Olli Nomadinen : när det handlar om tik eller modo i shl, så kan jag med säkerhet kapa av alla mina lemmar för att det måste vara tik. Fy fan för alla icke ödmjuka modoiter
roger_sundsvall: Behålla Boyce.. Är vi inte klar med att han ska få komma in och gasa järnet i 1 min/match för lång och trogen tjänst? Vi måste blicka framåt.
Smetovish: Bra där. Då har du så smått börjat fatta vad det är att vara Timråit. Att aldrig vinna något, att i bästa fall få delta. Orkar du det? Har du öht en möjlighet att i n t e orka det? Lyckliga du isf. Själv fastnade jag säsongen 81/82 under matchen mot Löven. Vi åkte ur den säsongen, Pekka, Bulla och grabbarna. Den matchen var i början av säsongen, både vi och Löven låg i topp i elitserien. 10000 på plats (japp, nästan bara ståplats). Vi torskade med 0-10. Farsan vägrade lämna, jag gick under läktarna och led. Hur faan kunde man fastna?? Man är sjuk
roger_sundsvall: Hur i hela friden ska vi lyckas undvika kval nu? Är det nån som ens tror att det är möjligt? Stor risk för folktomt på måndag känns det som… och gratismatchen mot Rögle i sista omgången… tja. Det kan bli en riktig kalkon.
Villervalla: Timrå åker som en jojo upp och ner(det nya Leksand?), Freddan var fel man för jobbet. Man skulle ha lärt sig från förra gången. Är det någon som funderat på att bli religiös så är det en bra tidpunkt nu. Det ska till ett mirakel för att Freddan ska lyckas styra skutan rätt mot DIF i kvalet.
Aja, om inte annat så välkomnas säkert Timrå tillbaka till HA av MODO och LÖVEN.
Smetovish: Känns som att vi delar likadana liv för stunden😅 Jag har ändå alltid haft kval och misär med i beräkningarna oavsett hur bra det har sett ut vissa stunder.
om vi nu har flaxxx o bli kvar så måste truppen rensas... ..behåll. westerlund / p.svensson didrik...boyce..hartmann...jakob johansson.. resten kan DRA...åt helve**
JonteD: Det som laget saknar är en riktig ledare, där hade Lander likt Dahlén förra året haft en enormt viktig roll. Hade han gjort mer poäng än Hanzl, ingen vet. Men jag är helt övertygad om att han hade fått med sig laget precis som Jonte fick ifjol.
JonteD: nä lander är ingen jesus. Men som det kan vara i desperation så letar man halmstrån. Tro fan vi har letat efter Lindbäck , Larsson, Bäckström , silfverberg mm många är nu men de verkar trivas ändå
En sak är fullständigt klar iaf, med denna ineffektivitet och slarvspel i ett kval så är det HA till hösten. Man spelar djävligt bra stundtals men för mycket runt framför mål. Sedan ger man bort för mycket genom slarv. Ska det finnas ens en minimal chans att vara kvar i SHL måste detta åtgärdas omgående.
Andersson: En liten undran från lilla farbrorn??? Är Anton Lander nån form av Jesus??? Ja vet han är bra! Men hur i helvete hade han ensam kunnat rädda oss kvar i Shl jag bara undrar!!! De skulle ha sparkats tränare och sportchef för länge sen istället o tagits in en ny röst i båset med ett annat tänk i alla situationer de hade gjort susen i höve på alla spelare de e min övertygelse!!!!!!!!??
Dubbeld: hur gick det idag..vann vi? Hoppas det, för det har Torines lovat...banne mig!! Och lill Ante oxå.och Freddan..tålamod va? Och Nubben med sin bredaste trupp i SHL..Vann vi eller?
En jävligt bra sak om vi åker ut i år är alla kontrakt som vi slipper till nästa år! Är tämligen säker att mcdavid hade gjort noll skillnad med freddan vid rodret 👌
vems777: Dance Macabre med gruppen Ghost tror jag det är. Obs. Var visst fel, läste tråd på Twitter, var visst Hanzl line up. Osäker på introt, såg ej matchen idag.
Jag kanske är lite på fel sida här men jag undrar om någon vet vad låten som spelades strax innan Timrå gick in på isen heter. När de satt igång lågorna
Sputnik: Ja den här säsongen har fullständigt förstört mig. Det är fan inte roligt längre. Man har sakta med säkert brutits ner bit för bit. Kastas mellan hopp och förtvivlan. Det är som att dra ut på ett långsamt jävla lidande bara. Orkar inte hoppas längre. Det får bli som det bli. Har nog aldrig varit sämre pojkvänn än vad jag är nu. Grinig konstant 3-4 dagar i veckan. Börjar ifrågasätta mitt intresse skarpt. Kvalserien vet jag inte ens om jag orkar se.
Kerstin_k: Det är klart att det är väldigt många andra bitar som ska falla på plats, absolut. Men vi är inte helt chanslösa som förra gången det begav sig. Den här säsongen hade det räckt med Lander. Kanske inte nästa men att överleva första säsongen är superviktigt. Kolla på Oskarshamn, dom mår ganska gött där uppe i tabellen. I en skitstad med en skitpublik som knappt kan spelreglerna.
Min tilltro till nubben har definitivt naggats efter denna säsong men jag tror han hade kunnat bygga ett helt annat lag om vi bara hade överlevt den här säsongen. Det kan vi ju fortfarande göra men det ser ganska mörkt ut just nu.
Labban: känner lite samma sak i Brynäs. Det får illa och alla gapar efter hemvändare som skall komma och göra oss till topp lag igen. Eller rädda oss för den delen. De kommer inte . Det är vad vi gör med det vi har som är skillnaden
Labban: Lägger givetvis inte största skulden på Lander som inte valde att komma hem. Nubben och CO har misslyckats först och främst. Det är den dystra sanningen. Det känns som totalt mörker framöver och man ser inget ljus att vi skall klara av DIF i kvalet, de har mer karaktärer för ett s kval med slutspelskaraktär. De kommer käka upp oss mentalt. Sörensen kommer få fortsätta köra fulspel utan konsekvenser och Lodin kommer tappa det och åka på 4 matchers avstängning istället.
Bara kolla idag på hur Sörensen endast fick 2 min för den här även efter videogranskning. Han kommer få göra som han vill som vanligt..
Kerstin_k: vi är ju trots allt "bara" 7 poäng bakom i dagsläget. Tror nog han hade kunnat vara tungan på vågen i många matcher i 12 förluststreaken och andra matcher som stått och vägt. Kanske är naiv men det är min övertygelse. Med Lander i detta lag så hade vi varit på säker mark.
söder över: Återigen varför ska vi förlita oss på hemvändare varje gång? Känns lite som en polare som vill ses hela tiden men inte bryr sig om det sociala uta att förväntar oss att andra ska stå för den goda stämningen. Vem vill vara kompis med en förening som vill ha så mycket av andra men inte kan stå på egna ben och bli attraktiv själv? Skämskudden åker fram lite när vi bönar och ber att bli räddad av gamla bekanta trots att vi inte förtjänar det.
297: Alltså; nog för att Lander är en grym spelare - men jag är osäker om han hade haft tillräckligt med kraft för att lysa upp allt mörker som varit kring klubben den här säsongen.
Hade han ensam fått Alvarez att faktiskt bli en spelare för första lajnen? Hade han fått Freddan att fatta att man som coach får - och bör - göra ändringar mitt under brinnande match? Hade han fått Nubben att sparka farsan hans? Hade Freddan fått gått också? Hade Lander styrt upp marknadssidan och hade han fått en svag backsida att inte sprida puckar omkring sig i tid och otid? Hade han fått Freddan att fatta att Laleggia och Zajac är en katastrof tillsammans innan omgång 32? Hade han fått hela den där bunten allsvenska spelare att ta klivet? Hade Lander gjort målvakterna bättre? Hade han fått alla att sätta försvarsspelet redan på försäsongen?
Jag raljerar givetvis. Lander hade givetvis varit en grym förstärkning av många olika anledningar och på så många olika plan. Men han ensam hade nog inte varit hela lösningen, dessvärre. Han hade varit en bättre förutsättning för att lösa säsongen på ett bra sätt. Men det är så många dumma jävla beslut under resans gång så jag tvivlar på att det hade räckt med Lander, Dahlén, Zäta OCH Hanzl samtidigt.
Att Lander valde bort Timrå var väl mer eller mindre spiken i kistan i ett redan undermåligt lagbygge. Nu fick man i och för sig in (tack och lov för det!) Hanzl på Landers plats. Men han hade behövts tillsammans med Lander och en del allsvensk tyngd hade behövt lämnas där nere. Men så blev det inte, som vi vet. Dessutom hade vi behövt en tränare som förstått att Alvarez absolut INTE ska spela i toppkedjor. Men det har vi inte, som vi alla vet.
Men som sagt; jag är tveksam till att Lander ensam skulle ha varit lösningen. Inte med tanke på hur säsongen varit.
297: Malmö har dock mer bredd än Timrå, det är där de lyckats i detta fall. Lander hade bräckt de där 38 poängen för en billigare peng. Det är jag högst övertygad om. Med det sagt så hade Timrå lyckats undvika kval med Lander. Det behöver man inte Einsteins hjärna för att räkna ut.
Kerstin_k: Jag tror du satt huvudet på spiken med tanken om att Freddan borde ha Molinders roll. Spelare utvecklas i Timrå och gruppen verkar hålla ihop bra under Freddans ledning, men någon game coach är han tyvärr inte.
Sen att laget inte är påslaget till 100% instämmer jag också i. Många gånger vi tappat i sista minuten eller släppt in tidigt i perioderna. Eller som idag med 2 minuter kvar; när pucken studsar ut mot Åberg framför motståndarmålet och han är redan på väg ut i omklädningsrummet. Inte något fokus alls på det som hände där och då. Det agerandet fick mig att helt enkelt lämna ishallen. Nej det måste brinna i blicken redan vid nedsläpp och eldas på hela tiden, annars kan vi räkna in HA redan här och nu.
Matchen i övrigt då? Jodå, bra drag på klacken fram till matchstraffet, då tror jag bägaren rann över för de flesta. Inte så konstigt heller efter bedömningen vid 1-3 och det där skumme matchstraffet. Sen är det helt otroligt att Oskarshamn sätter sina 2 lägen de har i första medan vi sätter 1 av 5 (eller fler). Vi är ju faktiskt vassare matchen igenom men får inte till det fullt ut Självförtroendet som spökar hos många eller är det slitet efter veckan som var?
Jaja, får börja mentalladda inför kvalet. Finns det hockey-yoga som kan lugna nerverna månne?
Hur mycket fallskärm får Hv betala tillbaka till oss när vi möts i hissen? Kan den räcka till Lander, Emil Petterson, Wedin, Rattie och Hanzl tro....skulle vatt' gött'..