1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590546 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

« · 1464041 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

Ribbo:

Ser ut så när man spelar mot ett lag som håller AS klass. Målen liksom bara trillar in då

Kommentera

Taurus: Själv så orkar jag inte ens bli upprörd längre. Allt är bara svart. Det finns inte en chans att klara sig i kvalserien i dagsläget.

Har det varit så här tyst i hallen någonsin?

Kommentera

73Sjöbba: Timrå gör verkligen allt för att kärleken ska dö......dom lyckas snart.
Kommentera

Hmmm, är det nu också inte så pass illa att vi faktiskt inte gjort ett mål under ordinarie matchtid på de tre senaste hemmamatcherna? *ryyyser*
Kommentera

ÖstrandsNisse: Tror Du fortfarande på Tommy A ? Jag säger som Dr. Dengroth, jag är skeptisk. Vad har Tommy A. för meriter ? Hur många år har han varit elittränare ? Vilka segrar har han ? Vilka elitlag i nutid har han varit i ? o.s.v. Jag börjar undra om det inte är så att hans största merit är att han är kompis med Rolle  på ST, vilket gör att klubben minimerat risken till kritiskt granskande journalistik. Det normala borde vara att ST varit som hyenor och nosat vidare på Ros uppgifter om Linkan, men icke sa nicke. Tomas Johansson måste sitta helnöjd när till och med Nubben verkar ha drabbats av tunghäfta. Nubbens uttalande nu jämfört med förra gången han var sportchef är av så stor differans att man undrar om det är samma person. Timrå IK måste komma upp på varje föreläsning om det svenska informationssamhället, som avskräckande exempel. Slutligen, när något är bra, är det bättre än det som visas och när något är dåligt, är det sämre än det som visas. varsågod och tolka fritt det sista.
Kommentera

Nisse: Tänkte också på den märkliga artikeln i ST i dag... Inte en stavelse om Bremberg och dennes lön?
Kommentera

Hahl Bundy: Dom kan inte bättre, dom är helt ganglösa.

Måtte denne man/kvinna som satte på dem ett par skridskor från första början brinna i mörkret!

Kommentera

Varför får Bremberg spela? Vilken SOPA!
Kommentera

The Fat Bastard: varför får nån i timrå spela? alla är lika oduglig
Kommentera

energibefriade skit gäng!
Kommentera

Hahl Bundy:Kom ihåg..Den man älskar ska man älska som mest när den förtjänar det som minst...:)
Kommentera

Undrar just vad Jimmy ska skriva om den här matchen. Kan han ge hopp till oss som inte har något...
Kommentera

Jävla fitt lag dra åt helvete svin kärringar Nubben Johansson Eriksson kräk kräk spya spya pissa på allt och ALLA. Hur jävla efterbliven får man vara vampola corso hirco pikken  mot dvärgar hagos murley modo mohlinder bremberg FY FAN
Kommentera

Modano: Jag kan ha fel, men du är inte helt nöjd va?
Kommentera

Modano:

är du helt säker på att du inte glömde nån ?

Kommentera

Patrick Polly: Kommer Jimmy med nåt jävla mjukt norrlands betyg nu då kan han hoppa från alnöbron. Öppna käften nu en gång för ALLA.
Kommentera

Modano:

ettor till alla ?

Kommentera

Modano: Det där rundade du av ganska fint tycker jag. Bra sammanfattning.
Kommentera

Modano: Tyvärr är det svårt att sätta ord på det här.

Sämre har laget aldrig varit. Mer oinspirerade har laget aldrig varit. Mer oengagerade har laget aldrig varit.  Mer sprit har laget aldrig druckit. Fattigare har klubben aldrig varit. Och listan kan göras längre...

Kommentera

Andersson: Nej 0000000000000000000000000000000 till svinen  som skiter i allt sponsorer supportrar mfl.
Kommentera

Tänk, HERRE, på vad som har vederfarits oss skåda ned och se till vår smälek. Vår arvedel har kommit i främlingars ägo, våra hus i utlänningars. Vi hava blivit värnlösa, vi hava ingen fader; våra mödrar äro såsom änkor. Vattnet som tillhör oss få vi dricka allenast för penningar; vår egen ved måste vi betala. Våra förföljare äro oss på halsen; huru trötta vi än äro, unnas oss dock ingen vila.

Amen

Kommentera

Modano: Nja, jag tycker att du är onödigt återhållsam. Jag hade gärna sett lite 'handväskor' och 'syförening' i ditt inlägg. Velourgubbe där.
Kommentera

Modano:

du glömde mormor o tant i ditt inlägg ....

Kommentera

Andersson:

Hur såg Lill-Chara ut ikväll?
Kommentera

Bissett_19: Liten antar jag med tanke på resultatet...
Kommentera

Bissett_19: Skapliga första pass, helt ok skridskoåkning för att va så stor. Inget direkt fysiskt spel dock vilket jag hoppats på. Inget skott. Var inne på 2 baklänges varav ena han vart rätt över.
Kommentera

Andersson: Nej tanter och mormor som är död har krigat bättre än dessa bortskämnda 000000000000000. Lär nog bli krogen igen ikväll och fira att man nästan gjorde mål.
Kommentera

Är det någon som på ett konstruktivt sätt kan jämföra Fredrik Bremberg med Conny Strömberg. Jag må vara helt jävla dum när jag påstår att Strömberg kommer att klara sig minst lika bra i en kvalserie som Bremberg.
För övrigt är vi tillbaka till samma katastrofala spel i egen zon. Hur många frilägen brände Frölunda ikväll? Hur många öppna lägen hade dom? Det var närmare 0-10 än 1-4, så jävla illa var det.

Jisses vilka hemska uttryck detta håller på ta sig. Jag tror vi åker ur i år. Helt ärligt.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja det är då inte givet att vi klarar KS. Men jag tror vi gör det. I min värld finns inte annat.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag tror också att vi åker ur. Med buller och brak, dessutom.

Hallin ska ha högsta betyg för att han jobbar hårt hela tiden.

Kommentera

Känns som årets ES är regisserad av Ingemar Bergman själv. "Vi behöver mer ångest!" Fan vad jag mår dålgt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Hälge: 0-4 o Hallin fortsätter ändå att forchecka i sedvanlig stil  10 till i laget med den vilje- inställningen så hade det sett annorlunda ut...
Kommentera

htikare: ja ett väldigt checkande hade det blivit
Kommentera

Berglund: Viket syftar du på ? Trean eller
Kommentera

Det finns en person som jag tycker uppriktigt synd om. Det är Lars Nolander, vår nye klubbdirektör. Vet han egentligen vad han gett sig in på ? Byta SCA mot Timrå IK. Antingen är han grundlurad eller var dyngless på sitt jobb hos SCA och gjorde allt för att fly därifrån.
Kommentera

Jag försår eg inte att alla är så upprörda, har ni inte redan resignerat? Vad annat än detta hade ni väntat er? Timrå har satt sig i en jävligt otacksam sits men nu är det som det är och då är ju denna händelseutvecklig helt logisk. När ett lag som redan är sämst inte ens har anledning att ge det där lilla yttersta, det som är så jävla viktigt i hockey, möter lag som förutom att de är något bättre dessutom har en massa att spela för, kan det då se ut på annat vis än så här?

Det pratas om att lönekuverten borde motivera iaf. Jaha, och det tror ni? Lönekuverten är minst lika feta hos motståndarna+att motivation finns. Ekvationen är då enkel. Vi kommer få uppleva förnedring till åtminstone omgång 55. Därefter finns åtminstone, minst sagt, anledning att ge sitt yttersta igen.

Den stora gåtan är dock hur man ska kunna gå från förödmjukelse och med ett självförtroende nedkört i fotsulorna till att bli ett vinnande lag igen. Även om motståndet torde vara mindre skickligt än i es så är inte skillnaden så stor att vi klarar det utan 110% taggning och en tro på oss själva. Det är det avgjort största orosmolnet, hur detta ska kunna hanteras.
Kommentera

Nisse: Han kanske gillar utmaningar :)
Kommentera

arnio: Men inte en passning rätt  :-)
Kommentera

Nisse: Han har nog inga större problem att hitta ett nytt toppjobb om han vill de . Jag tycker mer synd om alla dom som lever halva året i dvala för att leva ut under hockeysäsongen och andas timrå ik . .Hockeyn är på väg bort från den här delen av landet .
Kommentera

Yared Hagos

2

- Bra defensivt och skapade någon chans men blev rätt uddlös totalt sett. Ramlar väldigt mycket.

Kommentera

Hälge: Ja, det är väl den enda spelaren som visar hjärta. Han är antagligen en av de billigaste i truppen men sliter som ett as.

Allvarligt: det är ju tragiskt att se spelare som Hagos som ramlar i exakt varenda byte, han spelar bort puckar och ser helt borta ut på plan. Eller Max Friberg, en spelare som hade ett självförtroende utan dess like efter J-VM men som nu misslyckas med det mesta. Eller Motin som inte ens kan slå ett pass på 2 meter utan lyckas slå den 1 meter utom räckhåll för sin medspelare. Eller Bremberg som är så trött att man ibland undrar om han spelar i sömnen. Eller Granath som tappat allt han hade i sig i år.

Jag begriper inte hur det kan se ut så här. Jag begriper det inte. Alla hockeyns grunder är som bortblåst. Det slås indianare i egen zon, det är 3 Timråspelare på en motståndare, det sorteras inte, det är uppgivet.

Fy vad jobbigt det känns. Jag har tappat tron på det här, helt ärligt. Något som var i antågande efter Antes intåg är som bortblåst nu efter 4 matcher med Tommy som headcoach. Om det beror på honom eller om laget sprattlat färdigt efter några halvhyfsade matcher har jag ingen aning om. Men trots alla som säger att allsvenskan är dålig och att vi kommer klara den så blir jag mer och mer rädd för att vi inte kommer att göra det. Det är sanslöst hur dåligt det här laget är. Har vi sett ett sämre elitserielag i modern tid? Jag är tveksam.

Redigerad kommentar

Kommentera

Glöm inte Late night elitserien TV4 sport 23.15 Tydligen några nyförvär för en del klubbar i sista minuten.
Kommentera

Modano:

Ja , vi har ju hela 90 minuter på oss att handla det vi behöver

Kommentera

Timrå IK...det nya IFK Sundsvall.

Who? säger ni yngre.

Precis! säger jag.

Kommentera

Kvalitetsbristerna i truppen är ytterst påtagliga. Försvarsspelet är fortfarande ostrukturerat och stundtals skrattretande bedrövligt där juniormisstagen avlöser varandra på löpande band. Väldigt beklagligt. Inställningen är ytterligare ett orosmoln som bör tas på allvar. Kliver man in i kvalserien med den nuvarande inställningen och utan någon form av självförtroende kommer Allsvenskan säsong 12/13 vara ett faktum.

Tänk om fler kunde visa samma entusiasm som en viss Hallin. 

Kommentera

Andersson: Ja kanske tant hagos har förlängt !
Kommentera

Kan vi inte bara lägga ner allt?

Det är bara en sån plågsamt låååång död.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag beundrar er som verkligen orkar analysera detta. Jag kan inte ens förmå mig att skriva vad jag känner, men jag håller med i varenda stavelse. Det här går inte. Idag försvann tron helt.
Kommentera

Ambroo: Japp mitt hopp med.

Jag ska gråta mig till sömns. Det är kört.

Kommentera

Alltså Elitserielag som blivit så avhängda som vi nu blivit, finns det någon statistik på hur det har gått för dem i KS?
Kommentera

« · 1464041 · »