Timråhej: Tror Ingberg Nilsson skulle fungera bra han mäter 186 och väger 85 kilo så han har storleken för att kunna spela fysiskt. Kändes som att Ingberg Nilsson drev kedjan och Wikudd mest bara kompletterade så känns som att det är IN som ligger närmast till hands att lyftas upp, han har även några fler senior matcher under bältet.
Smokey: ÄNTLIGEN!! Det var på tiden att Bajen blir vårat farmargäng ;-)
Är det någon som kan sammanfatta skadeläget o status/prognos på dessa spelare? Eller om det finns länk någonstans där info finns. (Har på något sätt missat att vi plötsligt har sådan spelarbrist)
Knylan: Japp. Det kommer utan tvekan alltid att finnas i någon mån och det behöver inte vara ett jätteproblem. Det är ändå rätt naturligt att när en stor del av ledarna i en förening är oavlönade eller lågavlönade föräldrar och närstående så blir det konstigt ibland.
Så länge ungdomsledet producerar supertalanger ibland och bredd konstant så är allt väl. Och det funkar väl ändå hyfsat just nu.
Timråhej: Av det jag har sett av Ignberg Nilsson i Hammarby så spelar han mer som en seniorforward,använder sin storlek och spelar mer rakt än många andra j spelare som klivit ner till Ettan, är lite Hartmann aktig i spelstilen, och har ju levererat mycket p, även om den Östra fortsättniingsserien i är någon supernivå, men kliver han upp här så kommer han ju inte direkt behöva fylla någon producerande roll.
Summering, så tror jag att han skulle kunna gå in och göra en 4e kedjeroll bra/avlasta några byten, mycket pga den förmåga som han visat upp i att använda sitt fysiska spel på seniornivå
bar mofftak: Jag kan för lite i saken och har ingen som helst insyn, men utifrån sett framstår det lite som att denna ”svågerpolitik” är något av en konstant. Det spelar ingen roll om vi byter ut hela svågerstyrkan, sanningen om svågerpolitik kommer finnas ändå. Gissar att det låter exakt likadant även i andra klubbar. Undra hur många ’supertalanger’ som strömmat genom den här föreningen genom åren som sedan kliver ur den bubblan och inser att steget från att vara en ledande J20-spelare till att bli en seniorspelare på högsta nivå trots allt är extremt stort?
Diskussionen ser ju likadan ut också, år efter år. Förbisedda talanger, en massa skitsnack som florerar och supportrar som trots att de inte sett en sekund juniorhockey inte ogärna drar snabba slutsatser om en bristande verksamhet. Någonstans där i mitten står de som är ansvariga och som ska behöva stå ut med exakt samma diskurs varenda säsong.
bar mofftak: Jag är ganska säker på att Svågerpolitik är ett genomgående virus i väldigt många föreningar. Jag hör om det varje år ifrån Övik och Modos gym.
mikenomad: App app app inget ordbajsande nu. Nubben gör så gott han kan. 😉 Vet det inte var du som sa det men Nubben är helig, ingen kritik utom positiv bör vi säga. 😋
nectis: På ungdomssidan är väl svågerpolitik det Timrå varit känt för väldigt länge. Jag hoppas att Torines kommer se i sin statistik att något är fel i hur talanger hanteras och göra något åt det.
Frebog: Spännande! Hur är den fysiska delen? Tänker att deras eventuella roller i Timrå blir en 4e kedja där dom ska fungera som någon typ av energispelare...
Timråhej: Kollade faktiskt på dom i helgen Strömsbro-Hammarby, tittade på sista perioden efter Timrå matchen. Wikudd och Ingberg Nilsson spelade i första femman och var Hammarbys bästa forwards I den perioden jag såg iaf, dom båda skapade mycket i en ostrukturerad match som svänge fram och tillbaka.
Spock: Det där är så jävla störigt. Vi hade två bra målvakter med bra storlek i U-16 förra året. Ena stod tv-pucken och gjorde det bra. Ingen fick plats i hockeygym. Istället togs det in en pojk till en av målvaktstränarna som inte fick plats någon annanstans.
Om vi ska ta in folk från andra ställen på hockeygym som dessutom inte är bättre än de som redan finns i föreningen så kan ju knappast föreningen tro på det dom gör med ungdomarna.
Olle: Tror att Nubben resonerar på samma vis där som med Lerebäck.
Bra för klubben om de får spela fyra minuter per match i HockeyAllsvenskan. Men så råego är inte Nubben, så då ser han hellre att de får trippla istiden i ett förvisso dåligt lag som ändå inte kan åka ur i år.
Spock: Hans pappa har spelat i bajen därför fick han plats där nere o inte gjort bort sig,men vår bäste j20 spelare heter Ludvig vesterlund o inte kalla in han nu är helt fel .
Smokey: Eftersom vårt hockeygym är en koloni för stockholmare som inte platsar i Stockholm. Så antar jag att Nilsson Ignberg just nu bor gratis hos familj eller vänner.
Olle: Jag har varit riktigt förbannad på detta att ingen bredd tas in. Blir mycket lugnare nu när jag hör att vi har ett par juniorer som faktiskt håller igång och spelar matcher!
Har dålig koll på juniorerna, vad är Nilsson Ingberg för typ av spelare?
Olle: Helt rätt nu när vi vunnit serien då har vi all chans i världen att spara spelare inför slutspel,o inte riskera skador för ju längre in i serien vi kommer möter vi lag som kommer vara övertända för att på nåt sätt rädda sin säsong och dom kommer inte backa för att ge tjuvsmällar tex modo som krigar för sin existens o skulle råka ligga under
Smokey: Jag är inte alls orolig för ett kommande slutspel. Möjligtvis om hela första kedjan åker på skador. Men skulle det vara fallet så är det nog inte meningen att Timrå ska upp. Men på tal om något annat så rekomenderar jag er att lyssna på detta poddavsnitt där moras tränare öser beröm över Timrå. Han tycker att vi kan "spela ut lag" på bara skicklighet. Sen tycker han att vi har störst chans i slutspelet
Röda Tallen: Det där blir säkert bra men varför inte matcha in J20-spelarna i allsvenskan nu när vi har säkrat seriesegern istället för att ge dom speltid i Div.1? Det är ju i allsvenskan dom ska in och täcka upp om det behövs så det är väl vårt matchtempo dom behöver anpassa sig till och inte ettans? :)
kulltorp: Ja då sket det sig förmodligen med Reichenberg trots allt. Går inte att få så mycket mer trovärdig källa än den jag fick den infon från, så nån(förmodligen Timrå) måste ha backat i sista stund.
Röda Tallen: Han är ok men vesterlund är klasser bättre,ta in han o låt han träna med a laget nu är ju tame fan mig pinsamt ,att skylla på att 01 inte får träna o vistas hallen håller inte i en elitförening
JanneH: Jag blir väldigt lugn av att läsa vad Nubben säger. Allt är under kontroll. Kanon att han också förklarar situationen angående juniorerna. Jag tyckte faktiskt det var konstigt att det just var dessa juniorer som fick chansen förra vecka. J18 spelare. Vi har tydligen J20 spelare utlånade till Hockeyettan. William Nilsson Ingberg har gjort 13 poäng på 16 matcher med Hammarby. Det är inte så illa. Han skulle säkert duga som en bra bredd forward för att täcka upp för eventuella skador framöver.
gustav9: Saxat från Sundsvalls Tidning och från ord från Nubben nyss:
Nubben ”berättar att klubben har lånat ut J20-spelarna William Nilsson Ignberg och Mathias Wikudd till Hammarby i Hockeyettan sedan en tid och kan plocka hem duon vid behov.
– Det känns som ett bättre alternativ än att gå på något som inte känns helt rätt. De fortsätter spela där, för när vi kallar tillbaka dem får de inte gå emellan. Det är också därför jag låter dem ligga kvar där, för jag vill att de ska få spela så mycket som möjligt”.
Jag tror att alla företag, sponsorer och andra kloka kan ställa upp och sluta upp bakom den här jävligt genomtänkta planen som Nubben & co har i denna svåra tid.
Puckat: " - Sedan var det en breddforward som var tanken. Men när det inte fanns något som var bättre än de alternativ vi har, då kändes det bättre att vi går på det vi har. Vi har en grupp som fungerar fruktansvärt bra."
Öhhh är inte själva tanken med en breddforward att de ska bredda och täcka upp vid skador? Anser Nubben & Co helt plötsligt att våra juniorer som knappt spelat en match sedan Covid stängde alla junior-serier, ska gå in och sköta detta i viktiga slutspelsmatcher?
Nisse1: Det jag kan tycka är lite märkligt är att man sitter och jagar spelare till 23:59 samma dag som transferfönstret stänger men det kanske tyder på att marknaden är tunn? Vilket också känns lite konstigt med diskussionerna tidigare om att marknaden skulle flöda av lediga AHL-spelare? Jag hänger inte med där riktigt.
Puckat: Back sidan o målvakts sidan inga problem men hade gärna sett 2 forwards när vi inte har så mycket underifrån ,men är väl inte försent att ta in 2 j20 spelare nu o ge dom 10 matcher o spar madsen o kunna rulla på 4 femmor
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·