Skarin: Jag förmodar att det där är något som man inom Timrå IK har hittat på själva för att lägga hela pressen på MoDo. Lite grann som att varenda tackling som Hedström uttalar sig om är den värsta han någonsin upplevt.
MODOJohan: Räknade du till alla de gånger som Robert Carlsson igår på egen hand checkade sönder MoDos försök till att ställa om till anfallsspel. Jag räknade till 12 gånger. 12 gånger. Under två av dessa tillfällen så orkade man inte ha Robert dansande runt sig själva längre utan man blev tvingade att dra på sig utvisningar.
Per HApps: Jag trodde min förklaring var på en tillräckligt förståelig nivå för att alla skulle förstå. Men jag ska inte pressa er. Det blev bara i fel bok, och därför så postade jag samma inlägg i Modos.
Laken: Jag tror vi får skicka dig på svenskakurs snart. Varför skriver du Modo med versaler? De som gör så anser jag begår våldtäkt mot svenska språket.
yaqop: Ja, det är också pinsamt. Jag skäms varje gång jag ser örnen i TV eller i nån tidning. Sjukt att ta fram nåt dylikt när man har ett så vackert och kultigt klubbmärke. "Red Eagles" har skadat och skadar Timrå IK.
Sen att Modo gjort något ännu värre, sålt ut sitt föreningsnamn, är en annan historia.
Laken: Att de själva har det så i sin logotyp osv kan jag tycka är okej. Men i en löpande text ser det fördjävligt ut. Dessutom bryter det mot en grundläggande stavningsregel.
Vill någon fortsätta debatten kan vi ta det via våra användares gästböcker.
orion: Det är kalas det!!...Dax för soffderby ikväll igen...Denna gång lär väll den gode Edström här ovan komma i sin nyinköpta fula tröja kan jag tänka....Tror jag ska bjuda på rödvin o bara RÅKA snubbla med flaska då jag närmar mej hans glas.... I kväll blir det 3-3 o i 4:e perioden avgör Timrå....Jajjamen...
Ann: Åhh, jag blir så jävla less. Kan ingen se till att Ove Öst får sparken från ST. Trähatten har knaprat lyckopiller igen och tippar 0-3 ikväll. Det blir alltid torsk när han tippar att TIK skall vinna. Sänk ner fanskapet i ett gruvshakt i Kiruna eller nåt!
orion: Gör absolut ingenting.St tippar 0-3 jag tror att det blir jävligt tufft att vinna ikväll.Men TIMRÅIK vann i måndags och kan vinna en gång till däruppe antingen ikväll eller på söndag med lite eller mycket tur och skicklighet kan det gå men det blir inte lätt.Jag sa i lördags till min bror att kände på mig att modo skulle vinna på lördag,och TIMRÅIK på måndag.Ikväll säger hjärnan modovinst,och hjärtat TIMRÅIKVINST.Det är hur öppet som helst.
Rooster23: Helt rätt resonerat. Själv har jag rotat djupt ner i tvättkorgen för att finna samma skjorta som jag hade på mig i måndags. Den är skitig och luktar svett men ja törs inte chansa, en raggardusch sen är man redo...
Måste också ta upp en annan sak som verkligen speglar min livsfilosofi. Alltid när jag är kaxig och försöker verka bättre än andra slår det tillbaks mot mig själv. Börjar jag säga att TIK nu är överlägsna får de garanterat stryk i två raka nu. Samma sak som att säga att "jag är aldrig sjuk" osv.
Därför glädjer det mig att denna princip även gäller när andra uttalar sig. För några veckor sedan uttalade sig Luckner i ST om sina yrkeshemligheter för att slippa ljumskskador.