Nu börjar strax 3:e, ska bli spännande. Jag är nervös. Ridderwall ser stabil ut men samtidigt har Skellefteå varit giftiga. Det kan fortfarande gå hur som helst.
Kattgubben: Ja dom rejäla individuella misstagen har väl uteblivit idag men SAIK kommer till många avslut. Två videobedömningar och två stolpskott hittills, va?
Sen tycker jag faktiskt att man bitvis hittar riktigt fina passningar i anfallszon. Hedström har jobbat på bra och nu mins jag inte vem det var som blev frispelad men där pucken hoppar över klubban.
Olle: Har exakt samma känsla. Matchen mot AIK var extremt konstig, känns inte ens som att vi torska, och tongångerna efteråt på HS var ju också konstiga, förlorat med 1-5 men de flesta var ändå positiva, och vi höll en hög lägsta nivå i diskussionerna.
Olle: Instämmer. Bara hoppas vi kan åtminstone knipa en poäng. Skulle vara guld värt inför torsdagen. Däremot hoppas jag på 0 poäng för "kolanhelvetet"!
Olle: Jo men det var ju AIK som hade maxflyt förra matchen. De gjorde i princip mål på alla chanser de fick mer eller mindre (jag överdriver en aning men inte med sådär tokmycket tycker jag).
Börjar bli rund om fötterna nu, men vi leder och kommentatorn försvinner längre och längre bort. Fint som snus.
Sen undrar jag hur ni kan skriva mitt i matchen, jag kan knappt släppa blicken för att ta en klunk av den heliga drickan, medans ni skriver inlägg för inlägg, vad har ni för tricks ;-)
Är det bara jag som tycker dagens match påminner om förra matchen mellan AIK -Timrå fast till skillnad från den matchen så är det Timrå som tagit tillvara sina chanser medan Skellefteå har spelet.
inte en helt klockren jämförelse men tankar förs dit iaf.
pefr: Har vi ledningen 10 min in i tredje perioden så vågar jag hoppas på poäng i den här matchen. Tycker fortfarande att det viner jävligt farligt runt riddarn hela tiden.
Kattgubben: Ja men som sagt, det är kuben som dömer, det vet spelarna på isen också. Han söker alltid efter att kvitta sån där skit men om eriksson inte slår tillbaka så åker ju Önerud 10/10 gånger där. Det tror jag förresten att han hade gjort oavsett vilken domare det var som dömde.
Olle: Förvisso, men vi får fått spelare utvisade för att ha blivit nedslagna utan att slå tbx förut också. jaja.. nu är det som det är. Man kunde önska lite mer konsekvens, och när man vant sig med inkonsekvens börjar man skrika efter oförtjänta utvisningar ibland också ;)
Men gud så orutinerat av Önerud att köra över Eriksson precis när vi ska få ett PP. Torp åkte inte på någon ful körare och landade lätt i målet. Onödigt att markera där och kvitta bort utvisningen.
Det är ju för fan kuben som dömer, sånt måste man tänka på.
Experterna pratade om Jaroslavl tragedin kunde leda HV till guldet. Just nu så känns det som det är större chans att det slår åt andra hållet och de ramlar ur.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·