1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587652 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2024-25

« · 2712447 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2024-25
Herminator: Jag har en tydlig "koppling" till just den här revyn. Som barn (under -70-talet) hade vi i famlijen anhöriga som vi ofta åkte bil till sommartid. Och under dessa resor spelades OFTA just den här revyn upp i bilstereon. ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Herminator: En klassiker. "Robert Lind var i begynnelsen, yes box!"

"Jag tror... att när man dör så kommer man till Kramfors. Ja, och har man inte varit snäll så får man stanna i Dals-Långed."
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Rödluvan: Nej du, vi tror på Robert Lind i Kramfors...
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Rödluvan: Oj oj, var det där lite känsligt för er? Också! 😆
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
kulltorp: Apselut!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Herminator: Du menar Frederik Inshala?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Tom Topp: Timrå IKs fans tror på tomten och på myter.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
4,6 millar plus+ 👍
trevlig midsommar
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
kulltorp: Till mOd0lidernas stora förtret.
Har vi i Timrå IK fixat det.
Heja, heja Innala, du går aldrig bet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Rödluvan: Timrå IK har inte så mycket i kommundoping!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Turkiska Tiken :
Finns det någon uppgift hur många som löst biljett till MODO matchen. Vi har 4 biljetter.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
TIK_TIK: Inte för att sabba stämningen eller så men trodde ni hade flera miljoner mer i eget kapital?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Zäta75: Faan va gõtt.......Glad Midsommar alla Timråiter!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: Då kan ni som inte ännu är medlem fira detta med att lösa medlemskap och säsongskort. Så ser vi till att stärka upp klubben tillsammans.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
kulltorp: Grymt bra! Nu köper vi fler spelare en back iaf ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: ÄNTLIGEN!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Helt fantastiskt!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Kul!

Med stolthet kan vi nu redovisa ett eget kapital på 10,7 (6,0) mkr. Detta motsvarar 8,6% av omsättningen och överstiger licensnämndens krav på 8%.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Missimurpen: +4.6M! Vi klarar kravet!
Och vi publicerar årsredovisningen direkt på webben!
Heja Innala!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: Precis! Därav tycker jag också det är märkligt. Vanligtvis bryr jag mig inte alls över det, men det är bara något nu när licenskravet ökar och det är rykten om tunn ekonomi så vill man verkligen veta hur vi står oss. Det gör mig faktiskt lite oroad.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Missimurpen: Ah, det har du ju rätt i. Jag är väl en sån som inte är glad förrän jag får se hela årsredovisningen. Då har du rätt i att det faktiskt är lite märkligt sent i år.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: Är det enbart medlemmar i Timrå IK som får närvara på årsmötet?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: Kanske var lite otydligt men menar alltså att att man presenterar årets resultat och EK - kanske inte fullständig bokslut. Förra året presenterades detta 13 Juni och innan det 11 Juni.

Alltså såhär:
Uppladdat:

450x300-img5471.jpegimg5471.jpeg

Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: Glasklart!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Missimurpen: Det är säkert klart och inskickat, det är inte något som Timrå brukar publicera dock. Brukar bara finnas tillgängligt att läsa på kontoret en vecka innan årsmötet. Sen lägger man upp det på webben efter årsmötet..

Se länk för hur det var förra året.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Jag börjar faktiskt bli lite smått irriterad och nervös angående att bokslutet inte har presenteras än. Det skulle vara klart och inskickat till licensnämnden senast den 15/6 så vad är det som tar sån tid egentligen? Oroväckande.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: sånt där gillar man! 👍
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: Härligt med lite Silly "bomber" ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Zäta75: Mycket bra tillskott för Hudik. Och bra för Max tror jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Ilari Kapanen till J18 och Janis Weber till J20.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Andersson: Hur Jokinen ska fungera som tränare är inte jag orolig över. Jag är mer fundersam över om våra forwards ser bättre ut på papper än vad de är i verkligheten. Speciellt om det inte blir nåt med OK. En första kedja med Hållander, Lander och Wedda lär nog få dra lasset men sedan är ju frågan om Dahlén kan studsa tillbaka och göra en bättre säsong? Kan en nyopererad Emil P gå in och axla centerrollen i en top2 kedja? Kommer Hartmann någonsin blomma ut? Har OJ tagit ett steg till?

Våra målvakter såg ju grymma ut på papper inför förra säsongen men ingen av dem gör nån speciellt bra säsong.

Våran backsida ser oroväckande svag ut på papper...

... så om man som Timråit skulle oroa sig över något så är det inte direkt Jokinen man oroar sig över. Men va faan nu är det sommar så vi ska inte oroa oss överhuvud taget.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Andersson: Max Sjöholm klar för Hudik.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Tror själv att Jokinen blir en succe nästa säsong , men .... Mattias Ek, reporter och krönikör:Kommentar:? Två klubbar sticker ut i fråga om mängden frågetecken runt sig. Den ena är Timrå. Hur ska det gå med Olli Jokinen i båset? Det blir en väldigt stor förändring jämfört med att ha Ante Karlsson som tränare. Det blir mycket nytt för både Jokinen och spelarna och historiskt sett har det varit många kulturkrockar med icke-svenska tränare i SHL, tyvärr. Hoppas att det inte blir så i Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
dr-nix:

Jämfört med flera andra klubbar i SHL är väl vårt bortaomklädningsrum ett av dom större av vad man sett. Junland är ute o cyklar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Hahl Bundy 2.0:

Timrås finska nyförvärv Oliver Kapanen är på plats.
Men har skrivit på för Montreal.
– För en kille som mig, som vill till NHL en dag, så är det ett bra steg i min karriär. Det är ett bra lag och en bra liga. Du får inget gratis här och det var en anledning till att jag ville komma till Timrå och SHL. Jag gillar hur lagen spelar här. Det går fort och passar skickliga spelare, säger Kapanen till Aftonbladet.

47 poäng på 65 matcher med KalPai finska ligan och slutspelet.

Sedan sex mål på åtta matcher i VM.

Därför kom det inte helt överraskande att Oliver Kapanen skrev på ett NHL-kontrakt med Montreal (som tog honom i andrarundan 2021) efter att först ha skrivit på för Timrå.

Att Oliver nu är i Timrå, går naturligtvis inte att konstatera utan att nämna pappa Kimmo som är sportchef.

Om det hade varit ett problem hade jag aldrig skrivit på. Det är inte ett problem för mig eller för honom. Vi har pratat om det och det förändrar inget runt hur vi vill att jag ska vara på isen. Poängen är att göra sitt bästa varje dag, det är vad vi pratat om. Jag ska aldrig jaga något utan bara vara mig själv, säger Oliver till Aftonbladet.

Enligt sonen var det inte pappan som tjatade på honom, utan agenten som kom med Timrå som ett av förslagen och att nye tränaren Olli Jokinen bidrog till valet.

Om första tiden i den svenska klubben, säger Kapanen till AB:

– Det är grymma killar man kan lära sig mycket av. Nu tränar vi inte på is men jag vet vad de här killarna kan. Jag kan lära mig av dem på isen, de hjälper mig i gymmet och det är en bra grupp. Det är många erfarna spelare, så det är bra för mig att vara runt dem.
Kommentera


Sv: Silly Season 2024-25
dr-nix: junland är en fjolla
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
sargad: En sådan scout hade varit fantastiskt att ha. Vet att Holtari har ett hyffsat rykte av sig. Ligger inte bakom någon typ av Pastrnak, men åtminstone spelare som kommit att få lite erfarenhet av NHL har han väl scoutat fram. Vet inte heller vad vare sig Hedström eller Holtari har åstadkommit som scouter hos oss ännu.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
DenRöda: Skulle vara jäkligt spännande för klubben/fans och för aktuella juniorer mycket utvecklande. Drömmen är att vi får ett bra rykte i Norden/Europa på att utbilda hockeyspelare.

Undrar hur Sportklubben lyckats nosa rätt på europeiska talanger genom åren.
Det är inte dåligt att kunna skylta med att man förberett t ex Anze Kopitar, David Pastrnak inför NHL.
Den scouten skulke vi få tag i :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Jag har abstinens. Jag vill ha hockey nu! Åtminstone något hockeyrelaterat att prata om, så jag satt och tittade över lite på Eliteprospects och hittade ett par intressanta supertalanger som kan krydda både vårat j20-lag och A-lag. Om dom kan värvas hit vet jag inte, men helt omöjligt lär det väl inte vara?

Oliver Green 16 år, Danmark. Redan spelat en säsong i danska högstaligan och är Morten Greens avkomma.

William Bundgaard 17 år. Danmark. 2 säsonger på a-lagsnivå. Storväxt. Spelat mycket i u16 och u18 landslaget.

Kasper Pikkarainen. 17 år. Finland. Våran Ilkkas grabb. Såg 2 matcher han fick lite speltid i med TPS. Han tar för sig. Inte rädd för någonting. Han bara kör! Kommer att draftas i år redan. Om det går och alla parter vill, så vill jag ha hit honom.

Tänker lite att vi måste spetsa juniorlagen med mer internationell konkurrens.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
solbacken: om det finns varmvatten till dom tre första som duschar, då blir det lite krig inne i omklädningsrummet! 😄
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Tom Topp:
Det är ju perfekt, tycker vi bara ska ha kallvatten i duscharna till motståndarna.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Karlsson74:
Visst var det ett krav, skulle inte tro att Timrå slösade de pengarna om man inte behövt. Det var trots allt rätt mycket slantar man fick lägga upp.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Rallarn: Det är väl skitbra att inte motståndarna trivs när dom kommer till oss!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
dr-nix:
Sen är det alltid svårt när sånna här glamourösa proffstyckare ska ranka arenor i media, och folk ta det som en sorts sanning. Att jämföra en arena med ursprung från 1960talet med en relativt nybyggd blir ju sällan varken speciellt rättvist eller seriöst .som sagt lite som att jämföra äpplen och päron ..en bil från 1960talet med en från 2024...Osv.
Sen var väl buren på bortastå ett krav från SHL som det sas och påstods från Timrå håll när den hadde byggts. Fast det kanske var en lögn?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
dr-nix: Helt rätt, vi är ju ett "skitigt" brukslag.
Manikyr och bubbelkopp för primadonnor som Junland kan de ägna sig åt på andra håll! :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
dr-nix:
Möjligen ur spelarnas synvinkel, men som publik är Timrå rätt brasrena ta t.ex. Skandinavien där man knappt ser något
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Puckat: sämst i SHL enligt Junland:

14. SCA Arena (Timrå) Betyg: 1 av 5 plus
– Här bör de göra någonting åt det mesta. Det är ganska gammalt, inga jätteomklädningsrum. Träigt och tråkigt. Tur att de har spelat bra hockey, för det har väl värmt i arenan. Jag gillar den inte.

Och de har en ”bur” för bortasupportrarna.

– Ja, det också. Helt vedervärdigt. Ingen favorit.
Kommentera


Sv: Silly Season 2024-25
Zäta75: Ja en Jämtin el Ledin skull vi ha in....
Dick???
Kommentera

« · 2712447 · »