VI är Timrå å vi ger aldrig upp.... eller? Snälla nån, jag har envetet och tjurigt ändock hejjat på TIK hela denna tunga tid och jag TROR ju på slutspel elle ri vart fall, att de hamnar i neutral zon...
ÖstrandsNisse: Man ger bort allt. Man är inte intresserad av att spela hockey. Såg du på AIKs kontring där man kommer 3-1 först? Två timråspelare jobbar i kapp och ställer sig på LINJE?
Usch fy fan! Var är min skämskudde? Ingen buar och ingen skriker i båset. Det som jag tror gör mig mest irriterad är att spelarna fullständigt skiter i att det finns tusentals fans som brinner för det här och lider otroligt men själv är dom inte ens intresserad av att spela.
Perras analytiska kommentar efter att förlusten i kvalserien är klar och vi är ur. - Pöjkera skjuter inte puckera i mål, annars är jag nöjd med alla, speciellt Åkerlund, Jokela och karlsson. Nu far jag hem till Värmland med mina pengera och önskar klubben lycke till nästa år.
RocknRolf2: Lander måste sluta skjuta, han är iskall. Han ska inte ha pucken mer, han får jobba med kroppen istället.
Det är fantastiskt synd att det är Halonen som får pucken köksvägen för den enda spelaren på isen som inte hinner överlista fasths otroligt sega förflyttning är just Halonen.
liston: Jag hoppas verklogen att Du har rätt att vi är kvar nästa år, men just nu är jag så deppad över denna skit att jag skulle kunna sälja både bilen, stuga och golfklubborna för en femma. Kolla även på Jimmys rapportering hans svar på en fråga 6:16. Vi är inte ensamma i vår kritik, den måste leda till något bara.
Kan inte nån bara råskälla ut hela laget och strypa lönerna!? Det här är bara för uselt! Känns som att laget totalt skiter i om de vinner eller inte! :( Finns ingen antydan till inställning alls...
Jag har inte trott det förr men nu tror jag det blir KS... å det svider! :(
Kattgubben: spelar vi så här då åker vi ur, utan tvekan. Spelarna bryr sig inte om vilken serie dom spelar i, jag tycker inte ens att det ser ut som att dom bryr sig om vilket lag dom spelare i eller ATT dom faktiskt spelar.
Olle: Näe, det kanske är lika bra att åka ur och börjar bygga om med en bas som består av egna juniorspelare, så man kan lita på att de åtminstone bryr sig om Timrå IK.
Kattgubben: Det var väl på ett djävulskt sätt vi baxar oss till kvalserien. Vi får knö oss med goa gubbar :-) Det är inte lätt, ty många är lagen som drabbas av uselhet so fort dom går upp på plats 8:a. Allvarligt det verkar vara något slags avarte petter att sitta på position 8 i årets ES. Det blir spännande att se om vi mentalt klarar av en kvalserie.
Kattgubben: Vad som helst så länge inte Linkan är inblandad i bygget. Jag står bara inte ut med tanken på Linkan en säsong till i Timrå. Det finns inte.
Olle: Bork sa i ett canal + program i början av serien. Det enda spelarna bryr sig om är att lönen kommer när det är sagt i kontraktet. På Timrås spelare verkar det i alla fall stämma.
Kattgubben: Åker vi ur kommer vi inte tillbaka på 20 år, minst. Men tänk vad lycklig Tomas Johansson skall vara när han får skära i kostnaderna och tala om hur dyrt allt är och att vi inte har råd.
Ja de är inte roligt att se timrå längre, har väl varit så under en bra lång tid nu och man mår bara så fruktansvärt dåligt, när de går så här för timrå blir de skitsvårt att hålla humöret uppe i det vardagliga livet, de tycker jag är ruskigt jobbigt.
liston: Det går snabbt i hockey. För tre matcher sedan har jag kunnat satsa huset på att det skulle bli slutspel. Nu är man tillbaka där man skulle vara överlycklig om vi klarar en kvalserie.
zaccodog: timråpubliken buar inte. Det är vad jag menar. Vet inte om det beror på att man inte är förbannad eller om man hela tiden har förväntat sig att spelarna ska vara totalt värdelösa.
Man gör spelarna en björntjänst. Spelarna åker runt och bara fjantar sig och ingen på läktaren är intresserad av att visa att man faktiskt är besviken över att pengarna rycks ur händerna på dom samtidigt som man blir pissad i ansiktet.
Nu har jag inga som helst positiva saker att säga om AIK-publiken men tänk om deras lag hade spelat så här? Tänk om dom hade haft en Jokela? Det hade varit hotbrev, visselorkaner, ramsor osv. osv.
Jag säger inte det här för att provocera den gemene supportern som lojalt går på matcherna, jag tycker bara att själva fenomenet är helt förbluffande.
Olle: ja, menlöst - helt amöba-likt. suck, vad gör vi nu? börja hoppas på att MoDo gör rent hus o tvålar till SSK, AIK och FHC så det stänker om det? eller börja fokusera "på riktigt" på kvalet, känns inge kul...
liston: Jag vill kunna vara en stolt Tikare. Hur vägen dit ser ut är egalt, men krävs det en degradering till AS är jag med på det. Det jag ser på isen nu är själlöst!
Tycker vi är jätte duktiga ja, Den där Kolan är ju kanon duktig, vilka tacklingar vilket spel, eller hur Laken, för du såg väl matchen det var ju hemmaplan då tittar du. Eller har du ändrat om det iår så du bara ser borta matcherna, PAJAS!!
Åkerlund är riktigt stabil och grym i målet också, sagt de förr! Ojoj vad han står upp med överkroppen finns inte en lucka! minst 4nya år där han kan få chansen!
Jokela är som vanligt inte inne på ett enda baklängesmål, bättre än Caslava!
Jag gillar hur Pelle Hallin har blommat ut nu i dessa viktiga matcher bär hela laget på sin kämparanda,
Fruktansvärt effektiva i offensivzon ge oss 3 skott så har vi gjort 5mål, jösses, älskar hockey!
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA, HEJJA HEJJA HEJJA TIMRÅ. ÄLSKAR TIMRÅ ÄLSKAR DERAS INSTÄLLNING ÄLSKAR ATT VI INTE VAN FYFAN NU ÄR SLUTSPEL NÄRA, KOM IGEN TIMRÅ ALLA BÖNDER TILLSAMANS NU VINNER VI!
När kroppens krematorium förbränt din själ till aska och snus och vin och opium till föga fröjder för, då tör du nöjsam, bror, och stum mot evigheten traska - det är en ren formalitet för mången att han dör.
Så må du ta det ganska lugnt fast dina fotsteg vackla när döden spelar trött och tungt sin gråa gammelvals. Han står i livets medelpunkt och blåser ut din fackla ... Det är en ren formalitet, - sen är det inget alls.
Sen är det inte någonting - du slumrar grönt och fagert och glömmer alla bittra sting och sår som livet gav. Ditt finger i din fingerring det blir så vitt och magert - men du förmärker ingenting där nere i din grav.
Du saknar ingen tid som går men sover som Törnrosa. Törnrosa sov i hundra år men du ska sova mer. Du saknar ingen tid som går ty strävsamt var din kosa och det var knappt du tog dej hit till detta nattkvarter.
Kattgubben: Jag tar det personligt. Jag tar det så jävla personligt när INGEN skriker i båset. Jag tar det så jävla personligt när 20 killar får topplöner (visst, inte alla) för att på heltid syssla med den bästa sporten i hela världen och sedan inte bry sig.
Jag tar det personligt när spelare som Jokela tänker mer på att plocka ut några hundratusen extra istället för att lyssna till sin självinsikt och rädda föreningen genom att försvinna.
Jag tar det personligt när kolan i VARJE intervju han ställer upp i, BARA pratar om att visa hjärta och ställa upp för fansen när HAN är en av dom som sviker föreningen och lagkompisarna i match efter match efter jävla match!
Jag tar extremt personligt när perra står och småskämtar och lämnar likgiltiga kommentarer i intervju när han VET att det sitter hundratals fans och förlitar sig på att han ska ta ansvar och få spelarna att göra sitt bästa.
Jag kan bara säga att jag är glad över att aldrig behöva ställas öga mot öga med perra, jokela eller kolan för jag skulle bokstavligt talat inte sluta skälla ut packet innan dom låg i fosterställning och lipade.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·