"En svår jobspost kan ha drabbat Timrå, då lagets finske stjärnforward Timo Pärssinen crosscheckades av Frölundas Joe Di Penta och bars av isen i slutperioden.
Rapporterna talade om en mjukdelsskada, vilket fick samtliga Timråledare att pusta ut. "
dr-nix: Inte förra heller, då Werner tog tag i gallret på en av dom i Weedbank o försökte dunka några ggr men då kom Hahl som en räddande ängel o proppade Werner.
dr-nix: Apropå 91:orna. Det sista jag skrev innan jag stack iväg till hockeyn var följande: "Dags för Pääjärvi att göra mål igen". Tänka sig vad rätt jag fick. Så här i efterhand kanske jag borde ha förutspått något i stil med: "Dags för utskåpningsseger för Timrå igen"... ;)
Ruggigt viktiga poäng! men glöm inte att vi var tre minuter från att ha 08-orna flåsande i nacken. Titta inte uppåt - bara neråt.
Skulle vara schysst med 6 pinnar ner ner och en match mindre spelad inför uppehållet.
Bra gjort föresten att gå runt på fem backar. Starkt jobbat av Erik A. Med tanke på positionen ska han ha all cred även om han kanske inte direkt var landslagsmässig.
Jag är dock orolig att vi inte har nån leading line längre. Hynning ör ur slag liksom Pyrret. I och med att Wandella dragit och Pärssinen kan vara borta... shit ser inte bra ut. Vilken kedja ska då producera.
mikenomad: Eric Moe har ju helt enkelt blitt kanonbra! Men va ha dom Lotvonen till? Han är så långsam så att han är mest bara i vägen både för egna å andras spelare.
fyfan, tenkis andra stänkare va skaplig den du =) för att inte snacka om kvaliten på moes friläges avslut, att inte våra forwards kan göra såna avslut i deras frilägen, kanske moe kan visa dom lite på träningarna =)
vem sjutton är det där stolpskottet Per andersson? Nyström lärjunge eller?
"se bara till att ALLTID skriva skit om Timrå är din framtid säkrad här på sportexpressen - och en sak till: det behöver aldrig vara sant, men alltid vinklat"
såg på canal + när dom intervjuade Moe, så stog pärssinen upp och pratade med nån, då hade han ett ryggbälte på sig. såg inte alltför farligt ut av dipenta ändå, det gick nog bra. Det löser sig! sa han som sket i badkaret.
Men hur vet du hans status, att spela som han gjort efter återkommsten skulle inte vara möjligt om tidigare problem med ryggen kvarstod. Nä att bli crosscheckat på detta vsset ovan byxan är fult, går inte att försvara.
Bara att hoppas att det inte är nått allvarligt, Tmrå har nte råd med det, det ekonomska läget är tyvärr lite pikärt.
Men jisses vilka kliv Moe har tatt i år, han är så lugn o säker i allt han gör hans defensiv har blivit mycket stabilare och offensivt såg man ju redan ifjol under JVM att han har en stor potential, riktigt kul.
Dahlen gråter ut i media igen och tycker domarn var dum, jättejättedum. Expressen har f.ö. lite svårt att få saker och ting begripliga:
"- Det är kamp nere i hörnet och Kahnberg sliter tag i klubban och sliter den ur handen på Frölundaspelaren, säger Rådbjer till Canal Plus. Timrås vändning innebär att Frölunda gick miste om chansen att ta över utvisningen från Linköping." Av Pär Andersson [email protected]
dr-nix: Om Timo gick sönder ordentligt där så var det väl bara en tidsfråga innan det skulle ske, såg inte speciellt hårt ut. Men det vore så j-vla tragiskt om det är allvarligt.
MB: Jag blev sur på Di Penta först men när jag tänkte efter så insåg jag att det igentligen inte var jättefult (solklar crosscheck osv. men inte mer än så).
dr-nix: Helvete, där hade Ward behövts, vi måste ha en jävla killer, någon som står upp i sådana lägen, inte åker förbi med damväskan och tittar, Pärsa backade inte själv trots sin längd. Efter sånt tilltag måste det smälla utav bara fan. Fan Pärsa är überviktig.
TobiasThyr: skulle det vara så jävla olyckligt att timo karriär som spelare är slut vill jag se ett pressmedelande på timraik.se att han blivit ny sportchef här ! kanske kan locka hit hungriga finnar =)
dr-nix: Hur vet du att inte DiPenta vet att Timo har haft ryggbesvär? En feg jävel är vad han är och om han med avsikt gör det för att skada så är han värd all förakt som finns.
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!