1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591037 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2007-11-01

« · 935434 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Hassan: Andra perioden är något av det sämre man sett i år. Många felpass, grötigt i mittzon och inget ordnat spel för något av lagen. DIF är aningen bättre och backe får göra en och annan halvkvalificerad räddning.

Den tyske domaren är ungefär så bra som tyska domare brukar vara. TIK får börja tredje i BP då jonte åkte på en utvisning när han knappt var i närheten av spelet. I övrigt har domaren varit lika dålig åt båda hållen. Nolltollerans som går ut över spelet i den grad att spelarna knappt vågar röra varandra.

Martinnen kliver upp och tacklar en hel del, jonte får snurra runt i offensiv zon utan att egentligen komma någonstans, Tenkrat är anonym än så länge och hör och häpna, backspelet är än så länge...stabilt! :)
Kommentera

adde_1337: fy fan försökt i 2 perioder att fixa detta har inte sett en minut av matchen än men lyckas inte så nu är jag irreterad så nu jävlar är det bäst att dom vinner
Kommentera

Gladh: m samma här ingen hockey stämning alls bara krångla med de här skiten uach :(
Kommentera

Olle: Ännu en nagelbitare med andra ord.
Kommentera

Hassan: Tredje öppnar mer lovande iaf. Mer fart från TIK
Kommentera

Olle: Eller inte...varför är man så fast besluten att lämna motivationen hemma varannan match? Det är ju bara ett par matcher kvar till uppehållet, visa lite hjärta nu...
Kommentera

Gladh: har inte lyssnat ngt på matchen. vilka har varit bäst?
Kommentera

othan: Ingen
Kommentera

othan: Tysken
Kommentera

Hassan: en skit match?
Kommentera

Fy fan vad värdelöst PP-spelet är. Vi spelar 5 mot 3 i 50 sekunder och lyckas knappt få ett skott på mål. Jag ifrågasätter starkt taktiken att ställa 5 forwards på banan i PP. Dom spelar bara runt pucken ute i kanterna och vägrar ta skott från blå. Äckligt!!
Kommentera

Olle: Nu gäller det å hålla i...
Kommentera

Gladh: Vi tackar för dina ansträngningar! :-)
Kommentera

othan: vet inte har hållt på å försökt å fixat streamingen
Kommentera

Gladh: stor eloge för det
Kommentera

Vilket sömnpiller...inget av lagen förtjänar extrapoängen.
Kommentera

Olle: hur kan man ha så jävla dåligt PP ?
Kommentera

adde_1337: Pärssinen öppet mål från en halvmeters avstånd och missar. Det verkar bara vara en sån match. Finns ingen vinnarskalle någonstans.
Kommentera

Olle: Nu blir det BIG ICE HOCKEY
Kommentera

Gö mål nurå förfan
Kommentera

Hassan: Nähä skit i det då
Kommentera

Den där jävla tysken gillar att blåsa i pipfan dårå.
Kommentera

Hassan: Domaren blåser av när DIF har en avvaktande utvisning medans timrå har pucken under kontroll. Andra gången han gör det här ikväll och det är fan skandal. Vi hade fått ut extragubben i spel och allt.
Kommentera

Olle: Hårresande.....som vanligt....
Kommentera

Olle:
Gnäll-Olle...
Kommentera

Olle: Nalle Puh skulle dömma bättre än den där tysken!
Kommentera

Jaaaa!
Up the TIK!
Kommentera

Kongo: JAJAMEN!:D
Kommentera

Bigthelin: Nu måste det vara slut med dessa utlänska skit dommare !!!
Kommentera

Då blev man nöjd och glad till slut ändå.... TIK är fan grym i sudden. Sen om matchen var värdelös, vem bryr sej....2pinnar är fler än en.!!! GooDNajt!
Kommentera

Icing-Ove: Ha! Klart det ska komma ett retarderat Modotroll och lägga sig i. Kommer ihåg hur det lät sist ni hade en domare från kontinenten :)

Särkijärvi säger en bra sak: "Det är konstigt att vi ska dras med en domare som hör hemma i någon korpliga när ligan omsätter många miljoner"

challe använder väl epitetet "pajas" 5 gånger i sin beskrivning av densamme.

Jag anser inte att domaren är dålig för att han på något sätt missgynnar timrå, jag anser att han är värdelös därför att han förstör en hockeymatch, som tusentals människor BETALAT för att se. Om du betalat för att se matchen hade du sett samma sak istället för att komma med totalt överflödig kommentar.
Kommentera

Springsteen: ok domaren var KASS, MEEN vi kan fan inte skylla på domaren att vi gör så jävla dåligt PP punkt slut fy fan!
Kommentera

Hassan: Jag bryr mig att dom spelar så j-la dåligt. Tycker det är ren j-la katastrof att man inte kan prestera bättre med det spelarmaterial man har. Är det Challes nya spelsystem som inte funkar. Hade dom haft kvar samma system som dom hade i fjol hade det sett betydligt mycket bättre ut. Då kom man med fart och kom till avslut. Nu är det skit. Det är ju rent tråkigt att titta på. Sen att man inte har backar som kan slå ett pass, gör ju inte saken bättre.
Kommentera

adde_1337:

Håller med. PP är så dåligt att man vill gråta!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Taurus: vet inte hur många gånger jag värkligen SKREK skjut här vid datorn tror jag kom upp i typ 900000skrik!
Kommentera

adde_1337:

Precis
Kommentera

Taurus: och challe försvarar sig och säger "ja men vi gjorde ju alla mål i PP"
men herregud challe tyckte han själv att det såg bra ut, och varför var det bara forwards i PP:et för? jag tror jag blir tokig!
Kommentera

Kul med 2p, men fy fan vad dåligt och tråkigt Timrå spelar, Vad fan är FARTEN. Nånting säger mig att detta spel kommer att straffa sig om vi fortsätter spela detta tempofattiga spel.
Har själv sagt i de 10 första omg att det kommer lossna snart men spelet blir ju bara sämre och sämre.
Hedström, Tenkrat rent av dålig idag.
Och Robin och sanny behöver knappast nämnas idag, sämre än tidigare om det är möjligt.
Domaren dock sämre än de sistnämda
Finnfemman kung som vanligt även kokko och Marttinen bra, + även till Bagarn.
Backlund grymm.
Kom igen nu Timrå och visa lite jävlaranamma.
Kommentera

adde_1337: Dom sätter ju jonte på blå. Fullständigt obegripligt. Han var inte det minsta intresserad av att ta skott och letade bara chanser att SPELA pucken i mål i PP. Det kanske inte var roten till ALLT ont i kvällens PP men det förstörde en hel del. Man tar omvägar för att kunna spela upp pucken på blå och när den väl hamnat där har forwards redan tagit plats nere i hörnen och väntar på pass istället för att placera sig framför mål i väntan på skott. Fattar inte att det ska vara så jvla omständigt.
Kommentera

Olle: först var det Riku Hahls assist i matchen mot Mora borta som dom glömde, nu har dom inte tagit med Mika Pyöräläs assist till Tenkrats mål i sudden ikväll, man blir hyfsat less !!
Kommentera

RTS:

Håller med!!! Säger bara att om Kenta varit kvar hade det sett helt anorlunda ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Olle: håller med helt och hållet!! den där texten ska jag fan skriva ut och klistra upp i omklädnings rummet !
Kommentera

the_dude: den är med i swe hockey
Kommentera

berra: 2 - 1 PP1 TIK 62. TENKRAT, Petr
(37. PYÖRÄLÄ, Mika
32. HAHL, Riku)
Kommentera

berra: ja och nu har dom ändrat på hockeyligan också
Kommentera

Konstigt att inte Sundh och Regin får mer speltid i pp. Dom spelar väldigt mycket rakare än Hedström linan.
Sedan Hedström försök att vara Z fungerar föga imponerande.
Hedström bästa egenskap är att jaga och tackla, spela fränt och vara på gränsen, närmaste han kom det idag var crosscheckingen han delade ut efter avblåsningen.
Jag är glad att vi överhuvudtaget fick poäng idag, det finns så mycket mera hockey i det här laget än vad de visat så här långt, förhoppningsvis så kommer det.
Dommaren var nog en bidragande orsak till skitspelet idag.
Kommentera

Challe pratar ofta om att laget har snackat mycket om att inte förlora två matcher i rad. Frågan är om dom överhuvudtaget har pratat om att spela bra i två matcher i följd...

Det var en bedrövlig insats idag. Inget gick bra och inget gick fort. Ineffektiv var man också. I slutet av tredje hade man i alla fall två kvalificerade chanser men av det blev det inget. Tyvärr.

Får väl ändock vara nöjd med två poäng efter en sån här insats. Inte mycket lättare lär det bli på lördag.
Kommentera

adde_1337: Hmm, tycker själv att det sett lite tråkigare ut i år, man saknar lite fart - å andra sidan har jag ju levt med ångest hela mitt liv som Timrå supporter och är rätt van. Men hur i helveta kan så många sitta och dömma ut ett litet röd-vitt lag med begrännsade resurser när dom just har befäst andraplatsen - går fort att bli mätt, snart blir vi väl som FBK eller Real M.....
Kommentera

« · 935434 · »