1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590539 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2009-10-08

« · 1184760 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
RTS:

Som jag skrivit i de andra matcherna, det är åt helvete för mycket "puckfippel".

Nu koncentrerar jag mig, på LHC dom hade islossning ikväll mot nubbelaget.
Kommentera

Huge: Nu var jag dock lite tveksam på spelarmaterialet redan innan serien. Visst hade man förhoppningar om att det skulle slå väl ut, men man hade också så pass mycket insikt att det likaväl skulle kunna gå som det faktiskt har gjort.

På förhand gjorde vi spännande värvningar som mycket väl kunnat slagit väl ut. Men jag har aldrig gått in med inställningen att vi är ett givet slutspelslag. Jag har hela tiden, och gör fortfarande, hoppats att vi ska ta oss dit. Men aldrig räknat kallt med det.

Till syvende och sist så stämmer ju min första mening i mitt förra inlägg. Styrelsen med sportchefer ansvarar ju för värvningar och tränare och spelare för insatsen på isen. Vilket gör att dom i första hand är att beskylla för vår usla öppning av säsongen.
Kommentera

Huge: Man ska inte kunna torska en match då man gör 4 mål och motståndarlaget skjuter 18 skott (mot hemmalagets 36). Man ska inte kunna släppa in vart fjärde skott. Så enkelt borde det vara.
Kommentera

liston:  Sant igen, men kontentan av allt är att vi skapar för alldeles för lite, Man kan ju för fan tro det är sandpapper i mittzon.

Modo var rakare,rejälare,tuffare och framförallt effektivare än oss idag.

Sedan skall man komma ihåg att det tar tid att spela ihop "i stort sett " ett nytt lag, det var samma visa ifjol.

Kommentera

RocknRolf2: Du pratar om förtroende för Challe. Jag tror inte att förtroendet för tränarna har mycket att göra med varför vi ligger där vi ligger, man kan inte lura i spelare att spela så tafatt försvarsspel i flera matcher i rad ens om man försökte. Vissa detaljer i spelet exemplifierar problemet bra...som när Karlsson spelar PP i slutet av matchen och systematiskt spelar över pucken till Erixon istället för att ta ett skott själv. Han ställer hela anfallet gång på gång och kom inte och lura i mig att en klump på 100 kilo inte kan avlossa ett slagskott.

Nä det ser ut som att vi får förbereda oss på en säsong då man släpper in en hel del mål. Det finns helt enkelt inte spelartyperna i laget som kan balansera ut det och hålla sig kyliga när det behövs. Vi skjuter 36 skott och gör 4 mål...så långt är allt ok men att sedan släppa in 5 mål på 18 skott (och då tycker jag inte ens att Åkerlund går att lasta något speciellt på något av målen) är inte ok. Att snitta UNDER vart fjärde skott är inte ok.

Jag hoppas för allt i världen att Caslava och Sonnenberg kommer in med en bra mentalitet i laget och styr upp det hela för om det inte blir någon radikal förändring så kommer vi stanna på jumboplatsen säsongen ut.

Lindbäck i målet igen på Lördag då?
Kommentera

Laken: Tålamod!
Kommentera

Pär: Precis vi sätter sprätt på pengar vi inte har... Och ser hur länge det håller...
Patetiskt!
Kommentera

RTS:

Vi får inte glömma att sjöng i både ribba och stolpe ett par gånger, så LITE otur var det, och nej vi förlorade inte pga. domaren men det svagt att kunna ta utvisning när dom är uppenbara.
Kommentera

NÄR SKA CHALLE AVGÅ?!
Kommentera

RTS:
Ja-a, mina vänner....det här är kontentan av att man skall spara sig i mål, Vi åker ur med dunder å brak! (Bort med TJ-och challe, har sett nog av detta elände nu! AVGÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

erathoo: Sen går även Moe bort sig fullständigt på 2-4. Men jag håller med dig i det mesta du skriver. Tycker Åkerlund gör en dålig match faktiskt. Har aldrig sätt mindre målvakt på friläget... Jag hade satt det friläget. Skit samma... känns som allt var dåligt ikväll.
Kommentera

erathoo: Som du skriver så uppfattade jag de också vad jag minns.. Kan M. Karlsson tackla förresten?
Kommentera

Lumber Jack: Eller två brittiska bröder...

www.youtube.com/watch?v=r8OipmKFDeM
Kommentera

Kerstin_k: "Det finns många att beskylla för den skrala inledningen. Från styrelsen till staben runt laget till spelarna."

Tänk om det är motståndarna som ni istället borde skylla mest på?
Kan det vara så enkelt att Timrå har ett lag för dom nedre regionerna och att 95% av skribenterna härinne har en ngt skev självbild av sitt eget lag och dess kvaliteter?
Det borde räcka med att ha den enkla och sunda inställningen att det inte finns några lätta matcher i ES och att alla i stort sett kan slå alla, vilken dag som helst.
Har man den utgångspunkten så är man rätt så långt framme och man mår framförallt mkt bättre som supporter...
:-)
Kommentera

Lumber Jack: Beklagligt men sant.
Kommentera

IN MED SONNENBERG OCH CASLAVA NU!!!

Vi kommer ju knappast gå till final ändå!
Kommentera

erathoo: Matchvändning kom när vi hade pp direkt efter 2-0, det pp lekt/fjantade dom bort, sedan MPS fjoll spel vid 2-1, det var två matchavgörande saker.
Kommentera

RocknRolf2: Är det situationen som skulle ha betytt 5 mot 3? I så fall beror det på att Lärking just tagit en skitutvisning och målat in sig i ett hörn så att han måste välja att släppa nästa överträdelse. I det hörnet hamnar de svenska domarna allt som oftast.
Kommentera

erathoo:

Håller med till 99%, MPS siesta på 1:a målet, Styfs " Kerstin Palms fäktning bakom mål mot Norsken och vart tog backarna vägen på greens 3-2.

Det som svider mest är att Svartfoten(vadet) får göra mål.
Kommentera

Foyn: ja o fem man i boxplay, 6000 i hallen + 250000 tv-tittare såg det.

Men idag förlorade vi defenitivt inte pga dommare.

Kommentera

Foyn: Han såg den men valde att fria. Varför? För att han är feg jävla nolla.
Sjukt irriterande, de flesta andra lag hade fått med sig en till utvisning där på hemmaplan.
Kommentera

Foyn:

För många spelare och hakningen på sebbe ,(tror jag det var).
Kommentera

RocknRolf2: Har inte läst alla inlägg eftersom jag spelade in matchen och kollade lite i efterhand men.......är det bara jag, men spelar vi inte alldeles för MESIGT och O-FYSISKT i egen zon? OM man jmf med MoDo så får dom ALLTID minst 5 sekunder och tänka efter vad de ska göra med pucken, å när det är vice versa går de in FYSISKT direkt på tikarna nästan hela tiden.

exempel:

2-1 = Pääjärvi står o sover fast han egentligen har koll på Sondell

2-2 = varför i h-e trycker inte Moe till Zuccen rejält? han ska bara bort kan inte få stå där o bara "virka" in pucken. Vält hela snubben med målbur och allt för sjutton.

2-3 = fyra tikare står o tittar på Zuccen, som lägger ett pass bakom ryggen som INGEN utom Josh Green ser.

4-5 = VARFÖR får MoDokillen längst ned i zonen åk i sakta mak i minst 5 sekunder! innan han släpper pucken och sen får Josh den igen och nätar.

Idag var det återigen ineffektiviteten OCH mesandet i egen zon när MoDo hade pucken.

Eller är jag helt ute och cyklar o bara ser felen hos det egna laget....

Sen kändes väl inte Åke på topp heller, även om han kanske inte kan lastas för nåt av målen, förutom sista då han stod helt fel i kassen.

suck....o det som började så bra, men efter Hynnings ribbträff och MoDo's 2-1 i anfallet efter började man fatta att livet inte ska vara så enkelt :-(
Kommentera

liston: Trippingen på Gabbe var ju svår att missa...
Kommentera

lincoln: Annars kanske en Metallica låt kan sätta ord på dina känslor.

www.youtube.com/watch?v=Dhu22Iy8fGk
Kommentera

Kerstin_k:

Just nu känns det som jag skulle vilja skriva en helvetes massa skit om det här laget, men det tänker jag inte göra utan försöka ställa en fråga till dom, Visste dom om att när serien börjar så får man tacklas lite också?
Maken till tamt spel har jag aldrig skådat.
Starkt av Lärking att missa tre utv. som kunnat vara matchavgörande, men det får vi aldrig veta.
Kommentera

Foyn: Ska muntra upp mig med GULAG-arkipelagen av Alexandr Solschenytzin...
Kommentera

PEAP: Det ska fan jag göra också ! Dan Browns nya. Rätt mycket mer spänning än årets TIK :)
Kommentera

Kerstin_k: Vi kommer INTE spela slutspel i år... Nu gäller det att undvika kvalserien. Skönt med en poäng ikväll dock ! Modo hade ju ett kanonlag ikväll !!
Kommentera

Nä, nu tar jag till en bok för att glömma kvällen, snart lördag och ny match...

VI GER ALDRIG UPP !!
Kommentera

friskan: Det vet jag väl :) Men det var lååångt innan Timrå fick elitseriestatus. Jag gillade faktiskt Linkan även om han var ganska lik Skogs i sin spelstil. Blandade och gav. Men han gjorde iaf alltid bra med poäng.
Kommentera

RocknRolf2: Det finns många att beskylla för den skrala inledningen. Från styrelsen till staben runt laget till spelarna.

Som det känns just nu håller inte speciellt många av nyförvärven bra klass. Idag satt jag också och funderade på om Challe är rätt man på rätt plats. Jag vet inte jag. Generellt är jag inte för så drastiska åtgärder. Men frågan är om inte något måste göras?

Samtidigt har jag närt förhoppningen att laget är ett så kallat slow starter lag, men även där tvivlar jag just nu. Idag kändes det mest skitnödigt hela tiden och uddlöst. Det som får mig på lite bättre humör är ändock att vi faktiskt hämtade in två mål på kort tid. Det tyder ju alltid på något.

Äh, jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Vilken del av hjärnan jag ska lyssna på - den positiva eller den negativa. Det är hur som helst betungande att bevittna spelet just nu, oerhört tungt.

Man får väl revidera förhoppningarna för säsongen 09/10: slippa kvalserien känns som ett realistiskt mål just nu.
Kommentera

friskan: Han menar nog brist på Eliterfarenhet.
Kommentera

Bragd-Birger:

Jamen där har vi ett inlägg som jag skriver under på till 100 procent.

Det känns som om vi är totalt överlägsna, medans vi i själva verket nog mer är ca 20 individer som vrider och vänder på egen hand. Det saknas någon form av spelidé och linjer i vad som är tänkt att hända.

Titta på vår målskillnad? Uddamål i arselt mest hela tiden. Påminner om den där menlösa säsongen 01/02 då vi vann skotten i Löfbergs med 45-25 och torskade med 6-1.

Formationerna känns felkomponerade. Meunier känns som en sån där kille som kan göra sitt livs match när man redan leder med 4-0. Anger? ANGER??? Look back in anger sa Bowie - Look back at Anger säger motståndarna...

Hynning. han måste ju dra ner viljan på medspelarna bara genom sitt minspel. Maken till förmåga att se ointresserad ut. Om han bryr sig så gör han ett fantastiskt jobb för att dölja det.

I vilket fall... Jag ör inte rätt man att tala om vad som krävs för att få ordning på det här. Hade det varit fotboll hade jag förmodligen sagt: Ta in ett ärkesvin till tränare som skrämmer skiten ur spelarna samt en gris köttare på mittfältet. Här vet jag inte. Men nått måste nog ske. Det är risk för att det går fort nu. Rätt vad det är så är vi 10 pinnar efter och då vet vi alla att det är kört. Lag hämtar inte igen sånt.

Men det värsta av allt måste jag spara till sist....

...den här upplagan av mitt kära Timrå IK berör mig inte...

Huh...Dear Lord help me
Kommentera

RocknRolf2:
Linkan har faktiskst spelat med Timrå tror han var kapten faktiskt......upplysning bara ifall du inte visste det ;)
Kommentera

Detta håller fan ingenstans.. slött,oorganiserat och bara fan..
var i helvete är hjärnan och hjärtat?

VAKNA! det har börjat..
Kommentera

sargad: Ja, sant, nog nu.

Nu blir det senaste avsnittet av South Park istället.
Kommentera

Bragd-Birger: Allt är lugnt.....En GPS var till spelarna så de hittar varandra...så löser sig allt:)
Kommentera

RocknRolf2: Nu sitter du på kammarn och eldar upp dig något alldeles otroligt Rolf. Dina 2 käpphästar kicka Challe och sparka Linkan har vi alla här på HS nu tagit del av (ett flertal ggr dessutom). Ja, jag tror att ditt budskap har landat så det vore schysst att slippa läsa just det flera gånger i kväll.
(Sitter själv o är mer uppriven än på länge ska tilläggas)
Kommentera

sargad:

Mycket sanning i det du skriver + horribla misstag i spelet utan puck.
Kommentera

Röda Tallen: Nej. En kille som inte har haft ett smack med elitserien att göra tidigare och bara jobbat med en liten sketen obetydlig lokalkonkurrent i nån obetydlig serie nånstans har absolut, ABSOLUT ingenting att göra på en sådan tjänst.
Kommentera

RocknRolf2: Nobody från igenstans var väl att ta i?
Kommentera

Men Challe åsido, det absolut största problemet i föreningen heter Stefan Lindqvist.

Aldrig har jag haft så rätt som när jag sa att det var en bonnlurk som inte har på elitserienivå att göra när killen rekryterades.

Timrås varumärke med speedigt och tufft spel är borta. Vi har släppt in en nobody från ingenstans med avgörande inflytande i vår förening. HUR I HELVETE GICK DET TILL?
Kommentera

Bragd-Birger: Tack Birger för ett riktigt bra inlägg !

16 skott 5 mål !?!?
Kommentera

Rooster23:Ja å 51 ihop med 91.

Lander är som jag tjatat om 50 ggr bäste Timrå center nu, och 2 klasser mer komplett än MPS.

Tänk om han fått samma förtroende ifjol.

Kommentera

250kg kärlek: Idag tyckte jag Challe matchade laget rätt från nersläpp, men sen blir jag helt gråhårig över hur han matchar laget i vissa situationer i matchen.

Ja, det är ju bra att Challe tar till alla knep han kan för att få en förbättring. Hittills har ju tyvärr inte sett smack av det på isen. Och det begär jag, att Timrå inte ska rasa ihop som rivbygge i 2-0-ledning mot länskonkurrenten hemma i en livsviktig match. Jag tycker inte det är för mycket begärt att kräva att man kan hålla ihop ställningarna bättre än idag. Laget har faktiskt inte visat ett endaste smack sen den här serien drog igång. Det begär jag, att laget ska visa att det håller! Vad som än händer så får vi ändå dras med laget, med möjligtvis nån förändring bland några få enskilda spelare, men Challe är inte självskriven på sin plats. Där kan man göra en drastisk förändring tämligen omgående.

Det handlar om förtroende. Har spelarna förtroende för Challe? Jag tror iaf inte att Challe är rätt man för dagens Timrå, som istället skulle behöva nån mer med lugn och kyla istället för en frustrerad och grinig coach. Jag tror bl a att just Challes grinighet och nyckfullhet kan begränsa utvecklingen bland Timrås alla talanger.
Kommentera

Det är bara att konstatera att vi är och kommer förmodlingen förbli ett bottenlag.
Vi vinner inte ens hemma. (Var väldigt knappt mot tälje)
Viserligen nästan en handfull hedersamma förlsuster på bortaplan, men det håller inte om man ska vara något annat en ett botten lag. Då måste man vinna. Se på Skellefteå tex som klarar av att vinna den "svåra" bortamatchen mot Rögle.

Spelarna räcker helt enkelt inte till.
Vi har verkligen inte elitseriens bästa måvaktspar, snarare det sämsta.
De flesta nyförvärven är praktfiaskon.

Kanske skulle vi behöva byta ut Challe.
Kommentera

Detta mina damer och herrar är svart på vitt varför vi sitter i den berömda skiten.

13 Corso, Daniel CE 5 matcher, 2 mål, 0 ass, total points 2
7 Hynning, Fredrik LW CE 7 matcher, 0 mål, 2 ass, total points 2
17 Anger, Niklas RW 7 matcher, 0 mål, 1 ass, total points 1
33 Karlsson, Mattias LD 7 matcher, 0 mål, 0 ass, total points 0

Jag har inte riktigt koll på målisarna men jag tror att dom håller ungefär Backlundklass.
Kommentera

RTS: Jag vill också se Corso med Anger. Sedan undrar jag hur svårt det kan vara att sätta Hynning med Pärssinen?
Kommentera

alla ni som säger att inte Åkerlund ska stå nästa match var det ni som hängde Lindbäck efter förra matchen också? Ingen av dom gör särskilt bra matcher men de måste ändå få känna att de har förtroende. Jag blir inte förvånad om Mange står i nästa och gör en kanonmatch. Fan det har ju bara vart 7 matcher. Många poäng kvar att spela om!
Kommentera

« · 1184760 · »