1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588961 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03

« · 1356689 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03

Raggaren Putte: Mmmm...... Då blir det ju det här med AIK-M0d0. Ingen tror på nolaskogs. Just därför skräller väl dom till. Då är det kört även om vi vinner.

Mirakel kan ske. Men dom sker inte särskilt ofta. Inte denna gång tyvärr.

Kommentera

Skarin: Självklart står Nubben över Linkan. Har faktiskt aldrig riktigt förstått det extrema ogillandet mot honom. Kanske till viss del för att alla "stjärnor" han snott vissnat på Sveriges solsida.
Kommentera

Skarin: Han bröt kontraktet, gick till en konkurrent, värvade nyckelspelare från oss och ryckte i fler.

Det är inget man bara kan släta över.

Kommentera

Olle: Ja med, Nubben -please come back!
Kommentera

erathoo: Du ser, inte ens mobilen funkar som den ska denna skitkväll. Hade fö slut på rakblad, så nu blir det brödrosten i duschen istället.
Kommentera

Bragd-Birger: Det där med rakbladen är inte roligt, tänk dig för. Så skriver man inte om man har lite innanför pannbenet. Ursäkta mig BB men man gör inte så.
Ishockey är en sport på fullaste allvar men det gäller inte liv eller död, det är bara lek i jämförelse med andra viktigare saker.

Lev väl och lycka till på lördag, du är väl med då också?
Kommentera

Ja så går det när en klubb styrd av inavel som tror de kan hockey GRATTIS linkan du lyckades montera ner Timrå till allsvensk nivå idiot. Grattis tröga jävla mes värmläningar ni lyckades med ingenting. Grattis T johansson din tjurighet blev död för klubben. Men det är kört nu och mes fjanten perra och dryga fjollan linkan kör nog bara vidare i kvalserien i inavelklubben törs ingen agera utan bara gömma sig JÄVLA PACK LÄNMA IN NU !
Kommentera

Skarin: Jag tror faktiskt att HV tar poäng mot SSK, då det är mycket bättre för dem att komma tvåa än trea som serien är nu med ett skadat Brynäs och ett slutkört åttondelag oavsett vilket det blir.

Däremot att vi ska slå Djurgården känns långt ifrån troligt efter dagens nerviga uppvisning.
Kommentera

Tycker ta mig sjutton att vi byter bannern här ovanför till det....

Timrå IK - Vi ligger ju 3:a - Vad är Problemet?1
Kommentera

Olle:

Amen på det.
Kommentera

Skarin: Personligen har jag redan krypit till korset för länge sedan. Han är varmt välkommen, någon som ser Linkan över nubben är en idiot. OAVSETT gammalt groll. Nu handlar det om överlevnad.
Kommentera

söder över: vi ligger ju 3:a, vad är problemet? ja, redan där kände man verkligen ilningar om hur denna säsongen kunde bli...

helt i klass med Ines uusman's "internet är en fluga som kommer blåsa över"..
Kommentera

är det någon som vet hur det går för tik om man hamnar på 9-10?

ska vi avsätta linkan o tj nu?

=)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

vi ligger juh 3a vad är problemet?

det bara måste bli ett facking historiskt citat inom tik!!!

vi såg juh redan då att laget spelade som en påse nötter!
Kommentera

Marcus: Så är det. Och det som känns illa är att bra många snubbar inte välkomnar en sådan som Nubben tillbaka i någon form. Man skämtar eller hånar honom istället.
Kommentera

Skarin: Vi spelar också för vår överlevnad mot ett DIF som inte har nåt att spela för, men hur given etta är det? Applicera sen samma tankesätt på HV-SSKmatchen, så ser du var vi hamnar...;)

EDIT : är för slut i huvudet för att skriva

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger: hmmm, deja vu??
Kommentera

Bergius: ...och SSK spelar för överlevnad/slutspelsplats. Det där är en etta på förhand. Inget snack. Men jag avgudar alla som tror på HV så klart....och hoppas att ni får rätt!
Kommentera

Marcus:

Det är för många flashande glidare så väl på isen som i ledningen.
Kommentera

Raggaren Putte: Det känns som att klubbens styre inte är på den nivå som vi hade tidgare. De ledare som tog oss till "toppen" är inte kvar längre och är ersatta av personer som inte har samma kombo av kunskaper/fingerkänsla/lidelse.

Christer Ericson vs Janne Söderström.
Linkan vs Nubben
Perra vs Kenta Johansson

Vet vilka jag skulle välja alla dagar i veckan av dessa.

Sedan värvningarna de senaste säsongerna och avsaknaden av spelide och någon slags röd tråd i klubben. Summa sumarum så är vi på den plats som vi förtjänar.

Är riktigt oroad över en eventuell kvalserie denna gång. Måtte det räcka med en seger mot DIF på lördag för att få andrum till nästa säsong.

Kommentera

Nutte: Värmlänningarna bör nog tacka för sig oavsett lördagsmatchens utgång. Jag trodde verkligen som många andra att Perra, med hans bonniga stil, skulle vara bra för oss innan säsongen som kontrast till den arrogante Challe.

Men med facit i handen så har det utvecklats till en katastrof. Hanterandet av Corsoaffären gjorde att det tippade över och bänkningen av PW mot AIK var oförståelig. Dessutom matchningen av Jokela/Karlsson är ju den riktiga juvelen i coachens verktygslåga.
Kommentera

RocknRolf2: Man offrade Moe för en sån som Sonntag. En kille med hjärtat på rätta stället som förvisso hade en tung period i Timrå IK, men ändå. Där tycker jag att Linkan visade prov på sitt fingerspitzgefühl. Idiotiskt!
Kommentera

Skarin: HV har 4-0 mot SSK den här säsongen. Går ev. för serieseger och för att behålla sin topp 2 placering. Tappar SSK poäng där så räcker det att timrå tar en 3a. Det är ju lite som ska klaffa men det kan gå.
Kommentera

Sicken jävla trolfittekväll! Det var väl bara lules straffseger som gick in, annars var det öppna bajskranar rakt igenom.
Men - någon kvalserie spelar vi inte än. Är det något den här äckliga säsongen visat är det väl just faktumet att det inte är över förrns det är över. Allt kan hända på lördag.

Och jag tänker då inte dra det ett steg till och börja kalkylera med allsvenskan nästa sesse, om nu kvalet blir ett faktum. Chill, vänner! Kolan, jokela, lundmark och allt vad faen dom heter må vara undermåliga i elitserien - men lag från serien under kan mycket väl vara ett mer passande motstånd. Dessutom - så här bra elitserielag har inte spelat där på jävligt länge. Sett till seriens jämnhet, dårå.

Så, nu har jag varit lite positiv. Nu tar jag rakbladen och hoppar ner i badet.

Hockey är en skitsport!!!
Kommentera

Berglund: Nej inte Skogs. Absolut inte Skogs.
Kommentera

I värsta fall köper vi oss in i en ny europaliga som jag plötsligt är enorm jävla positiv till.
Kommentera

Raggaren Putte: Den sista personen som lämnade Timrå IK som hade liter ruter var Challe Berglund. Nu finns ingen som ställer krav på föreningens ledning längre. Ska vara Hasse Bergh då kanske, frågan är bara om det inte är försent.
Kommentera

Vi har elitseriens i särklass sämsta försvarsspel! Det är så dåligt att det inte finns ord att beskriva hur dåligt det är. Försvarsspelet är en skam! Det är därför vi förlorar sådana här matcher. Dessutom gör PW ingen stormatch.

Sedan att spelare som Murley och Lundmark är bland det sämsta jag sett är en annan sak.

Det BLIR kvalserien. Hur kan vissa här inne inte tro något annat?

Det är väl bara att titta på den sista omgången om ni inte förstår.

LHF-Frö. Lulä är ohotad klar som fyra och kan heller inte klättra. Dessutom har dom småskavanker (kommer vila spelare) och en del tunga namn bland skadorna. Ingenting att spela för så att säga.

AIK-M0d0. En ganska så klar etta på förhand. AIK är inte klar för slutspel. M0d0 måste vinna men har en riktigt svag bortastatistik i Sthlm. Men det räcker inte att gå om M0d0. Vi måste gå förbi ett till.

SSK-HV. I nuläget en etta på förhand även om HV kan gå för serieseger. Men jag kan inte se att HV åker till Tälje och tokkör och jobbar ner SSK. Motivation slår klass. HV kan komma att vila spelare och som sagt, hur hårt går dom för serieseger inför ett fullsatt Axa?

TIK-DIF. En ganska så klar etta på förhand. Inte minst eftersom DIF vann ikväll och kan som bäst bli femma. Har alltså ingenting att spela för. Känns som att vissa spelare kommer vila eller åtminstone gå på halvfart och tänka på slutspel.

Det lag som kan rädda oss är alltså HV. Dessutom får inte M0d0 ta tre poäng mot råttorna givetvis.

Sammanfattning:

Vi kommer att få spela kvalserien. Premiärmatch mot, ska vi säga, M0d0. Därefter Växjö borta. Blir det kval talar en hel del för att vi åker ur. Åker vi ur är det adjö hockey-medelpad.

Kommentera

Raggaren Putte: Fy fan va bedrövligt.SSK är långt i från ett bra lag ändå ändå´ är dom minst en klass bättre än oss ikväll.I en match när vi har chansen att skaffa oss ett bra tabellläge inför sista omgången viker vi ned oss fullständigt.Backspelet är bland det jävligaste jag sett på den här nivån.
Sen måste man ifrågasätta choachningen stå i båset och ruska på huvudet och se förbannad ut i match efter match.DET ÄR TRÄNARENS FÖRBANNADE PLIKT ATT MOTIVERA OCH PREPARERA SPELARNA INFÖR MATCH.Nu är det en match kvar i grundserien det finns fortfarande ett litet hopp om att undvika kvalserien.Om inte laget kommer in och kör skiten ur sig då anser jag att värmlännlingarna ska tacka för sig.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det har ju som du säger varit tydligt ganska länge att klubben inte styrs på den nivå som borde krävas av en elitklubb. Men det som utifrån i alla fall tycks vara problemet med att ingen slår näven i bordet är ju att det inte finns några starka personer som vågar. Eller att de redan försvunnit från klubben på ett eller annat sätt.

Ledningen som är kvar står alla på samma surfingbräda och glider tills vågen ebbar ut. Men vad fan som är planen därefter verkar ingen ha funderat särskilt mycket på. Den långsamt försämrade utvecklingen vi sett på isen speglar ganska väl förfallet inom klubben i stort.

En klarad kvalserie kan faktiskt bli en positiv väckarklocka. En torskad kvalserie är sannolikt klubbens död på elitnivå.
Kommentera

Moverare: Inte omöjligt, det kan bli två till redan den här säsongen.
Kommentera

Moverare: Absolut, ett halvår till SCA-cupen.
Kommentera

Bara att konstatera, 4st nya backar måste in. Kolan, Jokkela, Styf och Sonntag måste bort.

Sebbe, Halonen, Granath få va kvar. Skogs känns som 50/50.
Kommentera

KORITFW:

Absolut inte, men om man misslyckas så kapitalt med sin målsättning så är man antingen groteskt naiv på gränsen till förståndshandikappad (läs värmlänning) eller så är man bara totalt inkompetent. Vilken kategori vår tränare tillhör står dig fritt att välja.

Men Perra kan säkert få ordning på det här laget bara vi får vara fullt lag eller hur var det det var?

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrick Polly: Ja tyvärr var det så.
Hade det varit lite "go" i denna ankdamm så hade Sonnenberg funnits med redan i höstas o utv hade varit en helt annan...
Kommentera

Simmalugnt: fast hallin är nog ganska billig . så ojämn är han inte .gör oftast de han är värvad för att göra
Kommentera

Simmalugnt: sluta nu, det är inställning. En tränare ska inte säga att vi ska gå till slutspel och sedan förlora någonstans för att det finns bättre lag.
Kommentera

superfalle: exaktemente, De enda som bryr sig om hur det går för timrå förutom supportrarna, är väl Lander o Erixon... (ok jag överdriver lite, men det känns så...)
Kommentera

Men det är ju tur att vi ligger trea. Och målsättningen är väl fortfarande SM-guld?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det är ju det jag säger! Stryptag! OM vi överlever detta så måste man ha kompetent personal på rekryteringssidan. Det finns spelare som bryr sig om laget dom spelar i. Vi har inte dom spelarna och sportchef måste ha något jävla sinne för sporten för att hitta dessa spelare.

Idag är linkan bara ett bobcats-fan och perra bara en fbk-supporter. Vi är en liten förening som behöver HJÄRTA för att överleva. Just nu är vi bara ett "värddjur" för pengakåta medelmåttor som hittat en språngbräda.
Kommentera

Kramer: Nu var det väl inte direkt menat att vi skall ha Boorken, hade lika gärna kunnat skriva Molla mohlin om du fattar, men att köra vidare med Perra nu när så mkt står på spel kännas obra
Kommentera

superfalle:

Hallin är för ojämn precis som Pikkarainen. Briljans blandas med hjärnsläpp.

Halonen. Nä för fan kalla mig gärna rasist men skit i alla utländska chansvärvningar och satsa ungt och svenskt.
Kommentera

Timrå Icon: Det är brunt på Timrås avbytarbänk..
Kommentera

erathoo: Lundmark var nog sämst på isen idag. Helt otroligt att han lirat i NHL. Han tillför inte ett jota. Björn Svensson överglänse honom i hela matchen!!
Kommentera

Simmalugnt: hallin och halonen
Kommentera

Pw, Sebbe, Lander, Dahlroth och Röymark kan vara kvar. Resten kan dra åt helvete. Inklusiver hela ledningen i den här misskötta skitklubben, (Som jag älskar av hela mitt hjärta, det är därför allt gör så helvetes ont.)
Kommentera

Det är svårt att beskriva hur det känns efter att ha sett matchen på plats. Första perioden var inte bra, långt därifrån. SSK ville och kunde betydligt mer än TIK. Det var inte många som såg ut att spela för slutspel och undvika kvalserien i TIK. Början på andra var rent ut sagt en katastrof. Jag skämdes där jag satt. Aldrig har jag sett något så vekt och viljelöst, SSK åkte ifrån och tacklade bort oss i varje situation. Inget såg ut att kunna ändra på läget då Perra vaskade om i kedjorna.

Plötsligt fanns där energi, plötsligt fanns en vilja att vinna. Hoppet var tänt. Vi tar oss i kragen och kämpar oss in i matchen. Vad som sen händer i tredje är en tragedi. Vi faller tillbaka till gamla synder. Slarvar med passningar och uppspel.

Så det är inte förvånande att matchen avgörs på slarv. Men bitterheten är ändock oändligt stor. Jag kan inte påminna mig att jag varit mer bitter över sakers vara sen vi åkte ut i slutspelet mot DIF under lockoutåret.

Tyvärr hittar jag inte riktigt orden som kan beskriva känslorna just nu.
Som Jimmy brukar säga, Vi hittade ett sätt att förlora....
Kommentera

erathoo: Det gjorde du bra, själv klarade jag inte av detta utan idiotförklarade Linkan uppe i skellefteå. Han fattade inte då iallafall vad han hade för ansvar i det hela.
Kommentera

Olle: Timrå som förening agerar på ett sätt som ett företag på väg mot konkurs gör. Likgiltigt och utan beslutsamhet. Det finns ju ingen i den här föreningen som tagit tag i problemen. Man har intalat sig själv "att det löser sig nog". Det är denna flathet som gör mig vansinnig. Spelare som inte presterar tillåts fortsätta att underprestera, sportchefen tillåts fortsätta bygga laget trots tidigare säsongers misslyckande, de högst ansvariga strular till det med likviditeten i år igen.
Det är liksom ingen jävel som slår näven i bordet och säger "NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG!"

De som tror att kvalserien är dålig kommer nog att inse hur dålig det här laget är när KS är färdigspelad. Bäva månde...
Kommentera

RTS: Han kom till slut i år också..Boorken..Jisses.
Kommentera

« · 1356689 · »