1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591564 inlägg · 6217 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07

« · 856059 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Nån som vet, OM timrå går vidare, OM timrå går vidare dvs , och vi säger HV71 går vidare, får färjestad välja lag eller blire lottning där alla kan möta alla?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nån måste ha spelat in matchen och se till så att den kommer upp på nätet så man kan se den när man är hemma
Kommentera

Nu är HON som huserar inne i moodoo GB sur på Knylan också..

Nån härinne som kan ge henne en sup??

Kommentera

Dogsbite: Den bäste får möta den sämste......rakt av.....
Kommentera

Rox: Du menar alltså att Timrå skall få möta Malmö? Näe, så kan det väl ändå inte bli? ;-)
Kommentera

Dogsbite: Vinner HV Blir det FBK-TIK och HV-LHC
Vinner Brynäs blir det. LHC-TIK och FBK-BIF
OM nu Timrå går vidare alltså
Kommentera

Kan bara lira som dom gjorde idag med samma glöd så kan det bli roligt på fredag.
Kommentera

Röda Tallen: Precis! OM.
Kommentera

Kerstin_k: Ibland kan man tro att han har en puckmagnet på klubbladet
precis som Hagos hade/har... !
Kommentera

Alla Tikare:
Fy ända in i He...te vilken härlig seger OCH nu Tycker jag vi skall visa våra grannar i norr RESPEKT!!!.
Lika skönt det är för oss att vinna minst lika tungt är det för dom att torska,
Visa nu allihop att vi större människor än Nolaskogarna.
Oavsett vilka som vinner denna matchserie så är vi alla vinnare, Vilken hockey vi visat resten av sverige vi spelar.
Kommentera

Expressens inför matchen är klockren! Kenta säger att den här matchen vinner vi. På frågan varför säger han lite lugnt: -Vi har en bredare trupp.

Försäsongen trodde jag var en dröm i rus. När sedan laget, alltefter att spelare föll i från också tappade i tabellen fick jag för mig att ordningen var återställd. Men när jag ser laget idag, befriad från de flesta skadorna är jag övertygad om att det här laget kan gå långt. Mycket långt. 

Kommentera

RTS: Hurra, hurra! för ditt kloka inlägg.
Det är nu respekten och ödmjukheten kommer bäst till sin rätt. Glöm inte att det är minst en match kvar.
Kommentera

Stackars Roffe - Vem ska trösta honom ikväll. Fattar ni vad han måste gå igenom just nu??? Stackarn kan ju vara i chock och uppleva oerhörd besvikelse. Har ni tänkt på det???? Va???

RR2 - Vi lider med dig ikväll...
Kommentera

250kg kärlek: Jag får gratulera till segern, och som det känns till semifinalplatsen. Idag var Timrå fem gånger större, minst, än MoDo. Det kändes som att Timrå spelade smartare än oss och ständigt hittade rätt med passningar och stod rätt i banan, medan MoDospelarna uppträdde som ett gäng rädda och tafatta juniorer.
Kommentera

lincoln: Äh...Han får skylla sig själv. Vem fan bokar en middag med flickvännen då det är kvartsfinal.
Detta var ju betydligt bättre än orgasm :)
Kommentera

Paddan: jo Timrå var bättre idag men det kan fortfarande gå hur som helst känns det som.

Själv har jag inte släppt anledningen till att MoDo valde Timrå... jag blev så förvånad när det hände för deras anledningar (som dom uppgav offentligt iaf) var ju löjliga, precis som dom legat i idé hela sommaren och missat Cityakuten - The Timrå edition...
Kommentera

dr-nix: hela vintern ska det naturligtvis stå, hmm
Kommentera

RTS: Dom flesta MoDoiter är väl egentligen ganska ok, sedan finns det några individer(eller vad man ska kalla dem) som åtminstånde jag har lite svårt att respektera.
Kommentera

Röda Tallen: Ehhh???? Var det bara jag som fick MULTIPLA ORGASMER!!!???
Kommentera

Spelade förresten Sundström idag? Jag såg han ialla fall inte ;)
Kommentera

dr-nix: Tja, själv tycker jag att det var hugget som stucket vilka man skulle välja mellan Luleå och er, för vi har spelat ungefär lika uselt mot båda lagen under säsongen.
Kommentera

Röda Tallen: jorå han lirade.

Angående Hahl så undrar jag vem man ska peta om han skulle bli aktuell för spel. Det känns ju nästan som att han skulle få gå in på någon extraforwardsplats då och kanske få lite speltid då och då..

Någon som vet hur det står det med Hahl?!
Kommentera

Paddan: Eld upphör!!! Tack förvänligheten men:

Detta är långt ifrån klart. Hemma plan spelar ingen roll i denna serie tro mig. Däremot spelar hårt jobb och ödmjukhet all roll ivärlden. Ni måste ta jobbet om ni ska ha nån chans på fedag. Lite av ett MoDo dilemma. Mycket talang...lite lat...

Allvarligt...kolla vad som händer med era gubbar när de kommer hit
Kommentera

Paddan: Hade jag varit MoDo och fått välja mellan Luleå och Timrå hade jag valt Luleå 11 gånger av 10...
Kommentera

Får grattulera till segern jag med, nu känner man igen Timrå från början av säsongen. Dagens match är inte mycket att säga om Timrå var bättre på alla positioner. Men som tur är så finns det ju fortfarande en chans för oss Modoiter att få jubla men den är inte stor. Ännu en gång grattis till mycker välförtjänt seger.
Kommentera

Röda Tallen: Spelade någon i MODO idag? Jag såg dom i alla fall inte! ;-)
Kommentera

Grattis till semifinalplatsen alla tikare.. Hatar att säga det men ni kommer gå dit.

Ps. Spelarna ska fan i mig ha prestations lön!!
Blatny stanna!
Krizan Stanna!
Enström stanna!

Hmmf vilka har jag glömt?
Kommentera

Nothing Else: jo okej vi har tagit greppet men det ska spelas om det också. Det är första lag till 4 inte 3.
Kommentera

Nothing Else: Blatny är ju slutspelets största sopa.
Kommentera

dr-nix: Äh, jag passar på att gratulera till SM-guldet på en gång, så har jag gjort bort det ;)

Fast, med tanke på hur det sett ut i vår försvarszon genom hela denna kvartsfinalserie... med svängdörrar och rejäla bjudningar... så har ni, som de skulle sagt på PPV om det gällt en grundseriematch "three points like in a little box"
Kommentera

Vilket L A G ! ! !

Det verkar inte spela någon roll hur många f.d. NHL-stjärnor MODO har, vi har ett lag, en grupp som gett sig f-n på att kämpa ner dom, oavsett namn på tröjorna. F-n spelare som Svensson, Andersson, Regin äger ju planen!
Vart var Svartvadet, Sundström med flera idag, har de redan givit upp inför övermakten, eller? ;-)
Sista perioden trodde jag skulle bli en enda lång MODO press men det vart... Ingenting! Absolut INGENTING!!!
Är MODO fysiskt och mentalt slutkörda eller vad händer???
Kommentera

Nothing Else: Tackar men det är inte över innan den tjocka damen sjungit.Men jag har svårt att se att TIMRÅIK förlorar hemma på fred.Men man vet aldrig,det tjusningen med hockey att vad som helst kan hända.gonatt alla timråälskare.
Kommentera

Fast nu gäller... ÖDMJUKHET.
Kommentera

JA!! Vem hade kunnat gissat detta!? Att Timrå skulle vinna två raka bortamatcher i Swäddbank efter det sorgliga avslutet i E.on i lördags var ganska otippat. Faktum kvarstår fortfarande... Så jäva mysigt!!
Timråklacken dominerade och vann klackmatchen med 10-0 i Swäddbank Arena! Fick ståpäls när jag hörde i radion att Timråklacken körde "Ställ er upp" på väg hem med buss från Biteline där jag såg matchen.

Cred till Sanny Lindström som visade kyla och lät Skröder (Visst var det hon? Osäker... rätta mig gärna) skämma ut sig inför domaren.
Kommentera

Paddan: Vi håller på att spela kvartsfinal nu.Och fokuserar enbart på det.
Kommentera

fighter: jo nu gäller det att behålla ödmjukheten och att lirarna går ut och jobbar minst lika hårt på fredag.
Kommentera

LingaN: Förlåt. "Extra cred" till Sanny skall det vara. För alla spelade riktigt bra i kväll!
Kommentera

LingaN: Det var Döme i huvve.
Kommentera

73Sjöbba: Ah, ursäkta.. Fick hjärnsläpp och orkade inte kolla upp det. Var en vild gissning det. Nu när du säger det så minns jag.
Kommentera

Laken: vi vinner på fredag eller hur!Modo går på många trötta ben tycker jag,ser mycket slitna ut i många situationer i det fysiska spelet.Man ser ju också att dom läser sönder Modos åkningar nu mycket bättre i dom här två matcherna som varit.ska bli mycket spännande på fredag att se hur Modo kommer att agera med sin offensiv.Spelar dom som dom har gjort i dom här två matcherna så tar Timrå det här!
Kommentera

Laken: Att jag är ödmjuk hjälper inte Timrå till semi-final.. Tar vi inte Modo på fredag, krossar vi dem på söndag.
Kommentera

Satt hemma hos en arbetspolare o kollade på matchen. Han är MoDo supporter, men han sade att MoDo inte spelar med hjärtat, deras blick var tom. Han tyckte att pucken hade studsat MoDo's väg i alla tidigare matcher.
Hoppas att Timrå kan vara like bra på fredag.:)
Kommentera

Långben: Vi vinner om vi är lika ödmjuka inför uppgiften och jobbar lika hårt som ikväll.
Kommentera

Som svar på ett inlägg i en annan gästbok vill jag bara säga:

Varsågod välkommen!
Kommentera

Strindlund: Lika bra att skicka ut dom ur slutspelet redan nu på fredag. :-) Jag vill inte ha en avgörande match på bortaplan, man vet aldrig hur en sådan skulle te sig med nerver o.s.v.
Kommentera

fighter: Då får vi hoppas att TIK är smarta nog att bjuda in Cyndee Peters att sjunga nationalsången på fredag så vi kan vara säkra på avancemang.
Kommentera

Laken:Det ser ut som vi är så mycket hetare och rappare i allt på isen ikväll där uppe!Man blir jävligt imponerad av alla femmor och back par man jobbar hela tiden stenhårt i alla trängda lägen.Det ser mycket bra ut men det kan svängasnabbt men jag tror inte det,Timrå tar det här på FREDAG.:)

ps:har isen gått där ute!
Kommentera

Vad passar bättre en sån här kväll än den här bilden?

Kommentera

Dream Team: Björns bild är klockren! En äkta Modolid. :)
Kommentera

Dream Team: Nästan lite "lika som bär" med bannern tycker jag.
Kommentera

« · 856059 · »