1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2024-25

« · 2712447 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2024-25
Herminator: Jag har en tydlig "koppling" till just den här revyn. Som barn (under -70-talet) hade vi i famlijen anhöriga som vi ofta åkte bil till sommartid. Och under dessa resor spelades OFTA just den här revyn upp i bilstereon. ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
roger_sundsvall: Nä men helt ärligt, förbaskat roligt! Man blir liksom glad, och lite stolt! Nu blir det en bra midsommar! 👍😁
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: Efter alla rykten här på sidan om ekonomiska problem och låga publiksiffror så smäller vi in ett ordentligt positivt resultat. Och det samtidigt som en majoritet av övriga elithockeyklubbar visar röda siffror. Överraskande. Känns lite som att någon svart bokföringskonst har varit inblandad i det här. Kanske någon offrad Hartman-vad, eller nåt. Men jag klagar inte...
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
El_loco: Ny fyfan detta var oerhört glädjande. Var själv övertygad vi skulle dansa på licensens brant och tvingas söka om dispens med mössan i hand. All heder till klubben!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
El_loco: Läste snabbt igenom och man har lyckats hålla kostnaderna i schack samtidigt som man ökat intäkterna. Ett bra exempel på hur man ska göra. Känns stabilt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
El_loco: Mm, var ett gäng här inne som matade på angående hur dåligt årets resultat skulle bli
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Greven: Vi krossar alltså licensspärren med 0,6 procent. Vi är en gigant 💪
Förstod att det måste se rätt ok ut när en kille som Frederick hoppar på skutan. Av det jag vet om honom är det ingen hasardspelare direkt
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
El_loco: kravet var 8% och vi löste till 8.6%. Vi har gjort en ”vinst” som krävdes. Det är garanterat trolleri. Bra att det gick att trolla men vi får inte tro att detta var en ren vinst. Otrolig slump att lägga sig strax ovanför kravet annars. Hade vi haft 20 millar i eget kapital så hade vi högst troligt valt att redovisa en förlust ist.

Trodde någon att vi skulle valt att gå minus på papperet när vi behöver möta elitkravets 8%? Jag är glad att dom fick till det men är inte ens 1% glad över själva summan man går plus, för summan är en parantes. Ett måste för att ta sig till 8%.

”strategiska investeringar såsom renovering av Arenalounge och Entré”
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Redax 2: en dum fråga till dig, har försäljningen av biljetter i förtur ex. Modomatchen något med slutbokslutet att göra?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Bössa 68: Bokslutet går till sista april, och biljettförsäljningen startade i början av juni så det kan inte ha påverkat. Det skulle kräva mycket kreativ bokföring (som alla revisorer direkt skulle protestera mot...) att boka en intäkt som avser kommande säsong och som kom i juni på föregående bokföringsår...
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
ÅlliJåkkinän: Det finns ingen magi i detta. Såväl revisorer som licensnämnd har gått igenom årsredovisningen på vederbörligt sätt. Vinsten är en vinst och den är ett resultat av hårt arbete på intäktssidan och kostnadskontroll. Nu fortsätter vi på den inslagna linjen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
ÅlliJåkkinän: så du tror att revisorerna, licensnämden och Skattemyndigheten är lallande fånar? Det tror inte jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Nisse på Mon or: du tror det är olagligt att ”trolla” eller? Sluta missförstå.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Octagon: kanon! En annan hamnar lätt i tanken att man fixat lite mer siffrorna likt Brynäs. Japp, inte olagligt för er som verkar tro att jag försöker påstå att vi gjort någon sorts skattesmitning.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Octagon: Blev det något glapp mellan "vad-han-nu-hette" och Innala? Alltså att det uppstod en vakans? Det bör ju påverka slutresultatet i så fall. Samma med glappet efter Johansson. Tänkte om det stod något om det?

Egentligen är det skit i samma. Det blev vinst och kräver är uppnått. Gott så.

Glad midsommar!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
ÅlliJåkkinän: Brynäs hade sin egen fastighet som de höjde värdet på. "Trolleri" eller inte. Du snackar på gränsen till skit.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
kulltorp: JFK som så tydligt påpekar att du inte har nån koll..(Haha, refererar till häromdan när jag läste i Modoboken och han tände till på alla cylindrar, i vanlig ordning)

Var det inte han som hade sån "koll" på att vår ekonomi var så kass?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
ÅlliJåkkinän: På vilket sätt ”fixade” Brynäs siffrorna?

Höja värde på fastigheter under tidens gång låter rimligt. Eller känner du många fastighetsägare som har fastigheter vars värde inte gått upp över flerårsperioder?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Peja: men varför tar ni åt er? Har jag värderat lösningarna? Nej. Lär er läsa och förstå innebörden. Det är imponerande att fixa. Punkt.

Det är som när en tjej nämner en rolig grej majoriteten av killarna gör och alla killar tar åt sig pga ”kritik” vice versa om en kille nämner ej tjejgrej. Ta det för vad det är.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Sputnik1: Glad midsommar alla trevliga TIMRÅITER 🇺🇿 ät mycket sill o pärer o immig nubbe till o jordgubbar till efterrätt!!🍓🌞
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
ÅlliJåkkinän: Peja. Ni gjorde en pissäsong och det var pandemi med hyror och el, allt blev skit. Ni värderar upp fastigheten och går plus. Tror du man värderar upp fastigheter varje år eller? Varför gör inte alla detta? Då blir man ju miljardär. Jag gillar lösningar. Du ser det som jag kritiserar. För i dina värderingar är det fel att göra så, annars tolkar man inte inte min poäng som kritik. Gå till dig själv, ta en seans och återkom.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
solbacken:
Vart är lagidrotten på väg. Jag tittar på EM och det är bara fasthållningar och i närkamper ramlar man och ligger och åmar sig. Blir det inte en förbättring i hockeyn så blir det tråkigt att titta. Det måste tas krafttag mot filmningar, fasthållning och hakningar och spelförstörande moment som blockering vid sarg.
Sedan är jag väldigt nöjd och glad över Timrås resultat.
Det är bra gjort, bra arbetat under året.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Sputnik1: Jo, han var in här under ett derby i vintras å tyckte det var skönt att vi skulle bli utkastad ur shl pga vår ekonomi
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
mikenomad: i och med att Innala tillträdde 1:a maj, och Timrå stängde böckerna sista april så kan man inte tillskriva den ekonomisk prestationen till honom. Utan den/de som ska hyllas är f.d klubbchef, styrelsen, organisationen eller en kombination av dessa.

Framledes tror jag dock stenhårt på honom. Verkar sund och stabil!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Sputnik1:

"
JFK som så tydligt påpekar att du inte har nån koll..(Haha, refererar till häromdan när jag läste i Modoboken och han tände till på alla cylindrar, i vanlig ordning)

Var det inte han som hade sån "koll" på att vår ekonomi var så kass?
"

Det är samma person som hävdade att laget vi slog ut djurgården ur SHL med var det sämsta Timrålag som någonsin spelat i SHL.
Det här skrevs långt innan den play out-serien ska tilläggas.

Men med tanke på hur bristande kunskaperna var om Svedberg-Timrå 18/19 blir det uppenbart att JFK tar kampen med Aftonbladets journalist, som inte ska länkas!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
solbacken: Så har det alltid varit inom fotbollen, filmningar.
Jag blir så jäkla förbannad när dom ligger och åmar sig igräset för att 10 sekunder senare smått haltande springa i 5 meter och sedan ett helt perfekt löpsteg efter det.
Avstängning i efterhand borde dom få för spelförstörande moment.
Böter biter inte på dessa bortskämda unga vuxna med deras löner.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Noterade att HV har 11 backar. Men behövs kanske så många under en säsong. RBK behöver en center i alla fall.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Charliejfz: Dock får man aldrig glömma bort att cash is fucking king! Bara det är väl ett statement om något.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Nämen, Lander förlänger med 3 år!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Henrik_Tikare:
Håller helt med dig, jag har stängt av flera matcher eftersom det blir så tråkigt.
Hoppas hockeyn skärper till bedömningen annars blir den lika tråkig och vore det inte för Timrå skulle man knappt se någon match.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
I senaste "Shoot the Puck" podcasten pratar den finska journalisten Sami Hoffren lite on Jokinen och Kapanen vid 4:40.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
El_loco: "Im very excited to see Timrå next year. Cant wait to see them" "They are gonna be a fast skating team pushing the games"

Glad Midsommar alla inbitna timråiter! Ät mycket jordgubbar :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
solbacken: Tror det enda som hjälper mot uppenbara filmningar är avstängningar. Typ Bromés svandyk förra året borde resultera i minst 5 matcher. 5000kr i böter är ju ingenting för dessa högavlönade spelare. Markera att i hockey ska vi inte ha filmningar, annars kommer det se ut som sparkbollen om några år.

Sen hoppas jag verkligen att lagkamrater markerar bakom stängda dörrar att den där skiten håller vi inte på med i vår förening.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Synct: Glad midsommar alla Timrå fans!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Zäta75: Dagen till ära tar jag på mig fintröjan.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Henrik_Tikare:

Vad många här tycks glömma är att fotboll är så mycket mer än bara filmningar. Passa på att njuta av fin EM-fotboll i stället för att ondgöra er över att vissa spelare ligger ner i onödan. Den 14 juli tar det slut och fram till dess finns många sköna ögonblick att uppleva.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Henrik_Tikare: Jaa man undrar vilken smärttröskel dom har fjollbollsspelare!! Åsså har mest varenda en hela armar o kropp gaddad så de skriker om de! Nu tar vi en nubbe! SKÅL 🇺🇿🇺🇿😎
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
El_loco: Han lät även övertygad om att Oliver spelar i Timrå nästa år.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
När det gäller att bli guldmedlem så står det så här: ”4 st pottbiljetter till utvalda matcher.”
Nån som vet vilka matcher? Får man välja själv utom Modomatcherna? Är det sitt eller stå?
Någon som vet?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
kulltorp:

Inte förrän nästa år? 😱
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Hahl Bundy 2.0: sittplats. Och du får välja själv.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Herminator: Detsamma!
Kommentera


Sv: Silly Season 2024-25
JonteD: Här blev det några slurkar Gammal Norrlands Akvavit.
Vad fyller du nubbeglasen med?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Herminator: Hemgjord besk!🤪🇺🇿
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
JonteD: Aalborgs jubileum här!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Skål å Glad Midsommar ifrån Tylösand 💪😍
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🌞
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
SMÅLAND: Skål å välkommen! 🥳
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Herminator: Hemmagjord snaps på rabarber, vaniljstång och jordgubbar hos Kulltorp.
Mums!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Jugge:ja, avstängningar biter nog bra mkt bättre än en löjeväckande låg bötessumma
Kommentera

« · 2712447 · »