Appropå Sundh - kan den karln inte göra slagskott? Blir alltid så less när han får ett läge. Man vet han kommer göra ett dragskott mitt på mål typ. Bör det inte vara dags att lägga ner dom och kruta på som satan som Tenkie istället!?
Snoop: Om man ska vara pesimist och allmänt petig så kan man ju notera att han var 5 skär bakom vid Chabadas friläge i 2:a perioden också. Blir lite positionsträning för honom framöver tror jag.
Jag tror iaf att man har chans på poäng med dagens laguppställning och inställningen man visade borta mot Frölunda. En pigg Pärssinen i PP istället för Sundh och ett fruktansvärt disciplinerat BP...fast det är ju samma klyschor som alltid iofs...
Olle: Sant så sant, men Boggens pass till Hynning i 1:a var ju en delikatess :-) gillar Bogg på nåt vis, känns som en potential hjälte vid nåt tillfälle längre fram...typ som Åkerlund gjorde i slutspelet....02/03??
MB: Det är inte meningen att Bogg ska sticka ut, han ska smälta in och det gör han på ett bra sätt. Nu slipper vi ha Pyörälä på centerplats och det mår han bevisligen gott av.
Ambroo: Håller med om att Luleå inte imponerar. Det gjorde det dom inte mot Hv heller i tisdags. Ändå blir det poäng i bägge matcherna. Det är helt ok med tanke på insatserna.
Men Sjöberg, vilken pajas. Inte många rätt hade han, det verkar både Luleå samt Toimråsupportrar vara överens om.Inte kan det vara lätt för spelarna att veta vilken nivå som gäller när den åker berg och dalbana som idag.
Tillslut får man gratulera till extrapinnen. Verkar som att breaket för Karjala Cup kom minst sagt lägligt för er.
Ambroo: SÅ jävla illa tyckte jag inte att det var med RJ heller, oftast håller han sig på rätt sida av sin gubbe och då finns det fan ingen som kommer förbi honom...dessvärre är det ju den där jävla armen dom få gångerna han verkligen hamnar bakom.
Det värsta med situationen är ju att även om RJ är ett skär bakom så kan inte harjufisken, eller vem det nu var, göra något farligt av pucken så länge RJ är följsam med klubban, det enda han kan göra är att släppa upp pucken till back.
Ambroo: Nja..men vi har för många som inte syns, varför värva en till mängdspelare, jag kanske är nojig men det verkar mer som en värvning bara för sakens skull, ungefär som sportcheferna skulle visa handlingskraft.
Småskön match. Luleå riktigt bra, på ett obehagligt sätt. Syns att dom är mitt i zonen för tillfället. Timrå kom inte riktigt upp i den standard jag tyckt man hållt de senaste matcherna. Givetvis till stor del beroende på motståndet.
Backlund återigen stabil som fan. För en månad sen hade Timrå torskat denna med 2-5. Nu blev det i stället två pinnar - eller en förlorad, beroende på hur man ser det. Jag ser det som två vunna. Och jag ser 8/12 efter uppehållet. Det är bra.
Kul med Pärssinens återkomst, även om han spelade en tämligen undanskymd roll - var han inne något i sista? Var för nervös för att hinna uppfatta. Hade i a f ett skönt solonummer som fick mig att känna djupt inne i hjärtat hur mycket jag saknat honom på isen. Hoppas att det håller nu.
Annars var det egentligen bara förstafemman som lyckades få tryck på Luleå. Inte så förvånande egentligen. Såväl Andersson-linan som Bogg-diton är lite väl brunkiga. Förhoppningsvis får Hynning leka med Pärssinen snart igen. Då får vi ytterligare en kedja med ordentlig potential.
Ambroo: Det var efter luleåpress som man kontrade snyggt, vågar dock inte gissa på några namn. Var nåt pass i slottet som bröts om jag inte minns helt fel...vilket jag inte borde eftersom det ska vara det enda jag skall minnas.
Svenssons ribbskott kommer också etsa sig fast i långtidsminnet. Usch!
erathoo: Vi fick ju med oss några tveksam också så det går inte att gnälla. Sen kan vi även vara tacksamma över att han inte valde att videogranska deras puck i första. Personligen så tycker jag ändå att RJ har varit bland de bättre efter landslagsuppehållet så att såga honom vid fotknölarna känns obefogat, fast visst tar han en genomidiotisk utvisning.
Lander-kedjan med MPS och Pärra fick väl ingen speltid alls efter en 12-13 minuter av andra, man jag tror inte att det berodde på att Timo gick sönder utan mer att han kände sig sliten och att ungtupparna inte riktigt kom in i matchen.
erathoo: Tror de var Wandell på andra kanten, han måste nog bredda mer på kanten så om han eventuellt får pucken så blir Modig tvungen till en sidledsförflyttning.
3-2 i sudden death känns i alla fall som lite plåster på såren. Lika mycket som man led över den sena kvitteringen, lika glad blev man över hur jävla grymma vi är i sudden death denna höst. Femte bonuspoängen där, eller? Vi vann, vi slog lapparna, vi är med i racet... Tack, Lehtonen!
erathoo: Känns lite extra surt då första målet släpps in 1 sekund innan perren är slut och att andra släpps in i ett onödigt powerplay. föresten är det bara jag eller är Timrå jävligt bra på att vinna i övertid?:P tycker dom lyckas ofta sätta dit den då:P
Självklart, ser man på matchen så var faktiskt Luleå riktigt bra när de fick tryck men Backe var grym i vissa situationer. Men det är just det att de mål som Luleå gör bjuder vi på, antingen direkt som vid 2-1 eller indirekt via Robins geniala backspel som ledde till 2-2.
Men jag kan inte släppa RJ. Vad har han för fel i huvudet? Tänker han nånsin tanken att försöka att undvika utvisning eller förstår han inte att han i princip i varje byte ligger på gränsen för antingen fasthållning eller crosscheckning i ryggen. Han är verkligen en gåta.
Ambroo: tror iofs att du har rätt, men man blir så f-bannad att det ska behöva hända, (och särskilt när Sjöberg dömer), Näää, nån får ta R Johnson i örat o träna sargspel med ena armen bakbunden :-)
Hur gick det för Pärssinen? spelade inget i 2:a o 3:e?
Ambroo: Det går ju att hitta många exempel på varför detta var en snudd på usel match från timrås sida. Själv kommer jag bara komma ihåg 3 mot 1 läget någonstans kring 17:15 på klockan.
Taurus: Problemet med RJ är ju att så fort någon trycker sig mot honom och skyddar puck med skridskorna så har han en tendes att lägga sin lediga hand över axeln på motståndarna. Utvisning varje gång och svagt spelat av en så stor herre.
Herminator och erathoo: Det går inte att lasta honom. Utvisningen är solklar. Näe, det är vi som är för dåliga i de avgörande lägena. Matchen borde ha varit död redan efter första då vi hade ett gäng pp:n ocn några riktigt fina lägen. Men istället så bjuder vi på reduceringen som kommer oerhört psykologiskt viktigt för deras del och efter det så tappar vi konceptet totalt och blir mer än nådigt stirriga. Nog för att det blev aningen bättre efter timeouten, men på det hela taget så gör TIK en dålig match. Man tar inte kampen och åker på tok för lite skridskor. Ok att Luleå är formstarka, fast de imponerar knappast på mig i den här matchen. Slutligen så kan man även konstatera att i fem mot fem så är det bara förstalinen som förmår att skapa tryck och det håller naturligtvis inte i längden.
Raggaren Putte: med tanke på lules grymma form kanske man ska vara nöjd ändå! 2 p bättre än 1... fast sämre än 3=P bara hoppas ssk och hv inte tar fler poäng än 1 var. Sen på det - Modo tappar återigen poäng=)
Raggaren Putte: 2p är ju onekligen bättre än en påse skit. Surt dock eftersom vi behöver många trepoängsmatcher framöver. Men ska man vara riktigt ärlig så förtjänade väl Luleå kryss i denna match.
Utvisningen var solklar!!! Men att RJ inte kan ta ett skär till och trycka till i stället för att ta den där utvisningen är sjukt dåligt!!!! Men varför bli brydd?? Karln är ju hur j-la dålig som helst!!! Hur han kan bli uttagen i Tre Kronor måste ju vara en käftsmäll för övriga backar i hockey sverige!!! Sen att se honom på isen direkt efter luleås kvittering är ju inte klokt!! Han skulle inte få ta ett skär till på isen om jag vore Challe!!
Appropå Sundh - kan den karln inte göra slagskott? Blir alltid så less när han får ett läge. Man vet han kommer göra ett dragskott mitt på mål typ. Bör det inte vara dags att lägga ner dom och kruta på som satan som Tenkie istället!?