1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

Tack o adjö!

« · 655998 · » Till forumet

Sv: Tack o adjö!

Bragd-Birger:

Säsongen 00/01: 4
Säsongen 01/02: 2
Säsongen 02/03: 7
Säsongen 03/04: 8

Kommentera

Bragd-Birger:
Ooops..Nu kommer alla 95 % o piper...
Kommentera

Poffa: Eftersom Modo näppeligen kom topp 4 varannan säsong mellan 00-04 känns det som att dina 'typ'-kriterier skiljer sig från mina. Vilket jag i o f s skiter rätt fullständigt i, liksom säkerligen de flesta på den här sidan. Förstår fortfarande inte vad du ville bjäbba om.
Kommentera

RocknRolf2: Annars känns det mer frekvent än konsekvent.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja, det där med "straff" kan säkert utläsas... Men det är din subjektiva tolkning av mina inlägg, det spelar väl ingen roll om jag fortsätter att understryka i all evighet att "straff" inte skulle vara det huvudsakliga syftet med en eventuell "omorganisering".

Ja, åker vi ur ser jag gärna nytt blod i leden. Varför ska jag motivera mig närmare än att jag tror att de kan komma med nya idéer? Ska jag behöva komma med en hel handlingsplan själv bara för jag har sviktande förtroende vid fiasko? Ditt resonemang blir av typen "gör det bättre själv då!", och nej, det kan jag inte göra. Men jag tror som sagt det finns andra (inte jag!) som skulle kunna göra det bättre och få igång klubben igen.
Övergå den strategi som gjorde Timrå till ett frekvent topplag har man väl i princip redan gjort. Sedan är jag intresserad att veta vad dagens nya ordförande, som garanterat har topp 3 maktposition i klubben, har för cred i gamla framgångar? folk som Nubben, Thomas Johansson m fl. har garanterat del i dessa framgångar, det har jag aldrig förnekat. Men som sagt, jag hävdar bestämt att det kan vara bra med nytt blod där också (särskilt om de börjar misströsta som Nubben), men visst, vi har olika åsikter om det och vi kommer säkert inte mycket längre än såhär som sagt.

Men, bäst före-datumet för hur man handlade i våras/somras osv har absolut inte gått ut än. knappast innan säsongen är över. Jag diskuterar allt det där med olika hockeysnackare som har diverse olika kritik på mina synpunkter. Orkar inte du eller nån annan läsa diskussionerna fram och tillbaka så undvik dem. Jag fortsätter däremot gärna att "älta" - som många kallar det, allt det även framöver.
Sedan har jag aldrig, aldrig någonsin hävdad att jag sitter inne med SANNINGEN, om det nu så du menade. Men, visst, det kan väl säkert uppfattas som så eftersom jag försöker vara konsekvent i min argumentation.
Kommentera

Bragd-Birger:

Tja, jag använde väl samma kriterier som dig, typ. Du får nog gå in och skriva om du vill, jag har inget med den gästboken att göra och du verkar inte vara avstängd. Du är så välkommen.

Kommentera

Poffa: Och hur får du in den måttstocken på Modo? Svårt att förstå vad jag menade med 'varannan' eller?

För övrigt tycker jag att det är gulligt att du kommer in hit och vill prata med mig. Själv får jag som bekant inte springa in och skvallra med er på banjosidan. Ni blev ju så ledsna i ögat sist jag var där och spred min visdom.
Kommentera

JimmyH:

Ja, är det inte? Jag är jättenöjd för nu har jag äntligen fått en måttstock för vad ordet frekvent innebär.

Kommentera

Poffa: Intressant matematik.
Kommentera

Bragd-Birger:

Finfint, då var MODO ett frekvent top4-lag mellan 2000 och 2004.

Kommentera

Poffa: Jag tycker att 'varannan' är hyfsat frekvent.
Kommentera

Poffa:

Bra, då svarar jag fyra. Vad gäller för frekvent, då? 1, 2 eller 3?

Kommentera

Poffa: Tja, det var du som skrev 'stabilt' så du får väl svara själv.
Kommentera

Bragd-Birger:

[Timrå till ett frekvent topp3-lag]

Hur många gånger måste man komma bland de tre bästa sett över fyra säsonger för att räknas som stabilt top3-lag?

Kommentera

RocknRolf2: Det där med 'straff' är väl inte sådär jättesvårt att läsa ut från dina inlägg? 'One strike and you're out'. Tre kanonsäsonger? Skitisamma, du hade redan i oktober bestämt dig för att dom skulle rensas ut hela högen. Jag håller absolut inte med, och kan bara hoppas att de med befogenheter inte avgör så här viktiga frågor i affekt.

Du vill ha 'nya synsätt och idéer'. Vad då för synsätt? Ska man övergå den strategi som inför säsongen gjort Timrå till ett frekvent topp3-lag? Vilka andra framgångsrika klubbar ska vi snegla avundsjukt på (HV71, FBK, LHC och VF undantagna, väl?) ? Luleå? Brynäs? Modo? Leksand? SSK? DIF? Mora?
Skriv gärna. Jag förväntar mig att den framgångsrika strategin rimligen ska ha ett bättre flopp-ratio än 25% (en av fyra). Förresten, där föll visst HV bort också. Och LHC. Bara FBK och VF kvar. FBK, förresten...

Du har rätt i mycket av det du skriver, Roffe. Tro inte annat än att jag - och 95% av övriga hockeysnackare - delar din syn på vad som felas. Men måste du skriva samma saker i ett halvår? När är bäst-före-datum för april-05-tugget? Du tror att det som skedde var ett resultat av försvarslös inkompetens, andra ser förmildrande omständigheter. Så såg det ut i oktober, så ser det fortfarande ut nu. Är det inte dags att acceptera detta, och föra diskussionen på ett annan plan?
Någon gång är det dags att inse att orsak och konsekvens är två skilda saker. Och att ingen här på hockeysnack sitter inne med SANNINGEN.
Kommentera

RocknRolf2: Din "filosofi" är... ÄSCH inget är helig och det är väldigt lätt att vara efterklok eller hur ?
Kommentera

Bragd-Birger: Straffas? Nja, läser man ut det av mina inlägg så visst... snarare så är jag på El Macos grundläggande resonemang, de som är bäst lämpade att styra skutan på rätt kurs igen ska göra det. Jag anser dock att nuvarande styrelse m fl. INTE är mest lämpade om det går åt helvete, tvärtom. Nya synsätt och idéer tack.
Kan de ansvariga inte erkänna sina misstag utan skyller på annat så är det inget gott tecken att man lär sig av misstagen, tvärtom. Men främsta anledningen vore som sagt med tanke på det sportsliga fiaskot.
Men whattaheck. Håller vi oss kvar, så är det en sak, åker vi ut en helt annan. Då pratar vi typ största fiaskot i Medelpads ishockeyhistoria, och visst, framstår mitt resonemang fortfarande som "häxbränning" då så fine.
Kommentera

RocknRolf2: Glöm nu inte bort att AIK hade levt högt över sina tillgångar, samtidigt som man tyckte att man var mycket bättre än man egentligen var. De egenskaperna tycker jag inte att TIK bär på.
Kommentera

Bragd-Birger: Kloka ord som alla borde tänka på!
Kommentera

RocknRolf2: Du vill väl egentligen inte att 'berörda ska ta sitt ansvar', utan snarare att de ska straffas? Jag håller med El Maco: de som är bäst lämpade att styra skutan på rätt kurs igen ska göra det.

En bra ledning är inte den som ej begår misstag. Det är den som klarar av att dra lärdomar och vända minus till plus.
Kommentera

El Maco: Javisst, parallellen med Aik är långsökt. Jag tog upp den bara i spekulation hur föreningen kommer tackla en eventuell degradering. Jag anar att det kan bli åt det hållet som Aiks styrelse gjorde, eftersom jag redan nu ser oroväckande tendenser i Nubbens utspel som jag tycker stämmer in på beskrivningen "självömkande ... som betonar sitt engagemang, sitt Timråhjärta och att man handlade det bästa utifrån situationen". När de ansvariga tar sådan ton så tycker jag det är fullt legitimt att börja fundera på om de inte har gjort sitt, men främst så vill jag så klart ha in nytt blod då med tanke på den sportsliga fiaskot.
Men visst - jag är fullt medveten om att det inte är nån lag att förtroendevalda som misslyckas ska kickas osv, Jag kan även medge att det är aningen förhastat att skrika om avgång för samtliga redan nu - det är väl i huvudsak ett uttryck för min frustration och irritation över hur tydligt deras misstag syns på isen och i tabellen osv..., MEN vid en eventuell degradering så är det ändå mitt subjektiva förslag om hur klubben ska få en nystart och komma på fötter igen. Jag tror dessutom det kan vara gynnsamt både för publik, spelare, sponsorer med nytt blod i leden efter ett praktfiasko.
Nu får vi verkligen hoppas att vi slipper ett så katastrofalt elände som degradering, men om det nu händer - så ställer inte jag upp på ett resonemang att de yttre omständigheterna var så vilseledande. Nej, i mina ögon (som alla iofs redan fattat) var det en lång kejda av felbeslut och mer eller mindre naivt ekonomiskt och sportsligt tänkande som orskade detta mer än något annat.
Kommentera

65selander: Olle och Albert är väl rätt så lika gamla?
Kommentera

RocknRolf2: Jag tycker att ”avgå” är ett av de mer missbrukade imperativen. Man hör det i samband med politiker och idrottsledare. Eftersom båda grupperna direkt eller åtminstone indirekt är förtroendevalda så har de en del gemensamt. Förbrukar man sitt förtroendekapital totalt, oavsett man är klubbdirektör i Leksand eller kommunalstyrelsens ordförande i Motala, då bör man packa ner sina personliga papper i portföljen och gå hem. I andra lägen kan det vara den som rider ut en storm som är bäst skickad att styra skutan vidare. Låt då bli att avgå är ni snälla.
Det här året har vi åderlåtits på stommen av laget i slutet av den tokigaste toksäsongen någonsin i svensk hockey. Därför ställer jag inte upp på ett "ta ert ansvar och avgå-resonemang". Den nuvarande sportsliga ledningen bör ta sitt ansvar och bygga upp laget igen nästa säsong säger jag. Eftersom svaga A-lagssäsonger inte är med på straffskalan i det svenska rättsystemet så jag ser ingen automatik i att ställa upp en giljiotin utanför Domus och låta huvud rulla nerför Köpmangatan. Timrå IK måste inte straffa någon på grund av att det går dåligt. Det föreningen ska fundera ut är hur man går vidare. Om lösningen för att få ett bättre lag är att byta ut sportchef, tränare, målvakt eller ismaskinist så ska det göras. Om man istället tror att den nuvarande besättningen kommer att lyckas bättre nästa år så ska de vara kvar.

Är Nubben och Lill-Kenta utbrända av allt förlorande och medföljande press ska de göra något annat nästa år. Vill de vara kvar så tror jag att just Kent Norberg är bättre skickad än de flesta i svensk ishockey att bygga ihop ett topplag igen. Eftersom han (och jag, men jag har inget att säga till om) är sämre på att spå i kaffesump än många hockeysnackanvändare så är det väl utmärkt att han kommande vår och sommar lär slippa osäkerhet om NHL och potentiell spelarflykt. För att citera en klok person, Nubbens storhet har legat i Aprilvärvningar, inte i att värva folk via agentfax under säsongen. Nästa år är ett aprilår.

Sen får du gärna förklara vad AIK Fotboll har med saken att göra. Det är väl en väldigt långsökt jämförelse på alla punkter.

Kommentera

irre:Ja vi är nog ganska många som tror på vårat gäng..:)
Kommentera

dr dängroth: Wow, tack för det inlägget. 14 omgångar kvar, det är inte slut förrän det är slut, så hoppet lever i allra högsta grad. tro det eller ej
Kommentera

I detta tack och adjö-sammelsurium tackas det ena adjö efter det andra.

När välden blivit helt galen blir dom galna proffs!
När man med facit i hand fått sina profetior besannade jublar man då eller gråter man då?

Vi borde vara bättre rustade för en knivseggsdans än så här. För fan, vi är ju Timrå IK!
Varje andetag är ju som ett halsbloss ur en .357 Colt Python i rysk roulette.
Skuldsaneringen i våra hjärtan har ingen botten.

För de depraverade finns ingen tillflykt...
och för förlorare finns inga vinster inom synhåll.

Vi har en stolt tradition av att snubbla på tröskeln och spy ner värdinnan i denna hockeynobelfestdans.
Vi borde vara mer härdade än så här.
Vi är beprövade överlevare som borde uppmana mer kampvilja och kraft än små vilsesprungna kycklingar i en rörig hönsgård.

I vartenda gig kommer en tidpunkt då man antingen hejdar förlusterna eller säkerställer vinsterna. Vilken väg, boys?

Hur länge kan hjärnan stå ut med den där undergångsdömda galenskapen?
Den här kulturen slår oss till marken. Jämmer och eländesgnabbet.
Nä, upp på nio och skaka loss hjärnan till ännu en fight.
Det är allt vi kan göra.
Det där sköna tandagnisslandet, svettandet och dunkandet av blod i tinningarna. Adrenalinet. Vi behöver det. Det är vår nästa förstärkning, jepp ett mentalt nyförvärv..

Låt allt de sista omgångarna bli som en sista blixt av vanvettigt skarpsinne innan mörknet tätnar så kanske vi kan se oss i spegeln efteråt.

Stand up and fight!
Kommentera

Helg Ernest: Jag håller med dig i detta påstående. Och jag trodde detta var ett avslutat kapitel för länge sedan, men tydligen tycker folk om att älta. (Ja, fast det är väl inget ovanligt här förstås..)

Reseklubben lyckades med sitt "uppdrag", mycker mer än så finns det inte att säga. Ibland lyssnar folk inte ens med halva örat utan hör bara det dom vill höra. (Ja, eller i detta fall läser..)

Heja Söråkers Bandy!
Kommentera

TIKbiff: sista meningarna i ditt inlägg till knylan är ju klockrena, bort med vi och dom!!

Fan vi är väl en och samma klack hoppas jag?
Kanske i och med detta tänkande som klacken blivit sämre och sämre? min och många vänners åsikt, känns inte som alla drar åt samma håll!??
Kommentera

Knylan:

Det är otroligt ofattbart hur du bryr dig och vad du tror att det medför att alla andra gör si och så.

Men det fantastiska verkar ändå bottna i att du tycker att alla som bär supporterprylar är "dumma" på något sätt.

Om två supportrar klär sig i svart och 500 supportrar i supporterprylar kan det kanske faktiskt vara så, (hur otroligt det än kan låta) att det inte är någon av dem som är "idioter".
Bara supportrar med olika smak......det tänkte du inte på :)

Den 9 feb ska jag ha Tre Kronor tröja eller Detroit tröja eller något annat.
Kommentera

TIKbiff: Egentligen så syftade jag väl inte direkt nu på den alltså rent fysiska replican, utan det som jag tror många tror att den medför. Attityden att ju fler souvenirer man bär samtidigt, desto större supporter är man. Vi är ändå förskonade från FBK-syndromet att folk gärna underminerar sin trovärdighet till förmån för att se så absolut löjliga ut som möjligt.
Kommentera

TIKbiff: Håller med dig till 100%
Jag köpte en original och betalde 2800kr för den. Värt varenda öre. Vad jag förstår så är det dom yngre* som är emot oss julgranar. Finns individer hos  oss också som tycker att vi i matchtröjor är ett sämre klientel.

Nej nu måste jag nog springa och köpa en rutig keps som Östermalms kärringarna har för att bli accepterad...

Vill man visa upp sina kläder så kan dom väl starta upp en modevisning utan att racka ner på oss stackare. Det primära är väl att man stöttar sin klubb och inte vad man bär på sig?

Utan slipsnissar som har företag som hyr loger eller köper sponsorpaket så skulle inte klubbarna finnas till.

*/jämför man med oss så är alla nästan yngre, förutom Albert Hall då ;-)
Kommentera

Knylan:

varenda krona som kommer in till klubben är väl viktig? tycker du inte?

Det finns dom inne på detta forum som i alla år har tyckt illa om dessa "julgranar" glöm då inte vad dom betalat för dessa tröjor, glöm inte heller vad deras sponsorpengar gör för klubben, glöm inte hur mycket dessa "slippsnissar" betalar för sina biljetter, subventionerar säkert en del för att du skall få ditt billiga säsongskort, tror du inte?

Förra säsongen så köpte jag en replica med hela truppens autografer, Z Modin, Kippro..m.m på en välgörenhets auktion och dom fick in mer på den än vad ni fick in till lekterapin på sundsvallssjukhus, varför skall vissa såkallade "hardcorefans" alltid se ner på andra, försök att istället få bort den där vi och dom känslorna som finns i klacken istället,,,,stödjer inte vi alla Timrå IK?
Kommentera

Knylan:
Tycker jag absolut du ska göra , varje förändring på den måste vara till det bättre.

Selina: Vässar du lungorna nu när det är lite matchstiltje?
Kommentera

250kg kärlek: Absolut. Det enda positiva med sportslig motgång är att kvaliteten på gästboken och dess inlägg höjs dramatiskt, vilket inte är konstigt. Då finns det något att diskutera, när det går bra så känner man lugnet mest.

friskan: Bra inlägg, tror jag ska spara det på min presentation.
Kommentera

Knylan:

Helt rätt. Äkta matchtröjor ska det vara.
Inga köpta replicor som är köpta för att stödja något jäv.. ishockeylag.

"Åsiktsinavel" ett nytt ord för en gammal tant, tänk vad mycket nya och trevliga ord som finns nu för tiden.

Snart är det tisdag då är det nagelbitning igen.
Kommentera

Knylan: Jag kan bara svara för mig själv och det jag känner för exempelvis RR2 och hans inlägg.
Jag tycker hans inlägg är oerhört mycket mer läsvärd än många andra som skrivs på forumet. Till en början tyckte jag att de tillförde debatten en del. Med tiden har dock denna ständigt återkommande upprepning om laget - spelare och ledare blivit rätt "boring".
De som tycker att det räcker nu med kritiken som kommer från RR2 tror jag upplever ungefär på samma sätt som mig. D.v.s. att det var rätt intressant till en början, däremot har läsvärdet avtagit i takt med upprepningarna.

Däremot kommer jag altid att respektera Roffes åsikter.
Kommentera

nRoger: Men för helvete, är det något RR2 behärskar, till skillnad mot många andra på det här forumet så är det väl att vara konstruktiv? Och måste allt konstruktivt nödvändigtvis vara positivt?

Handlar supporterskap om att helt blint och fullkomligt okritiskt "älska" sitt lag? Åsiktsinavel är verkligen något som genomsyrar en väldigt stor del av speciellt våran supporterskara känns det som. Jag personligen kommer aldrig se upp till någon som lever ut sin passion för sitt lag genom till exempel en illa sittande replica. Väljer att citera någon snubbe med anskrämlig hälsingedialekt på någon resa, när denne uppmärksammade att det fanns folk med som inte bar replica: "Varför har inte dom matchtröja för? Då kan dom ju hålla på vilket lag som helst."

Supporterskap handlar om hängivenhet och känslor. Tror ni andra på allvar att dom som har ett kritiskt förhållningssätt till klubben i dagsläget skulle sluta att gå på matcherna om vi till exempel skulle rasa ur elitserien?
Kommentera

Per HApps: *Det är inte förrän man skall sätta spaden i backen och göra det man skrävlar om man ser hur mycket jobb som det tar att genomföra sina planer.*

He he, snackar du om cyckling eller ?
Kommentera

Per HApps:

Ditt sista stycke i ditt senaste inlägg är faktiskt rätt skojigt.
Jag vet syrelsemedlemmar som fortfarande inte fått listan du personligen skulle skicka ut...... iof gör det ingenting.

"Namnlistan kan jag personligen skriva ut och maila till samtliga styrelsemedlemmar, och dom lokala tidningarna i distriktet. Givetvis kommer alla tveksamma namn såsom tex George Bush att städas bort innan överlämnadet.
Per HApps"

Jag tycker det blir spännande med en ny kille i laget.
Många poäng kvar att kämpa om.
Kommentera

Helg Ernest:
Lika lite som vill läsa Jimmys , i mitt tycke fantastika krönikor, lika lite vill jag läsa om dina fabuleringar om konkursmässighet, aktieägare och revisorer.

Hur gick det förresten med reseklubben ni så stort gick ut med?

Det är inte förrän man skall sätta spaden i backen och göra det man skrävlar om man ser hur mycket jobb som det tar att genomföra sina planer.
Kommentera

RocknRolf2: Uppenbarligen tycker / tror Du själv att Du gör nytta med ditt eviga gnölande. Ska Du ha trovärdighet får Du komma med något positivt / konstruktivt som flera redan påpekat.
I den vägen har inget hänt.
Så här får Du ett förslag:
sätt igång och sälj Bingolotter åt Timrå IK med samma energi som Du klagar (Du har snart en stor slant disponibel) så ska jag se till att Du får inflytande över namnet på den spelare som Nubben kan värva för de pengar Du bidragit med.
Kommentera

El Maco: glömsk? nejdå. Man har gjort ett jättebra jobb tidigare och dem senaste säsongerna är väl ungefär allt som värmer i Timråhjärtat just nu. Men vad hjälper det? Hos mig ger som sagt inte tidigare framgångar amnesti hos ledning m fl, i alla fall inte när klubben är på väg mot allsvenskan. Nope, to much!
Om vi väl åker ur, kommer vår styrelse agera likt Aik:s (fotboll) gjorde för nåt år sen? Kommer vi få en självömkande styrelse som betonar sitt engagemang, sitt Timråhjärta och att man handlade det bästa utifrån situationen? i så fall tycker jag verkligen att dem ska avgå. Fallet Aik (bland många fler) visar att "utrensningen" knappast behöver vara nån desperat, aggro vedergällningshandling utan faktiskt kan resa en klubb igen.
Jag är kort sagt väldigt besviken hur man spelade sina kort inför den här säsongen, och går det så illa som det mycket väl kan göra, då tycker jag dem ska ta sitt ansvar själva och avgå. Thats the least they could do.

Vi hade inte haft fem andra landslagsmän, men med lite mer aggressiv ekonomisk politik i klubben hade vi sannolikt haft i alla fall ett par tyngre namn än Laakkonen som spets. En förstecenter kanske? eller en mer meriterad målvakt från början? Vad hade det inneburit?
Nu har vi i panik tagit hit Sloan-Svoboda-Jantunen mitt under säsongen, när en trupp redan var spikad och värvningsläget omöjligt kan vara bättre än i april/maj. Pengar som fanns nu men inte i våras av någon anledning.
Kommentera

Helg Ernest: Ditt inlägg säger det mesta om dina brister av att få din röst hörd här.

Är man inte intresserad av andras åsikter blir ingen intresserad av dina heller.
Kommentera

Friman SR: Instämmer till fullo! Särskilt det där med cykler...allt handlar om rätt perspektiv på saker o ting.
Kommentera

El Maco: Tack för de två ruskigt bra inläggen inatt, jag kunde inta ha sagt det bättre själv...
Kommentera

Bara så där lite allmänt sagt rakt ut i luften. 

Inför den här säsongen tappade vi Hedström, Nordgren, Kapanen, Hagos och Jonsson. Alla landslagsmän utom Kapanen. Var fan kom de från? Vilken sopa drog hit dem?

Andra spelare vi hade i laget förra året var Z (självklart), Modin (som inte spelade med Brynäs), Kiprusoff (världens kanske hetaste målvakt efter NHL-slutspelet) och Berg.

Ni få som sopar avgåråförfaan verkar jävligt glömska. Laget suger jämfört med de senaste säsongerna, därom råder ingen större debatt. Om man kunde spå i mars eller stod inför faktum i september spelar möjligen roll. Jag tror ändå inte att vi hade haft fem andra landslagsmän i Timråtröjan även om vi vetat det vi vet nu i mars och även om det inte amorterats miljoner på fastighetsskulderna.

Fan vad jag börjar tröttna på avgådårådebatten. Roffe, du har mycket klokt att säga om spel och spelare men när det gäller utvärdering av klubbledningens framtid håller jag inte med dig nånstans. Det räcker nu.

Nu - korpfotboll!

Kommentera

Helg Ernest: Du har genom åren ofta demonstrerat att du lever i din egen lilla värld. Det behöver du inte ens skriva här.

Din företagsmetafor haltar ju lite men ska man tänka sig ansvarsfrihet så inser nog majoriteten av oss som faktiskt betalar medlemsavgiften att mycket funkar riktigt bra med den nuvarande styrelsen och de anställda. Vet du något om ekonomisk förlust som jag missat?  (sen "ansvarsbefriar" inte revisorerna någon styrelse i min värld men så kanske det är i Helg Ernst-världen)

Ska vi prata aktiekurs skulle nog en person som köpte Timråaktier för tio år sedan gjort ett fantastiskt klipp. Omsättningen har väl ökat en 10-15 gånger sedan dess, resultatmässigt hundra gånger bättre och dessutom finns det fria kassaflöden nu som det aldrig någonsin funnits förut. Många gånger samma gubbar som varit med på den resan. Nu tror jag inte att du, till skillnad mot till exempel mig, gick på hockey -96 så det kan inte vara så lätt att veta eftersom du inte gillar att läsa på heller.

Över tiden går verksamheter i cykler serru. Och du är ute och cyklar.
Kommentera

JimmyH: Nä, jag brukar faktist inte läsa dina krönikor. Jag vet ju vad jag tycker och är inte intreserad av vad någon annan fabulerar om.
Hur än det är så har ju all olika syn på saker och ting.
Att Nubben har falerat i sitt jobb är ju en självklarhet. Likaså styrelsen.
Ute i den vida världen utanför Eon arena, skulle aldrig ett företag ha fått skötts som dom gjort i år.
Då skulle dom ha varit konkurrsmässiga nu.
Dessutom hade nog aktieägarna sparkat hela ledningen.
Jag skulle bli brydd om revisorerna ansvarbefriar TIK styrelsen. Dom har ju åsamkat klubben ekonomisk förlust och avviket från den beslutade målsättningen.
Så vi får väl se hur det går framåt sommaren med det.
Sedan att man panikartat försöker rätta till felet, när man insåg sitt misstag, gör ju att den ekonomiska förlusten bara blir större.
Jag skulle inte vilja ha aktier i TIK, snacka om Telia
Kommentera

Helg Ernest: Jag har ingen aning om vad du fattar om hockey. Du har dock inte visat så stora kunskaper här i ditt sätt att resonera så det kanske är det som Skarin lägger sin grund på i ett sådant utlåtande. vad vet jag.

På det sätt du svarar nu så känns det inte som du läst mina inlägg och krönikor, så jag bemödar dig inte med mer svar än så.

Jag tror du hittar min åsikt där om du läser.
Kommentera

JimmyH: För mig var det känt att Hedström skulle lämna under och direkt efter landslagsuppdraget. Det sas på tv, radio och stod i tidningarna.
Sedan att den formella namnteckningen inte hamnade på pränt förren då.
Är ovecentligt.
Om vädret på TV varnar för en orkan, då kan man inte säkra huset när den kommit. Utan man spikar naturligtvis igen fönstren före den kommer.

Logik kallas det.
Annat exempel. Tanklampan blinkar till i bilen, då åker man och tankar.
Man väntar inte till den lyser konstant eller man får soppatorsk.
Det blir alltid följfel om man kör tomt vet du väll ?
tex om den eliktriska pumpen sitter i eller anslutning till tanken, då varvar pumpen ihjäl sig. Har man vatten i tanken så kan du till 100% räkna med att det kommer då att ge ispropp, t.o.m hela bränslesytemet kan tjäla ihop.

Du vet Murphys lag.

Hur kan en sportchef bara missa de indikationer som t.o.m jag som enl. Skarin inte vet ett skit om hockey fatta ?

Man måste vara förutseende, alla andra fattade men inte Nubben.
Vid dän tidpunkten fanns det ersättningsspelare för både Hedström och Hagos. Varför inte agera ?
Orkanen tar nog kanske en annan väg.
Kommentera

« · 655998 · »