1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590878 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2010-01-26

« · 1232083 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Ambroo:

Kan bara säga att, idag har jaf jobbat utav bara h-ete i tv-soffan.

Inte ett misstag och vann gjorde vi.

Fatta om VHC skulle missa slutspel, vilken nesa för Nubben.
Kommentera

Kattgubben:
Bra att han har sin svacka nu, kommer att bli nyttig i ett ev. slutspel.
Kommentera

Kattgubben: hoppas verkligen det inte är allvarligt med Karlsson, det kändes inte bra när man såg det. Tyvärr tror jag han blir borta ett tag (snälla låt mig ha fel).
Kommentera

RocknRolf2: Idag var förstafemman verkligen en förstaline som gick i bräschen. De var ett hot varje gång de var inne. MPS driv var makalöst att skåda tillsammans med Sonnies sarggnugg och Corsos intensitet. Nu gäller det att inte tumma på nåt i fortsättningen och försöka spetsa till powerplay så kanske det kan gå vägen. Givetvis så måste man även vinna en eller annan bortamatch också.
Kommentera

Vad hände med HS under matchen? Stendog servern?

Sjukt skön seger! MPS verkar gilla att spela mot HC röven

M. Karlsson knäskadad? Hoppas det inte är korsbands/ledbandsskada :(
Kommentera

Laken: Hehe. Ja, vissa enskilda spelare är bra. Lagbygget som helhet är dåligt.
Kommentera

RocknRolf2: Caslava = Linkan-värvning! ;-)
(Kunde inte hålla mig en kväll som denna)
Kommentera

superfalle: Ja, missarna i första var helt sjuka. Sonnenbergs hade till och med jag rakat in utan problem. Helt galet.

Jääävligt skönt att MPS var lite skarpare idag! 

Caslava - FAN vad bra han är defensivt! Utan den här grymma backen hade vi varit ett Rögle nu tamefan.

Redigerad kommentar

Kommentera

VILKEN J-VLA KRIGARMATCH!!!

Precis så här måste Timrå spela de matcher som återstår av serien! Ibland kommer man att vinna, ibland förlora men man måste kriga, kriga och åter kriga!

Idag fanns den där: Viljan, inställningen, attityden, kampen.

Fortsätt så här!
Kommentera

Kattgubben: Vilken djävulskt viktig seger vi tar ikväll. Men får vi fanimej inte flyga iväg och tro att vi är några mästare för då exploderar jag. Ny 9-poängsmatch på torsdagkväll i tablettasken.

FOKUS!!!!
Kommentera

RocknRolf2: skön seger som fan .. ska vi utnämna sonnys miss av öppen kasse som årets miss
Kommentera

RocknRolf2: En liten gnista hopp lever ju iaf. Kul att Pääjärvi hittar nätet, trist att Karlsson måste kliva av nu när han börjat spela upp sig.
Kommentera

Frölunda torde ha över en miljon i lönekostnad för varje plockad poäng. Hihi!
Kommentera

Helvete vad skönt!

PÄJÄRVIII! Plus även till Caslava, Corso, Lindbäck och Granath.

12 måstematcher kvar nu.
Kommentera

Gud så underbart att kicka Arschel! Fan vad jag tror på det här laget. Det har jag gjort hela tiden! Ijentligen. :-)

Nån som vet hur det är med Karlssons skada förresten?
Kommentera

Missa öppet nät.... på värsta Hynning-manér...
Kommentera

Kattgubben: Totalt hjärnsläpp! En sån passning får man inte ens försöka att slå. Inte ens om man heter Skogs.
Kommentera

Lander har varit en total katastrof i några matcher nu. Vad är det med karln?!
Kommentera

Men Lander. ..... vad har hänt??
Kommentera

RocknRolf2: Suck, tekniken under sviker mig!
Kommentera

jonmannen: Den är i full gång, 5.36 spelat.
Kommentera

Är matchen försenad? Kommer inte igång på swehockey
Kommentera

Bragd-Birger: Hehe mm. Granath är ju en annan gemensam nämnare.

Ser skapligt fokuserat ut. Inga chanser än dock.
Kommentera

Huva vad nervöst... antagligen så blir man besviken ikväll och timråspelarna skämmer ut sig,så man får gömma sig på jobbet imorn.
mitt jobb ligger c:a 1,5 km från frölundatorg.
Kommentera

Spännande! Om dryga två timmar kommer antingen det dumdristiga snacket om slutspel att vara i full gång igen, eller den totala domedagsstämningen att vara här.
Kommentera

Kattgubben: 3-0 till timrå i första,,,man kan ju få önska...och tro..och hoppas...Helvete Timrå...Ös på nu
Kommentera

Petter Rönnkvist jinxar oss i Canal+ sport.

"Timrå är heta - Frölunda iskalla"

Det här kan inte gå annat än åt pepparn!
Kommentera

RocknRolf2: Du & Linkan. Lika koleriska, lika heta på Nylander. Tvillingsjälar!
Kommentera

liston:
Ja det är hemskt när till och med Modoiterna håller på oss idag..

WTF...
ända in i kaklet nu.
Kommentera

liston: aa så jävla viktig match!!!!!!!!!1

fokusera!!!!
Kommentera

The great one:
Jag skiter i hur det går till bara det blir3 pinnar ikväll.

Fatta hur viktigt det är.
Kommentera

hovhas: Just det, vi kör samma stuk som klubbrepresentanten och förebilden Stefan Lindqvist, sportchef i Timrå IK.
Kommentera

Hahl Bundy:
Återigen ett bra och nyanserat inlägg. Sakfrågorna och diskussion om dessa är en aspekt, det är inte de eller ambitionerna i sig som jag ser som problematiska. Snarare är det språket och tonläget med väldigt drastiska förstärkningsord som gör att åtminståne jag med flera drar mig för att både läsa och kommentera.

Helt klart finns det enormt med hockeykunnande bland läsare och kommentatorer.

Problemet är att sovrandet bland sarkasmer, känsloutrop mellan matcher, och påhopp som gör det hela otillgängligt. Det gör det svårjobbat helt enkelt.

Ungefär som en arbetsplats, där man bestämmer sig för att jargongen är så rå och hjärtlig så att två tredjedelar bara håller tyst.

Strunta i mitt inlägg nu, Nu tar vi Frölunda!
Kommentera

Ja nu jävlar, nu rycker vi från kvalet!

Starta med tredjekedjan igen måntro?
Kommentera

Bragd-Birger:
Varför så mörka moln, vid vinst är ni ju bara 3p från slutspel. Ni kommer att leda med 2-0 efter 10 min ikväll. Själv hoppas man ju på oavgjort, men jag tror ni vinner. Spela fysiskt och skjut högt på Honkens plocksida...
Kommentera

Hahl Bundy: Men kom igen då, ge mig lite 'sanning som smärtar'. Give me sugar. Och med det menar jag inte lavinresonemang av typen som Helg_Ernest körde med mot Nubben när han var som värst.

Lite fånigt härinne. 95% vill hänga alla, men de få procenten som bryter av en smula 'stoppar huvudet i sanden'. Samt, givetvis, förtrycker de andra 95%-en som genast blir truliga martyrer.
Tala ur skäggen, pågar!

Annars: smiska Arslet!
Kommentera

Hahl Bundy:

Det känns som om vi är det enda klubben som inte har insett allvaret i den situation vi befinner oss i, trots alla extra möten. Tycker inte att vi har haft eller har den desperation som krävs i ett sådant här läge. SSK har kommit tillbaka på ett fantastiskt sätt, tack vare hårt jobb. Tycker vi känner oss lite för bekväma, i alla fall känns det som om spelarna tror att dom är bättre än vad dom är.

Det är dags att börja vakna.

Matchen ikväll blir riktigt tuff, Frölunda är ställd mot väggen och kommer inte vika ner sig känns det som.

Nu kör vi!
Kommentera

hovhas: Visst finns det sarkasmer härinne men faktum är att det som en del uttrycker härinne ligger närmare sanningen än vad en del vill tyckas tro.

Frågan är när detta antyds: Vad vill man höra? Sanningen som smärtar eller stoppa huvudet i sanden?
Ärligt talat vad vill vi med den här föreningen?
Vi som kanske  känner till "litegrann" om vad som händer o försiggår, vi kanske har för stora ambitioner med Timrå IK? Vi älskar kanske klubben för mycket än att se den förfalla o misshandlas? Vi kanske ska sänka ambitionsnivån o de sportsliga resultaten?
Man "gör ju sitt bästa" o det räcker väl så oavsett kompetensen o ambitionen hos vissa inom ledningen.

Jag har höga ambitioner o sportsliga önskningar. Jag tänker inte blunda för det här faktumet. För det som kommer till uttryck av de som vet litegrann är att det är en klubb som har mycket att arbeta med för tillfället.
Jag vill inte stilla sitta o se på den här degraderingen, Jag brinner för den här klubben o det tror jag alla gör som tar upp detta till ytan, hur obekväm sanningen än är för vissa!
Vi vill SÅ mycket mer!

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: GÖR DET NI HAR BETALT FÖR, KÄMPA UTAV HELVETE! (det är det enda jag begär!)

VISA HJÄRTA!
Kommentera

TIKbiff:

Wolmer har ju visat att han kan göra nytta på isen. Jag önskar man kunde säga detsamma om Sören.
Kommentera

Laken:

Bra och nyanserat inlägg! . Att föreningen är en mindre förening i undre kvartilen både ekonomiskt och sportsligt är rimligt utifrån förutssättningarna.

Det får vara nån måtta på de sarkasmer som man kan läsa här på HS.
Kommentera

TIKbiff: Dubbelt så dåligt mao?
Kommentera

Hahl Bundy:
Två domherrar ikväll, sören och wolmer...
Kommentera

Kom igen nu Tikare, ikväll håller man på er, av egoistiska skäl visserligen.
Kommentera

Laken:

Om det nu är så att detta är deras bästa så är det väl rätt uppenbart att det finns människor som är bättre lämpade för deras arbetsuppgifter.
Kommentera

Laken: "gör sitt bästa"?

Vilken klåpare som helst kan göra sitt bästa!
Sen hur dåligt det än blir spelar ingen roll då, bara man gör sitt bästa?
Yeah right, klubben på fallrepet  men hocken bryr sig?
Dom gjorde ju sitt bästa tydligen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Som jag skrev igår:

"Nästan patetiskt detta snack om att TJ skulle vara någon slags diktator som bestämmer precis allt inom klubben.
Jag vet inte själv men kan tänka mig att de flesta beslut inom klubben fattas i samråd efter att ha diskuterats fram och tillbaka. Men ibland när jag läser här känns TJ snarare som ett väsen än en vanlig person.

Vidare så är jag helt övertygad om att samtliga inom klubben gör sitt bästa, det gäller både TJ och Linkan. Om det sedan finns andra mer lämpade personer för deras arbetsuppgifter är en helt annan sak."
Kommentera

zita: nån miss ibland??? hehe...jojo..om det vore så väl...
Kommentera

Hahl Bundy: OK...nån match har väl masen gjort bra...men i det stora hela är han en riskfaktor...som ofta drar på sig onödiga utvisningar..blir säkert ett par tre st ikväll...som resulterar i baklänges mål..hur ofta har inte det hänt med Skogs? vore intressant att se nån tabell på det..Granath är likadan..dom 2 ska bort och ersättas med 2 tunga backar..
Kommentera

« · 1232083 · »