pettsson: En bra ful tackling som inte leder till utvisning för HV, i situationen efter får Brynäs utvisning. Bork gick ut på isen och pekade finger till domarn.
En elak tackling på Ove Molin just framför ögonen på Boork och i sekvensen efter filmar en HV-spelare till sig en utvisning på Mads Hansen. Boork har säkert läst psykologi och brukar vara en lugn jävel i båset. Här kände han nog att han som tränare var tvungen att stå upp för sina spelare.
Även om Skröder nu gjort mål i kväll så måste jag säga att han gjort bort sig ett antal gånger i den här matchserien. 1. Yxhugget på Sanny med medföljande matchstraff. 2. 10 minuter misconduct i förra matchen. 3. Fyra minuter i utvisningsbåset den här matchen.
Ambroo: Fy fan vilken hockey vi presterar den här matchen! Nu blir dock ödmjukhet ett nyckelord i fortsättningen. Vi kan väl kanske se på MoDo hur man inte bör göra där.
Dream Team: Fyfaan vad underbart härligt,skönt,gött.Ömjuk inför fortsättningen ja tacka faan föe det.2 segrar på raken i ö-vik mot modo i slutspel,ja vad säger man.Det är en bragd.
Kom just hem, har kollat på matchen hos en kompis på en storbildstv (hdtv, vill ha!) och vill bara säga att Timrå kämpar riktigt bra idag. Alla fyra kedjorna är bra, ingen som faller ur ramen, det börjar se ut som det gjorde i höstas då alla fyra femmorna gick ut och jobbade.
Sedan måste jag ge jättestort beröm till klacken, det var nästan som hemmamatch. Allvarligt ni var suveräna idag, Backlund gav också klacken beröm.
Det var ett tag sedan jag såg timrå lira så bra, men trots det så måste man få till PP för det håller fortfarande inte tillräckligt hög klass anser jag. Backarna står för brett för min smak bl.a.
En HYLLNING till alla som var i övik och sjung i Timrå klacken, oj oj oj vilket ös måste ja säga, och de var inte bara för att de gick så bra som de gjorde utan ni/dom sjung precis hela tiden, stört beröm:D Satt med ståpäls hela kvällen
Åh, herrejävlar. Inte ens i min vildaste fantasi trodde jag att vi skulle nypa två raka matcher uppe i Övik. Men, jag hade fel. Ärligt talat är jag inte vidare besviken heller. Grymt imponerande spel dom här två bortamatcherna. Stabilt från Backlund till siste forward. Även fast backspelet många gånger lämnar mer att önska, så också spelet i powerplay. Men i dag gick det och jag håller tummarna för samma spel hemma på fredag.
Så förbannat imponerad. Ödmjuk inställning och en jävla attityd. Var det nån som inte gav allt idag?
Var det förresten nån som såg hur otroligt sexigt Pärssinens 2-2-mål var? Hade hockey varit en bedömningssport hade vi gått ifrån med 10 poäng just då och där.
"Pärssinens 2-2 i första perioden var läckert. Fredrik Warg ryckte sig loss till vänster i anfallszon, lade upp pucket till Pärssinen som vispade in pucken."
Err kollade dom på samma match??
Det var ju Sundh som tog sig in i zon genom att väggpassa med Fredrik Warg och sedan var det Sund som smörpassade till Pärssinen som avslutade destinkt
Fan vilken underbar match! Skönt med ett par "lätta" mål också. Synd på backarnas uppställning i PP dock, som någon redan sagt. Hur fan är det tänkt att man ska få till ett direktskott om backarna står utmed sargen på varsin sida?
Vad sysslar Sportnytt med? Först har dom haft proppen Marie Lehman som reporter i minst två timrå-matcher och nu kan dom inte ens göra ett riktigt repotage, trots att dom bara har två slutspelsmatcher att bevaka.
dr-nix: Håller med angåend PP spelet. Man har jätte avstånd och kan i princip aldrig få ett snabbt pass bak, sidled till annan back och direktskott. Samt att du de kör högerskytt på höger och vänsterskytt på vänster vad det verkar (vilket ju inte gör det lätter för direktskotten).
Ungefär som att man bara vill spela runt och hoppas på att trixa sig in med forwards?
I övrigt är jag fruktansvärt imponerad av hur Timrå vinner puck gång, på gång, på gång. Man jobbar verkligen som ett lag!! Härligt att se och iom att man kunnat rulla runt bra på spelare tror jag man är först på puckarna även hemma på fredag.
Jo, men han har ju alltid varit en pajas. Underhållande emellanåt, men oftast tröttsam.