Dream Team: Konstigt att Timrå har haft så jäkla svårt att vinna i Jönköping mot HV. Tippar att machen blir 3-3 och Timrå vinner på straffar. Pelle Hallin avgör och Kapanen spikar igen kassen. Tippar också dom andra matcherna: Linköping-MoDo Hockey 2-3 Leksand-Färjestad 2-4 Malmö-Södertälje 2-1 Västra Frölunda-Djurgården 4-0 Brynäs-Luleå 3-4 efter straffar.
heart: Har bara bott här i ett år och sett två matcher mellan HV och TIK. Av det jag såg så var det inte så konstigt att man hade svårt att vinna i Kinnarps. Med det läckande försvar vi hade förra året och HV:s skridskoskickliga spelare och snabba spelvändningar så var resultaten 6-0 och 5-1 helt i sin ordning. Men denna säsong verkar ju försvaret vara vattentätt. Så ikväll blir det spännande att få se våra gubbar ta sig an "Golvläggarna i Kinnarps". Som det ser ut nu så kommer vi vara ca 20 st som uttalat intresse att vara med i en hopplockad klack. Och mer folk hoppas vi kunna skrapa ihop från läktaren.
Dream Team: Knappast... Timrå kommer förlora sin ensamrätt som serieledare idag. TIK får fatta sig i att HV är ett bättre lag med Sveriges bäste målvakt. Inte ens Kapanen kan mäta sig med Stefan Liv. Tror på 4-1 till HV71.
HV-Antonia:Nej Timrås svit är bruten vid klockan 21,15 tror jag. Timrå har väl aldrig vunnit i Kinnarps aréna? Själv har jag satsat en slant på 4-0 till HV. Sen att Stefan Liv är elitseriens bästa målvakt har du rätt i men själv har jag Henrik Lundqvist i Elitserien.I allsvenskan är det ju såklart Jimmy Danielsson(vem annars???)
heart: Det tycker jag definitivt att de har. Men visst blir man orolig efter de två matcher man sett här i Kinnarps och målskillnaden 11-1 i HV:s favör. Men det var då det. Timrå var för dåliga defensivt förra året för att kunna mäta sig med HV. Men i år har man kanske det som krävs försvarsmässigt. HV är ju inget omöjligt lag att slå på långa vägar. Vi slog dem ju hemma i premiären förra säsongen medan självförtroendet var bra. Men jag tror att Timrås fall hade börjat när de spelade sin första match i Kinnarps förra säsongen.
Jag tror att det lag som får den bästa starten i matchen kan ta sig segrande ur striden. HV har möjligen ett visst övertag då man spelar på hemmaplan. Men matchen börjar 0-0 och vågar Timrå lita på sitt försvar och Kapanen (borde ju inte vara så svårt efter de första fyra matcherna) och kan vara effektiva framåt så kan man koppla ett grepp om matchen. Mitt tips är att endera laget vinner med ett mål (under ordinarietid eller efter OT eller straffar låter jag vara osagt). Möjligtvis kan något lag vinna med två mål efter ett sista mål i öppen kasse. Men det är vad jag tror.
Alldeles strax avgår en tvåmanna-expedition från Växjö med destination Kinnarpstemplet i bibelbältet.
Tidigare har jag inte klarat av att utverka några mirakel i söderled, men förutsättningarna har aldrig varit bättre än nu. Och Pastor Runar är inte den som ger sig i första taget.
RunarUp: Tänkte just skriva och fråga varför ni fortfarande är i Växjö :-). Men ditt senaste meddelande har lugnat ner mig igen. Skönt. Ses där på Ståplats J. Kör försiktigt.
Var håller allas vår SMÅLAND hus någonstans? Väntar med oddsetlappen tills han kommit med ett initierat, opartiskt och logiskt underbyggt tips. Snubben är ingen lallande fåne, han är ett orakel.
Hoppa ner från tallegrenen nu och inse att det blir förlust ikväll. Vi kan väl inte vinna hela tiden eller? Vi måste ta en förlust nu så att vi kommer ner mot talleroten igen. Kanske kanske att det blir en liten poäng ikväll ändå..
mike66: Ponera en osannolik 3 poängare ikväll o en förkrossamde seger mot MIF på lördag då jag för 1:a gången den här säsongen kan se TIK live, vad händer då? Vaad häänder dåå? Då står dom andra där med skägget i brevlådan!!!
Utopi, kanske med seger ikväll men inte på lördag!
En fråga apropå tallar: Hur kan ekorren som satt i granen hoppa från tallegren?? Nån som kan svara på denna fråga? Tacksam för svar!
En mycket djupgående analys av dig och så långt har inte mikey tänkt ännu, vi tar en match i taget som det så fint brukar heta. Angående ekorren som satt i granen så måste han/hon naturligtvis ha hoppat över till tallen alldeles nästdörrs, och därav det mycket naturliga ordet tallegren i visan. Lägg också därtill att han även stötte sitt lilla ben så förstår du att tallar inte är att leka med;)
Jag var i Rosenlundshallen för drygt 21 år sedan och såg Timrå förlora mot HV71, men ändå gå upp i ES. I kväll spelar man på samma plats i Kinnarps Arena. I kväll vinner Timrå med 3-2!!!!
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·