1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592765 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17

« · 1278622 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Så där ja! Friskt vågat inget vunnet :P
Kommentera

Simmalugnt:

SEBBE THE GREAT!
Kommentera

Vilken jävla benparad av Erixon! hahaha
Kommentera

Såja. Segerwhisky. Bushmills.
Kommentera

Rooster23:

Ska det se ut så här så vill jag möta Frölunda i alla hemmamatcher.
Kommentera

Fy satan vad skönt! En total överkörning av dessa jävla räkskalare till pack från väst! Fan vad jag skriker och jublar! Men nu måste man lugna ner sig för en stund. Ska ju ringa ett samtal... Men sen ba´!
Kommentera

Skön premiär av Timrå. Bra inställning bland spelarna. Jag hoppas att det inte allt för allvarligt med Hirschovits bara. Nu lär väl Corso kunna kliva in och agera ersättare ett tag men jag hoppas inte att han blir borta längre än några veckor.

Fast jag har ingen aning om hur lång tid det tar med revbensskador, någon med koll?

Kommentera

Gjorde vi NÅNSIN sex mål under Challe?
Kommentera

dr-nix: Oftast är det smärtan som begränsar. Det är ju inte alls säkert det är någon fraktur.
Kommentera

DJ Hemp: Fantastisk match av Timrå, äntligen lite Timrå hockey på tv.

Ingen föll ur ramen, och útdömde Timo o Pelle fantastiska, för att inte nämna Åke o Sebbe.

Röymark!!
Pikken!!
Jokela!!!

Lagseger, men den här typen av Hockey kräver större trupp!
Kommentera

Jag gillar premiären. Jag gillar den jättemycket. Pikkarainen är klass, även om han inte fick ut så där jättemycket. Pärssinen känns som en ny spelare. Hela Timrå spelade riktigt riktigt bra. Mycket bättre än Frölunda.

Hoppas att Hirschovits inte är, precis som dr-nix säger, allvarligt skadad.

Jag gillar också att Timrå hade en ordentlig attityd. Det var inget tjafs.

Fan va nöjd jag är nu.
Kommentera

DJ Hemp:

Det är nästan så man saknar Challe lite grann. Eller inte.

Kommer på mig själv att tänka på Challe som "vakuumet". För det är precis så det känns, tiden mellan Lill-Kentas sista match i Timråbåset och denna match har varit ett mentalt vakuum.

Det tyckte jag så klart inte i omgång 55 förra säsongen men efter denna match känns det så.
Kommentera

Rooster23: "Såja. Segerwhisky. Bushmills."

Självklart måste det bli det. Ardbeg får det bli här..
Kommentera

Fan vad Perra är skön! "Det var en tripp av 55". Kan bli årets citat.
Kommentera

Simmalugnt: Alltså Challe hade sina goda sidor och han har potential att bli en bra tränare tycker jag. Men hans ideér passade inte riktigt in i Timrå eller så var han inte tillräckligt kunnig för att kunna lära ut dem till spelarna i truppen. Redan från första början såg man tydliga brister i spelet som man störde sig på. Själv tog jag det då som att Challe var ny, det var ett nytt spelsystem och jag gav honom tid. Jag förväntade mig att det skulle bli bättre. Det blev väl lite bättre över tiden men riktigt bra blev det aldrig egentligen.

Kanske kommer Challe lyckas bättre i MoDo, den som väntar får se.

Kommentera

dr-nix:

Vilka idéer?

Du menar att tråka ihjäl moståndarna som Modo gjorde mot Brynäs och som vi gjorde många matcher förra säsongen?
Kommentera

OK. Han hoppar in tacklingen innan 1-0. Ingen tvekan tycker jag.
Kommentera

Vi fick allt vi kunde önska oss ikväll. Produktion, bra BP och en positiv inställning matchen igenom. Mäntymaa kan ju lipa över att han inte tittar upp, jag har inga sympatier för hans loja speluppfattning. Boork säger någon gång under andra perioden att FHC bjuder upp fysiskt, jag skrattade högljutt. Lag kommer att få problem med oss i år. Det har jag aldrig sagt förut. Det finns ingenting som tyder på att LHC kommer att bli något större problem för oss, FHC spelar bättre än vad dom gjorde mot AIK. Våran bortaturné kommer att sluta på grönt.

Btw. Claesson är en idiot.
Kommentera

Simmalugnt: alltså förra säsongen gick ju åt pipan direkt, Challe coachade nog efter situationen där.
Kommentera

RTS: Timo med 3x2 minuter är ju iofs inte fantastisk, det är precis samma humör man sett under tidigare säsonger. Tiden han spenderar på banan är dock riktigt bra.
Kommentera

Olle:

Det känns ju dock som att han är som bäst när han är lite hetsig. En loj Pärssinen är ingen bra Pärssinen.
Kommentera

Simmalugnt: håller med, så länge han lirar bra får man nog svälja att han drar på sig någon utvisning då och då.
Kommentera

Timrå-hockey.
Kommentera

Mycket kvar, men tabellen är en njutning i natt.........

Skit man missade matchen live/TV4
Kommentera

Simmalugnt: Klart han ska vara elak, han ska dock inte ta hakningsutvisningar på spelvändningar vi har total kontroll på.
Kommentera

Hm, igår var avundsjukan på DIF stor, att lixom ALLA på banan utgjorde ett hot. Det var precis det som hände idag, Ingen Corso, Hirso borta och endå flöt det på bra och det skapades chanser och det gjordes mål från massa olika lirare!
Dock känns truppen lite läskigt smal om man ska spela såhär insane :D En till topplirare borta utöver Corsa och Hirso då blir det tyngre!

Pikken var bra idag - klockren tackling och visade bra speluppfattning
Pärssinen var den gamla pärssinen fanns med överallt, assist, mål, utv
Röymark var en postitv känsla
Åkerlund grymt bra 2-2½ period sedan tyckte jag han börja överspela lite i vissa situationer
Halonen klockren defensiv offrar sig och bra målvaktsräddning
Erixon är en blivande stjärna och är sjukt bra just nu med
Hallin arbetar hårt fick göra ett mål, han gör det han ska

Fan finns hur mycket som helst att säga, glömt många!
Kommentera

Olle:

En idiotutvisning är alltid en idiotutvisning och Pärssinen tar idiotutvisningar i bland. Om du går tillbaka lite så kan du se att jag själv brann på slashingen i slutet.

Som du säger så är det fullständigt onödigt med hakningen också, men spelar Pärssinen som i dag så kan jag ha överseende med det.

Det är ju dock som alltid lätt att vara efterklok och hade vi fått 3 baklängesmål på de situationerna så hade jag inte varit lika lugn givetvis.

Men just nu så känns det som att jag kan ta det då det är så här jag vill se Pärssinen och inte som Mållgans kusin som han kan bli i bland.
Kommentera

Nu är det annat ljud i "ros"-skällan
Kommentera

Olle: Lugn i bussen nu. LHC kommer säkert att leka med oss, speciellt nu när t o m kontraindikatorn Ros har börjat att snacka stora ord om oss.

blogg.aftonbladet.se/hockeybloggen/2010/09/timra-kan-bli-arets-sensation

Nej, men helt klart är att så här genomglad och nöjd över en match som inte varit i ett slutspel eller direkt avgörande var det länge sen man var. Det känns som att vi fick klarhet i sättet som vi vill spela på (exakt vad man ville se), attityden, och att dessutom flera individuella spelare visade exakt det man hoppats på. Sebbe och Pärs självklart, men också Jokela, Halonen, Pikka, Boyce, Hallin, Axie, m fl kändes riktigt på gång.

Det stora orosmolnet är självklart som alltid på sista tiden skadorna och den tunna truppen. Minns Kentas sista år, när vi krossade allt den första tredjedelen med hockey av samma slag som vi såg ikväll för att sedan långsamt falla tillbaka i skadehelvetet.

Må Perras goda karma vara med oss denna gång.
Kommentera

Det är det jag alltid har sagt, popcorn ska man äta på bio inte på hockey!

Det ser så jävla töntigt ut när folk sitter i bekväma stolar och vräker i sig popcorn och stirrar på jumbotronen i stället för att följa matchen på isen.

Som någon vis man sa "Popcorn är det bästa biobränslet."
Kommentera

Simmalugnt: I efterhand har man naturligtvis överseende med detta, i en tight match hade jag varit vansinnig. Hans benägenhet till efterslängar irriterar mig. Det han gör offensivt är fint men det kvittas mot TRE onödiga tvåor. Timos attityd är ett problem, övriga utvisningar köper jag fullständigt. TROTS Claesson alltså.
Kommentera

94.29% på Åke Lund......NICE!!1
Kommentera

erathoo:

"Vad vet jag."

Ingenting Ros, ingenting.
Kommentera

erathoo: Om Hallin "Måste var vidrigt förödmjukande att bli av med C.et i en elitklubb. Som att bli spottad i ansiktet och sedan få måsbajs i nacken för att avslutningsvis bli överkörd av en Scania P93."

hmm, styf.... :'P

5208, var säker på fullsatt idag ja....men icke!
Kommentera

Blizzard: Jo nog lär det svida rejält för Styf, men samtidigt så har karln haft ganska mycket problem med skador i ett bra tag nu.
Kommentera

Blizzard: jo trodde också på fler...men även om det är skoj kanske det inte är optimalt ännu i Svedala med en match fredag kl 21, men en efter sån HÄR match kan INGEN fredag bli bättre :-P
Kommentera

Pikkarainen, han kan det här med första intryck. Jag älskar karln.

En match spelad:
Kommentera

Någon som hört något om Hirschovits revben?
Kommentera

och pikkarainen visar sverige vilken jävla idiot han är.
världens flyt och tur av timrå annars.
Kommentera

lu93rowa:

Nämen Tulle då....

Får du vara uppe så här sent?
Kommentera

lu93rowa: Håller med dig, Pikken är klart ES fegaste spelare denna säsong, mest överskattad också!!!!!111ONE!!1111

Timrå har så jävla mycket tur hela jäkla tiden, skit lag ifrån norr!!!!!!!!! Domrn var köpt, Frölunda var klart bästa laget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

lu93rowa: Hem och grina nu. Vad hade du för matchresultat inför aftonen egentligen? Förstår inte problemet, köp en ny bara.
Kommentera

Blizzard: har jag inte sagt, så du tyckte alltså att timrås 2-0 mål var skicklighet?
och 1-0 skulle vara utvisning på den där idioten
Kommentera

Olle: trodde på 4-2 till timrå innan matchen, men trodde man skulle spela sportsligt iallafall

Redigerad kommentar

Kommentera

lu93rowa: Oftast är det ju enbart tur när en match slutar 6-2
Kommentera

Spelarbetyg:

+++++ - ILKKA PIKKARAINEN
++++ - Magnus Åkerlund
+++ - Sebastian Erixon
++ - Mikko Jokela
+ - Timo Pärssinen
Kommentera

lu93rowa: Vem ska Nubben köpa nu?

Det är inte för inte som Pikken kallas röda djävulen!
Kommentera

Vad heter han har 37 på ryggen i Frölunda ?
Kommentera

Andersson: sa jag att det var enbart tur?
Kommentera

Dallas: vad heter han som har 22 på ryggen i timrå?
Kommentera

« · 1278622 · »