Blizzard: Jokela måste vara buksvåger med Perra. Finns ingen annan förklaring än denna med tanke på den speltid han fått. Å vad Kolan är det vette faan...
Ja precis!! Man har ju sett vad kompetent man är att värva. Lundmark och Klingberg har ju lyft laget nåt kopiöst!!! Ungefär som Nagy el Bartecko!!!! Sedan är det bara att hålla med Boork. Man har för fan ingen spelidé i nåt!!! Varken 5 mot 5 el pp!! Ingen åker och gör sig passningsbar, utan man står STILLA när man får puck. Totalt utan tempo match efter match och man bara glider i uppspelen!!
Olle: Att det skulle gå som det gör för Challe var väl ingen nyhet, kolla vad han gjorde för nytta under TIK åren. Problemen som är nu grundlades för flera år sedan. Trood faktiskt mer på Perra men ack vad man bedrog sig. Det blir väl billigare biljetter nu när man ska kolla på TIK-Bofors
Om man ska se något positivt i den här skiten så är det att Djurgården tappade all chans till att komma 4:a ikväll vilket gör att de inte har ett skit att spela för på lördag. Negativt på samma sätt är att Lule är klar 4:a nu vilket talar stenhårt för Frölunda.
Men jag tror ändå att Modo inte kommer att ta tre poäng mot AIK (snarare tvärtom) och HV kommer att sälja sig dyrt mot SSK, då de absolut inte vill komma så långt ner som trea och riskera att möta LHC eller Djurgården i en kvart. Vi har dessutom bättre målskillnad än SSK redan nu.
Så det kan ändå koka ner till om vårt kära skitlag klarar att slå ett Djurgården helt utan motivation i en avgörande match för oss. Mycket tveksamt tyvärr, då dagens insats verkligen var sämst när det gäller.
Foyn: Får vi modo med oss i kvalserien åker vi förmodligen ur. Dom har spets, vi har ingenting. Det här kan vara slutet på mitt vuxna livs vardag. Efter den här säsongen kan den där elden för sporten ishockey vara totalt bortblåst. Allt man levt för, allt man brunnit för. Visst, det är klart att man följer Timrå IK i Allsvenskan men tro mig, där kommer vi att dala snabbare än ögat. Där finns så många lag som har bättre underlag för elitseriespel än vad vi har.
Njut i en helg till, snart kan livet vara förändrat för alltid.
Tror att nästan alla hade höga förväntningar på Perra. Men som jag ser det har han ingen struktur alls i sitt ledarskap. Får inte ut någonting av spelarna Han är nog bäst som andretränare och hålla ihop gruppen och peppa spelare individuellt!!!
Klyktattaren: Att det måste till en del förändringar i TIK till nästa säsong är ganska uppenbart oavsett ES eller inte. Att följande 5 spelare inte kan finnas kvar måste vara klart:
JOKELA, KOLAN, SONNTAG, STYF o LUNDMARK.
Sen måste det nog till fler förändringar också varför inte prova med några TRÄNARE...
Olle: Min eld har faktiskt slocknat mer och mer ju längre säsongen gått. Nästa år kommer jag inte ha det årskort som jag haft i 12 säsonger. Efter att ha sett alla dessa överbetalda sk stjärnor underprestera match efter match så tappar man tron! Är 100% övertygad om att flertalet av spelarna i årets trupp inte bryr sig ett skit om vi åker ur....
RocknRolf2: Vi har inte en chans i en kvalserie med det här laget dessvärre. Lagen där som har en chans att gå upp kämpar in i döden! Något vi inte ens gjorde ikväll då vi verkligen skulle. Nä i ks är vi totalt utspelade med det här laget
RocknRolf2: Finns det en ända hjärncell kvar hos någon i ledningen hoppas jag dom använder den till att byta ut Perra om vi nu hamnar i ks, in med Boorken eller någon annan med någon form av spelide' eller erfarenhet av KS.
Pätr: fast på sätt och vis hade det varit bättre, för det hade ju å andra sidan garanterat att ett lag från andra sidan hade kunnat ta klivet UPP direkt också.. det är ju kvalserien som är den stora bromsklossen som resulterar i den långa ökenvandringen för de allsvenska lagen.
Timrå Icon: Jag tror inte heller att vi grejar det, men en chans har vi ändå. Men först och främst lördagen, går det åt helvete då så kan vi börja fundera på kvalet.
Har skrivit det förr, men Timrå har ju satt sig i denna sitts med att ta in en sportchef utan några som helst meriter eller kontakter mer än att bo i Sundsvall, skulle vilja veta hur de tänkte där i den rekryteringen, jag menar Sundsvalls hockey gick väl inte som tåget direkt med kanonvärvningar och fingerspitzengefühl som fyndats i gärdsgårdsserien med Linkan vid rodret.
Om man ska se nyktert på det hela har vi ju dansat längre och längre ned i serien de senaste tre åren och levt på några få spelare som lyckats hålla TIK under armarna och över de rätta strecken, men i år tog turen slut för Linkans kompetens som iofs aldrig funnits för ES nivån. Sen att en viss person som haft som mål i en tre årsplan med SM-final det sista året (vilket år?) dessutom dumdrygt vid påtalande om varför folk ville ha fler spelare i truppen redan i oktober med att säga "vi ligger ju trea, vad är problemet" visar ju på ett förakt mot fansen som saknar motstycke och idiotförklarar de samma något fullständigt. Men hur gick det chefen???? Vad är alla läckra uttalanden nu? och när ska vi spela SM-final????
Sen att Perra coachat som ett.....blindstyre som kostat poäng, att tex inte lyckats finna motmedel nykomlingarna AIKs taktik är ju ren kalkon, sen spelat Jokela/Karlsson, Karlsson/Sonntag i match efter match dessutom i PP, BP, Hirsos slarv hela jävla året i PP och ändå fullt förtroende så funderar man om han varit riktigt nykter i många matcher. Finns det ingen som helst självinsikt o självkritik i coachningen??
Ska vi ha tur igen detta år och lyckas kravla över kvalseriestrecket som slutspelsstrecket i fjol, troligtvis inte....turen är slut och vi har inte de spelarna som kan lyfta det, alltså lita på två 19-åringar är ju inte riktigt schysst.
Pätr: Jag har faktiskt sett flera av lagen vi ska möta i KS och jag tror vi måste ner några snäpp i uruselhet om vi ska åka ur. Men det tror jag grabbarna är kapabla till....Med Kolan och Jokela i spetsen då förstås.
Jag har större vinnarskalle än någon jag känner. Att se ett lag förlorare uppträda som dom gjorde ikväll, det får mig att koka på ett sätt som vilken otrogen fru eller flickvän i hela världen skulle misslyckas fatalt med.
Man viker ner sig!! Man tar skiten utan att blinka. Det känns precis som när man satt skadad på läktaren och såg sitt lag åka på pinsamma torskar samtidigt som man blir tacklad sönder och samman. Det här är inte acceptabelt och det finns ingen i laget som bryr sig tillräckligt mycket för att ta struptag på egen spelare och viska att motsvarande kommer att segla bort i dimman om denne inte slutar att svika klubben och laget.
Man måste ställa krav på varandra. Man måste få spelare att förstå att dom kommer att lida om dom inte tar sitt ansvar. Det är inget högavlönat dagis det här, kan man frysa bort Corso utan att sänka honom och förklara för honom hur det ska gå till, kan man inte få ordning på idioten utan att sparka honom då tror jag inte att man får ordning på Jokela eller kolan heller.
Det är inte bara kolan och Jokela som sänker oss. Det är övriga killar som låter det ske också. Man måste knyta ett tillräckligt starkt band för att kunna stå och skrika en polare i ansiktet ena dagen, bara för att spela fram honom till det avgörande målet, den andra dagen. Den dynamiken finns inte i Timrå IK och vi är där vi är. Skandal!
Pätr: jo, fast vinner man eller kommer tvåa i superettan är man uppe igen.....ingen kvalserie att kämpa "mot" så att säga, men visst, chansen och möjligheten finns kvar - bara att gilla läget.
Sicken jävla trolfittekväll! Det var väl bara lules straffseger som gick in, annars var det öppna bajskranar rakt igenom. Men - någon kvalserie spelar vi inte än. Är det något den här äckliga säsongen visat är det väl just faktumet att det inte är över förrns det är över. Allt kan hända på lördag.
Och jag tänker då inte dra det ett steg till och börja kalkylera med allsvenskan nästa sesse, om nu kvalet blir ett faktum. Chill, vänner! Kolan, jokela, lundmark och allt vad faen dom heter må vara undermåliga i elitserien - men lag från serien under kan mycket väl vara ett mer passande motstånd. Dessutom - så här bra elitserielag har inte spelat där på jävligt länge. Sett till seriens jämnhet, dårå.
Så, nu har jag varit lite positiv. Nu tar jag rakbladen och hoppar ner i badet.
Såg iallafall Linkan på matchen - höll mig från att gå fram o skälla ut han för bl.a "kanonvärvningen" Jamie Lundmark, men det var bra nära.....
Ang. Lundmark, om den killen ändå hade kunnat fatta att matchen han nyss spelat förmodligen var topp tre på viktiga matcher han nånsin spelat i HELA SIN JÄVLA KARRIÄR!!!1 ..... eller förmodligen den allra viktigaste och den som kan ge störst avtryck i historien om det vill sig riktigt illa, dvs Timrå åker ur...
....då hade han kanske vridit på gamnacken en extra gång och hållit laatikainen borta vid 4-3 målet, så otroligt uselt spelat....vem glömde tala om det för honom? det kan man verkligen fråga sig?
Foyn: Elden har ju långsamt varit under slocknande under ett antal år. Hösten 2006 "peakade" vi och sedan har det varit en långsamt dalande kurva.
Om man ska sätta ett exakt datum på när det började gå åt helvete så var det 2006-11-02 när vi vann mot Djurgården med 4-0. Samma match som Timo blev skadad första gången. Därefter har klubben varit ett långsamt läckande skepp med allt tråkigare spel och sämre underhållningsvärde.
Challe som tränare var ju knappast heller nyttigt och Linkan som sportchef ännu sämre. Nu är det ju inte kört med ES än, men det är svårt att se något överhuvudtaget som kan bryta vår tragiska trend just nu.
nu e det bara sikta in sig på kvalserien, blir ju så jävla förbanad när dom viker ner sig i en sån viktig match. Det går inte att beskríva med ord hur besviken man är ikväll
Bra att du är lite possitiv :) Men även om man klarar kvalserien så är man så jävulskt besviken på Tiks spel!! Det är ju inte ens roligt att titta på vad dom presterar!!! Timrå Ik som man är vana att se dom existerar inte längre. Man SPELAR inte längre utan lobbar ut puck ur egen zon för det mesta
erathoo: fast för han var den föga viktig . omnågra veckor åker han hem x antal dollar rikare och glömmer allt vad timrå heter . kvar står vi med kuken i handen och undrar vad som hände