1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590478 inlägg · 6217 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2014-12-27

« · 1646965 Till forumet

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-12-27
Jag hade fått för mig att de skulle kunna visa SSK vs Timrå på O'Learys i Sundsvall, men fan heller ("inga rättigheter"). Så då blir det att lomma "hemåt" och kolla på Mora vs Malmö i stället. Jaji...
Kommentera

DJ Hemp: Här visas matchen:
Kommentera

Hälge:

Tackar för tipset! Fast där kostar entrén eller? Orkar nog inte gå dit heller. Jag suger troligen i mig ölen på O'Learys och går sedan "hem". Men än en gång tack för tipset!

Edit: Ser att vi beklagligt nog ligger under... : (

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Ja, det tror jag. Varsågod. :-)
Kommentera

Nu känns det tungt. Underläge med 3-1 och en 10-15 minuter kvar...
Kommentera

DJ Hemp: Bara 1 ifrån nu :)
Kommentera

Jockz: Ja nu har vi powerplay. Nu gäller det.
Kommentera

Jockz:

Jaji, 3-2. Chansen finns...
Kommentera

DJ Hemp: Stabilt att dra på sig en tvåa pga att hakremmen inte är knäppt när man jagar en kvittering...
Kommentera

jå1:

Javisst. Och ännu en hedersam förlust. Dessa är de allra skönaste förlusterna...
Kommentera

DJ Hemp: Just hemkommen från "scania-rinken".

Timrå gör en helt ok match, är bättre än SSK i första o sista perioden.

Förlusten tillskrivs (som vanligt) på lite svajigt målvaktsspel, ineffektivitet i anfallszonen, (Hult missa två öppna mål) och hemma domare ...  :)

Erik Nyström var bra idag, Runesson skötte sig också tycker jag nog. Däremot känns det som vi tappat en hel del i BP...synd det ...

PP icke godkänt, men det fanns embryon till nåt bra, särskilt i sista när man toppade med 5 forwards. (Hult, Molinder, Pettersson, Persson och Nilsson)

vi saknar en PP-back så in i bängen...

Kommentera

DJ Hemp: Ja speciellt eftersom vi innan match gick ut och sa att varje match är slutspelsmatch :-(.

Nä nu ser jag backhoppning istället.
Inte en enda jädra svensk med trots att staten (vi) plöjt ned många miljoner på hoppbackar i Ö-vik
Kommentera

erathoo: Med två mål borde man vinna.
Vi måste byta ut honom mellan stolparna.
Typ nu
Kommentera

Timrå Icon: När det här ordnat upp sig, vilket jag tror att det kommer att göra, är det skönt att Norjas kontrakt var på 1+1 och inte 2 år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Hemkommen, halvt håglös, hes och hurven MEN det finns visst hopp endock. Spelet 5 mot 5 är Timrå en klass bättre en SSK större delen av matchen. Det luktade division 1 över SSK i 5 mot 5. Eller är vi så stabila i den spelformen?

Negativt: Idag sög tyvärr BP lika mycket som PP. En annan reflektion, göt det ondare att vinna en närkamp framför ett mål än ute vid sargen? Vi visar mod, beslutsamhet och styrka vid sargerna och det känns som vi vinner en klar majoritet av närkamper och puck där. FRmaför målen känns det lite tvärtom. Någon som har något teori om vsarföt det är så?(om min reflektion nu är riktig) 

Kämpa gubbar, vad annat kan man/vi/ni göra ;.)

Kommentera

« · 1646965