6 års plan (3+3). Där dom tre första åren är målet att hålla sig kvar i HA samt att kunna producera 1-2 spelare från varje årskull som platsar i A-laget. Man kör vidare med firma Boyce/Berglund och riskerar inget med högavlönade greker. Utan man spinner vidare på unga och hungriga svenskar (helst ifrån norra sverige). Efter 3 år har man förhoppningsvis minst 3 egna produkter (19-24 år gamla) och kan börja satsa. In med en riktig kapabel coach och kanske en flashy center typ finne/kanadick och en ledargestalt till back! Sen mosar vi!
En sak ska vi ha jävligt klart för oss. Timrå IK är en pytteliten förening och det kommer ta tid att arbeta upp oss. Timrå kommer bli dammsugna i början och det kommer göra ont när Lakers, Örebro och alla dom där andra tattarklubbarna sätter sina stickers på timråiter som spelar kanon!
Tillsammans är vi starka. 2019/2020 Hockeyallsvenskan kan bara komma!
8758: att växjö etablerat sig är inte så konstigt, finns sjukt mycket företag där o stan växer på som tusan i storlek. Finns mycket cash att hämta i sponsring där. Timrå har väl dass fabriken som största sponsor eller? (SCA)
Sputnik: Jag minns när vi åkte ur -82 med Bulla, Pekka och grabbarna. Jag minns därefter 18 år i dödsskuggans dal. Jag minns 8-0 mot SSK säsongen efter och bortamatchen mot dem därefter när vi i bortaklacken i Scaniarinken sjöng "8-0 till Timrå, du kan lita på mig..du kan lita på mig..." Snubblande nära avancemang direkt men föll till slut. Jag minns matcher på 80-talet mot Bergnäset, Lejonström mfl...ibland med knappt tresiffrigt på läktarna. Jag minns återkomsten till finrummet 2000 som igår. Jag minns några fina slutspelsår i mitten av 00-talet när vissa blev så fartblinda att de trodde Timrå var ett stabilt topplag. Jag minns degraderingen 2013 och en förening i spillror. Jag minns en eftermiddag 2015 när vi var minuter ifrån konkurs. Jag minns naturligtvis den roligaste säsongen på något decennium, dvs förra. Jag vill helst glömma årets säsong. Men jag VET att vi kommer tillbaka. För vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp!
Vi spelade som ett lag och förlorade som ett lag. Att säga att vi vunnit om brattström hade stått lär vi aldrig få veta. Det var inte individen timrå som var för dåligt. Det var kollektivet som var för dåligt. Faller ett lag med en spelare så bör man vara orolig på riktigt. Nää jag har nu insett att vi inte var redo för SHL, vi tar steget tillbaka och bygger musklerna tills vi är redo på riktigt. Oskarshamn var bättre än oss över 7 matcher, det är bara att acceptera det oavsett hur lätta mål vår målvakt släppte in så var det ändå rätt lag som vann.
Timrå Ik jag älskar dig och kommer så att göra tills jag dör. Det gör ont i mitt hjärta nu men jag vet att du inte ville svika eller göra mig illa. Jag kommer att följa dig,stötta dig om du så ramlar ner i div.5. Du är min stora glädje i livet och gjort mig glad så många gånger och jag vet att du kommer att ge mig många fler lyckliga stunder . Tack Timrå Ik för att du finns i mitt liv och jag längtar redan till hösten då vi gemensamt tar nya tag mot SHL.
Tack alla riktiga supportrar för den här säsongen och så ses vi på västra stå i september.
370: Ok, så jag ska lägga mig platt när folk skriver kommentarer? Jag tänker stå upp för det jag säger fortfarande. Jag svarar på det som folk skriver till mig inget nytt inlägg... jisses
8758: japp, pinan räcker i princip hela livet....med några få euforiska undantag, se på mig bara, har ju hejat på Leeds United sen början på 70-talet, hur kul har det varit de sista 20 åren....
8758: Beklagar nedflyttningen, men jag tycker du skriver väldigt mycket på ett lags forum som du lämnat. Lika märkligt i mina ögon som de som lämnar sin partner och sedan fortsätter ringa och messa som galningar
Lämna om så önskas men lämna då rejält kan jag tycka iallafall
Sputnik: Ok, om klubben nu var nära på att dö ut varför är man så jävla tröga och trångsynta att man inte ens överväger att flytta klubben till Sundsvall med ny arena och allt? Ja jag fattar att det går åt helvete när såna som du får bestämma. Köra på i samma gamla hjulspår hela tiden, för så har det ju alltid varit och det fungerar väl? Ja Timrå kommer förbli en liten klubb med den inställningen.
Någon gång måste man ju prata om varför alla våra talanger blir uppköpta och att andra klubbar springer ifrån med hästlängder? Men fortsätt dröm gör det..
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️