1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591253 inlägg · 6216 ämnen

Talla inte på våra tallar!

« · 543772 · » Till forumet

Sv: Talla inte på våra tallar!
TIKbiff: Undrar vad ett fåtal exklusiva profilprodukter innebär. Retrotröjor?
Kommentera

Frella:
Tja, en retro tröja med klassiskt snitt och tallar på, fynd för 5000 spänn styck eller nått, skulle jag kallas "julgran" även om jag hade en sån?
;-)
Kommentera

Dream Team: Så enkelt, så snyggt, så underbart. Fansen har fått en delseger. Efter 7 års diskussion i denna gästbok så har det äntligen hänt något. YIPPIE!! Hoppas nu inte bara detta är en dimridå och att man likväl inte kommer att kunna köpa nått souvenitshopen till hösten. Det får tiden utvisa!
Kommentera

Poffa:
Kunde ju vara lönande för Timrå oxå då du lär behöva ett 12 bollar per runda
;-)
Kommentera

Tjalle: Motionen finns att läsa i sin helhet i mitt filarkiv. Följande yrkar jag

·         Att årsmötet beslutar att Timrå IK ska använda det klassiska Klubbmärket med två tallar och namnet Timrå IK såsom det presenteras på omslaget till boken ”Timrå IK – En klassiker”
·         Att Klubbmärket ska profileras på brevpapper, i matchannononser, i mediakontakter, på Internet, av Hockeyligan och Svenska Ishockeyförbundet, målas på isen samt i övrigt nyttjas i officiella sammanhang.
·         Att Klubbmärket placeras på matchstället där det idag är en röd örn eller på annan plats där klubbledningen finner det lämpligt

Kommentera

Frella: Om inte annat så skulle nog en "nystart" med tallarna ge ett rejält uppsving i inkomst.
Kommentera

Hoppas verkligen man skrotat samarbetet med NEH också, sällan har sånna fula souvenirer skådats som de dem tagit fram. Om inte annat kanske vi kan få se ett bar brinnande tallar och annat häftigt?
Kommentera

Men varför har målgruppen "kids" inte strejkat i de andra elitserieklubbarnas publikum där man återgått till sitt originalmärke?
Jo, förmodligen eftersom det inte handlar uteslutande om ett klubbmärke,, ungarna vill se sin favoritlirare i 3-4 minuter, sen springa runt i korridorerna. Shit, dom måste ha högsta prioritet. Blah.

Precis allt annat som Timrå IK gör bryter totalt mot märkesfrågan. Man är seriens mest nytänkande när det gäller värvningar, arenan är nästintill 5-stjärnig. Men då det kommer till klubbmärket så ska man helt plötsligt börja skämma ut sig och agera helt oförståeligt.

Dags för att få se mer supportrar i styrelsen och inte enbart gamla hockeyfarsor? Känns lite som så.
Kommentera

Frella: Nja är det just NEH som det är fel på, Är det inte Timrå IK som bestämmer hur prylarna ska se ut? Sett kvalitetsmässigt så är NEH helt OK.
Kommentera

Det är ju vi supportrar som är själva själen i klubben Timrå IK!

Utan oss supportrar vore klubben Timrå IK ingenting!

Det är vi supportrar som är köparna/konsumenterna av Timrå IK's produkter!

Vi supportrar vill att klubben ska heta Timrå IK, inget annat!

Vi supportrar vill ha tallarna tillbaka på matchtröjorna.

Varför inte lyssna på oss supportrar?
Kommentera

kungsbacka: Sätter dom dit tallarna i stället så köper även jag en!
Kommentera

Fet-Ecke: ja det tycker jag men nu sitter örn jäveln där, tar dom bort den nästa år då köper jag en ny.
Kommentera

kungsbacka: Kanske de skulle suddas ut och ersättas med tallarna då??
Kommentera

Redax 2: Bulla och Norrbom?
Kommentera

Fet-Ecke: örnjäveln sitter på årets tröja jag köpte en replika med eget namn o nummer pippin sitter på ärmarna.
Kommentera

Knylan: Tror inte det är gamla farsor utan gamla spelare som är problemet...

"Någon" har bestämt att vi skall ha en örn och sedan kan man inte ändra sig...
Kommentera

FBK? Deras klubbfärg är väl köpt? Har för mig dom har rött som "riktig" klubbfärg?

Sluta drick kaffe!
Kommentera

Frella:

Det kan väl tänkas att örnskrället går hem hos personer som inte är hardcore-supportrar. Därav kanske det är önskvärt att ha kvar den. Den är ju "tuffare" än tallarna, så det kanske lockar någon..? Nått positivt finns ju uppenbarligen med örnen eftersom den envist klänger sig kvar.

Personligen hoppas jag att ledningen redan fått upp ögonen för det som diskuteras här. Att tallarna får en mjukstart samt att örnen försvinner i takt med att prylarna försvinner från shoppen.

Hoppas bara att det inte stannar vid detta, då är ju tallarnas ingång förgäves.
Kommentera

dr dängroth: Av det man själv hört så anser vissa personer i Timrå IK att utan örnen skulle Timrå IK inte vara där de är idag. Att örnen är en stor del i Timrås framgång.

Skulle vara intressant att i siffror se vad örnen ger för inkomster. Ser man det rent souvenirmässigt så är det inte konstigt att man ökat försäljningen sedan 95 typ. Jag är övertygad om att man med tallarna/eller bara Timrå IK skulle ha betydligt högre souvenirförsäljningssiffror än med denna sjukt fula fågel.

Kanske sitter det dagisbarn som sponsoransvariga på företagen runt om i landet och vägrar något annat än örnen? Som sagt så skulle det vara intressant att se exakt vad örnen ger för inkomst.
Kommentera

El Maco: Håller med. Omvärldsanalysen som ligger till grund för beslutet måste vara ytterst bristfällig, till och med nästintill omdömeslös.

Halvmesyr är ordet.

Tror man att framgången de senaste åren sitter i örnen?
Timrå IK blir varken bättre eller sämre med tallar eller örnar, men, jag är säker på att när tidens tand gnagt en stund så inser till och med de mest örnvänliga att namnet Timrå red eagles är passé. Ett minne av en konstig epok.
Timrå IK har en stolt historia och väcker ett sug efter hockey i regionen, ja över spridda delar av vårt land. Det varumärke som är värt namnet är Timrå IK och den hockey man företräder. Att i det sammanhanget visa upp en örn istället för det stilrena, historiska klubbmärket är för mig en stor gåta.

Vi har ett klubbmärke-låt oss använda det!!
Kommentera

El Maco: Misstänker att det handlar om mesighet, man vill väl inte "köra över" någon örnälskare i ledningen.

Får väl hoppas att det blir en gradvis marginalisering av örnen, om man nu till varje pris ska ha den kvar.
Kommentera

El Maco: Visst var väl "örnen" borttagen ifrån årets matchställ?
Sätt då dit "tallmärket" på vardera axel och diskussionen är avslutad!
Kommentera

Örnarna kvar på matchdräkten?

Ett lag som heter Timrå Red Eagles?

Okej, nu har vi fått svar på vad som menas med att använda "Timrå Red Eagles" om "Varumärke". Se länk till kort intervju med Janne S i Sundsvalls Tidning.

"— Det ena utesluter inte det andra. Artistnamnet Timrå Red Eagles blir kvar och det använder vi oss av när vi marknadsför laget, på deras matchställ och i annonser till exempel. Klubbmärket med tallarna kommer vi i stället att använda i officiella sammanhang, säger Timrås ordförande Jan Söderström."

Jag frågar mig vad som är ett mer officiellt sammanhang än när laget spelar? När tidningarna och teve rapporterar och när bortåt femtusen åskådare betalat inträde? Ärligt talat. Vad som står på brevpapperet är ointressant i sammanhanget. Det är laget som ska profileras och på rätt sätt.

Jag kan bara tala för mig själv men jag tycker att det här bara verkar bli en halvmesyr. Det återuppväckta och nyrenoverade klubbmärket är klockrent, jag tar av mig min tänkta hatt. Jättesnyggt och stilrent. Så gör då inte misstaget att förvandla alltihop till en tom gest. Gå hela vägen nu en gång för alla och sluta örna runt. Väldigt få tycker att det det är särskilt kul med fågeln. Den är dessutom väldigt ful i jämförelse med den nygamla skapelsen.

Laget heter TIMRÅ IK och ingenting annat. Det är namnet vi alla bekänner oss till i vår ishockeymässiga trosbekännelse. Och det är ett så kallat varumärke. Ett varumärke med så otroligt mycket mer potential för framtiden och styrka redan idag i sitt misshandlade skick än vad man någonsin kan åstadkomma med "Timrå Red Eagles"

Vad tycker övriga?
Kommentera

orion: Har du glömt att han är Religös ?
Mer vill ha mer och faan vill ha fler.
Han borde lyssna på Kvinna böske. Du kan ingenting ta med dig dit du går.
Kommentera

miiike66: Har just sett uppdrag granskning om spelare som tackar nej till Tre Kronor, speciellt kollade dom Marcus Näslund...
han verkar inte riktigt vilja ge tillbaks nåt till landet som med sin höga skatt gav ungar som han rätten till idrott i unga år.
Tacksamhet= nix!
Kommentera

Kuligt måste jag tillstå.
Kommentera

El Maco: Riktigt kul att tallarna är tillbaka! Örnarna var ingen större hit. Alltid kul med gamla klassiska klubbmärken.
Kommentera

Tjalle: Underbart med tallarna!!
Nu kan man ju bara hoppas att försäljningen av sovenirerna tar fart igen!!
det här måste vi stödja genom att handla lite tröjor!
Kommentera

El Maco: Finns det inte risk att klubbledningen "misstolkar" den sista att-satsen? Om de tex hävdar att det inte finns någon lämplig plats över huvudtaget. Det är ju inte bindande om man tolkar det hårt.
Kommentera

El Maco: Återkommer i ämnet, hinner inte nu. Men klubbmärket är jättefint.
Kommentera

Bragd-Birger: Jasså så det kommer inte säljas på souvenirerna. VA??? Hann inte läsa igenom allt i nyheten vart så glad men nej nej. Men det är ju iallafall en bra början...

tallarnatillbaka.mine.nu kvartstår .

Det är bara att kämpa vidare och envisnas med att vi ska ha det som varumärke också.
Kommentera

JAA!!! Äntligen tänkte dom till lite grann i styrelsen i Timrå IK. Detta var skit bra. Och nu kommer souvenirer börja säljas som bara den. OJO vilket bra beslut.
Kommentera

Bytet av klubbmärket är ett litet - men ack så viktigt och estetiskt tilldragande - första steg. Vackert så. Känns dock lite märkligt när man sedan envisas med att framhäva örnjävelns betydelse som 'varumärke'.
Jag må vara egoistisk, men nog bryr jag mig mer om örnens närvaro på timråsouvenirer än på anställningskontrakten...

Så, nja. Detta känns onekligen som en desperat eftergift inför årsmötet. Men nog tarvas det mer innan vi tallefjantar låter oss nöjas?
Kommentera

Tjalle: Kan Djurgården och Södertälje så kan väl Timrå också?
Kommentera

Per HApps: Nästa år vill jag kunna gå på ishockey utan att se en enda jävla örn!
Kommentera

Poffa: eller om man ha lite roligare så kan det finnas bollar med ansikten utav Kåberg och Chara (skämt)
Kommentera

TIKbiff:

Jag kan också tänka mig golfbollar med Timrå på. Jag menar, vem längtar inte efter att få klappa till skiten med drivern, om och om igen? ;-)

Kommentera

TIKbiff: Problemet är väl att alla klubbar nästan har lyft ut produktskapandet till NEH och då brukar det bli lite tunt bland sk "övriga produkter" som Glas mm
Kommentera

Per HApps:
Å andra sidan så skulle jag allt kunna tänka mig Golfbollar,visitkortshållare, byter dock ut Cognacsglasen mot Whiskeyglas om det är ok.
Kommentera

Tjalle:
Undras vad som menas med "exlusiva profilprodukter" ?

Antigen är det:
Kristallvaser, slipsnålar, golfbollar, visitkortshållare, cognacsglas osv.

Eller så kan man tro att "allt" som profileras med klubbmärket är exklusivt då blir det genast mycket trevligare:

T-Shirt, replikamatchtröja, halsduk, keps, ryggsäck, ölglas.

Jag röstar på det senare.
Kommentera

Tillägg: Vidare tror den konspiratoriska delen av mig inte heller att exlusiva profilprodukter inkluderar retrotröjor. Jag ser snarare framför mig kristallprydnader för prydnadsändamåk.
Kommentera

Per HApps: Glad och positiv....som vanligt.
Kommentera

El Maco: Hur påverkar detta motionen? Jag är lätt konspiratorisk av mig och ser med ens hur detta mycket väl skulle kunna vara en dimridå för att röja motionen ur vägen.

Genom den nu valda vägen syns tallarna internt, men för den stora massan blir vi även fortsättningsvis förknippade med rödkråkan.

Hur långt går motionen i sina formuleringar?
Kommentera

wesse: Man väljer mao att gå framåt, och bakåt.
Resultatet blir att man står stilla.
Klokt inlägg PerHApps! Vi ska vara störst bäst och vackrast även utanför rinken.
Kommentera

Dream Team: Du ska inte caea säker på att tallarna kommer på tröjan,

"Att vi nu åter börjar använda vårt klubbmärke påverkar inte vårt varumärke Timrå Red Eagles och vår marknadsstrategi i övrigt"
Kommentera

Johan: Oj, här var det snabba ryck, må jag säga. Man hade väl nästan gett upp tanken på att få se TIK-tröjan prydd med tallarna igen. Oj vad klubben kommer att få sälja tröjor inför nästa säsong! Själv är ett köp utlovat redan nu!

Äntligen, såhär ska det ju se ut!
[bild]www.timraik.nu/filer/timra_ik/logo/klubbmarke/nya-tallarna-100px.jpg[/bild]
Kommentera

Ett stort steg framåt. Hoppas bara att det innebär att man så småningom kan köpa sig en tallprydd tröja / halsduk dessutom. Gissar att diverse ekonomiska avvägningar (många örnprodukter i lager) spelar in. Men det vore en dålig affär att inte tillåta några produkter med klassisk logga.
Kommentera

Tjalle:
Det blir tallar på allt utom souvenirer till oss suportrar, vi får bära örnjäveln med heder ;-)
Kommentera

"...Märket skall finnas på alla interna handlingar så långt det är möjligt. Det skall finnas på protokoll, kallelser, inbjudningar, anställningsavtal, spelarkontrakt, hemsidan och på vårt brevpapper..."

"...Det skall vara fint och unikt att få vårt klassiska klubbmärke därför skall också ett standar och diplom att tas fram för speciella uppvaktningar samt ett fåtal exklusiva profilprodukter..."

Jag förstår inte riktigt detta, varör förse alla dokument med klubbmärket men sedan hålla en restriktiv policy vad avser klubbmärkets nyttjande som profilprodukt. Jag antar att tiden får utvisa det hela.
Kommentera

Talla inte på våra tallar!
Så där ja, nu rör det på sig!
Kommentera

« · 543772 · »