1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09

« · 2669007 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
vonDöbeln: Vi lär bli 8:a och få möta Rögle i åttondelen. Ser att Örebro bänkar Bromé och Holm i säsongens viktigaste match so far. Otroligt tufft! Däremot tror jag de åtminstone tappar poäng ikväll och att Modo vinner. Mitt tips är att Modo möter Luleå i åttondelen
Låst ämne

Zäta75:
Ge oss Modo i playin så blir det lite känslor iaf och roligt på läktarna

Helt rätt 👍
Låst ämne

Kämpa Malmö
Låst ämne

vonDöbeln: Vi hittar vägar att förlora som så ofta. Om vi inte sätter våra chanser vet motståndarna att det bara är att lasta skott på mål eller vänta på ett pp där de har stor chans att sätta puckarna.

Känns som att säsongen är över. Om vi inte på något mirakulöst sätt får ihop allt och börjar att sätta fler skott och spela bättre försvar så är vi i princip chanslösa i ett slutspel.

Har ställt in mig mentalt på att säsongen är över nu.

Ge oss Modo i playin så blir det lite känslor iaf och roligt på läktarna.
Låst ämne

vonDöbeln: Jag hoppas för min del att man vågar prova något och inte bara rullar på. Ner med Jonte i tredjelinan igen, där fick han mer uträttat än på länge. Upp med Pääjärvi eller OJ.

Stuva om hela PP-tänket. Vi har en match som betyder noll nu där vi bara kan lira för att öva.

Ante lät livsfarligt nöjd efter matchen så det lär väl bli att det gnetas på. Vi sätter spelet omgång 827.
Låst ämne

Idag gör vi en otrolig match - men som vanligt, inte mål.
Luleå har verkligen inte en chans idag i något skede av matchen men lyckas stjäla inte en eller två, utan alla tre poäng.

På tisdag mot Leksand så hoppas jag verkligen att ledningen tar sitt förnuft till fånga och spelar i stort sett hela J20 för att inte riskera en enda liten krökning av en nagel mot Leksand. Plats 7 eller 8 är ju av strikt akademisk betydelse.
Låst ämne

MoDo - Malmö blir lagom kvällsunderhållning efter det här lilla debaclet.
Låst ämne

Nisse på Mon or: tror att allt sitter i pp/bp. Hade vi haft genomsnittliga siffror där hade vi varit minst 6a, förmodligen 5a.

Bortslarvad känns pricksäkert.
Låst ämne

Nisse på Mon or: 1, inget fiasko
2, fortf inget fiasko
3, gå och lägg dig
Låst ämne

thorwald: Hur många matcher i år har man suttit och känt att det här e lugnt, vi vinner med 5-2. Det är alltid kamp in i sista sekunderna.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Hade vi vunnit idag hade det varit ganska öppet om 6e eftersom LHC förlorade. Men men, man såg ju vartåt det barkade
Låst ämne

Rögle nej tack
Öret nej tack
modo i så fall
om de blir modo,o man inte kan tagga till
då kan dom lägga ner hela skiiten
Låst ämne

doubleT: Hitta vägar att förlora hela säsongen som kostat 10-12 poäng och en klar topp 6. Tror enda chansen att överleva en kvartsfinal är mot Modo kort resa mardröm Rögle Malmö
Låst ämne

Nåja. Det här var väl ändå av akademisk betydelse, vi hade aldrig blivit 6:a ändå. Mer spännande ikväll då att se vilka det kommer att luta mot i åttondelen
Låst ämne

9839: 1.med tanke på att Örebro, Rögle och Luleå gått betydligt sämte än väntat, så är det ett fiasko att inte knipa top 6.
2. Inför säsong värvades en fwd och en mv. Kapanen var alltså nöjd med befintlig trupp.
3. Pp och bp har inte fungerat på, i princip, hela säsongen.
4. Denna säsong känns bortslarvad.
Men är du nöjd med säsongen, så vad bra.
Låst ämne

Synct: Om vi mot förmodan vinner i playin lär vi få Färjestad i kvarten. Kanske Skellefteå. Blir inte lätt...

Ge oss Modo eller Malmö. Mot Rögle och Örebro känns det som en förlust. Speciellt när motståndarna börjar hemma...
Låst ämne

avsluta med Lif förnedring på tisd.
så är allt fullbordat
väck oss när playin börjar
Låst ämne

Jag har haft modet uppe länge den här säsongen. Men det går liksom inte längre. Antingen har jag överskattat spelarna i det här laget eller så är det lagom att byta tränare nu. Jag hoppas på det senare.

Jag kan inte minnas en säsong där Timrå varit spelförande i så många matcher där det ändå inte blivit poäng. Samtidigt som det är lätträknat de matcher där vi varit klart sämre men ändå vunnit. Min magkänslabaserade xPoäng - Verkliga poäng är stor.
Låst ämne

Another one (hemmaförlust alltså).
Låst ämne

Ärligt, finns det någon Timråit som inte satt och väntade på förlust efter Dahlén sumpade 2 mot 0-läget? Exakt som efter Landers jättechans vid 3-3 förra helgen, precis enligt manus.
Låst ämne

Mindre än 2 min kvar, man slängde in en 6:e i form av Mieho,
Hållander ich Wedin på bänken. Kan vi göra en Repris på Freddan-situationen och låta någon annan ta över som headcoach efter grundserien?
Låst ämne

DJ Hemp: Ska ärligheten fram förlorar vi på att vi är sjukt beroende av att stänga matcher offensivt. Så fort inte pucken går in även om vi leder med 1-0 så måste vi ha 2-0 sen 3-0. Men får vi inte mål faller korthuset.

Grunden till detta ligger i att vi måste parkera i anfallszon för i omställningar och defensivt har vi grava problem. Har varit så hela säsongen. Ett stabilt lag ska inte få panik bara för att det råkar skilja ett eller två mål till ens egen favör.
Låst ämne

Rip Kirby:

Vi tar ut keepern, och sätter in Mieho. När vi har vassare alternativ på bänken. Mieho kan ju knappt behandla pucken och så stark är han inte framför kassen.
Låst ämne

bar mofftak: Dahlén ska under inga omständigheter stå på isen där. Han blev på något sätt ännu kallare efter att ha gjort mål. Dräller med pass, bommar de solklaraste lägena han möjligen kan serveras, såsar ner tempot med 300% i PP så fort han får pucken.

Ibland får Jonte oförtjänt mycket skit men under andra halvan av matchen idag var han fullständigt oduglig. Där måste Ante ha så mycket fingertoppskänsla att han inte bara fortsätter spela Jonte byte in byte ut.
Låst ämne

Får ändå tacka Luleås supportar för bojkotten av bortastå..... mkt klirr i vår klubbkassa när dom hellre lägger 300 spänn på sittplatser
Låst ämne

Bortkastad säsong <---------
Låst ämne

roger_sundsvall: Fetbort 🤬🤬🤬
Låst ämne

Jåkkinen: Ett dåligt försvarsspel i kombination med ett uddlöst PP. Då är det svårt att vinna matcher.
Låst ämne

doubleT:

Han var i alla fall nöjd med lagets inställning idag. Vi hade marginalerna emot oss bara. Lite som vanligt.
Låst ämne

Bee: Lundin fick komma in och prova på 6-5 också, domaren räddade oss den gången. Att det ska vara så svårt att endast sätta in spelare som kan göra mål, låt 3:e och 4:e line spelarna sitta kvar på bänken. Knappt så Hanzl borde vara inne vi behöver inte fler avslut i magen.
Låst ämne

MELLO final ikväll
Låst ämne

doubleT: Har han en ministroke? Är HELT seriös.
Låst ämne

Bee: Jag förstår inte hur Ante tänker någon match överhuvudtaget.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Hehe, jag tror det blir Örebro
Låst ämne

Jåkkinen: Smart av Luleå att sätta in ligans fetaste målvakt. Haha. Allt går i magen på den jäveln. Vi borde kanske skaffa oss ett försvar också. Kan vara något att tänka på inför slutspelet.
Låst ämne

KulltorpsOlli:

Hellre MoDo än Fucking Örebro, men det blir troligen de senare.
Låst ämne

JonteD: inte riktigt i klass m Rydberg...men gött!
Låst ämne

Bee: Mieho = Mähä
Låst ämne

The great one: Så orättvis seger för Luleå

Men baseras helt på vår oförmåga att göra mål och vårt slarv bakåt och dåliga försvarsspel. Lär bli Rögle i playin och vi åker ut...

Luleå lär gå om oss och vi blir 8a.

Over and out
Låst ämne

KAN DENNA SÄSONG TA SLUT
NÅNGÅNG !!!!!
Låst ämne

Jag fattar faktiskt inte hur Ante tänker idag. 6-5, all-in för att ha en chans till top 6, och han sätter in... Mieho, Pääjärvi, Hanzl och Dahlen?
Låst ämne

Jåkkinen: Modo såklart, den ultimata förnedringen är nära. Jag har sett det i stjärnorna
Låst ämne

Jahapp, undra vilka vi får i play-in då
Låst ämne

Lika usla i 6 mot 5 som i 5 mot 4. Ännu sämre förresten. Så jävla less…
Låst ämne

erathoo: Göött de!!!!!
Låst ämne

JonteD: gravlax och dillstuvade potäter
Låst ämne

The great one: "den finländske tanken" ??
Låst ämne

erathoo: Va blire? Här blir de Biff Rydberg 🥳🤠
Låst ämne

The great one: Så länge vi inte sätter in Lundin är jag nöjd...
Låst ämne

bar mofftak:

Så sant. Tajming är inte vår starka sida i år.
Låst ämne

« · 2669007 · »