1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Sveriges Jerusalem.....

« · 48560 · » Till forumet

Sveriges Jerusalem.....
Jag är sååå dj-la besviken på prällarna från Jkpg som viker ner sig igen och har lyckats med konststycket att ha 2-16 i målskillnad mot ett skitlag som Lkp........snacka om att detta borde undersökas för det LUKTAR förbannat illa, och Liv skall inte ens tänka på spel i Tre Kronor.......

Annars så avgörs dagens match i andra perioden då Timrå dominerar efter de första 3 min men i vanlig ordning så har man inte marginalerna på sin sida, Modo vinner perioden orättvist med 0-1 sen när man dessutom inte lyckas ta tillvara på powerplay lägena i 3:e så känns det tungt.......

Jag vet att målsättningen laget hade inför Januari månad fortfarande är möjligt men då måste Brynäs besegras på torsdag, nu eller aldrig men då knappast resultaten går deras väg i de andra matcherna så klart det måste kännas tungt !!!

Bäst på plan ikväll C Söderström och Z ser tyvärr ut att redan börjat tänka på OS & All Star matcher, överlag såg speciellt första perioden LAM ut på flera håll, och när skall vi börja sätta in en sån som Ward tex framför mål i powerplay, så att han kanske kan börja göra rätt för lönen, Simons tycker jag lite synd om, länge sedan jag såg en så vilsen spelare på isen, men han har knappt spelat och skulle ha lånats ut till S-vall för länge sedan för att få istid....

Vinst mot Brynäs på torsdag så visst finns det hopp men annars vete F-n, ifjol blev de 9:a på 67 pinnar ?? och visst är det som Patrick Edlund konstaterar i programmet, att ta 11 poäng ( av 60 möjliga ) på tjugo matcher mellan matcherna 11-30 håller givetvis inte, annars måste de första 10 och de sista 10 vara klart GODKÄNT...............
Kommentera

Sv: Sveriges Jerusalem.....
Faktum är att jag tycker det verkar troligast att timrå går upp, tillsammans med leksand. Gnaget får ett par kämpiga år, om de någonsin kommer tillbaka ens...
Kommentera

Vad har HV att spela för? 2-16 mot Linköping ger svaret. Kravet på mycke folk i Kinnarps Arena uppfylls ju bäst med att en stor bortapublik också kommer. Tre hemmamatcher mot grannklubben LHC måste vara bästa möjliga alternativ. Om lagen skulle mötas i slutspelet vinner HV i fyra raka! Utan att förta sig.
Kommentera

Frågan är om det ens blir Leksand som följer med upp tillsammans med Timrå. Skellefeå hemma i morrn och sedan Löven borta. Här sätts Leksand på ett litet prov. För Leksands skull är det bara att hoppas att deras superdupersuperduper- femma håller i super och kvalserie. I övrigt är det ett ganska medelmåttigt Leksand som är förhandstippade favoriter.

Jag personligen grinar inte om vi spelade bort våra chanser vad gäller Es utan en kvalserie och skapade lite lugn och ro i de avslutande matcherna för att helt utan press försöka, om möjligt hitta lite organiserat spel och stabilitet i laget. Vi ska tacka AIk att man värvat Sandlin, det innebär en kandidat färre i kvalserien i alla fall.
Men att Timrå Ik ska missa elitserien nästa säsong.... finns inte en chans!
Kommentera

Linkan!!!!

Eran kval plats har ni fan sammalt ihop till själva kan ni inte greja det av egen kraft kanske det vore bäst att ni förpassades till allsvenskan.

Fast som "prällarna" i Jönköping skulle sagt.
Klaga inte på taggen i andras ögon när du inte kan se bjälken i ditt egna.

Jag har sett TIK i tre matcher i år och kan lugnt konstatera att ni är inte bättre än tabell läget visar,SORRY!!!
Kommentera

TGE: Kan du stå rak i ryggen och säga att du är stolt över ditt lags prestationer mot ett lag som Lkpg.........

Och visst har laget samlat ihop till den placering de har på egen hand men det förändrar inte det faktum som 2-16 är i mina ögon
Kommentera

Linkan!!

Det handlar inte om jag är stolt eller inte över HV insats.
Det handlar om att du antyder att HV skulle ha lagt sig mot LHC.
Det handlar om att du själv är en så jävla dålig förlorare att du måste skylla den på någon annan.
Vi skiter fullständigt om vi har LHC eller TIk i elitserien.
Inget av lagen drar fulla hus till KA och ingen vill åka till ruklet Stångebro eller till lappland heller.
Kommentera

Nu skall jag gå och knyta mig med den vetskapen att HV 71 gett meningen att VIKA NER SIG en helt ny innebörd........
Kommentera

Linkan!!
Det gör du rätt i så kanske du vaknar med ett bättre humör och förstånd i morgon.
Det måste väl ändå vara skönare att få åka de betydligt kortar resorna till Leksand, Nyköping, Karlskoga mfl. än till Jönköping.
Vem vet TIK kanske har vikit ner sig med flit så de får kortare borta resor.
HALLÅ HALLÅ VÄSTINDIEN!!!!!
Kommentera

TGE: Visst är jag grinig och less men faktum kvarstår att jag skulle ge mkt för att få se HV71 mot LKPG i en kvartsfinal och sen studera resultatet efter dessa matcher NÄR DET VERKLIGEN GÄLLER något för HV 71 eller skall vi helt enkelt konstatera att Lkpg är ett så mkt bättre hockeylag än ni.......
Kommentera

Haaaallllååååå kan jag få hälsa? I så fall hälsar jag till Modo hockeylag som oavsett lag försöker vinna varje match (grattis till segern). Inga läggmatcher där inte. Sedan vill jag hälsa och gratulera Lhc för vinst ikväll. Till sist hälsar jag till alla hockeytokiga i Sverige: Snälla kan vi inte alla vara vänner?

Älska Timrå Alltid alltid alltid!
Kommentera

250 kg: Jag är vän med alla (nästan) och lycklig också.......jag väntade ut Weinhandl, han var omringad av pressfolk, men tänk han gjorde sej tid att skriva en autograf till en svarthårig tant, som tycker han är kanonbra.
Kommentera

........dessutom såg jag matchen Lhc- Hv 71 på tv och kunde inte se det minsta tecken på läggmatch. Det kan ju vara så att Hv helt enkelt har svårt för Lhc!?
Typ som Timrå har eller haft ( välj själv) mot Löven trots att det inte förekommit några 2-16 på fyra matcher.... Inte mig veterligt i alla fall.
Kommentera

250kg back packer:

Du glömde beställa en låt för det var väl ring så spelar vi???????????

Men din annalys kring Leksand håller jag med facktisk, då Leksands fall kan bli det att alla är så säkra på att dom klarar sig upp igen att, även kanske det sätter sig i huve på spelarna, och i en ev kvalserien om dom åker på två tre förluster på raken DÅ!!!! kommer nerverna, och det i ett lag som spelar en så pass vicktig serie och är ovan att förlora,,,,,
Kommentera

Klart det inte är frågan om nån läggmatch... Varför skulle HV gilla LHC...? Men det är ju tråkigt att HV inte kan visa samma speed o heta vilja som mot exempelvis TIK... Men det lär väl antagligen sitta huvet ppå HV-killarna... Nånting knyter sig uppenbarligen...
Kommentera

Linkan!!
Vad är din poäng med dina inlägg??
Tror du verkligen att professionella idrottsmän viker ner sig för att det skulle gynna klubben nästa säsong.
Då skulle ju varenda match vara läggmatch.

Hade det känts bättre om vi förlorat med 1-2, 1-2 och0-1.
I så fall kan jag kanske ordna det till nästa säsong men då kostar det flis.
Jag tror nog att en avgörande hemma match i semifinalen betyder mer ekonomiskt än tre grundspelsmatcher mot LHC.
Det är möjligt att en eventuell finalplats går åt h....te för att man inte lyckas knipa andra platsen.
Varför diskuterar jag detta med en supporter vars lag ligger ohjälpligt sist och är bitter över detta???

250kg-kärlek
Ja för TIK försöker tydligen inte vinna någon, tala om att vika ner sig konstant konstant.
Ni kan ju i alla fall skryta med att ni är det jämnaste laget.

God natt!!!
Kommentera

Jimmy: Tack!
Kommentera

TGE: Hmm....nånstans där, mitt i ditt inlägg finns det ett uns av "att har man flis går saker att ordna".
Jag gillar inte ens att tanken finns.
Kommentera

går väl att jämföra som någon tidigare gjort .. med sundsvall och timrå som exempel .. om sundsvall var på väg att åka ur allsvenskan om timrå spelar där .. skulle timrå lägga sig då ? å riskera att lagen under knappa in ?!?
Kommentera

Varför inte??
Ingen ting är gratis här i livet.
Denna diskussion handlar inte om att ha, den handlar om att skaffa.

HV:s mission som klubb är och har alltid varit att se till att LHC spelar i elitserien för då tjänar vi mer än på ett vunnet SM guld.
Kommentera

Hur man än vrider och vänder på det kommer man inte ifrån det faktum som hela hockeysverige redan konstaterat, nämligen att det varit mycket märkliga resultat Hv-LHC emellan denna säsong.
2-16! host...Jag ska nog tippa nästa möte. Motivation slår klass helt tydligt och retfullt enkelt. Hjärnspöken slår det mesta.

TGE kanske har en egen förklaring på de i mina ögon märkliga resultaten? Var lägger den så pudelkloke tge sin besvikelse då?

Självklart förekommer inget pengamygel eller doping inom en elitidrott som ishockey. Läggmatcher finns således inte heller. Eller var går gränserna?? Egentligen!? Etik, sportsmanskap -är allt till salu? Generellt alltså.
Nja, det är en hypotetisk diskussion -nu sluter vi ögonen och somnar sött igen. Och tänker på alla gånger vi gett Modo pisk i Isstadion..
Kommentera

Den där Remstam är en oärlig lymmel. Här har det bestämts på förhand att HV ska lägga sig och vad gör mannen i tredje perioden? När matchen står och väger om man vet varken "ut eller in" skrinnar denna man ifrån LHC-försvaret och skjuter klockrent i stolpen.......va!!? Försökte människan göra mål!?
TGE Du får ta dig ett snack med Remstam, vi hade ju en "deal", eller är han så pass skicklig? Nåja...det ordna ju upp sig till slut iaf.
Kommentera

Det är ju patetiskt att ens komma på tanken att insinuera att HV71 skulle ha gjort sig skyldiga till läggmatcher.

Nä, kanske förklaringen går att finna i dom egna
leden. Kan det vara så att man har inte lyckats
komma ända fram med sina nyförvärv?
Men för att inte hänga ut några så låter jag bli att nämna
dom vid namn.
Men jag tycker att det var lite olyckligt att göra sig av med dom få som visade upp någon form av klubbkkänsla för att köpa in hockeylegionärer i stället.

Lycka till Gerhard, Tjobba, Sjöberg, Bemström, Östling, Uhlin, Eriksson, Starostenko & Skoglund.
Det är ni värda.
Kommentera

Per HApps: Salmi, Klockare, Ahl, Zupancic osv osv...........till tidens begynnelse.
Kommentera

dr Dängroth!!
Du gör ju skäl för ditt nickname i alla fall.
Jag har alltid haft den största respekt för TIK:s supportrar för erat hockeykunnande och ert engagemang.
Tyvär är det som bortblåst nu.

Den enda anledningen till att dennna diskussion överhuvudtagt förs, är som jag ser det. Att det finns oerhört många TIK supportrar som själva skulle kunna tänka sig att frivilligt vika ner sig i en match för att gynnas senare av det.

För någon som sätter idrottsliga värderingar och moral i första rum skulle denna tanke aldrig ens existera.
Kommentera

TGE:

En reflektion: Det är ungefär lika långt till Lappland från Timrå som det är mellan Jönköping och Timrå.
Annars tycker jag denna diskusion mest eldar för kråkorna.
Kommentera

SqtD
Allt norr om Gränna är Lappland och allt söder om Waggeryd är Danmark har du ingen geografi kunskap?
Kommentera

TGE: Tänkte kolla mer exact vart Jönköping låg men det var ett tomt svart hål på kartan precis söder om Vättern.....visst ligger det där någonstans?
Kommentera

Och i landet därimellan bor bröderna Lejonhjärta!!
Kommentera

TGE: Nu är det nog dags att bygga en lokal variant av "klagomuren" invid KA dit de "rättrogna" kan gå och förbanna HV:s oförmåga att slå Albinolejonen. Är Jönköping Sveriges svar på Jerusalem så är det!
Kommentera

Javisst kan det tyckas och kännas så!!Även om det svider, så måste man ge både SSK och LHC med beröm godkänt för deras elitseriespel under året!!För Timrås del gäller nu kvalspel och all möjlig träning både spelstragedi och mentalt, för att åstadkomma
spel i elitserien även nästa år.Alla från klagomuren gör er beredda att stötta vårt kära TIK inför den stundande kvalserien..
TIK POWER!!!!
Kommentera

TGE: Och för nån som sätter idrottsliga värderingar och moral i första rum så existerar inte tanken på att det förekommer doping bland elitidrottsmän heller då...eller?Borde ju vara samma sak även där.
Och NEJ...du behöver inte hetsa upp dej...jag tror inte att HV håller på med läggmatcher...inte att dom dopar sej heller för den delen.:)
Kommentera

Att HV skulle lägga sig mot Linköping är en så främmande tanke för mig att hela den här diskussionen gör mig både ledsen och upprörd. Vad f-n skulle HV tjäna på det?

Ja! Vi lägger oss mot LHC, offrar andraplatsen och åker ut mot VF i kvarten. Vi får ju korta bortaresor hela nästa säsong!! Och kanske blir det slutsålt i våra hemmamatcher också, det har vi ju aldrig annars. Och chansen att hamna i samma sällskap som DIF, Modo och FBK som enda lag någonsin över 100 poäng skiter vi i. Vi som alltid är etablerade i toppen och anses som ett av de stora elitserielagen genom historien ändå. Vi har ju trots allt fortfarande chansen att hamna på klubbens bästa placering genom tiderna, även om det kunnat vara i stort sett klart vid det här laget. Eller kanske tangera den från -85. Har vi otur missar vi den knappt, men det är ju inte så farligt. Vem vill bli historisk? Det är ju bara 9 spelare i laget som även spelat juniorhockey med klubben. Fansens gnäll kan vi ju också stå ut med. Vi har ju ändå gjort en så bra säsong så de borde vara nöjda med det de får. Jaså? Har klubbledningen höjt målsättningen till en andra plats? Nåja, vi har ju bara lagt oss, så vi slår väl de övriga lagen hur lätt som helst och fixar det här ändå.

Är det så ni menar att spelarna skulle resonera? Eller ni kanske menar att det är klubbledningen som gett order om att förlora. Och då är det ju lika bra att göra det så stort som möjligt, eller? Och när ví ändå håller på så kanske vi ska enas om att Liv bröt nyckelbenet med flit och att HV även la sig i tre raka matcher mot VF omkring jul. Av vilken anledning var det, nu igen?
Kommentera

Kan vi inte sluta bråka om det där nu och istället inse att LHC är ett spöke för HV.
Kommentera

Bra talat, hela diskussionen är ju tämligen meningslös. Varför i hela friden skulle HV lägga sig? Men både som LHC-supporter och HV-supporter kan jag förstå att man blir upprörd på en kommentar av det slaget......
Kommentera

OskarB: Så anledningen skulle kunna vara att vill ha kortare bortaresor?

Möjligheten att konspirera mot nuvarande ES-lag finns ju även om det måste anses oerhört svårt att lägga sig i omgång 23 och 31 för att få ett resultat av detta i omgång 50.

Något vi däremot inte kan konspirera emot är ju utgången av Kvalserien. Exempelvis kunde ju AIK och Timrå bli ersatta av Leksand och Löven. Eller ett riktigt skräckscenario. Timrå klarar sig kvar och AIK blir ersatta av Skellefteå. Kortare bortaresor....jo jag tackar.

Dessutom har Timrå ett högre snitt i KA än vad LHC haft.

Min teori om att SSK:are fyllde KA:s vattenledningar med kemiskt kastratmedel, leder stort på poäng när vi talar konspirationsteorier i ES, 01/02.
Kommentera

TGE: Det var du som började tala om att allt har ett pris..så det du påstår andra för faller också tillbaka på dig själv..!;)
Hypotetisk diskussion som sagt som kräver ett förtydligande av mig: jag tror inte Hv vikt ner sig. Punkt. Men visst är resultaten märkliga...håll med om det. Jag saknar fortfarande svar på de två frågorna....är de för svåra?
Debatten känns ganska avslutad för mig just nu men vill du så ska du naturligtvis svara.
Pengamygel förekommer -se på Tingsryd nu senast, doping kanske också, läggmatcher -ytterst tveksamt men visst vore det en stor skandal om det visade sig vara så! Men, jag är skeptisk.
Alla konspirationsteoretiker får väl ordna en träff och diskutera saken.
Förresten vad står TGE för?
Kommentera

Brute: Nej, då. Jag påstår inget sådant. Det var bara ett av argumenten som andra tagit upp.

dr Dängroth: Ditt inlägg var visserligen adresserat till TGE, men jag kände att jag ville svara ändå. Han får gärna komma med sin åsikt också, denna är min personliga.

Självklart kan man inte bara peka på något och säga att därför har vi torskat mot LHC så mycket. Alla matcherna har sett olika ut, och orsakerna är många. Första torsken på straffar så ledde HV med 3-0 tills Skröder åkte på 5+20 för elbowing och HV dessutom fick en 2a kort efter det. LHC gjorde 2 mål i PP och vände på så sätt matchen.

0-8 matchen var en märklig match. HV fick två tidiga utvisningar, LHC gjorde mål i 5-3, och efterföljande 5-4. HV fick börja jaga tidigt, LHC kontrade och efter knappt 6 min. stod det 0-3. HV fortsatte jaga, och spelade faktiskt bra, men LHC gjorde mål på allt och HV missade allt. En sån där dag man får ibland.

Nästa två matcher har ju faktiskt varit jämna länge. 5-1 matchen dominerade ju HV i två perioder, LHC ledde med 0-1 inför sista. Jag såg inte den matchen, men kan ju gissa på att HV gick bort sig i sin strävan att kvittera. Den senaste matchen nu avgjordes ju också sent, men här tyckte jag inte att HV var riktig på tårna och släppte fram LHC för enkelt och föll på individuella misstag.

Jag tror dessutom att LHC passar oss ganska illa. De har stora tunga spelare, medans HVs spelare väl är lite mindre men spelskickligare. Funkar då inte spelet till 100%, blir det svårt att kämpa in målen när man är fysiskt underlägsen. Sandberg är väl en annan faktor, han har spelat grymt bra mot HV, som annars har en ganska hög effektivitet i avsluten. Motivation är väl kanske också en faktor, liksom övrig psykologi. Kanske har spelarna varit övertända och i sin iver att revanschera sig på LHC tagit felbeslut, vad vet jag? Men att de skulle ha lagt sig - ALDRIG!!
Kommentera

OskarB: Tackar å det ödmjukaste för din analys.
Kommentera

dr Dängroth!!
Det där med att "allt har ett pris" var naturligt vis ett skämt.
Det gick tydligen inte hem.
Osakr B:s analys var klockren så jag behöver inte skriva om samma sak igen.
Det är inte sakfrågan i sig som är viktig, Däremot principen!

Att vissa antyder att det skulle varit läggmatcher gör mig förbannad.
Visst jag är jävligt besviken över HV:s inställning i gårdagens match.
Minst besviken är jag faktiskt över 0-8 matchen där HV var det genomgående bästa laget. LHC gjorde mål på samtliga chanser de första 10 minuterna och allt gick fel.

Visst, skulle det uppdagas att ett elitserielag frivilligt har förlorat så skulle min tilltro till hockeyn försvinna helt och jag skulle nog aldrig mer gå och se en match.

Denna diskussion hade aldrig uppstått om TIK hade vunnit lite fler egna matcher och haft häng på lagen ovanför.

Till sist: TGE står inte, han sitter.

Ha det!!!
Kommentera

Tack även du sittande TGE.
Vad diskussionen (sakfråga eller princip)anbelangar har jag hört den utanför TIK kretsar..på ett konvent för konspirationsteoretiker;)
Kommentera

"Hade det känts bättre om vi förlorat med 1-2, 1-2 och0-1.
I så fall kan jag kanske ordna det till nästa säsong men då kostar det flis."
TGE:
Du är nog den dummaste människa jag stött på. Sluta "förklara" dig. Du har redan skämt ut dig mer än ngn Tikare. Pajas.

Det kan hända att du är kunnig, men jag uppmanar dig att verkligen tänka efter FÖRE du skriver.

Mitt råd till er: Betala erat jäkla flis och håll Sm- bucklan vid liv. Vi har i alla fall ett lag där alla verkligen älskar laget utan att "slå" ner på andra.
Allsvenkskan eller ej? Jag ÄLSKAR läget "no matter what..."
Kommentera

250 ton kärlek!!
Det var väldigt vad arg man kan bli då.
Du kan behöva lite flis att elda med i din panna.

Nästa gång ska jag skriva skämt inom parantes så att ALLA förstår.

Jag har börjat träna på att ta skit!!!
Kommentera

Man häpnar.... Vem förstår inte ironin i meningen:
"Hade det känts bättre om vi förlorat med 1-2, 1-2 och0-1.
I så fall kan jag kanske ordna det till nästa säsong men då kostar det flis."

Att en person pratar om en läggmatch är ju patetiskt i sig, men att det sen finns fler personer som försvara det är ju... ja... Vafan säger man.

Nä, "wake up and smell the coffee".

Detta uttalande däremot är nog bland det dummaste jag hört.
"Du är nog den dummaste människa jag stött på. Sluta "förklara" dig. Du har redan skämt ut dig mer än ngn Tikare. Pajas"

Är inte själv HV-supporter, men jag förstår att man blir förbannad när trångsynta människor kommer med en sån anklagelse.
Kommentera

Kul att se hur jag lyckades skapa debatt kring de märkliga resultat som Hv-Lkpg lyckats skapa i sina matcher sinsimellan 2-16 på 3 eller 5-20 på 4.........för en som följer hockey på nära håll så klart som f-n att dessa resultat får en att börja fundera till, jag vill inte tänka tanken att det skulle förekomma läggmatcher men oavsett om jag var förbannad och less efter Modo matchen så tyckte jag frågan var berättigad ??

Jag håller bara Hv71 som ett så oerhört mkt bättre hockeylag än Linköping (som tabellen mkt riktigt visar ) och skulle ge mkt för att se dessa lag mötas i en kvartsfinal när det spelas för fullt från Hv:s sida och sen uttala mig om inställning kontra kunnande.....

Nåväl vi kanske aldrig får svar på dessa frågor men varför skulle man låta bli att ställa dem......jag tycker som många andra att dessa var berättigade och HV 71 fansen tycks också ha dåligt minne då detta lag faktiskt var efter Timrå i tabellen ifjol, okey mycket skador men det är något som vi verkligen fått dragits med i år också + inkompetenta värvningar av målvakt och speciellt backar, nu ser det plötsligt ljusare ut men synd bara att det känns som i elfte timmen....

Brynäs - Timrå 2-3 vid full tid ( kraftigt trendbrott )
Kommentera

Linkan: Men varför skulle HV lägga sig i en match mot LHC ? Det finns ju ingen vettig förklaring. Alla lag som tar sig till slutspel vill undvika FBK så långt som möjligt, 2:a platsen blir därför viktig. Det finns ju ingen logik whatsoever att ens gå in med nåt annat än 200% i varje match och försöka knipa andraplatsen. Ni som gnäller på HV, såg ni ens matchen. Sanningen är att det var en riktig kanonmatch. Båda lagen spelade bra, men LHC spelade riktigt riktigt bra och vann välförtjänt. Det finns ingen möjlighet nånstans att det skulle vara läggmatch, eller nåt annat. HV gav 110% men det räckte väl tyvärr inte. Att påstå nåt annat, är inget annat än att vara en dålig förlorare. Jag tror också att HV är ett bättre lag, men jag kan garantera dig att är det nåt lag som HV inte vill möta i slutspelet så är det ju LHC.

Men kom igen nu, ge mig en bra, och då menar jag en BRA anledning till att HV skulle lägga sig i matcherna mot LHC...
Kommentera

Är detta ironi eller sant???

"HV:s mission som klubb är och har alltid varit att se till att LHC
spelar i elitserien för då tjänar vi mer än på ett vunnet SM guld".
TGE från jkpg

Urklipp från tidigare inlägg.
Kommentera

Friskan: Det är nog sant, du vet väl att allt går ut på pengar o religion därnere.
Det är säkert kollekt mellan pauserna också. :))
Kommentera

Friskan: Ja vad tror du ? Behöver du hjälp att lista ut det kanske....

Men det är klart, det verkar väl ganska logiskt att ett ES-lag ser det som uppgift att hålla kvar ett annat lag i serien.

"Nedrans skit HV som lägger sig mot LHC, fu tusan alltså va nedriga dom är........."

Är detta ironi eller sant ???
"TIK's mission som klubb är och har alltid varit att se till att MODO spelar i elitserien för då tjänar vi mer än på ett vunnet SM guld"
Kommentera

Moby Dick:Ja tack ......jag tar gärna emot den hjälpen.
Kommentera

« · 48560 · »