vonDöbeln: Vi lär bli 8:a och få möta Rögle i åttondelen. Ser att Örebro bänkar Bromé och Holm i säsongens viktigaste match so far. Otroligt tufft! Däremot tror jag de åtminstone tappar poäng ikväll och att Modo vinner. Mitt tips är att Modo möter Luleå i åttondelen
vonDöbeln: Vi hittar vägar att förlora som så ofta. Om vi inte sätter våra chanser vet motståndarna att det bara är att lasta skott på mål eller vänta på ett pp där de har stor chans att sätta puckarna.
Känns som att säsongen är över. Om vi inte på något mirakulöst sätt får ihop allt och börjar att sätta fler skott och spela bättre försvar så är vi i princip chanslösa i ett slutspel.
Har ställt in mig mentalt på att säsongen är över nu.
Ge oss Modo i playin så blir det lite känslor iaf och roligt på läktarna.
vonDöbeln: Jag hoppas för min del att man vågar prova något och inte bara rullar på. Ner med Jonte i tredjelinan igen, där fick han mer uträttat än på länge. Upp med Pääjärvi eller OJ.
Stuva om hela PP-tänket. Vi har en match som betyder noll nu där vi bara kan lira för att öva.
Ante lät livsfarligt nöjd efter matchen så det lär väl bli att det gnetas på. Vi sätter spelet omgång 827.
Idag gör vi en otrolig match - men som vanligt, inte mål. Luleå har verkligen inte en chans idag i något skede av matchen men lyckas stjäla inte en eller två, utan alla tre poäng.
På tisdag mot Leksand så hoppas jag verkligen att ledningen tar sitt förnuft till fånga och spelar i stort sett hela J20 för att inte riskera en enda liten krökning av en nagel mot Leksand. Plats 7 eller 8 är ju av strikt akademisk betydelse.
doubleT: Hitta vägar att förlora hela säsongen som kostat 10-12 poäng och en klar topp 6. Tror enda chansen att överleva en kvartsfinal är mot Modo kort resa mardröm Rögle Malmö
Nåja. Det här var väl ändå av akademisk betydelse, vi hade aldrig blivit 6:a ändå. Mer spännande ikväll då att se vilka det kommer att luta mot i åttondelen
9839: 1.med tanke på att Örebro, Rögle och Luleå gått betydligt sämte än väntat, så är det ett fiasko att inte knipa top 6. 2. Inför säsong värvades en fwd och en mv. Kapanen var alltså nöjd med befintlig trupp. 3. Pp och bp har inte fungerat på, i princip, hela säsongen. 4. Denna säsong känns bortslarvad. Men är du nöjd med säsongen, så vad bra.
Jag har haft modet uppe länge den här säsongen. Men det går liksom inte längre. Antingen har jag överskattat spelarna i det här laget eller så är det lagom att byta tränare nu. Jag hoppas på det senare.
Jag kan inte minnas en säsong där Timrå varit spelförande i så många matcher där det ändå inte blivit poäng. Samtidigt som det är lätträknat de matcher där vi varit klart sämre men ändå vunnit. Min magkänslabaserade xPoäng - Verkliga poäng är stor.
Ärligt, finns det någon Timråit som inte satt och väntade på förlust efter Dahlén sumpade 2 mot 0-läget? Exakt som efter Landers jättechans vid 3-3 förra helgen, precis enligt manus.
Mindre än 2 min kvar, man slängde in en 6:e i form av Mieho, Hållander ich Wedin på bänken. Kan vi göra en Repris på Freddan-situationen och låta någon annan ta över som headcoach efter grundserien?
DJ Hemp: Ska ärligheten fram förlorar vi på att vi är sjukt beroende av att stänga matcher offensivt. Så fort inte pucken går in även om vi leder med 1-0 så måste vi ha 2-0 sen 3-0. Men får vi inte mål faller korthuset.
Grunden till detta ligger i att vi måste parkera i anfallszon för i omställningar och defensivt har vi grava problem. Har varit så hela säsongen. Ett stabilt lag ska inte få panik bara för att det råkar skilja ett eller två mål till ens egen favör.
Vi tar ut keepern, och sätter in Mieho. När vi har vassare alternativ på bänken. Mieho kan ju knappt behandla pucken och så stark är han inte framför kassen.
bar mofftak: Dahlén ska under inga omständigheter stå på isen där. Han blev på något sätt ännu kallare efter att ha gjort mål. Dräller med pass, bommar de solklaraste lägena han möjligen kan serveras, såsar ner tempot med 300% i PP så fort han får pucken.
Ibland får Jonte oförtjänt mycket skit men under andra halvan av matchen idag var han fullständigt oduglig. Där måste Ante ha så mycket fingertoppskänsla att han inte bara fortsätter spela Jonte byte in byte ut.
Bee: Lundin fick komma in och prova på 6-5 också, domaren räddade oss den gången. Att det ska vara så svårt att endast sätta in spelare som kan göra mål, låt 3:e och 4:e line spelarna sitta kvar på bänken. Knappt så Hanzl borde vara inne vi behöver inte fler avslut i magen.
Jåkkinen: Smart av Luleå att sätta in ligans fetaste målvakt. Haha. Allt går i magen på den jäveln. Vi borde kanske skaffa oss ett försvar också. Kan vara något att tänka på inför slutspelet.