1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590821 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!

« · 1120767 · » Till forumet

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Andersson: Foppa kommer snacka så jävla bra i omklädningsrummet! Så tror ingen slutar spela!
Kommentera

Andersson: Precis min åsikt...=) Det går åt helvete för Modo hur de än försöker...=)
Kommentera

Blizzard: Snacka om vaddå?? Trav och Veckefjärden GK!? Foppa är ingen snackare.
Kommentera

Red Rocker: Och ni är skräck slagna avundsjuka sura Timråiter!! Vad fan tror ni? MoDo Kommer inte bli sämre (om det går) med foppa i laget!!

MEN VI HAR JU BACKLUND
Kommentera

Blizzard: "Skräck slagna". .... Hur är man då? Är det som fåren på tv som trillar när dom blir skrämda? ;)

Skräckslagen vet jag däremot vad det innebär. ;))
Kommentera

Blizzard: Ni:ar du mig det behöver du inte? Ja, JAG är avundsjuk på att Modo får foppa, samtidigt som våran kelgris skrivit 12 års-kontrakt. Frågor på det?
Kommentera

Red Rocker: ...12 årskontrakt med Detroit...menar jag föll bort några ord där.
Kommentera

250kg kärlek: Själv var man på plats igår o tyckte faktiskt att vi ägde Modo men skillnaden är påtaglig när Zacke är urusel i mål men lyckas ändå få puckarna på sig o returerna rakt ut men ingen timråit där.
Backlund är ännu uruslare o får ta på sig de bägge första målen.
Varför skulle han upp? Hade han legat kvar hade det varit lugnt.

2-2 målet vill jag inte tänka på det var horribelt. Knapp styrfart på pucken o den går in i målet mellan benen. Fruktansvärt dålig o det är där matchen vänder, för fram tills dess så kontrollerade vi 3:e perioden väldigt bra io jag kände att det här vinner vi o så kommer den stora Rembrandt in i bilden.

Sen vill jag inte se Lotvonen på isen något mer. Kör karln med marshmallows i benen eller vad är det fråga om. Min farmor som är 97 skulle nog trampa bättre på isen o vara nog så snabb.

Det här var en blytung förlust. O resan hem var ännu tyngre!
Kommentera

Red Rocker: Nej fick ju svar nu =)

Maggan: hihi <3
Kommentera

Hahl Bundy: F.ö vill jag säga att jag har försvarat deBacklet länge nu men jag blev bara såå besviken på att matchen avgörs till Modos fördel på det här sättet.
Backe gjorde några bra räddningar men samtidigt när man gör såna här misstag så skapar det oro bland de övriga på isen. Det vore annat om det var "riktiga" mål som man inte kan göra så mycket åt, men det här?

Bryt ihop o kom igen!
Det gäller alla o ta FBK i morgon nu för jag vill inte att vi ligger på 10:e platsen inför avslutningen!
Kommentera

Jimmy H fegar ur och drar tillbaka den mesta kritiken mot Backe! Lågt....

Backe var kass igår, sluta hitta bortförklaringar, skit i att han var bäst på isen första två perioderna!!
Kommentera

Hahl Bundy:

Om Backlund bara stått rakt upp och ner så hade han ju tagit Salles skott, men så går det ju inte att resonera, för då hade han gjort fel. Han har helt enkelt otur enligt mig. Skottet hittar luckan eftersom det är en miss. När Backlund går ner så hittar fjösen den enda lilla lucka som fanns. Hade han hunnit ner en hundradel innan eller efter så hade han tagit den. Men det finns ingen möjlighet för honom att hinna reagera på att det skall bli en miss, han går på skottet som om det skulle bli en träff.

Första bjudningen är likartat oturlig. En del har föreslagit att han skall ligga som död på isen om han inte vet vart pucken är. En något konstigt råd. Hur galen skulle ni inte blivit om pucken låg precis bredvid honom men att han inte gjorde något åt det, förutom attt spela död säl?
Kommentera

Som många redan poängterat;
att skylla förlusten igår på målfabrikationen håller inte!

Alla som spelat i någon lagsport ver hur osäkerhet och tveksamheter kan smyga sig in när någon gör ett misstag (eller två) i en match, många av spelarna bet nog ihop i periodpausen efter Backes "resning" som därmed gav tillfälle till reduceringen.

Trots den kom man ut fint i 3:e och körde på, egentligen kändes det bara som en tidsfråga innan 3:an skulle ramla in.
När man då blir aningen överambitiös i PP och banjogänget ställer om snabbt för att få sedan få till en fösning (som t.o.m. Sundh skulle skämmas över) till 2-2 så gick luften ur laget.

Där förlorar man matchen anser jag.
Återigen, 2 mål är för lite men man kan tappa sugen för mindre saker (trots att man är högavlönat proffs).

Så, nu släpper även jag matchen igår och försöker fokusera framåt

KOM-IGEN-TIMRÅ!!
Kommentera

Hahl Bundy: Det känns lite som att man från tränarhåll också tappat en del förtroende för Backe. Efter Karjala var ju tanken att Åkerlund skulle stå, Åke blev sjuk och Backlund gjorde en riktigt bra insats. Åkerlund återhämtade sig från sjukdom och kom in i den enda segermatchen mot Modo och storspelade, skulle få fortsatt förtroende men gick sönder. Det mest intressanta just nu är vem som står efter LG. Står Åkerlund så känns det som att Backe förbrukat förtroendet för förstaspaden. Står Backe så anses han väl vara en jämnare målvakt trots allt.

Vad gäller matchen imorn så är jag rätt kluven. Backe har inget vackert facit mot FBK i år (utbytt två ggr väl?) men samtidigt känns ju Karjalainen som en högst medioker keeper på förhand och en seger imorn är nästan ett måste. Djurgården går som tåget och Modo har efter uppehållet tre raka hemma. Hua.
Kommentera

Blizzard: njaa, det är 2 tavlor visst, men det är så himla lätt att sitta i efterhand och "veta" hur man skulle ha gjort. NuMo har en poäng nedan, ibland händer det, dock lite för ofta med Backe - så är det bara.
Kommentera

Ja , " Backe" gjorde en picasso igår (två tycker vissa) men strunt i det nu. Det är ny match imorgon och vi är 7:a

kom igen nu
Kommentera

Frella: Vi måste vinna i morgon o det känns trots allt som att jag vill ha Backe i målet hellre än Karjalainen.

Åkerlund mpåste komma tillbaka snart även om jag inte tror att han är frälsaren som många tycks inbilla sig. Dom får väl konkurrera o den bäste ska stå.
Kommentera

Olle: Jag hävdar fortfarande att det är några backar i Timrå som är mer skyldig till de flesta förlusterna än Backlunds agerande i mål. Och visst med facit i hand skulle man ganska lätt kunna dra slutsatsen att vi hade behövt minst en Markström helst en Lundqvist i mål för att neutralisera en del backars oförmåga att spela rätt i egen zon.
Dock hade jag goda förhoppningar att spelare som Skogs, Jonsson och Lotvonen skulle vara bra mycket bättre i år än de visat. Men icke. Såklart är det lätt att då dra slutsatsen (när inte medspelare håller måttet och de faktum att målvakten har den mest utsatta positionen i ett lag), att målvakten är dålig eller inte håller.

Tycker att Tarvainen har förändrat en hel del i Backes spel på slutet. Ett exempel på det är Backlunds vilja att släppa puck när vi spelar BP eller för all del fem mot fem. Han har blivit kritiserad för att hålla puck tidigare (undrar om inte du var en av dem som tyckte så), nu har man försökt förändra det. Det finns fler detaljer i Backlunds målvaktsspel som har förändrats. Om det blivit till det bättre eller sämre, njae tyvärr har det inte gett resultat än, men jag tror att det kommer. Olyckligt att förändringarna görs under brinnande säsong. Och tyvärr, för alla Backlund-lovers antagligen försent för att locka till förlängning i föreningen.

Jag tror att Backlunds tid är över efter denna säsong i Timrå. Och om man får gå händelserna i förväg kanske det är lika bra det. Svårt att ha en målvakt vars supportrar (vissa av dem) skriker "hata Backe" eller utrrycker sig på liknande sätt. Du är inte en av dem, du uttrycker dina åsikter om Backlund på ett okej sätt. Men det finns andra. Känns omöjligt för Backe att återvinna supportrarnas förtroende efter hans nästan vitryska insats (läs Salo) mot Modo igår.

Kommentera

250kg kärlek:Spika ett plank framför Timrås mål..troligen enda sättet att få tyst på vissa gnällspiker ,för om man ställer dit en människa så ramlar det alltid in en puck förr eller senare.
Kommentera

250kg kärlek: Det klart att det aldrig får bli person angrepp på en spelare i Timrå Ik .
Det är förhoppningsvis en lek för dom flesta och i Backlunds fall en mycket förtjänstbar lek så lite skit får han stå ut med med för 200000 i månadslön.
Detta är ingen social verksamhet
Kommentera

kidcox: "Detta är ingen social verksamhet"

Vad är det för dig då?
Kommentera

JimmyH: tror han syftar på att hockey på elitnivå inte är någon social verksamhet.
Kommentera

dr-nix: Och vad innebär det?
Kommentera

JimmyH: hela mitt sociala liv styrs av hockey iaf!
Kommentera

JimmyH: jag tänker inte försöka förklara vad kidcox specifikt menade för jag kan inte läsa andra folks hjärnor men det man vanligtvis menar när man säger att det inte är en social verksamhet i samband med elitidrott t.ex. är att det är ett yrke och folk får betalt för att utföra en syssla. Sedan får du tänka vidare själv.

Du vet vad detta uttryck betyder, jag vägrar tro att en vuxen person aldrig hört detta uttryck förut.

Kommentera

En undran till er som tycker Backlund är så skit, TROR ni han står där i målet och inte gör sitt bästa. Han vill nog lika gärna som vi supportar vinna matchen. 

Kommentera

zita: Vad har de med saken att göra då? Bara för du gör ditt bästa på jobbet kan du endå vara kass elelr hur? han är på jobbet nu, han SKA prestera! annars blir bänken och inge kontrakt! Det är fan professionell hockey vi snackar om, sluta dallta med backe!
Kommentera

dr-nix: Du skrev först för mig vad du ansåg att kidcox menade men när jag ber dig precisera så svarar du lite surt precis som om du känt dig attackerad av mig.

Hmm. Du är nog inte med i hur jag tänker.

Det är hur trådens namn kopplas ihop till uttrycket som jag är lite nyfiken på.
Kommentera

Blizzard:

Vem är det som daltar med Backe??

Tycker inte du själv att det har blivit en häxjakt på honom??
Kommentera

JimmyH: Vad trodde du att kidcox menade då?, skulle faktiskt vara intressant vad en social verksamhet är för dig.
Kommentera

Blizzard: Hur är det med Åkerlund nu? Är han spelklar snart?
Kommentera

JimmyH: det är snarare du som svarar som du vore attackerad.
Kommentera

gud: Nej, han får kritik så länge han inte sköter sitt JOBB, han är anställd precis som alla andra!
Kommentera

nectis: Han skulle ju vara borta 6veckor coh det blir 6veckor efter uppehållet! :) Men man vet aldrig.....
Kommentera

JimmyH: Rå och hård elitidrott går att jämnställa med en hög post i näringslivet eller i stadsmakten.
Med tanke på att många av spelarna i elitserien har bättre betalt än vår stadsminister så har vi all rätt att kritisera.
Statsministern och många andra får ju ta en del skit massmedialt.
Social verksamhet är barnidrott upp till en viss ålder som syftar till att göra bra individer och bra kamrater av barnen så att man uppnår en social kompetens .
Sluta tycka så förbannat synd om spelare som får kritik här på forumet det blir bara patetiskt.
Tycker att din krönika i dagens St är ett stort skämt hur kan man skriva att JB i stort sett är en av Elitseriens bästa målvakter, vad menas med i stort sett??

Du må kunna en hel del om ishockey men jag tycker absolut du börjar bli för blödig och mesig i ditt betygsättande av spelare.
Tror jag tjatat i två år nu om att jag helst slipper se Hedström och JB i detta lag
En borta en kvar och vi har ju onekligen ryckt upp oss sedan JH försvann eller?
Kommentera

Blizzard:Det är inte frågan om att dalta..utan att stödja sina spelare när det går tungt.
Kommentera

Blizzard:

Tyvärr så syns det mer om en målis gör ett misstag..

Fast resonera du som du gör ska du spy galla på de flesta spelare i laget..Med tanke på att de flesta spelare gör misstag under matchen..

Eller sköter dom sitt jobb trots att de gör misstag??
Kommentera

Blizzard: Okej, fan vad härligt om han skulle komma tillbaka efter uppehållet då. Kanske man får se han ett par matcher irad och se om han kan hålla samma högaklass i många matcher.
Kommentera

Blizzard: Äh..av dig får han skit så fort han gör det minsta fel..typ släpper in ett mål.
Du är inte seriös, bara larvig.
Kommentera

kidcox: Jag skriver inga krönikor i ST, jag har en blogg däremot. Det är en viktig skillnad.

Jag är inte blödig och jag tycker inte ett dugg synd om hockeyspelare. Däremot så tycker jag inte att kritik som exempel den här trådens namn är speciellt rättvist riktad.

Att Johan Backlund är en av seriens bästa målvakter är en personlig åsikt. Den bygger på att jag tycker att han är bättre än merparten av förstemålvakterna i serien. Han var inte det igår men totalt sett så tycker jag det.

Det svar jag fiskade efter här var att till slut komma fram till varför det är så viktigt att för exempelvis dig och andra att Backe sågas idag? Varför måste du uppröra dig till den grad att kalla mitt inlägg för ett skämt bara för att det även finns positiva omdömen om Backlund i den?
Kommentera

Kramer: Jag försvarde Backe förr.....
Kommentera

Blizzard:

Jättebra svar..NOT..
Kommentera

kidcox: Hehe, så här skrev du i slutet av 2005:

"Oksa idag: 81,8% i räddningsprocent .
Sammanlagt för säsongen 88,44 % han har  till och med sämre än statistik än Johan Backlund i Leksand det säger det mesta."

Du har aldrig gillat Backlund va?

Kommentera

JimmyH: Jag har inte bara sågat Backe idag utan i många år tyvärr.
Min personliga åsikt är han han är på sin höjd topp 15 i Sverige.
Gillar annars din BLOGG på ST men när du låtsas som om du inte förstår vad jag menar med social verksamhet så blir jag uppriktigt sagt förvånad.
Du såg mitt svar hoppas jag men undvek det ganska snyggt.
Kommentera

250kg kärlek: Nope
Kommentera

kidcox: nä vad säger ni pojkar och flickor .. ska vi släppa backe nu och rikta in oss på morgondagen ..
Kommentera

Hur många här inne dömde ut Tommy Salo efter matchen mot Vitryssland?

En målvakt med hundratals NHL-matcher och bland annat 1 OS-Guld på meritlistan?

Skillnaden är att det Salo gjorde och blev landsförrädare i mångas ögon för det gör Backe 1 gång i veckan.

Johan Backlund är i sina bästa stunder en av Elitseriens bästa målvakter.

Problemet enligt mig är att han har en ALLDELES för låg lägstanivå.

Titta på målvakter som Johan Holmqvist, Stefan Liv och nu Jacob Markström.

De har samma "sömniga" spelstil som Backe.

Med den skillnaden att de har en mycket högre lägstanivå.

De faller också igenom i bland, absolut,

Men det är inte hållbart att göra oförklarliga dundertavlor var 4:e eller 5:e match.

Och det är snällt räknat.

Jag gillar Backlund, han är en jättetrevlig kille. Men som förstemålvakt i ett lag med ambitionen att gå långt i ett slutspel håller han helt enkelt inte måttet, det har han visat flera gånger,

Sen att han har blivit någon slags helig ko som inte får kritiseras stör mig.

När han gör någonting bra då ska han berömmas.

Men när han är dålig så ska han få kritik för det.

Jag har inte alltid varit saklig i min kritik mot honom det ska erkännas, delvis så tror jag att den frustrationen bottnar i att jag vet vad han kan och jag vill att han ska hålla den nivån.

Ingen är ofelbar och det är klart det måste finnas utrymme för att få göra misstag. Men när dessa misstag upprepas om och om igen då kommer åtminstone jag till en punkt där jag känner att det kanske är bäst både för Timrå IK och Backe att gå skilda vägar.

Inga träd växer till himlen, Backe har blivit landslagsmålvakt hos oss men det kan är som det så klyschigt heter dags för honom att söka en ny utmaning.

Försvaret har varit ett stort problem för oss i år, men försvaret börjar med målvakten och om man inte har en alert första utpost så sprider det sig en osäkerhet igenom hela laget.

Nä, detta var inte tänkt att bli någon roman.
Kommentera

kidcox: Nu ställde du ju ingen fråga när du skrev om social verksamhet men det jag skrev i sista stycket var väl ett förlängande svar eller snarare nya frågeställningar kring det.

Jag har aldrig varit emot att folk ska få kritisera och jag kritiserar Johan Backlund ganska kraftigt i mina inlägg både idag och igår. Jag står inte på någon "sida".

Men som sagt... Jag skriver inte under på kritik som jag inte tycker är rättvis. Det tycker i alla fall inte är att vara blödig eller "försvara någon in i det sista" som någon annan skrev någon gång.
Kommentera

« · 1120767 · »