1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587618 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2005-11-24

« · 624934 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
actionleif: Det var väl Koskinen som slog den? I övrigt hade han väl inte många rätt. Stillastående i egen zon
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Oksa kändes trygg ikväll. Har inte haft mycket förtroende för honom tidigare.
Skönt att ha fel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
actionleif: var de inte krykov som passade till den?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Skönt med en seger och dessutom tre mål framåt.

Bra arbetsinsats av samtliga. Kul med Regins lilla dribblingslektion.

Tråkigt att Crippe återigen väljer att inte tacka klacken/publiken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Äntligen 3 Timråmål i en match! Jävlar vad skönt! Kändes också skönt att Krykov satte 3-1 annars hade det blivit jävligt spännade och oroligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
-Gurra-:
Fin stänkare av Nilsson,

Mer sånt tack
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2: Du missade tydligen Ströms öppnande passning till 2-0 målet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
friskan: Snälla berätta vilka !!! *Nyfiken*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Det finns några som aldrig tvivlade.....................
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Fy faen va skönt!! Detta behövde vi efter alla motgångar.


En nypa spänning,
ett mått härligt ös (på läktarna),
en stor slev usel domarnivå,
100% kämpaglöd,
tre skedar poäng och
några besvikna modofans.

.
.
.

Det var receptet på kvällens sköna derbyseger.
Jag tackar och bugar. Vi ses på Torsdag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Icetea: Ja, det var TILL OCH MED så att Virus tyckte att det var fjantigt att ta utvsning i det läget..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
tjobba: I kväll var Oksa stabil. Lahti en pajas i mina ögon, Koskinens hakningsutvisning var ju grotesk. Modo fick hålla i och interfera utan åtgärd.
var det inte det som skulle beivras???

Så skönt med en vinst - ÄNTLIGEN!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
lincoln: Hua vilken skön seger! Klacken var stundtals magnifik, stämningen var helt otrolig långa stunder. Helt underbart!

Två av målen kom på otroligt sköna vis. Inget trall och flams med pucken. Distinkta skott förbi målvakten. Så skönt att se!

Finns många att hylla i dag, nästan hela laget. Roligt att se Oksa i dag också, i stort sett klanderfri. Ytterligare en som är rolig att se match efter match är Anton Strålman. Han imponerar otroligt mycket på mig. Jag vill bara att han ska få sätta en puck också, det vore han värd.
Regin på lekhumör? Sköna dragningar som lurade bort ett par modospelare. Fick mig ett gott skratt när han lekte både en och två gånger med modobacken.

Hoppas att den här vinsten var den injektion som laget behöver. Att de får se att det inte behöver vara svårare än ett distinkt slagskott för att göra mål. Mot nya poäng på lördag, mot nya mål!

Heja Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Skönt med vinst alla vänner! Och en härlig insats av samtliga spelare. Och äntligen trillar puckarna in! Magnus Nilsson gör sin bästa match denna säsong, 1 mål och ett assist. Krykov likaså, ett mål, ett assist. Fortsätt bygg på det här nu. Ni kan ju för fan bara ni vill!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Trevligt att mina nya vänner i norr skaffar fram 3 p. Det var skojigt & en total överraskning. Nu blir det livat i stugorna runt om vårt avlånga land.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
tjobba: Helt rätt!
I nuvarande läge räknas bara poäng - samt att grabbarna måste känna att det går att vinna. Luleå är snart fat and happy med MAX-burgare nerkörda i matstrupne....Vi kör över dem:

2-5

Sloan göralla fem...

SKÅL TAMEJFAN!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Chief: Helt klart. Men nu måste vi suga på den här karamellen ett tag, ruskigt skönt! Hela laget ska ha högsta betyg för den här insatsen ikväll!
Nu måste vi som sagt, spinna vidare på målskyttet. Då kommer poängen !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
SaraS:
Tufft kommer det bli i Luleå..Men det brukar normalt bli
vara tuffa matcher så alla inblandade är nog ordenligt laddade..

När det gäller Brynäs och deras mindre trevliga "affär" så hade nog
dom inblandade kunna lösa det på ett bättre sätt..

Men i sak frågan så gör Borken rätt..


Nu ska jag njuta ordentlig för den sköna och
övertygande seger mot moodoo..

Nu har det vänt..

FORZA TIMRÅ IK...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Mycket bra spel idag, och några riktigt bra avslut tillråga på allt! Krykovs 3-1 var ju grymt, SÅ ska det se ut!
Manderville, Krykov, Magnus Nilsson och Anton Strålman bäst för dagen. Oksa spelade stabilt och snålade med returerna. Modos mål ett riktigt skitmål.

smolken i 3-1-bägaren var Peter Ström som inte tillför mycket varken offensivt eller defensivt, tycker det ser ut som han helt enkelt inte hänger med i tempot. In med en junior istället!

I Brynäs är det antagligen surare miner idag. Vi får hoppas att vi kan sno Miettinen. Typiskt Boork att skapa rubriker
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Chief: Menar det menar det håller med!
Östergötska låter inte bra, en i klassen pratar Östergötska, och läraren pratar smålänska(eller t.om. StefanLiv:ska eller nått) Haha...staaabilt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Fanzin: Om han snackade östgötska måste det ha låtit illa. Omgiven av idel östgötar måste jag nog säga att det är en av de ovackraste dialekter man kan tala.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
tjobba: Framförallt är det så jäkla skönt att vi äntligen lyckades trycka dit hela tre mål. Det tar grabbarna med sig på lördag hoppas jag. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
actionleif: Ja, då har han nog varit hemma och hälsat på släkten under uppehållet. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
TimråKlubban: Ja jag tänkte också på hans dialekt, Östergötska lät det som, absolut! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Sitter och håller en tumme för att leksingarna ska spöa Mora. Så mycket luft som möjligt neråt tack. 4 poäng till strecket, hualigen.
Luleå blir riktigt tufft. Trots det vibbar jag poäng.
Åh, så underbart skönt jag kommer sova i natt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Äntligen, äntligen, äntligen 3 poäng och åtminstonde 3 mål!! Ruskigt rättvis seger, grym kämpainsats av hela laget som visade en underbar vilja! Krykov och Nilsson tillsammans var kanon idag! Oksa hur bra som hellst i mål. Strålman har en lovande framtid framför sig. Manderville grym match efter match. Idag fanns det riktigt många godbitar!

Nu spinner vi vidare på detta, Hejja Timrå!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
TimråKlubban: Han kommer ju ursprungligen från Finspång, har lirat i Hästen och MIF, lägg där till Luleå och Timrå och du har en härlig blandning med influenser
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
SaraS: Jadu.. antingen östgötska.. eller värmländska..
blev helt paff :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
TimråKlubban: Hur är den?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Någon som vet om Mange har skaffat tjej eller nåt nyligen..?
Haha, tänkte på dialekten :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
gud: å Lule spöade brynäs, undrar hur det påverkar kommade drabbning. Blodsmak eller liknöjda? Rätt åt Boorken förresten, dåligt skött med de sparkade spelarna... :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Bragd-Birger:
Så skönt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sitter på Heathrow med webradion. Det bullrar så jävligt från Britterna att man får sitta med datorn tryckt mot örat! Har i alla fall värvat två nya supporters från brighton som undrade vad det var frågan om när jag satt och vrålade med en dator tryckt mot örat....



Nu bryter vi Luleås svit!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Chief:
Sheriffen visade vägen..Så underbart

Nu kan man sova gott i natt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
JAAA! Seger och tre gjorda mål - två väldigt ovanliga saker så här långt den här säsongen. Nu får vi lite luft igen, underbart!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Chief: Ja, erkänn att de tre poängen sitter så mycket bättre nu när man inte vinner varje match... :-) Det enda positiva i dena spritkarusell...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Bragd-Birger: *Går på moln*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Bragd-Birger: Dubbelt så härligt, när banjonötterna krossas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Fan så härligt. Är inte hockey en underbar sport ändå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
rupert: Oj oj oj, tre oerhört sköna poäng det här! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
rupert: Nu sitter Boorken löst...Luleå har vänt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
rupert:


viktigt ! nu tar vi brynäs med !:D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
actionleif: Med mer ES:rutin och lite mer muskler kan han bli riktigt, riktigt bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
rupert: Men vilka dragningar han bjöd på .. helt sjukt långt upp på läktarn modolirarn var
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
actionleif: Killen väger lite lätt men har helt klart potential! Mandervilles omdöme om honom och Nielsen är ju inte dåligt heller..*L*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
rupert: Roligt att se peter regin ibland :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Dream Team: Spännande är ett sätt att se på det...tragiskt ett annat!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Chief: Spännande nivå på dömeriet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
rupert: Nå, nu är vi fulltaliga igen. Nu gäller det att vi håller i det här trots Lahtis försök att skapa lite match igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Chief: Lahti är ett skämt...Tycker faktiskt att den ryske domaren häromveckan var något av det bättre jag sett. Konsekvent var han iaf!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
rupert: Stämmer nog. Vi har ju inte lyckats så bra med det tidigare. Nu får vi hoppas vi lyckas bra i BP istället. :/

Lahti verkar inte populär nånstans ikväll.
Kommentera

« · 624934 · »