Det alltså hälften av lagen som backar i snittpublik. Men skillnaden för vissa av lagen är mer marginell, och för t.ex Djurgården är ju minskningen helt naturlig då man inte längre har Globen som spelplats och därigenom får ett helt naturligt publiktapp. Färjestad är dock ett mysterium. Är det mättnad hos publiken, eller ett resultat av vikande resultat, eller vad kan det tappet bero på?
Dream Team: Undrar om det finns någon uppföljning på när under grundserien som det är mest publik? Vissa matchdagar som annandagshockeyn och premiären lockar lite mer folk. "Derbyn" drar mer. Lag som tar stryk tappar med tiden. Men Timrå, hur har det sett ut för oss? Ungefär samma snitt genom hela säsongen fram till slutspel?
Sen ska man beakta att det är 2-3 hemmamatcher mer numer, också att komma ihåg. Totalt har publiksiffrorna ökat redan för alla utom DIF och FBK
Ambroo: Jag tror Hawerchuk menar det totala snittet. Alltså snittet för alla tolv lag tillsammans räknat på alla matcher som spelas under en säsong. Den siffran var under fjolåret 6255. Såhär långt den här säsongen ligger den på 6278.
Tittar man på HV:s första, andra och för den delen även tredjeformation så förstår inte jag riktigt hur man ska lyckas locka dit de namn som du nämner. Jag tror knappast att man väljer bort trivsel, kopiöst med istid och en ledande roll mot något som är mer neutralt i alla avseenden och det är knappast troligt att det är pengarna det handlar om heller. Visst vill man väl alltid vinna något, men förutsättningarna för det är knappast mindre här.
Gusse: En gissning, trots hans i sanning väldigt passande nationalitet, är att man vet vad man fick ut av honom under de matcher han gjorde under fjolårrsäsongen. En inte allt för avancerad gissning är att klubben inte är så värst vrålintresserade av Niskanens tjänster. Ifjol när han kom in så var det krisläge. Lyckligtvis är det inte samma sak under den här säsongens novemberuppehåll. Hmm.. undrar om jag får bita mig själv i tungan för det jag nyss sa. Ny match mot SAIK i morrn...
Skarin & Ambroo: Nja (fel av mig), alla som har ögon att se med och är någorlunda hockeykunniga... De kan se att Timrå inte spelat lika publikfriande hittills denna säsong.
Återigen! Jag är dock imponerad över placeringen/poängen och effektiviteten.
Dream Team: Förmodligen, men det var inte det jag syftade till. Hur som helst så sviker inte publiken i vår region jämfört med de flesta övriga och det var väl egentligen det som jag ville få fram med mitt svar även om jag tog klivet över gränsen.
Laken: Eftersom du är så hockeykunnig så kanske du skulle kunna berätta ALLT jag behöver veta? Och med det så menar jag inte det som du har ältat om i tid och otid för det ger mig ingenting vettigt...
Laken: Oj, är det så det går till? Och de lag som vill vinna nåt, alternativt prova ett annat sätt att spela, sett till vilka spelartyper som finns, vilket spelsätt bör de välja, anser du?
Ambroo: Skriver det JAG tycker är intressant att ta upp till diskussion och debatt. Tycker jag till exempel inte att Timrå är lika offensiva längre så skriver jag det. Jag eftersträvar varken att vara optimist eller pessimist utan att vara realist.
Men tycker du att Timrå är lika offensiva nu som under Kentas tid så får det stå för dig.
Dream Team: Det var du som ställde frågan. Men som jag tidigare skrivit så tycker jag inte att det finns något motsatsförhållande mellan att vara offensiva och att vara framgångsrika.
Laken: Kan ju faktiskt vara så att alla lag vet om att Timrå försöker spela på ett visst sätt och att dom då försöker med alla medel att motverka eller att dra fördel av Timrås sätt att spela. Som nu senast Djurgården t.ex. Detta betyder också att Timrå har en status i ES värd att nå upp till. Att då vinna matcher mot t.ex. Djurgården, som alltså avsiktligt försöker förstöra Timrås spelide, är riktigt bra. Apropå den matchen så borde faktiskt matchen ha avgjorts betydligt tidigare för chanser saknades inte.
Domarbas Anderssons funderingar på Sir Charles påhopp.
"De här domarna är de bästa i sina respektive länder. De kommer att döma Sverige i landskamper, bland annat i VM. Det är viktigt för alla parter att de får döma i elitserien."
Om denna herre från i går var den bästa i Tyskland.
Hur faans dålig skall då inte dom andra vara? Det är ju nästan så att Huring skulle kunna åka ner och tokdominera.
Vill bara säga att jag aldrig påstått att TIK spelar samma offensiva gladhockey i år som vissa år tidigare. Det som skiljer dig från mig är vad vi värderar, vad som är viktigt. För mig är prio 1 att TIK når största möjliga framgång. Hur det sedan ser ut är mindre viktigt. Det optimala är naturligtvis en hejdlöst underhållande offensiv som dessutom renderar i en massa segrar.
Men om framgången kräver grisspel periodvis så skall också grisspel presteras! För tillfället är jag dock inte alls nöjd över TIK:s sätt att genomföra matcherna, jag är däremot (precis som du) nöjd över poängutfallet och tabellplaceringen. Detta innebär att jag trots allt sover rätt gott efter matcherna, förvissad om att vi framledes även kommer få ta del av TIK:s offensiva kvaliteér.
Hv erbjöd Niskanen ett kontrakt men han nobbade det.Hade gärna behållt Niskanen in HV då Hv behöver en duktig defensiv back som motvikt till alla offensivt duktiga backar som Åkerman,Paustila och Louma.
S Pettersson lär inte bli erbjuden ett nytt kontrakt nästa säsong.När han är i form är han en rikttigt bra spelare men det är så mycket OM när det gäller Herr Pettersson.Ojämnare spelare får man leta efter och han är en relativt begränsad spelare.
Vad jag vet så är Hv riktigt nöjd med Falks insats och Falk är oerhört nöjd att spela för Hv71.Vad jag hört så kommer Falk att vara tredje center nästa säsong då han har fått ytterligare förtroende från Kenta plus att Kaupilla inte får förlängt.
Andreas Falk har imponerat under sin korta tid i Hv, Han kom hit från SAIK förra säsongen och värvades som fjärde center.I slutspelet förra året var han en av Hv bästa spelare tillsammans med Davidsson och Kaupilla.
Det här om S. L, som du väljer att kalla honom, utveckla och dela gärna med dig om vad du sitter inne med. Och medans du ändå håller på så kanske du också kan föra RTS talan angående hans påstående om att HV ligger i förhandlingar med Hahl och Pärssinen. Du som vet menar jag...
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
Frölunda: +115
HV71: +34
Linköping: -68
MoDo: +172
Färjestad: -694
Brynäs: -218
Djurgården: -970
Timrå: +213
Skellefteå: +960
Luleå: -83
Mora: -5
Det alltså hälften av lagen som backar i snittpublik. Men skillnaden för vissa av lagen är mer marginell, och för t.ex Djurgården är ju minskningen helt naturlig då man inte längre har Globen som spelplats och därigenom får ett helt naturligt publiktapp. Färjestad är dock ett mysterium. Är det mättnad hos publiken, eller ett resultat av vikande resultat, eller vad kan det tappet bero på?