1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590580 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1979338 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: personligen ser jag det som att vi har fler som ska bära laget i år, åtminstone offensivt. Lööke och Hartmann är ju inte dåliga namn heller, och det tror jag kommer hjälpa Dahlén ytterligare, då det ju ju blir mindre press på Dahlén.
Låst ämne

Synct:

Det han menar är nog att det är lite bekvämare att spela i ett lag där han på förhand är den stora stjärnan och kommer få minst 20 min per match och spela pp och i avgörande lägen. Detta i en serie där han garanterat kommer göra 40-50p oavsett om han går på 80-90% i många matcher.

Jag tolkar kommentaren som att det hade varit modigare att gå till ett shl lag där han innan säsongen rankas efter topp-6 forwards och fått lov att ligga på 100% varje träning varje byte och varje match. Hade han då klättrat i rankingen och avslutat med sm-slutspel och varit en ledande spelare i klubben hade det nog kickat igång karriären och fått nhl klubbarna att få upp ögonen.

Så tollkar jag kommentaren, för nog är ha och Timrå det bekväma alternativet. Men mår han psykiskt dåligt eller har andra problem t.ex sviter efter hjärnskakningen så kan det förklara valet bättre.
Låst ämne

Axle San: Mindre krav rent sportsligt? Han förväntas nog bära Timrå på sina axlar av dom flesta ska du se, som han gjorde när vi gick upp till stor del, knappast samma läge om han valt ett shl lag.
Låst ämne

Öndulat: Ännu mer balls kanske att gå till ett SHL lag i detta läge. Timrå känns som det fega valet om vi nu ska snacka balls. Mindre krav rent sportsligt och ingen harsyrorna att frukta.
Låst ämne

Öndulat: dags att spela Jämtlandssången inför nedsläpp i höst som en hyllning till Dahlens förfädrar som tack för hans stålballar..
Låst ämne

Öndulat: I sillytråden på ST svara man så här på frågan. Hur säkra är ni på att Dahlen verkligen är klar?

- "Hade vi från vår sida inte varit säkra på att uppgifterna stämmer hade vi inte publicerat dem."
Låst ämne

Sputnik: ungefär exakt det där jag tänkt skriva plus lite om Timrå hjärta och sån skit :)

Tycker det är ett riktigt strongt val av Jonte, krävs verkligen balls of steel för att göra ett sånt val. Vi vet ju att han kommer ha en strålande karriär oavsett om han tar ett "sabbatsår". Det finns för mycket hockey i grabben för att någon flopp ens skulle kännas möjlig.
Låst ämne

Jensen_12: Riktigt bra skrivet! Och jag satt faktiskt häromdan och tänkte på just Carl Söderberg som ett exempel på att man kan komma till NHL trots att man väljer en annan väg än den "Normala".
Låst ämne

kulltorp: TACK! :)
Låst ämne

Det kom en kort intervju med Ohre i ST idag. Tycker ändå han känns väldigt taggad. Förklarar själv att det ju saknats lite trygghet när man spelar för 4 olika klubbar sedan 17/18, och att det känns skönt att komma hem.

Tror faktiskt han kan göra det helt okej i år.
Låst ämne

SMÅLAND: Hä rinn lätt hän uppä å..
SKÅL te fleckeera i Småland nu blandar jag en liten, liten GTO serru. ☆☆☆¿
Shå dä shåå..
Låst ämne

Timrå Timrå vi ska UPP I SHL och vi gört snart IGEN...
Is.....GT???
En fickljummen Explorer mot läppa och klunk klunk...!!!
Nä....dä rinn lätt ikväll överallt!
Låst ämne

Herminator: isen är ju gratis, snåla inte nu min vän :)
Låst ämne

Kerstin_k: Nubben säger ”Men det är klart han har ju varit här och kört och han bor ju här, men det finns ingenting som är klart.”
Just det citatet får mig övertygad om att det är klart. Han skulle aldrig säga så annars.
Låst ämne

Kerstin_k: ja haj-jävlarna ska ge faan i att hogga bollen
Låst ämne

Axle San: Is i magen e alltid bra i Silly tider.
29° i skuggan!
Jag tar en GT till och snålar INTE med isen.. =)
Låst ämne

JanneH: ST skriver iofs inte att det är klart utan att det är detaljer ifrån att bli klart och att det förväntas bli klart...
Låst ämne

Synct: Nubben dementerat att något är klart på st. Samtidigt som han heller inte säger att det inte är klart... Med andra ord; vanligt sportchefs-svammel vid sånt här.

"Bollen är hos dom"

Dåså hajarna; sparka hit den där jävla bollen illa kvickt då så att Nubben får gå ut med det officiellt!
Låst ämne

Jensen_12: tror verkligen Jontes beslut skickar bra signaler till Westerlund, får hålla tummarna.
Låst ämne

Puckat: första två kedjorna är ju sjukt vassa där, hoppas nu i första hand att Jonte BLIR klar, och i andra hand att Westerlund också stannar. Då ser det ljust ut.
Låst ämne

Ullf: Jag skrev våras men de va den12/6 som jag fick en liten hint om att Jonte skulle vara på gång!!
Låst ämne

1. Brattström (60. Ohre)

54. Dahlén - 33. Lundin - 81. Lööke
14. Carlson - 16. Westerlund 🙏

72. Ohlsson - 50. Wahlgren - 94. Hartmann
7. Hardegård - 25. Carlsson

12. Jansson - 26. Nässén - 71. Fjellström
47. Söderberg - 48. Nielsen

23. Boyce - 29. Madsen - 22. Berglund

Extra: 17. Lindholm, 36. Lerebäck

Utanför: 21 Kaijser, 58. Lander, 63. Westlund
Låst ämne

JonteD: jomen det syns ju på ditt nickname! Nu väntar vi bara på den där backtalangen från Härnösand! 👍
Låst ämne

mikenomad: Kommer du ihåg vad jag skrev tidigare i våras om att Jonte skulle vara på gång!! Jag hade ju lite inside information elr hur!!!👍😎😎
Låst ämne

kulltorp: Tror inte det är så smart att publicera upphovsrättskyddat material.
Låst ämne

mikenomad: nu pratas det bara om Timrå och Dahlén i alla hockey forum. Jonathan Dahlén.....det finns inte ord för vad du har gjort och gör för Timrå Ik och oss supportrar. Tack,tack,tack Jonathan du kommer att få en hyllning som du aldrig kommer att glömma. Och nu kommer det att rassla till i försäljningen av årskort var så säkra.
Vi syns på ispremiären alla Timråvänner för nu börjar det snart och nu har vi verkligen något att längta till....
Låst ämne

Tror minsann värvningen av Lööke blev ca 100% vassare
Låst ämne

kulltorp: Gratis läsning en stund till. Man kan väl inte slappna av helt än förens det är presenterat. 😋
Låst ämne

Katten: Klart alla ska få läsa...
har spekulerats under hela sommaren ? nu återstår bara detaljer innan en riktig transferbomb är klar.
Enligt uppgifter till Sundsvalls Tidning och Hockeypuls kommer Jonathan Dahlén återvända till Timrå IK för spel i Hockeyallsvenskan kommande säsong.
Forwarden förväntas bli presenterad för en återkomst i sin tidigare klubb inom kort och kan finnas med när laget har sin ispremiär.

ANNONS

Jonathan Dahlén är bara detaljer från att bli helt klar för Timrå IK, enligt uppgifter till Sundsvalls Tidning. Bild: Eric Westlund.
Jonathan Dahlén är bara detaljer från att bli helt klar för Timrå IK, enligt uppgifter till Sundsvalls Tidning. Bild: Eric Westlund.
Redan i juni var Sportbladet först med att rapportera om att Jonathan Dahlén funderade på en återkomst till svensk ishockey och att Timrå IK i så fall var huvudspåret.

? Jag såg det. Jag vill inte kommentera rykten, jag hänvisar till mig agent kring allt sådant, sa Dahlén själv den gången.

Sedan dess har det spekulerats och enligt uppgifter till Sundsvalls Tidning och Hockeypuls återstår nu bara detaljer innan forwarden är klar för klubben.

Dahlén och San José ska ha kommit överens om att han ska stanna i Sverige och 21-åringen förväntas inom kort bli presenterad som Timråspelare.

Jonathan Dahlén åkte över till Nordamerika efter en succésäsong med Timrå 2016/17.

Äventyret i Vancouver inleddes med att forwarden drabbades av körtelfeber och han valde därför att vända hemåt och spela med Timrå i Hockeyallsvenskan.

Den säsongen slutade med en stor succé då Dahlén var med och förde Timrå till SHL.

Den gångna säsongen inledde forwarden i AHL med Vancouvers farmarlag innan han blev trejdad till San José där det blev spel med klubbens AHL-lag Barracuda.

Nyligen uttalade sig Dahlén om Timrå IK:s lagbygge inför den kommande säsongen i en intervju med Sundsvalls Tidning.

? Det är skitspännande, många unga killar precis som man måste ha i Hockeyallsvenskan. Det äldre spåret funkar sällan där. Det handlar om att ha yngre som utvecklas under säsong, det är då man brukar gå upp. Förutom Oskarshamn som hade flera över 27 som gjorde sin livs säsong, sa Dahlén den gången.

? Det är ungt och fräscht och det känns lovande, förhoppningsvis får de bra utveckling så de är med i toppen och slåss.

Den sjätte augusti har Timrå IK sin ispremiär och mycket talar för att 21-åringen finns med på isen då ? som upplagt för en publikfest i NHK Arena redan i augusti med andra ord.

Sundsvalls Tidning har varit i kontakt med Jonathan Dahlén som via sms avböjer att kommentera uppgifterna.
Låst ämne

mikenomad: Kan vi härmed utse Nectis och Rasmus SV till årets Silly- bombare 2019?
Låst ämne

Själv tackar jag SMÅLAND för dagens värvningsbomb i hockey-Sverige. Världsklass på den jinxningen igår 👏👏
Låst ämne

RasmusVS: Förhoppningsvis håller han inte oss på streckbänken likadant denna gång. 😬
Låst ämne

Sputnik: Flashback till när han kliver ut efter derbyvinsten hemma mot modo, stampar fram till klacken och säger: ”jag stannar”. Magisk kille.
Låst ämne

Öndulat: Ja och en klassisk "jag är klar" dementering av Dahlen. Jag vill inte kommentera det.....
Låst ämne

Katten: typ bara de som stod. Tillsammans med sånt som skrivits många gånger om.
Låst ämne

Laken: Alla till matchen den 9 augusti mot Storhamar! ;)
Låst ämne

För alla oss som inte har plus och som inte hann med att läsa artikeln om Dahlén... nån som kan återberätta lite kortfattat vad det stod?
Mer än att han är detaljer ifrån att spela i Timrå?
Låst ämne

ALLA till isträningen den 6 augusti!!
Låst ämne

JanneH: Något (mer än ryktet) måste de ha iaf med tanke på att Dahlén ryktet knappast är någon hemlighet (t.o.m. jag fick information om Dahlén och jag är inte någon som normalt sett får sådana uppgifter)
Låst ämne

JanneH: Tror den gode nectis raljerar en smula. Säker som han varit på detta sedan länge 😉
Låst ämne

nectis: ja men ST skulle inte gå ut med en sån artikel utan att ha torrt på fötterna.
Låst ämne

Som sagt....
ALLA till Himmelstalundshallen fredag den 20/9 och tokhylla " DALLEN " !!!
Hualigen va dä rinn lätt idag ; )
Låst ämne

RasmusVS: Dahlén tillhör San Jose och inget annat. Timrå har dessutom åkt ur SHL så att han skulle återvända är bara en önskedröm från Timråsupportrar...
Låst ämne

Reign in red: blir så sjukt imponerad av hans karaktär. Jag skänker gärna pengar till ett Dahlen/premiär tifo som sträcker sig runt hela jävla arenan (men även staty som sagt ;)) . Ett sådant här val som han gör måste vi tacka ordentligt för!
Låst ämne

Mycket bra att släppa detta en lill-lördag, jag vet vad jag ska göra ikväll. Och det kommer rinn lätt kan jag säga!
Låst ämne

Man får gåshud över att läsa dagens artikel i ST om Dahlén även fast man har vetat att det har varit i princip klart!.
Låst ämne

vore niice😎
Låst ämne

Öndulat: Deal 😉👍
Låst ämne

SuperMupster: Tack Dahlen! Viken hjälte.
Nu blir det 3-säsongskort i alla fall, tänkte pausa efter säsongens besvikelser.
En staty bredvid spaps hjälmen är han värd (Snacka TIK-hjärta)
Låst ämne

modomille: ni får spöa Leksand så tar vi revansch på Oskarshamn 👍
Låst ämne

« · 1979338 · »