1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588903 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2008-12-11

« · 1099035 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-12-11
Det är sjukt att man kan vara så himla glad efter en sudden vinst mot VF. Men jag behövde detta liksom Timrå. Grymt vad jag är lättad. Sjukt som sagt!
Kommentera

lincoln: Lehtonen? Lotvonen menar du?

Svt. se så står det om Pärssinen.

Nu kan jag glädjas! SKÅL!
Kommentera

Klippt direkt ifrån AB

"En svår jobspost kan ha drabbat Timrå, då lagets finske stjärnforward Timo Pärssinen crosscheckades av Frölundas Joe Di Penta och bars av isen i slutperioden.

Rapporterna talade om en mjukdelsskada, vilket fick samtliga Timråledare att pusta ut. "
Kommentera

Hahl Bundy: Var talas det?
Kommentera

FM: ?

Dennis, Moe och Sebastian är väl mer eller mindre junisar?
Skogs vuxen
Lehtonen gammal
Kommentera

Det verkar inte vara så allvarligt ändå med Timo. Det talas om en mjukdelsskada.

Tack! Tack! Tack!
Kommentera

Raggaren Putte: Har någon på redaktionen över huvud taget sett matchen??
Definitivt inte slutet på 3-dje perioden och förlängningen.
Kommentera

lincoln: Snarare en juniorback va?
Kommentera

dr-nix: Våra 91or är dock inte såååå jävla små ändå - skulle vara intressant och se hur de skulle klara sig hehe..
Kommentera

dr-nix: Inte förra heller, då Werner tog tag i gallret på en av dom i Weedbank o försökte dunka några ggr men då kom Hahl som en räddande ängel o proppade Werner.
Kommentera

dr-nix: Apropå 91:orna. Det sista jag skrev innan jag stack iväg till hockeyn var följande: "Dags för Pääjärvi att göra mål igen". Tänka sig vad rätt jag fick. Så här i efterhand kanske jag borde ha förutspått något i stil med: "Dags för utskåpningsseger för Timrå igen"... ;)
Kommentera

Ruggigt viktiga poäng! men glöm inte att vi var tre minuter från att ha 08-orna flåsande i nacken. Titta inte uppåt - bara neråt.

Skulle vara schysst med 6 pinnar ner ner och en match mindre spelad inför uppehållet.

Bra gjort föresten att gå runt på fem backar. Starkt jobbat av Erik A. Med tanke på positionen ska han ha all cred även om han kanske inte direkt var landslagsmässig.

Jag är dock orolig att vi inte har nån leading line längre. Hynning ör ur slag liksom Pyrret. I och med att Wandella dragit och Pärssinen kan vara borta... shit ser inte bra ut. Vilken kedja ska då producera.

Vi spelade idag med två seniorbackar...
Kommentera

Moffsing: inte första gången den här säsongen en motståndare vill bråkas med någon av 91:orna vill jag minnas.
Kommentera

Yellowcard:
Dagens modigaste, Dipenta i Frölunda som ville kasta handskarna med Lander.
Kommentera

Dallas: Verkar som att det drogas ganska friskt på Expressens redaktion.
Kommentera

mikenomad:
Eric Moe har ju helt enkelt blitt kanonbra! Men va ha dom Lotvonen till? Han är så långsam så att han är mest bara i vägen både för egna å andras spelare.
Kommentera

Blizzard: hehe expressen har typ onlinerapporteringsartiklar. Den där var nog en sådan fram till 2 andra perioden.
Kommentera

Vet ni vad Moe sa till Ahonen?

- Ska du ha en stänkare ?

:D
Kommentera

erathoo: Vart fan står de ?
Kommentera

fyfan, tenkis andra stänkare va skaplig den du =) för att inte snacka om kvaliten på moes friläges avslut, att inte våra forwards kan göra såna avslut i deras frilägen, kanske moe kan visa dom lite på träningarna =)
Kommentera

erathoo: Expressen,s Pär Andersson.

"Timrås vändning innebär att Frölunda gick miste om chansen att ta över utvisningen från Linköping"

Där går hissen inte felfritt.
Kommentera

vem sjutton är det där stolpskottet Per andersson? Nyström lärjunge eller?

"se bara till att ALLTID skriva skit om Timrå är din framtid säkrad här på sportexpressen - och en sak till: det behöver aldrig vara sant, men alltid vinklat"

skit på Er !!
Kommentera

mikenomad: "enl uppg 10 millar på banken". Att man har ett eget kapital på 10 millar betyder nödvändigtvis inte att man har 10 millar i likvida medel.
Kommentera

McCarton: HA HA HA HA...den måste vi spara - Websidan alltså, kan passa in i expressens årskrönka: "vad vi hoppades på - men inte skedde"
Kommentera

mikenomad: haha Expressen vilka gobitar ;-)
Kommentera

såg på canal + när dom intervjuade Moe, så stog pärssinen upp och pratade med nån, då hade han ett ryggbälte på sig. såg inte alltför farligt ut av dipenta ändå, det gick nog bra. Det löser sig! sa han som sket i badkaret.

Må Skit - var timråit.
Kommentera

PEAP: Ja någon jävel blir väl sjuk, annars känns det inte rätt.....
Kommentera

mikenomad:

Jo det kanske är så, men jag är av en helt annan uppfattning.

Men det kan vi ta en annan dag, dax att hoppa i lopplådan....

Så nice med 2 points mot VF, hoppas det gick bra med Timo.
Kommentera

MB: Med vårt flyt lär väl ett par till bli sjuka innan lördag. Går ju A2-virus bland travhästarna nu, kanske är det som spökar...
Kommentera

Någon som vet mer om Timo P ???
Kommentera

Abron: Ekonomin prekär? Det finns ju enl. uppg. 10 millar på banken....
Kommentera

Abron: Ja nu får El Doctore ta fram trollspöt och fixa Pärsa, världens mest förkylda back och RJ. Styfen måste bli bra snart....nu är goda råd dyra.
Kommentera

Blizzard:

Men hur vet du hans status, att spela som han gjort efter återkommsten skulle inte vara möjligt om tidigare problem med ryggen kvarstod. Nä att bli crosscheckat på detta vsset ovan byxan är fult, går inte att försvara.

Bara att hoppas att det inte är nått allvarligt, Tmrå har nte råd med det, det ekonomska läget är tyvärr lite pikärt.
Kommentera

Men jisses vilka kliv Moe har tatt i år, han är så lugn o säker i allt han gör hans defensiv har blivit mycket stabilare och offensivt såg man ju redan ifjol under JVM att han har en stor potential, riktigt kul.
Kommentera

dr-nix: Tänkte han så är det vidrigt. Vi lär ju aldrig få veta hur han tänkte. Får hålla tummarna för att han kommer tillbaks, och det snabbt.
Kommentera

Dahlen gråter ut i media igen och tycker domarn var dum, jättejättedum. Expressen har f.ö. lite svårt att få saker och ting begripliga:

"- Det är kamp nere i hörnet och Kahnberg sliter tag i klubban och sliter den ur handen på Frölundaspelaren, säger Rådbjer till Canal Plus.
Timrås vändning innebär att Frölunda gick miste om chansen att ta över utvisningen från Linköping."
Av Pär Andersson
[email protected]
Kommentera

Blizzard: Jo precis och inte tror jag att Di Penta tänkte att "den där jäveln har problem med ryggen, han crosscheckar jag".
Kommentera

Abron: var inte skit fult, men man tycker ju självklart att de var fulare än det var för att de var just Pärssinen! man vet ju om hans rygg.....
Kommentera

dr-nix:

Inte mer än så, bäras av isen???
Kommentera

dr-nix: Om Timo gick sönder ordentligt där så var det väl bara en tidsfråga innan det skulle ske, såg inte speciellt hårt ut. Men det vore så j-vla tragiskt om det är allvarligt.
Kommentera

MB: Jag blev sur på Di Penta först men när jag tänkte efter så insåg jag att det igentligen inte var jättefult (solklar crosscheck osv. men inte mer än så).
Kommentera

Moe 1+2 ikväll.
Kommentera

dr-nix: Helvete, där hade Ward behövts, vi måste ha en jävla killer, någon som står upp i sådana lägen, inte åker förbi med damväskan och tittar, Pärsa backade inte själv trots sin längd. Efter sånt tilltag måste det smälla utav bara fan. Fan Pärsa är überviktig.
Kommentera

Raggaren Putte: Det vet väl alla.
Kommentera

TobiasThyr: skulle det vara så jävla olyckligt att timo karriär som spelare är slut vill jag se ett pressmedelande på timraik.se att han blivit ny sportchef här ! kanske kan locka hit hungriga finnar =)
Kommentera

TobiasThyr: Backe och Pyrret fick assist på det målet enl swehockey.
Kommentera

dr-nix: Hur vet du att inte DiPenta vet att Timo har haft ryggbesvär? En feg jävel är vad han är och om han med avsikt gör det för att skada så är han värd all förakt som finns.
Kommentera

dr-nix: nähe :p
Kommentera

« · 1099035 · »