1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590494 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2023-2024

« · 2649610 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad:
Ja, Gud va positiva ni är nu. Visst svår match, men Timrå är ett toppenlag.,.......
Låst ämne

Pinaceae: Tippar på JJ (6-8 v), Rindell (4 v), Hartmann (6-8 v) och Andersson (-2 v). Ja förutom Didrik och Wedin då, säsongen ut på dem, tillbaka "före jul"
Låst ämne

Puckat:

"Lyytinen spelklar! Vi ställer för första gången den här säsongen upp med en full trupp imorgon"

Wow!

Vem blir skadad imorgon? Wedin?
Låst ämne

JanneH: Självklart får vi se gamla vanliga Timrå efter ett uppehåll. Så kul ska vi inte ha det.
Låst ämne

Zäta75: Imorgon kommer en trend att brytas... endera vår fina trend mot indianerna eller vår horribelt dåliga trend efter ett landslagsuppehåll. Jag vågar mig nog inte på bättre odds än 50/50
Låst ämne

Lyytinen spelklar! Vi ställer för första gången den här säsongen upp med en full trupp imorgon
Låst ämne

Turkiska Tiken : Jinxa lagom nu för faan ;-)
Låst ämne

SKRIDSKOSKENAN: Gör vi det vi brukar göra mot Frölunda, så är 9 poäng inte helt omöjligt denna vecka.
Låst ämne

Sputnik1: Hanzl hade ledning i poängligan fram till att Ante utsåg han till ny barnvakt åt Dahlen, sen har det gått ner lite även om han ändå leverar riktigt fina framspelningar
Låst ämne

Lyytinenen klar
Låst ämne

6p denna vecka tycker ja är godkänt och skulle sitta riktigt fint. visst vore det nice att klå frölunda för sjuttielfte gången i rad men tror de är leksand och lhc vi ska sno platser från gällande topp 6
Låst ämne

DenRöda: Vill tro att det är betydligt troligare att Eronen lämnar än att Forsmark gör det.
Låst ämne

Zäta75:
Edfledt och Lyytinen på backsidan kommer nog förlängas med.
Finns en liten risk att Forsmark drar över och spelar AHL nästa säsong också även om Daniel Eklund (Scout) säger att han bör stanna kvar och spela till sig en landslagsplats.

På forwardssidan så kommer Boyce, Pääjärvi och Lundin stanna kvar med all sannolikhet.

De som troligtvis lämnar blir då Rindell, Forsmark?, Andersson, Hanzl och Mieho.
Om man höftar lite så bör det väl vara 600/700k i månaden som frigörs till nästa säsong då?
Låst ämne

Sputnik1: Nu drar det igång igen. Äntligen! Dags för Frölunda borta imorgon. Frölunda i bra form innan uppehållet, men vi har 7 raka mot dom är det väl. Borde bara kunna sluta på ett sätt? ;) Lär bli många timråiter på plats iaf och härlig stämning. Vinner Frölunda så tar de ett steg mot att säkra topp 6 även om det är många matcher kvar.

Aatu Räty vore inte helt fel att få in. Även Kapanens son. Tror dock inte att någon av dessa kommer att ansluta.
Låst ämne

Jag vill att Hanzl stannar! Finns ingen i laget som kan servera mackor som honom
Låst ämne

Sputnik1: Ja eller det är nog ett nödvändigt ont att vi får en av våra 2 första centrar som klarar av att komma över 40 poäng i allafall. Vilket ingen av Lander och Hanzl kommer göra med nuvarande poängsnitt.
Låst ämne

Vargher85: Jag tror vi absolut kan hitta en likvärdig center poängmässigt sätt. Det som blir svårt att ersätta är ju Hanzls tvåvägsspel, med hans starka defensiva spel.

Men med tanke på att vi har rätt många ansvarstagande forwards kvar så känns det som att vi kanske kan satsa på en center med hyffsad poängproduktion, men med kanske lite sämre defensiv än Hanzl.

Det skall ju också tilläggas att Ante och Jokinen nog har lite olika spelsystem där Ante värdesätter den defensiva strukturen först och främst.

Kan Jokinen få ut mer av vår fruktade offensiv med ett effektivare anfalsspel, ja då kanske vi kan klara oss utan Hanzl trots allt.
Låst ämne

Sputnik1: Jag är också skeptisk, det ska jag ärligt erkänna. Att jag ens nämner Jormakka var att namnet kom upp i Sverige - Finland-matchen.

Oavsett så är jag skeptisk till att ersätta Hanzl (om han nu försvinner) med en på förhand likvärdig spelare. Det måste flyttas resurser till backsidan. Samtidigt är centersidan en svår nöt att knäcka. Egentligen är det bara Lander som känns given inför nästa säsong.

Hanzl har redan avhandlats. Lundin känns som han nått sin peak och på sin höjd är en hygglig tredjecenter. Erik Andersson? Ja, där har vi en spelare som skulle kunna vara kvar om inte priset är för högt. Han är dock 29 år och värvades som en spelare som skulle ta nästa steg. Det har han inte gjort hittills och jag tror aldrig han kommer blomma ut mer än han redan har gjort. Uppskattar dock hans hårda slit.
Låst ämne

Vargher85: Lite tveksam till Jormakka, han fyller 34 år och känns mer som en deadline innan sista februarivärvning i min bok.
Det skall vara om det är till en billig peng för att han vill göra ett sista äventyr innan karriären är över, typ.
Men annars ser jag hellre en föryngring.

Sitter hellre och smådrömmer om Aatu Räty som center nästa säsong istället.
Sen kan vi ta Kapanens grabb som 3:e center. 😁
Låst ämne

Vargher85: Gillar inte tanken på att köra EP som center, knappt spelat center senaste 5-6 åren? Gör sig mycket bättre på en kant, och tror inte han är i närheten av att kunna fylla i det defensiva arbetet som Hanzl kommer lämna efter sig.
Låst ämne

Puckat: Mina tankar går väl lite såhär: Om Hanzl försvinner så är ett alternativ att flytta in EP som center. Lägg till att Jukuritspelaren Pekka Jormakka sägs vara på väg till SHL. Det skulle kunna innebära en kedja med Dahlén - Pettersson - Jormakka.
Låst ämne

TIK 24/25

J.Johansson
T.Juel

J.Dahlén - NY - E.Pettersson
D.Strömberg - J.Lyytinen

F.Hållander - A.Lander - A.Wedin
S.Forsmark - NY

O.Johansson - NY - S.Hartmann
P.Svensson - L.Nässén

M.Pääjärvi - A.Lundin - E.Andersson

Extra:
T.Erixon
N.Edfeldt
J.Boyce
D.Värmhed
A.Lundmark

I mitt tycke behövs en renovering av centersidan. Blir för trubbigt med Lander/Lundin/Andersson. Försök lös Eronens kontrakt och låt Hanzl gå så frigörs en hel del pengar för en bra förstecenter. Rindell behövs också ersättas med en liknande spelartyp. Erixon hade gärna också fått gå men tror det är ett ganska svårt kontrakt att lösa
Låst ämne

Zäta75: Extra första matchen, sen gå från pyspunka enligt någon putslustig "timråit" till att göra sin bästa match idag och sedan spela när man drar målvakten. Hållander i ett nötskal.
Låst ämne

behåll rindell
skeppa eronen,
får 2 bra spelare för pengarna
Låst ämne

Zäta75: Det var han verkligen 😀
Låst ämne

Annaaa: Hållander var bra idag. Speciellt i 3:e perioden
Låst ämne

Nisse på Mon or: Dumt att värva för att sedan behöva lånas ut kanske. Märklig värvning
Låst ämne

AIK har tappat 0-3 till 3-3.
Låst ämne

Sonnenberg: Han faller in under kategorin ”jobbig att möta”.
Låst ämne

Synct: Ja billig bredd, vilket är vägen vi måste gå med vår dyra stomme av hemvändande forwards.
Låst ämne

Sonnenberg: + Billig.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Stor, ung rightare. Han kanske ser en kommande fin utveckling till en sniper. Vad vet jag.
Låst ämne

Anton Lundmark i Tingsryd. Vad ser Kapanen i honom? Spelar i 3efemman i Tingsryd. Som breddare i 4efemman? Rightare dock.
Låst ämne

Turkiska Tiken : kapanens son ser helt ok ut i Finlands landslag. Kan det vara nåt ?
Låst ämne

Turkiska Tiken : Meeen… det lät ju som att det var klart?!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Han valde Skellefteå.
Låst ämne

Greven: Har också dålig koll. Vet att man gick igenom Juniorsidan litegrann hastigt i nått avsnitt i Domustrappanpodden. Vet att man diskuterade i att det inte fanns nån som riktigt var nära SHL spel då.
Låst ämne

Greven: Adrian Zetterberg kan väl komma hem?
Hur är det med talangen från Luleå som kritat på för juniorlaget? Pappa har spelat i Timrå. Kommer inte ihåg namnet
Låst ämne

Sputnik1: Även fast laget som sådant presterar dåligt kan det väl kanske finnas enstaka lysande undantag. Har noll koll på om det finns någon som är mer lovande än andra och kollar man scoring och assiststatten ser det jävligt dystert ut med TIK-spelare, både i j18 och j20. Kan ju finnas nån bra defensiv-spelare dock som inte framgår där. En ny EP eller JD verkar dock inte finnas ta fram de närmaste 5 åren om ingen helt plötslig blommar ut å det grövsta ur nuvarande juniorkull
Låst ämne

Sputnik1: Bra fråga. Har för dålig koll på vem det skulle kunna vara. Oavsett så blir ju den junioren typ 14/15e forward. Eller om det är en back så blir den väl typ 10e back.
Låst ämne

Turkiska Tiken : Miljonkronorsfrågan är ju vilken junior i så fall? Vårat J20 är riktigt svagt och jag tycker inte bara att man skall plocka in en Junior bara för att. Spelaren i fråga måste ju klara av spel på SHL nivå och bidra.
Låst ämne

Turkiska Tiken : Men tror att max 5 st kommer lämna. En bredare trupp kommer vi ha istället. Vi kommer inte ha råd att värva under säsong.
Låst ämne

Annaaa: Tror vi kan räkna in någon junior bland dessa 7 isåfall.
Låst ämne

T T: vi väcker den till liv då. Läste st och intervju med kapanen . 4-7 in till nästa säsong. Är det 7 bort då? Är ju många det 😬
Inte heller till nästa säsong tror Kapanen på så många förändringar, även om de blir fler.

– Absolut kommer det bli några nya, kanske fyra till sju spelare som kommer in så det blir lite fler än förra sommaren.
Låst ämne

JanneH: Den här tråden somnade ju in tidigt den här säsongen
Låst ämne

Herminator: snar får vi veta hur det blir, från ST.
Låst ämne

Costanza: Och du, vi har verkligen inte slut på kontot. Sluta sprida MoD0-lid fake News här.
Låst ämne

Zäta75: 190 cm, 90 kg ta hit han nu!!!
I det läge vi är nu får följande från EP en att dregla över en Joulevi värvning.

A competitive spark-plug, Olli Juolevi is a complete, all-around defenceman who can hem the opposition in their own end or make things difficult for the opposition at home; either way, he puts the pressure on and lays it on thick. A strong and balanced skater, he can rush the puck through the neutral zone with ease or backcheck with haste. Uses his size to his advantage, but knows his physical limits and plays within them. Instead of playing overly physical, he makes his presence felt by exhibiting his high-end playmaking ability and puck possession play. All-in-all, a well-rounded blueliner who thrives under pressure and can be trusted in all situations.
(Curtis Joe, EP 2016)
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Värva Juolevi Timrå! Passar perfekt finne och allt så han trivs här
Låst ämne

Elias Pettersson i Örebro då? Han får ju inte spela där o ska lånas ut. Ta hit han ett tag vet ja!
Låst ämne

« · 2649610 · »