1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590808 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-11-23

« · 1206061 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
TIKbiff: Är det så jäkla illa ställt? ;-)
Kommentera

TIKbiff: Ha ha ja det kan man nog säga :)
Kommentera

Uno Gordon:
Du måste vara den första någonsin som tar Hahl Bundy på allvar :-)
Kommentera

Serenity now!!

Ikväll gäller det att ta vara på chanserna i PP, eller hur Challe?
Kommentera

Hahl Bundy: Då ber jag om ursäkt och kliver två steg tillbaks =)
Kommentera

Uno Gordon: Var kom du in i bilden?Vem har kallat dig mes?

Jag pratar med Mats som fattar att jag skämtar med honom.
Kommentera

Hahl Bundy: Ni får kalla mig och Mats mesiga bäst ni vill, det rör oss inte i ryggen. När man inte får någonting vettigt till svar på skriftliga mejl och bara en massa klyschor utlästa i tidningen så förstår man verkligen varför vi är där vi är idag. Det är knappast en slump. Det handlar om dumdristighet och blåögt och naivt tänkande som saknar motstycke. Allting går på halvfart och det skall avvaktas, utredas, analyseras och spekuleras till ingen som helst nytta.

Hör jag ett endaste ord till om någon satans jävla lågkonjuktur i media som bortförklaring från TJ så exploderar jag banne mej.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

TIKbiff: Nä det ska sitta 2 dvärgar i vardera buren o kolla.
Kommentera

TIKbiff: Hörde att måldomaren var dammallergiker också. Snacka om att det är kört på alla punkter då! ;-)

NU KÖR VI! FORZA TIMRÅ!!

Kommentera

Kattgubben:
Vinnerborg domherre i kväll.
Någon som vet om dom haft tid att fixa målkameran ännu ;-)
Kommentera

Vinnerborg och en tjeck dömer i kväll.
Kommentera

Det kommer nog bli Timråvinst eller oavgjort ikväll, för jag tog ansvaret och la in en femhundring på djurgårdsseger....
Kommentera

jonmannen:
Det börjar bli mer att det FANNS en intresserad publik, titta på snittet hur det minskar och minskar, om inte TJ med bihang förstår detta då är man ingen vidare ekonom.
Kommentera

TIKbiff: Bra att fler börjar inse vad som krävs för att få ledningen att agera. Inget talar ett så tydligt språk som tomma läktare. Speciellt i ett ställe som Timrå/Sundsvall där det faktiskt finns en intresserad publik.
Kommentera

Laken:
Alla ni som är kritiska, varför gör ni ingenting istället för att spygalla över lag samt ledning här på HS?
Det är väl många som skriver här som står i klacken bland annat, och tifogrupp, varför inte slänga upp en banderoll, eller törs man inte det för att stöta sig med föreningen?
Kommentera

TIKbiff: Du är en meees!
Jag bor ju i Tjottahejti så jag är ursäktad :)
Kommentera

Tvåtallar:
Samma starka uppställning som sist, ingen "standby spelare" som verkar hitta hit.

Jag gör faktiskt som Uno och flera andra, det är nog nu,när challe har försvunnit kan jag lägga mer pengar på Timrå IK igen, tillsdess så följer jag sporadiskt hemifrån, så slipper man må dåligt över skiten.

TIK-DIF 2-5
Publik 4523.

and falling......
Kommentera

Heja Timrå friskt humör,det är det som susen gör! Heja heja heja!

Ska kolla Text Tv hela kvällen. Oliiidligt spännande!
Tips 2-5.
Vi gör 2-0 första 10, sen är det kört!
Kommentera

Jag GÅR PÅ matchen för mitt älskade Timrå IK's skull!

Däremot är jag oerhört kritisk till klubbledningens agerande, eeehh... Eller rättare sagt "totala brist på handlingskraft"!

Challe ska bort och nya spelare måste in!
Kommentera

Mackelito: Så du menar att en ströseger ett sista dödsprattel skulle få ledningen att ändra ett sådant beslut.
Det tror inte jag, så inkompinenta är dom inte. Däremot så är jag ganska säker på förlust idag. Challe har ju redan gått ut med vilket fantastikt lag Djurgården är iår.
Även jag stannar hemma från matchen idag inte i protest utan att jag legat sjuk hela helgen.
Kommentera

Uno Gordon: Oj...

...själv skulle jag till och börja med nöja mig med lite förändringar på tränar och spelarsidan...

Resten kan vi väl ta sen ;=)
Kommentera

250kg kärlek: Sedan är det jättetråkigt att så många supportrar har ett sådant lågt förtroende för föreningens ledande personer. Jag kan förstå kritiken och skepsismen att Linkan var ett vågat val som sportchef eller att vissa spelare underpresterat. Men att föreningen inte skulle inse allvaret och försöka, utifrån sina förutsättningar, att komma till bukt med problemen, det är som sagt jättetråkigt.

Jag är rätt übertygad om att föreningen är fullt på det klara att något måste göras och att man kommer att göra något åt det. Det enda som jag skulle kunna kritisera är att föreningen kanske väntat lite för länge. Men så är det lätt att vara efterklok.
Kommentera

Nybbe: Nej jag har upplevt så mycket med Timrå och stöttat dem under Sundsvall/Timrå, ST Hockey, Allsvenskan, Kvalserier och lindansarmatcher i ES men jag ställer inte upp på nedmonteringen längre. Det finns ingen själ i föreningen längre. Ingen sammanhållning. Bara en massa legoknektar som lirar för plånboken och inte med hjärtat. Och en tränare som fullständigt spårat ur.

Detta blir 5 matchen jag stannar hemma. Jag vägrar krypa till korset denna gång. Så länge inte ledningen tar fansen på allvar och lyssnar på våra synpunkter så finner jag inget skäl att backa upp dem heller. Det är ledningen som missbrukat sin ställning då får de förbanne mej ta sitt ansvar också och vända saker rätt.

Hade vi haft Nubben kvar så hade luckorna varit tätade nu. Istället spelar vi med ett allsvenskt spelarmaterial i ES vilket är att gräva sin egen grav.

Men för all del. Vi börjar med hockeyn käpprätt åt helvete ner i avgrunden. Sedan slår vi ihop Timrå med Sundsvall och bildar storkommun. Sedan monterar vi ner Timrå Centrum och därefter finns ingenting mera kvar av det en gång så stolta brukssamhället Timrå.

Sedan kan vi bygga en ny arena i stan och döpa om laget och nysatsa mot stjärnorna. Då får man se till att flytta för att slippa känna sig som en statslös palestinier.

Det fruktansvärt att utvecklingen av kommunen tagit en ände med förskräckelse. Det människor byggt upp i generationer och som gått i arv är på väg att gå till spillo.

Trodde aldrig man skulle behöva uppleva detta men allt är Charles Berglund, Thomas Johanssons och Ewa Lindstrands fel.

Godnatt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Vinner vi inte idag är de godnatt för Challe, de är både bekräftat av insatta källor och jag skulle inte bli förvånad om de händer....
Kommentera

250kg kärlek: Låter som en högst troligt händelseutveckling. Tror också att ytterliggare en tränare på lönelistan är en utgift de helst undviker.

Dock är jag helt övertygad om att vi skulle få se lättade spelare fara omkring som raketer på banan med en annan tränare. man får ett antal effekter om det är som jag misstänker med Challe:

- En börda faller förmodligen från ett antal spelares axlar. Ibland får man känslan som när man vid något enstaka tillfälle såg tillplattade sovjeter bli utskällda av Tichonov
- Vissa kommer att prestera bättre bara för att (återigen - om det nu är som jag tror) ledningen lyssnat på dem

Jag känner i hela kroppen att det sällan varit mer rätt att byta tränare i ett lag än vad det är för TIK just nu. På sikt är det som du säger, oundvikligt att hans dagar i TIK är över.

...men, men...vad vet jag.
Kommentera

Dunc: Då blir vi två, Jag går oxå...Även om hoppet känns hopplöst!
Kommentera

Anonymous: Det hoppas man ju...

...men det är ju inte alltid en styrlese och klubbledning bara ställer sig på den ena sidan. En smart mellanschef slickar ju uppåt och sparkar neråt ;=)

...då är det till slut bara fördödande resultat som kan fälla honom...
Kommentera

lincoln: Jag undrar om inte föreningen funderar i samma banor som en hel del av supportrarna, därav att det tar lite tid med förändringarna som jag och fler väntar på.
Jag kan inte se varför det annars skulle ta sådan tid att locka hit fler spelare. Jag köper inte alls att det skulle råda brist på spelare, utan föreningen "velar" om man skall behålla Challe eller inte. Det är en mer prekär situation att dels sparka nuvarande tränare och att finna en efterträdare, om än kortsiktigt. Därav att det "tar tid" med att förändra, tror jag.

Oavsett vinst/förlust i kväll undrar jag om inte Challes dagar är räknade.

Kommentera

lincoln: Det som talar emot är att han skulle fått sparken om det vore så. Jag menar de som bestämmer hör och vet nog mer än vad vi gör här.
Kommentera

Uno Gordon: Det blir nog inte så många på matchen i kväll då. Ja förutom mig själv då. Jag ger aldrig upp.......?
Kommentera

Uno Gordon: Svälj allt och far,det har man gjort hur många gånger som hälst under alla dessa år,,kom igen
Kommentera

Harryhaffa: "Och om två spelare inte är dålig, men jobbar hårt utan att det resulterar i något,.."

Om det är NÅGOT som är jävligt tydligt efter halva säsongen spelad så är det väl att hårt jobb utan resultat inte är värt ett skit.
Kommentera

The great one: Jag bojkottar också hockeyn tills vidare. Jag vill se förändringar. Helst på både ledarsidan och spelarfronten. Men blir det bara spelare som lyfter laget så kan jag leva med det också säsongen ut.

Webradion ikväll med andra ord.
Kommentera

250kg kärlek: Helt enig!
Är inte heller för att sparka tränare i någon större utsträckning - men det känns i hela kroppen som att det skulle kunna funka här. Indicierna är för många när det gäller att Challe inte riktigt lirar:

- Känns inte som att Han får några spelare att växa
- Känns som att han får flera spelare att krympa
- Känns som att många hamnat på kant med honom
- Känns som att många sökt sig från TIK efter att han tillträtt...
- Känns som att laget med det spel man har inte nyttjar materielet
- Känns inte som han mobiliserar "Fight to death" mentalitet

Jag kan ju ha fel... men på alla punkter????
Kommentera

Harryhaffa: Poängen med den kommentaren var att jag anser att Challe skapar negativ energi för truppen, inte att han är en rakt värdelös ishockeytränare. En tränare med likvärdigt CV MEN utan en massa gnäll skulle således, i min mening, vara bättre.
Kommentera

Dream Team: 2-5 till Djurgården.
Kommentera

250kg kärlek: Jag håller med. Har svårt att se Challe som något annat än en belastning för det här laget.
En ny tränare behövs inte så mycket för dennes fördelar, utan för Challes nackdelar. Därför är det mig tämligen egalt vem det blir. Någon som vill avchallefiera laget så mycket som möjligt räcker. Samt någon som har en mindre infekterad relation till domarkåren.
Kommentera

250kg kärlek: Jag instämmer till fullo.

Nu är det ju svårt att veta vad som sker i omklädningsrummet och runt laget men om vi säger så här: Den energi som Challe utstrålar av det man faktiskt ser, är långt ifrån positiv.

Nu är jag kanske överdrivet "challekritisk" men hans uttalanden i media är något jag definitivt inte tål. Det är missriktad spelarkritik, det är sura kommentarer osv osv. Det utstrålar verkligen inte säkerhet...bara kommentaren om Åkerlund för någon match sedan: "Jag skulle ha bytt ut honom efter andra målet, det var ett tränarmisstag". Ja Åkerlund skulle förmodligen ha blivit utbytt men att säga i media att man BORDE bytt ut sin förstemålvakt efter TVÅ mål, det är samma sak som att säga att han inte duger.

Jag tycker han står för uttalanden som saknar motstycke från tränarhåll i elitserien, den enda som kommer nära är väl modos sportchef i hans uttalanden i media angående Malek. Jag har inte läst eller hört allt som sagts från alla läger men i mitt tycke så är Challe alldeles för oproffsig i sina uttalanden. Spelarna läser tidningen, klart dom tar åt sig mer av det än av att man får skit i omklädningsrummet. I min mening är det senare mer förtroendeingivande iaf.
Kommentera

Olle: Men snälla, hur tänker du, liksom vad får du för bilder???????som P Jhide skulle sagt..

Om något i första hand inte ska bli BÄTTRE, utan mindre DÅLIGT, men blir det inte bättre om något som är dåligt blir mindre dåligt??

Och om två spelare inte är dålig, men jobbar hårt utan att det resulterar i något,..

Är du pedagog eller något..

Själv stavar jag inte dåligt, det fatts bara lite bokstäver lite här och var;)
Kommentera

Kalla mig medgångssupporter, men jag kommer att bojkotta matchen ikväll fast jag har årskort. Första gången någonsin jag bojkottar en TIK match.

Detta pga att jag på något sätt måste markera att jag inte accepterar Challes närvaro i laget.

Nedmonteringen måste stoppas!
Kommentera

Olle: Det är just därför jag anser att man skall börja med Challe. Även om jag med tiden blivit alltmer fundersam till enskilda spelare, om spelare verkligen är så bra som jag trodde, så kan jag inte för mitt liv tro att det här är den högsta nivå vi kan få ut av laget.
Energin saknas hos många i laget och frågan är om det är enskilda spelare som står för energitappet eller om det kan vara de som leder laget som inte lyckas ladda laget? Jag tror på det senare.

Challe har haft mitt förtroende under sin tid i Timrå. Dock har han under de senaste månaderna ändrat min bild något. Jag tycker att om Challe har några som helst känslor för föreningen och om föreningen vill ta sig ur denna misär skulle det vara på sin plats att man går skilda vägar.
Kommentera

Olle:
Det är nog vädret......jäv.. skitväder är det.
Kommentera

250kg kärlek: Ja teorierna är många..Jag hoppas o tror att man har andvänt Styf, i egenskap av lagkapten för att få lite vibbar om hur stämmningen mellan challe o övriga laget är. Att byta tränare är nog rellativt billigt i det stora hela.....
Kommentera

Pär: Nej i kvalserien behöver man verkligen rutin o några tunga namn pålitliga målskyttar...typ när Brendel räddade Brynäs i kvalserien härom året..vi kan ju få problem med såväl Leksand med Prsetberg o co som Malmö för att inet tala om elitseriekonkurrenten eftersom vi hittils inte vunnit en enda bortamatch så blir det nog inte lättare då..
Kommentera

250kg kärlek: Dom flesta verkar vara överens om att när man pratar om att sparka Challe så handlar det inte om att det i första hand ska bli BÄTTRE med en ny coach, det ska bli MINDRE DÅLIGT.

Vi har ett för bra lag för att ligga där vi ligger, spelet ser sjukt ut och någonstans måste det ju sitta i hur man motiverar laget eller hur man sköter det taktiska arbetet kring det.
Kommentera

Pär: Den största energiboven i det här laget är Challe Berglund. Även om alla studier visar på att det sällan/aldrig blir bättre av att sparka en tränare under brinnande säsong, så känner jag ända ner i stortån att det mycket väl skulle kunna få igång laget.

Jag ser hellre att man ger Challe foten och behåller truppen som den är, än att man behåller honom och samtidigt plockar in några klasspelare. Det bästa hade förstås varit att ge Challe ledigt samtidigt som man spetsar laget. Men frågan är om det finns pengar till det?
Kommentera

Dunc: Det finns många urskäkter o bortförklaringar om man inte vill inse fakta, o självklart skulle challe aldrig kommit till TIK! Men sen kommer man aldrig ifrån, att det här laget inte är så mkt, bättre än så här...Spelarna är för dåliga generellt, o man saknar helt dom så viktiga energispelarna typ, (Sund-Mandervill-J-Andersson, ja till o med Mäkiaho)

Kvalserien vill jag inte uppleva med det här laget,
Kommentera

jokklas: du är inte ensam. Har dessutom en känsla a att våran "Challe" ligger lite dåligt till hos domarkåren. TIK har blivit onödigt hårt drabbat av detta.
Kommentera

mikenomad: Även fast jag tror tränarbyte samt ny ledande 1:a center behövs för att vända på steken så kommer jag befinna mig i Arenan ikväll och ge laget mitt stöd.
Om det exempelvis skulle vara så att Challe bidragit till att spelare inte känner glädje o självförtroende alls därute så lär de ju inte få mer energi av att vi stannar hemma :)

(menar med detta inte att du stannar hemma, det vet jag inget om)
Kommentera

mikenomad: Vet någon om hur träningen var
Kommentera

« · 1206061 · »