1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2019-2020

« · 1968546 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
PontusPilatus: Ska han vara kvar då ska han då inte spela back! Alldeles för seg där o temposvag.
Däremot möjligen som 3-4:e center kan jag köpa.
Är hyfsat klok o har rutin o som center skulle det kunna funka. Och kan nog betyda en del i omklädningsrummet.
Sen får han acceptera en ganska låg lön i så fall om han ska vara kvar.
Vore ju bra om man skulle kunna behålla halva laget så det inte blir för mycket nytt.
Blir en tuff tid framöver. Och vem trodde att detta helvete skulle ske...
Vi var på väg mot etableringen men lyckades hitta ett sätt att fördärva det...😈
Låst ämne

PontusPilatus: Tror nog du svarade lite på din egna fråga där; "faktorer som är svårt för oss här på forumet att värdera".

Jag kan dock bara svara för mig själv och anser inte att han ryms i ordinarie uppställning längre, framförallt inte som back. Däremot som utfyllnads/lagpappa så fine, inga protester.
Låst ämne

TIK-Lund: inte dumt alls. Hur stor trupp behövs? Torde bli mindre än 18/19? 4 kedjor + 1-2...och 3 backpar + 1-2...?
Låst ämne

PontusPilatus: Hade mycket väl kunnat se Molle som 4e center, han var bra i den rollen den här säsongen när han användes där. Kom mer till sin rätt.
Låst ämne

8758: Både du och det andra trollet hakar väldigt mycket upp er på var vi andra bor. Varför är det intressant och är det något du/ni kollat upp? Var vi bor?
Låst ämne

Nisse1: Förstår inte allt agg mot att Molinder eventuellt blir kvar. Förmodligen är han en spelare som är väldigt uppskattad bland lagkamrater och tränare (faktorer som är sårt för oss här på forumet att värdera). Sedan är han inte i sin prime där han dominerar på isen, men han kanske har lön därefter också. Men jag kan heller inte säga att han sämre än många andra. Dessutom har han ju tvingats spela back senaste säsongerna, en position som varit ny för honom. Självklart jobbigt i SHL, men i Allsvenskan gjorde han det bra och Molle är som sagt en kulturbärare med massor av rutin. Kan visa sig väldigt nyttigt kommande säsong. Varför skulle det vara fel att förlänga med honom i det här läget? Personligen hade jag dock hellre sett honom som tredje eller fjärdecenter.
Låst ämne

Jag har gjort bedömningen att ungefär 50% av nuvarande trupp potentiellt skulle kunna bli kvar i laget till 19/20 fördelat på lagdelarna så skulle jag vara helt okej med om det såg ut som följande:

Mv

Korvis (NY)

Självklart val.

Backar:

NY - Westerlund/Druggels

kommentar: Jävligt stort frågetecken på Westerlund, lär få SHL anbud. skulle tycka det kändes helt ok med Druggels istället med lite förtroende är han ändå en toppback i H.A och skulle gå in i första eller andra PPt i alla andra lag, men hos den sistnämnda kan dock alla broar redan vara brända, framförallt med nuvarande tränarduo.

Nisse - Ohårdegård

Nisse är det väl inget snack om men lär väl bli hängd härinne för valet av Ohårde, men i kvalet var det bara Nisse som hade bättre siffror bakåt och var faktiskt jävligt stabil.

Carlsson - (NY - Englund J20)

Carlsson gjorde det bra på SHL nivå, vet inte varför han inte fick lira i kvalet garanterat stabil på H.A nivå. Klarar säkerligen att väga upp för en hormonell yngling.

Englund i J20 bör erbjudas kontrakt.

Forwards:

(NY) - (NY) - (NY)

Laxen har ju mer eller mindre gjort det klart att det blir utlandet för honom, annars given i en förstaformation. Utöver honom ser jag inga spelare som kan axla en roll i första. Kommer dock droppa ett namn som hade gett 1 miljard "ogilla" markeringar... Collberg.

(NY) - Jansson - Gallo/Ohlsson

Jansson tror jag mycket på, SHL var nog lite för stort steg för honom, en framträdande roll i H.A kommer göra honom gott.
Vad gäller ytterforward skulle jag inte gråta om någon av dessa blir kvar, båda två är bara detaljer bort från att vara självklara utöver deras "utstickande" kvalitéer. lär dock ha anbud från SHL att ta ställning till.

Boyce - Berglund - Persson/Kaijser

Om Johan Persson bara kunde sluta ha skadebekymmer nån jävla gång så... De andra två är givna.

(NY) - (NY - Samuel Eriksson J20) - Kaijser

Samuel Eriksson bör erbjudas kontrakt, Kaijser likaså.
Låst ämne

8758: varför skulle en arena i Sundsvall göra så stor skillnad egentligen? Det har ju aldrig gått bra för Sundsvall hockey, Sundsvall Dragons eller gif Sundsvall publikmässigt så vad skulle vara annorlunda med att placera Timrå där? Jag ska tillägga att jag inte har något emot att göra de, och då är ju urtimråbo som är bosatt gångavstånd från nhk också. Ser bara inga garantier på att det hade hjälpt.

Sundsvall och Timrå kan lika gärna slås ihop tycker jag, kommunerna lever redan på varandra som det är så hade inte gjort någon som helst skillnad. Sundsvall har mer resurser men Timrå har ett geografiskt övertag. Win-win ju.

Vad vill du se för nytänk? Du kan ju inte komma in här och skrika bakåtsträvande sossar och förvänta dig att vi ska få en uppenbarelse och se misstaget i våra vägar. Kom med konkreta förslag så har vi något att diskutera sen. Och inte "sparka hela jävla föreningen och få in nytt blod", det har vi inte tid för till nästa säsong ändå.
Låst ämne

Öndulat: Ja precis, bäst att göra det. Som att prata med en vägg här inne. Men visst kör på i samma gamla spår. Inget nytt tänk, inga analyser, samma gamla ledning från 40-talet, ingen ny arena, en klubb som kommer åka upp och ner hela tiden. Men kör på vi är ju Timrå och vi ger aldrig upp!
Låst ämne

8758: dessa sossar räddade Timrå för 3 år sedan så lite tacksamma måste vi vara. Sen är det en av Timrås stoltheter att vi har supportrar över hela landet. Vi har dessutom ingen aning om hur länge vi blir borta från shl, men en vacker dag dyker vi upp ska du se.

Förövrigt får du gärna lägga ner nu, ingen är intresserad av vad du skriver.
Låst ämne

8758: Hur känns det att vara så patetisk att du reggar en användare och låtsas vara en bitter timråit för att götta dig när vi åkt ur SHL?

Mods: ta bort dom här töntarna. Övriga: don't bite.
Låst ämne

8758 & Hockfan: Troll, kan ni bara lämna denna sida nu. Vi har alla förstått att ni inte är Timråsupportrar utan förmodligen är bittra Bobbare som ser lite ljus i horisonten att nära era mörka själar.
Men nu räcker det!
Ni startar ju upp hockeyn igen snart i Sundsvall så lägg fokuset där är ni snälla!!
Låst ämne

Nisse1: Alla spelare i Timrås lag idag håller i Allsvenskan.
Låst ämne

Nisse1 Vi ska behålla, stommen i truppen och där ingår Molinder
Låst ämne

roger_sundsvall: Han var ju magisk i början och trodde han skulle bli årets värvning, sen kom skadan och Guter som drog och sen blev det bara platt jädra pannkaka.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Nubben vill behålla Molinder och utesluter inte Svedberg enl, artickel i ST.
Är det så han vill ge nytt hopp och förtroende för klubben? Boyce o Berglund absolut.
Låst ämne

erathoo: Ser redan fram emot ett ungt hungrigt Timrå IK som överraskar alla och köttar järnet i Allsvenskan!!!

Hockeykultur kan man inte döda!!!
Låst ämne

8758: där fick du till det!, men solen går upp imorgon också förhoppningsvis. Även över den lilla döda klubben Timrå IK. Så vi tar det vidare därifrån och lägger ned tjafset nu.
Good Puck!
Låst ämne

Charlie2: Berglund öppen för att fortsätta i TIK
Blir fan en lite tår i ögat när man läser
www.st.nu/artikel/shl/trotjanarens-starka-ord-efter-degraderingen-pendlar-mellan-tomhet-och-tarar
Går att läsa gratis till 07.30
Låst ämne

SMÅLAND: Hade gärna sett Sebasitan Fakt ifrån Hudik! :) Har sett några av deras matcher live och tycker han har varit riktigt bra
Låst ämne

Ska vi ta in " Socker Conny " ifrån Glada Hudik?
En riktig poängspruta!!!
En " PAPPA " till Pöjkera i laget som " Perra " sa..
Dä rinn lätt i strupusligen ikväll...😂😂😂
Låst ämne

Hockfan: }: Varför har du vårt klubbmärke när du inte är Timråit?
F.ö är nog samtliga härinne rörande överens med dig om att Freddan ska väck, att vårt misslyckande till störst del är ett ledaransvar. Printz hade de flesta säkert sett hos oss nu i kvalet men kanske ännu hellre den tänkte ersättaren Filip Westerlund som vi fick i utbyte. Dock blev ju han skadad rätt omgående.

Ollonborre?! Hahahahahaha 😂
Låst ämne

PAJKASTNING?
Låst ämne

Tonymontana: J. Samuelsson har Timrå provat. Nej tack...
Låst ämne

Olli Nomadinen : Det jag menar är att ni dissar alla som kommer utifrån och att allt från bygden är guds gåva till hockeyn i all evighet...Om du kallar mig för troll så kan du titta på din egen tråd bakåt din lilla ollonborre. Många av dom ni dissar som hockeyspelare lyckas sjukt bra när dom slipper era banjospelande tränare och ledare..
Låst ämne

Inga medelmåttor...TACK
in med riviga...EGNA JUNIORER
Låst ämne

TikShank: helt klart ett spännande namn på alla sätt
Låst ämne

Sputnik: Om vita hästen åker ur ha, så vad tror ni om Jesper Samuelsson eller Marcus Eriksson?
Låst ämne

Hockfan:
Jaha. Ännu ett troll som dyker upp och gottar sig i vår misär. Dra åt helvete. "Renskötare"? Vafan menar du? Var någonstans har du uppfattat att det inte funnits missnöje över Freddans coachande? Det har ju för helvete varit främsta kritiken härinne. Pajas
Låst ämne

😭
Låst ämne

roger_sundsvall: Ni är ju på riktigt lite "bakom flötet" all ni från sundsvall/timrå.
Ni tror att ni kan hockey, taktik, strategi etc, men ni är bara självgoda renskötare allihopa.
Ni har klagat på att backarna har verit värdelösa, målvakten är ett sneköp osv.
Sanningen är att ni Inte har någon som helst taktisk förmåga att använda materialet som ni har.

Printz spelar idag semifinal och blir omtalad som en av "star of the game"

Varför fick inte Timrå Inavel ut detta av honom?? Ledarskap??
Låst ämne

TikShank: F. Lander.
Låst ämne

Drugge
Långvarigt placerad i frysboxen, för att senare upptinad visa sig vara samma räka som frystes in.

hahahaha..den va rolig
Låst ämne

Sputnik: Ska ta bort min profilbild snart för er som undrar.
Men här är ett fenomenalt erbjudande från TIKs webshop.
Vi är Tillbaka tröjorna. 😢😢 Fasiken vad ett år gick snabbt. Kommer ihåg den enda matchen jag såg live, dvs premiären LHC - TIK då jag med stolthet gick runt med Timrå halsduken. Må Timrå nå framgång nästa säsong. 👊🏼👊🏼👊🏼👊🏼
Låst ämne

OlliJanne: Sen måste väl denna kille platsa
Kristianstad
3
-2

(2-2)
Efter förlängning
Hudiksvall
Hudiksvall
Match
Odds
H2H
Tabellställning

Matchsummering
Uppställning
1:a perioden
1 - 0
01:23

Sjogren M.

Werner J. + Selle Larsson J.
2:a perioden
1 - 0
10:45

Lundgren J.

Pethrus W. + Hansson F.
3:e perioden
0 - 2
03:09

(Powerplay)
Lander F.

Pettersson A.
13:39

Lander F.

Pettersson A.
Förlängning
1 - 0
01:00

Lofstedt V.
Låst ämne

Sputnik: Kaijser och Jansson tänker jag mer mig.
Berglund och Boyce kan få stanna bara för att reta Modano lite.
Låst ämne

OlliJanne: Precis vad jag tror på!Unga hungriga vargar jagar bäst men med lite utländska bra spelare som lyfter dom unga med pondus o lite annat!!😈
Låst ämne

OlliJanne: Jag och Nubben kan åka över till Riga och Thallin och reka lite...
Vi kan tömma och glömma lett 😂
Låst ämne

OlliJanne: Alltså nu gäller det att klara sig kvar första säsongen r vi får plocka lite smulor som är kvar. Tänker mig inte Madsen som nått långsiktigt. Bara för att klara denna säsong...typ.
Låst ämne

JonteD: Jag har druckit sedan nya året kom...
3 vinster på 23 matcher ...
Redan där var vi halvägs ute..😂🤣😎😆🏒🥅🙈
Låst ämne

Sputnik: jag tycker nog vi ska satsa ungt och svenskt. Inte gammeldanskt
Låst ämne

sargad: Signa Johan och be han locka hit brorsan John vettja!
Låst ämne

SMÅLAND: Nej nej nej ...... I dag dricker vi Bloody Marys hela natten lång o dränker våra (mina) sorger 😯😂😎😍😄
Låst ämne

Dagens Raket...Per Ledin är ju ledig!!!!
Nyp han Nubbsen...!!!
Låst ämne

JonteD: Håller med. Mycket bra reflektion Öndulat. Du har verkligen andats, räknat till 10 och sedan varit saklig, analytisk och precis.
Apropå spelare, broder Persson i Mora. Torrare krut i bössan än Johan. Nyp honom nubben.
Låst ämne

Ja här firar vi Gin och Tonicens dag och lyssnar på Kjell Lönnå och Eilert Pilarm..
Rid inatt vänner ...
Imorgon är en annan dag!😂
Låst ämne

Puckat: Ni lär hugga mig nu. Men kan Madsen tänka sig att lira för billig peng hade han funkat i en 3:e eller 4:e kedja utan problem i HA.
Låst ämne

fredriko74: Mattias Nilsson när han är hel hade varit en bra värvning. Tillsammans med Westin var han vår bästa back när han lirade hos oss senast i HA.
Låst ämne

Puckat: Hardegård, Drugge, Nilsson mycket bra allsvenska backar? Vad hsr du druckit? Seriöst, man har varit kallsvettig varje gång mn sett de 2 förstnämnda på isen. Erik Karlsson stannar i Finland. Johan Persson 15-20 mål? Menar du det på fullaste allvar? Själv skulle jag säga 5-10 max. Däremot hoppas jag också på Porchen, däremot nej tack till Nilsson som är skdsdebenägen och för mig ingen wow värvning i HA mått mätt. Ser hellre man tar upp en från J20 än honom.
Låst ämne

« · 1968546 · »