Långben:ha ha när det gäller lintjocklek, nylon kontra fireline så är jag med i matchen, eller rättare sagt så när det gäller sportfiske så lägger jag alldeles för många tusen "dollar" för att kallas frisk av allmänheten.
En sliten 0.15 vill inte säga lite, tyvärr enligt Linkan utsago utökar jag tjokleken till en fräch 0.40.
Olle:Håller med, samtidigt så tycker jag Challe använder honom helt fel, samma gällande Skogs mfl.
Nä du Linkan, jag antar du sover sämre än Challe numera. förmodligen är du hemsökt av demoner iklädd alla tröjor förutom Tik´s.
hockeysnask: För mig 2009/10: 8 poäng i första kedjan utan vilja.
2007/2008: 12 poäng i fjärdekedjan med vilja,fart och ett nyktert framrädande.
Dessutom gillade jag han mer 2007/2008 gjorde mer bra grejor på isen då.
Nej Anger borde fått björn chans enligt mig.
hockeysnask: För att börja med Björn så är han sämre idag än för 2 år sedan, och Mps har gått tillbaka något så. har sällan sett en så blek "Top 10 draft " spelare som Mps offensivt, defensivt är han inte top 300 hundra nu av junisarna.
Som jag skrev så ber jag om ursäkt för "Dum" men bröderna Svensson har mkt att bevisa enligt mig.
Men jag hade förväntat mig en mognadsprocess av mange, i själva verket uppträder han mkt nonchalant i egenzon.
Jag är osäker på om det är Lander som gått ikapp o förbi, eller om det är MPS som klappat ihop oc stangerat.
hockeysnask: Om du tycker MPS prestert som förväntat är du ju bara dum., Om du tycker att Björn utvecklats är du ju bara ännu dummare.
Ett rätt har du och det gäller Erixon,
Jag ber halvt om ursäkt att kalla dig dum, men att ge dessa beröm är samma sak som att säga att Axelsson var rätt att välja före Sundh-
Portello:Timo o Anger har aldrig varit spelare som likt Pyrret tar tag i spelet, dessa är målskyttar som behöver en hel del hjälp från sina kedjekamrater, när dessa är som bäst gör de spektakulära saker, när det går tungt så skall man inte förvänta sig att dessa "spetsspelare" skall göra skitjobbet som tex Hahl,pyrret , Bagarn och Sundh gjorde.
De som förväntade sig att Anger,Hynning,Timo skulle vara någon typ av ersättare till Hahl o Mika är lika fel ute som Linkan.
Jag måste skriva av mig lite kortfattat om kvällens upplevelser:
* Hur i helvete kan fransosen få den speltid som han får. Idag var han väl på isen mest av alla kändes det som. Visst han har en del puck men det händer INGENTING eftersom han är så seg eller att han ramlar.
* Överraskande bra publiksiffra. Illaväckande att visslingkanonen startade i tredje perioden. Publiksiffrorna kommer att dala mer ju längre som vi spelar på detta vis.
* Luleå var helt överlägset. Bra match från dem...
* Varför var inte vår snabbskrinnare Pääjärvi med och hjälpte Moe vid ett av målen. Han gled ju i långsam fart strax bakom och hade kommit ikapp om han hade lagt på ett kol. Tycker dock att ungdomsfemman överlag var en av våra bättre formationer och att de någorlunda har burit upp Timrå den här säsongen.
* Vår förstafemma är helt ofarlig i spel 5-5 samt i PP. Den saknar den rätta mixen på något sätt. Challe kom igen!
* Personligen så brukar jag inte skriva om tränarbyte men nu börjar det attan bli dags. Fortsatt kräftgång och jag blir medlem i avgå-challe-klubben. Det saknas spelsystem, kämpaglöd och ja det mesta saknas. Något måste ändras och det nu! Laget lever verkligen inte upp till vad det borde kunna prestera.
En utvisning där hade nog varit det enda rätta, eller kanske testa med en, som man säger på NHL 10 "diving pokecheck".