...och för att återknyta till souvernirerna förstår jag ej varför SK ej skulle få ta fram egna halsdukar etc. Är det för att det då skulle framstå än mer så tydligt varför NEH mer borde hålla sig till att tillverka profilkläder för företag etc...
Redax 2: Kan väl ge någon lite lägesrapport och det är väl att det hela känns väldigt diffust just nu. Vi ser ut att bli ännu färre, i och med att Dalan trappar ner. Så egentligen så står hela "projektet" och väger. Delar av gruppen intar sittplats kommande säsong.
Om jag skulle säga att det är någon form av "kris" på gång inom klacken så skulle jag inte ljuga iaf.
Redax 2: Även om jag är inblandad i främst då SK så kan jag inte ge ett konkret svar på den frågan, gällande souvenirerna. En av orsakerna är att det skulle bli någon form av konkurrenssituation, vilket inte riktigt stämmer egentligen. Och skulle SK inkräkta på TIKs konsumenter så borde det väl inte vara svårare än att ge TIK ett arvode eller nått.
Dock så är det ju fortfarande så att allting SK gör är ju för att stärka klubben Timrå IK och dess spelare, vad det än må handla om. Intäkterna från souvenirer brukar ju ofta gå till att subventionera bussar och såna saker.
Redax 2: Verkande leder och sånt, du vet... Nämen vi har hållt på nu sen 2001 då med Hardcore Fanz och sen från 2002 med tifo-delen, och i stort sett kört på exakt samma folk. Vi, precis som i stort sett alla andra delar inom både Timrå IK och SK är i behov av lite nytt folk. I vårat fall först och främst mer folk.
Football Factory ja. Såg den faktiskt för ett tag sen, snälla killar. Är väl ungefär samma struktur i Timrå också, eller kanske inte. =)
Knylan: Precis. Om SK gör en halsduk i liten upplaga (med tallar...) så lär den ju i första hand köpas av de som inte kan tänka sig ha örn-spektaklet på sig. Pengarna går i sin tur till att stödja TIK på olika sätt. Således breddar man sin marknad och skulle således sälja mer än man gör idag. Att diversifiera och med detta nå en ökad försäljning är en normal marknadsföringsåtgärd. Idag har dock vissa fastnat i att eftersom örnen tycks sälja så kan vi ju inte ha ngt annat. Varumärket i sig är tydligen viktigare än att öka försäljningen.
Vad gäller NEH eller några andra reklamare för den delen så har jag en teori om att anledningen till att profilkläder ofta är fula/slätstrukna är att de designas av ngn som aldrig skulle ha på sig dem själva. Jämför detta med det som designas av någon som tänker ha det på sig och som ofta har en kärlek till emblem och färger som man inte kan lära sig på några kurser. Det kanske inte alltid blir snyggt men det har själ...
Örn/tall-frågan är vid det här laget antagligen mer genomanalyserad än vad miljöfrågor, eu-omröstningar, räntor och våldsfrågor någonsin varit. I anknytning till trådrubriken vill jag passa på att tacka för denna rafflande debatt som jag följt i månader nu.
actionleif: Har väl egentligen stagnerat mer och mer sen första elitseriesäsongen då stora delar av det garde som styrt det mesta innan, Willysson etc. hoppade av.
Redax 2: Och jag som hållit på med det här med slagverk (percussion) ända sedan Micke Lind dök upp i Timrå får ju anses ha satt min lilla prägel på Timrå i alla fall genom alla dessa år. På ett eller annat sätt. Jag hoppas och tror det. Nu tar någon annan över.
Någon turk från Jönköping blev jag inte. Men jag var i alla fall bra. Det kändes så. Nu gäller det att även i fortsättningen bevara vår härliga sittplatspublik.
Blir intressant att se hur allt kommer lösa sig till hösten. Hur som helst så behövs det folk. Mycket folk. I klacken. I Läktargruppen. Glöm aldrig bort att det är folket som bygger landet. I fantasin i alla fall.
Ni stockholmare får komma å göra denna tillställning mer glammig :)
actionleif: Man kanske kan snöra på sig skridskorna igen som blivande 40-åring..... nä just det ja ..... det är ju Leksand och Malmö som värvar gamlingar!
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.