1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591421 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2010-11-04

« · 1301803 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
The great one: Var det inte slutsålt?
Kommentera

Jag är inte särskilt förvånad över detta ras. Jag har inte sett tendenser till förbättring de senaste 8-9-10 matcherna.
Känner mig knappt besviken längre. Rycker mest bara på axlarna efter de senaste förlusterna. Det är så här vi är. Vi är inte så mkt bättre. Vi är ingenting.

Slutspel känns mycket avlägset. Att se till att försöka undvika kvalserien känns realistiskt. Det borde ändå gå, tycker jag.

Tror det måste till rejäla förändringar i truppen för att det här ska vända uppåt i tabellen.

Jag blir förvånad om det blir över 4000 på lördag. TIK-publiken är inte känd för att bua. Men det känns som ett "bra" läge till det mot gnaget. Tyvärr.
Kommentera

RTS: Vi trodde kanske att Dahlberg skulle bjuda igen på en fösare från blå?
Kommentera

Ambroo: Det lustiga är att Canal+ tror att han är vår stjärna. Har de sett våra löner...?
Kommentera

Olle: Av dom 40 skotten var 38 fösskott från blålinjekanten.
Visst vi hade mkt puck, men vi kom ju aldrig in på mål.
Jag anser att modo stängde ute oss från skottsektorn totalt och tvinga oss till skott ala svartvadet gång efter gång ute från kanten.
Om det var Timrås oförmåga offensivt eller modos defensiv spelar ju mindre roll.

Men vi hotade dom aldrig förutom de första 7-8 minutrarna.
Kommentera

RTS: Det bästa med Kolan, chipset, toy, semlan... är ändå att han har mage att gnälla på alla andra under pausintervjuerna.

Det finns två spelare med dubbelhaka i elitserien och det är han och Vuotilainen, men där upphör också likheterna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ska je mig på en liten bedömning av TIK 2010-2011 efter dagens match.

Åkerlund 2
Pitkämäki 2
(Båda är som en hiss, kan hålla nollan ena dan och göra en rembrant nästa vilket inte håller i längden)
----------------------------------------------------------------------
Sebbe 3 (Klart bra men förväntat mig lite mer)
Granath 3 (Klart godkänd)
Sonntag 1 (Sönnsvall nu)
Jockela 1 (Flopp)
Halonen 2 (Med tvekan godkänd)
Skogs 2.5 (Okej)
Segkolan 1 (Neeeeej)
Styf 1 (Varva ner i Kovland)
--------------------------------------------------------------
Hynning 1 (Bort, bort, bort)
Hallin 2.5 (Jobbar iallafall)
Corso 2 (Okej framåt, katastrof bakåt)
Axie 2.5 (Jobbar alltid för laget)
Björne 1.5 (Fel omgivning)
Larsson 2.5 (Bättre än jag trodde)
Röymark 3 (Klart godkänd)
Pärssa 4 (Över förväntan, hög klass)
Hirso 1 (Fiasko)
Gabbe 2 (Med tvekan godkänd)
Lander 3.5 (Klasspelare)
Pikken 1.5 (hämmad av Hirso?)
Boyce 3 (Blivande stjärna)
-------------------------------------------------------
Tränarparet verkar djävligt mesiga!
Kommentera

The great one: Kvällens bästa inlägg. Tack! :-)
Kommentera

250kg kärlek: Kanske vi ska köra en Skellefteå, bort med alla som inte presterar.

Får stanna: Måste lämna:
Anton Lander Resten av laget
Martin Röymark
Anton Axelsson
Kommentera

250kg kärlek: Har du läst presentationen av spelarna i årets matchprogram?
Vem är det som har skrivit ihop dom raderna?
Tydligen så har vi en matchvinnare i laget i form av en målvakt, sedan så är läsningen om nr: 7 o 19 riktigt rolig, för att inte prata om nr 33. Undra vad som är fel med nr 44, jag ställer diagnosen Hedström syndrom och ordinerar 20ml C9H13NO3 inför varje match. Förstår inte riktigt vad som har hänt men en kedja är aldrig starkare än den svagste länken och det är Perras jobb att hitta den, och linkans jobb att byta ut den eller dom...

Adrenalin ökar prestationsförmågan kortsiktigt och gör det möjligt att fly eller slåss och utsöndras därför vid upplevda yttre hot. Det utsöndras även vid panikångest. Jag tror att det är publiken just nu som har mest C9H13NO3 pga panikångest, när börjar laget att känna det yttre hotet för något adrenalin tycks det inte finnas innanför dom röda tröjorna.

På lördag vill jag se vita tröjorna på hemmaplan och att man direkt från början satsar allt på ett kort, alle man frammåt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Taurus: Hirso är en enorm besvikelse. Jag har hela tiden trott att han ligger efter i träning. Men tydligen går han nu för fullt och anser själv att han är 100% fräsch. I så fall har jag haft på tok för höga förhoppningar om den killen.
Pikken blandar och ger. Han finns det ändå lite potential i. Han blev helt klart skärrad efter de böter han fick betala efter smällen han gav ut i första matchen. Det ser ut att hämma honom än.
Det var ju i mångt och mycket Pärssinen som höjde den femman och när han nu inte spelar lika aggresivt (vad det nu beror på) så ser man hur dåligt den femman fungerar. Bra drag av Perra att sära dom inför kvällens batalj.
Kommentera

RTS: Amen!
Kommentera

KniveN: Landers läge på vänster stolpe är symptomatiskt för en spelare med dåligt självförtroende. Istället för att trycka dit den direkt så vill han lägga till pucken först. Skillnaden mellan en matchvinnare och en machsumpare...även om det inte var hans fel idag.
Kommentera

Timrå Icon: Karsson var mindre dålig idag än vanligt, med totalt sett en riktig SOPA! som inte bidrar med ett skit.
Kommentera

RTS: Jag tycker att du har fel. På det sättet som modo "kontrollerar" matchen så tillåter dom 40 skott. Det är våran oförmåga i offensiv zon som avgör matchen, inte deras pissmål eller "bländande defensiv". En typisk modomatch. Synd att vi inte kan lära oss att spela olika mot olika motstånd. Vi kan helt enkelt inte dra nytta av ett bottenlags uppenbara brister. Därför är vi ett bottenlag just nu och lär så förbli ett tag.
Kommentera

mikenomad: Ja men jag tror det finns en förklaring där
Kommentera

Jag vill tillägna denna match vår ledstjärna och vän, Kim Hirschovits. Han symboliserar liksom hela grejen just nu...

För drygt 300.000 kr/mån så kan man få så mycket bättre. T ex en Sonnenberg och ytterligare en forward som bidrar mer än nummer 44.

Linkan, visa nu stake genom att omgående bryta kontraktet med denna nonchalanta och viljelösa herre, tack! Pikkarainen var en helt annan spelare ikväll utan denna snigel bredvid sig. Det är dock fortfarande slöseri med kvalitet att spela Pärssinen bredvid honom.

Tänkte även passa på att citera den annars så lugna och svala Bloggrin: "Hirschovits måste vara dum i huvudet!".

www.youtube.com/watch?v=-UMGpkr1SUQ

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Hirscho...glöm inte Hirscho! Jätteflopp so far...
Kommentera

Taurus: Hircho var jag possitiv till, men Pikken var jag väldigt tveksam till, även om han var riktigt bra idag.
Kommentera

250kg kärlek:

Hittade Linkan de så kallade toppfinnarna i fyllan på Silja Line eller nåt!! Dom har inte ens visat 20% av vad jag trodde dom skulle prestera. Fan dom e ju inte bättre än medelmåttor och då är vi tillbaka i fjolårets kapacitet

Redigerad kommentar

Kommentera

lungan: Jag menar inte att vi går kort om folk i många matcher (så långt). Denna match var dock en bra fingervisning om vad som komma skall allt oftare om vi fortsätter med 12 anfallare.

Säg att man under en säsong normalt saknar 1 anfallare/match. Redan då är vi alltså inte fyra kedjor utan kanske 3 centrar och 4 fw-par.
När 2st är borta rullar man alltså på 3 kedjor och vinner knappast mer än någon sådan match. Det känns som vi kommer ge bort många poäng denna säsong pga trötthet.

Jag köper iofs delvis det du säger kring sättet att spela. Är man få som idag måste man spela efter resurserna bättre, spela klokt och som ett lag. Man orkar inte "åka sönder" motståndet.
Kommentera

RTS: Ja Granath är en krigare! Lander också! Pikkarainen, Hynning, M Carlsson och i viss mån Corso borde vi kapa loss. Men Mattias Carlsson var rätt ok ikväll. Men dessa handledare....
Kommentera

RTS: TJ har rollen som ytterst ansvarig. Såna jobb är aldrig helt enkel och jag vill på inget sätt döma ut honom. Däremot är jag starkt kritisk till hans uttalande om att det inte fanns någon som helst anledning att ta hit honom då vi låg 3 eller 4 i tabellen. Så talar en människa som hellre vill spara pengar än se det uppenbara problem laget har haft sedan början av säsongen.

Det som är tråkigt i kråksången är att det måste gå så långt att vi blir förpassade till bottenträsket innan man agerar. Det tycker jag luktar lite okunskap. Vis av tidigare års problem att hålla matchtempo under en längre period så tycker jag att man borde ha lärt sig något av det. Men icke. Man gör sig hellre av med spelare än att fylla på truppen. Det är mycket märkligt.
Kommentera

Åkerblom i 6e: Lander missade 2 öppna idag. Samt att vi hade en i stolpen. Medflyt istället för motflyt så är vi med i en sån här match.
Kommentera

250kg kärlek: Hävdar fortfarande att man inte orkar.
Du har helt rätt om Hischo.

Men är jag fel ute om jag säger att Timrå aldrig kommer gå framåt med denna ledning?.

Jag tycker ändå grabbarna körd på ikväll.

Man måste göra något nu, In med Sonnie prio nr 1,
Sedan måste man statuera exempel med såna som Pikken o Hynning o Seg karsson x2.

Även om Lander bränner allt för många givna mål så visar han vilja.
Granath är tycker jag är riktig bra.

Har man ingen konkurrense om platserna så blir träningarna och inställningen därefter.

Jag kan inte se vilket lag vi skulle slå i nuläget.

Ska vi gissa under 4000 på lördag?
Kommentera

Matchen som helthet ett stort fall framåt motför tidigare insatser. M. Karlsson gör en av sina bättre insatser och nya formationen med Hynning-Lander-Pikkarainen föll ganska väl ut. Idag faller vi på att vi är för tunna och har bärande spelare som sviker igen, läs Hirso.

Jag vidhåller det jag varit inne på tidigare. Med Corso utanför isen så jobbar vi som ett lag igen. Vi kan inte betala 1mkr i månaden för en lam Corso, som inte verkar trivas som ytter, och en s k förstacenter. Vidare kan man lätt konstatera att vi har två rätt ojämna målvakter...

Jag har också noterat att vi har en framtida världsklassback i Fredrik Sonntag.

Nu vill jag inte se Månsson i TIK men jag kan tänka mig köpa en värvning av honom om man skickar Corso i motsatt riktning och plockar in Sonnenberg.
Kommentera

Först en känga till alla slöa tv-tittande (dreambox)icke supportrar. Det är våran hemmaplan men det är 2000 modofans som får äga Eon Arena ikväll, för att ni sitter hemma med chipspåsen och tror att ni stöttar laget från en j-vla tevesoffa.

Ikväll har vi inget flyt, tycker vi förtjänar ett ledningsmål, men i stället får "hästen" slå in en rembrandt av Juha. Där förlorar vi matchen. Sedan går vi ner oss som vanligt i 2:a perioden, men kommer som vanligt numera starkt tillbaka i 3:e, men det räcker ändå inte. Det är bara att konstatera att vi är i en rejäl svacka, men jag tror fortfarande på detta lag. Vi kan så mycket bättre, där Frölunda hemma samt Hv71 borta (1:a matchen) var fantastiska.
Lägg till att vi har tagit mycket poäng på bortaplan. Ifjol hade vi inget av detta någon gång, då var vi illa ute. I år känns vi mycket bättre.

Därför är jag inte så orolig, ännu.

Angående Sonnenbergs vara eller icke vara så är det bara att konstatera att "linkan" valde Pikkarainen före Sonnenberg. Linkan fick möjligheten att signa Hirschovits radarkompis från finland, och gjorde det. Rätt eller fel återstår att se.

Lander var bäst ikväll, tillsammans med Pikkarainen.
Kommentera

Åkerblom i 6e: sen kan man undra hur matchen sett ut om Lander gjort vad han skulle med sitt öppna mål i början.
Kommentera

250kg kärlek: Hirso spelar som om han har ont eller är bakfull
Kommentera

jokklas: Förutom idag, har vi större delen av matcherna haft 4 fulla femmor, även om en trupp at 15 forwards i sin trupp är förfarande 12 stycken som får spela de flesta matcher.

Jag står fast vid att vi spelar en hockey där Timrå som lag gör sig trötta istället för att göra motståndarna trötta.

Klart att truppen är tunn, men vi har haft istort sett alla friska, så jag köper till argument till viss del och håller med klart att Timrå behöver fler spelare men det krävs även ändringar i hur Timrå idag spelar.

Timrå har tagit en, jag säger en 3 poängare på hemmaplan i år.

Är det tacken till publiken som kommer och ser på matcherna och försöker bidra till ett plus resultat. Publiken gör sitt men laget gör det inte.

Timrå har nu förlorat 5 raka hemma matcher,
Kommentera

Problemet idag var att man lägger massa lösa dragskott utan att någon står framför mål och föröker styra. Dom kan väl för fan inte hoppas på retur när dom gång på gång lägger den rätt i magen på Dahlberg?
Kommentera

RTS: Dessutom lyckades Challe med sin tidiga time-out. Tvärtom mot vad han gjorde här
Kommentera

RTS: Jag blir bara än mer mörkrädd då vi förlorar en sån här match utan att igentligen visa några som helst känslor. Det saknas någon som kan tända laget vid såna här tillfällen eller vid matchmoment där matcher håller på glida oss ut händerna.
Detta har jag ansett sedan match 3 och idag märktes det något alldeles enormt. Förlorar man en match mot ärkerivalen m0d0 och inte visar mer känslor än såhär är något fundamentalt fel.
Det luktar kvalserien ända bort till Söråker och det måste man inse allvaret i och agera medan tid finns.

Oerhört skönt att det snart kommer ett brake. Även om rätt trovärdiga källor säger att Sonnie är avskriven så tror jag att han finns på plats i Timrå när serien drar igång igen efter det korta uppehållet.

En sista grej: jag vet inte om jag omedvetet retat upp mig på Hirso. Men såg ni alla enormt idiotiska pass han gjorde som gick direkt på motståndarens klubblad. Det måste ha varit 4-5 klockrena såna idag. Framåt var han ungefär lika trött som vanligt. Han verkar ha full fokus att tugga på sitt munskydd och hålla det innanför käften.
Kommentera

lungan: Helt rätt! Bra skrivet!
Kommentera

Olle: Är man objektiv så hade Timrå ett spelövertag först 7-8 minutrarna, sedan kontrollerade modo det hela ganska enkelt.
Hur många farligheter hade Timrå efter MoDo´s 1-0?
Att det blev 30-0 till Timrå i skott eller vad det blev har nog med andra saker än Timrås spelövertag.

Vi var ALDRIG nära, vi orkade inte.

Folk måste förstå att det inte går att spela på så här kort manskap.
Kommentera

Timrå Icon: Vill göra ett tillägg på mit förra inlägg, I och med att vi hela tiden tar pucken från egen Zon och precis när vi kommer över röd slänger ner pucken i kortsarjen i anfallszon, spelar vi ett spel, som lyckas med en enda sak att trötta ut oss själva vi åker och jagar puck alldelles för mycket och när vi väl får lägena så orkar vi inte.

Även Timrås burskydd som de senaste två matcherna äntligen börjar försvinna, kan jag garantera har berott på att man blivit för trött pga dumo and chase hockey.

Lira pucken inom laget och skapa anfalls hockey tillsammans, så kommer Timrå börja vinna igen.
Kommentera

Timrå Icon: Har vi inte redan gjort det ?
Kommentera

Nisse: Tar vi hit Månsson skjuter vi oss i foten med hela magasinet
Kommentera

lungan: Du skriver "Vi är det mest utvisade laget pga utvsinigar för att vi inte orkar åka skridskor." samtidigt som du inte tycker det behövs någon ny spelare. Har du inte tänkt på att orken tryter pga att man går kort om folk?

Jag skiter i om det är 1st Sonneberg eller 2st Hallins som ansluter till truppen bara det breddas på något sätt med spelare av ok ES klass.

Redigerad kommentar

Kommentera

lungan: Men hur skall man orka då?, fatta att klubben sumpat detta själv, visst, många kan man kräva mer utav, men snälla nån INGEN spelar ES med 12 forwards!! där ligger problemet!!

Har man endast fyra femmor så finns det fler problem än fullt lag.
Ingen konkurrense bla.

Varför tror du inte vi orkar åka skridskor?
Kommentera

En fråga till JIMMY HAMRIN. Du ställde en fråga till mig för ett tag sedan vad jag tyckte klubben skulle göra när det gäller spelartruppen och jag svarade glasklart. Nu till min fråga till Dig ? Vad tycker Du klubben skall göra i detta läge.
1 Avvakta och se om det blir bättre och spara pengar ?
2 Avvakta fram till jul och ta in "breddspelare" som normalt inte platsar i en 4:e line ?
3 ta hit Månsson ?
4. Inse allvaret och ta hit Sonnenberg.
Kommentera

Olle: Gabbe hade ju inte ett rätt själv heller
Kommentera

lungan: Helt rätt! Vi följer INTE principen "puck inom laget"! Dumpa puck är det vi gör...
Kommentera

RTS: Jag tycker bara att det är symptomatiskt. Modo får några rena skitmål och vi har allt spel. Ineffektivt så in i helvete. Och det här är inte en isolerad händelse. Det gabbe säger är skitsnack, ett fall framåt just nu är 3 pinnar, så jävla illa är det just nu.
Kommentera

bobrov: Hur kan du hoppa på Corso idag?, han har väl producerat iallafall, Har han för hög lön är det väl nån annan som bär ansvaret.
Säg vad du vill men Corso har gjort "tycker jag" mer än de flesta.

Skall någon bort borde väl Hynning med sina 150-200 papp och karlsson med sina 200 ligga bra till.

Corso är spets, precis som Timo och det behöver vi, men en Hynning som ser less ut samt en Karlsson som är sämste back, "undantag Sonntag som kostar nada" kan vi vara utan..

Ledningen bär ansvaret inte Corso.
Kommentera

73Sjöbba: Neeeeej!!! Förkorta lidandet!!!
Kommentera

De hände något när Robin Lindqvist försvann.

Boxplay blev katastrof, det är där vi viker ner oss och tappar matcherna. Har sett en kille i årets Timrå trupp som kastar sig framför puckarna och han gick till Frölunda.

Power play har varit under all kritik, varför börjar Timrå åka dubbelt så långsamt när man är en man mera? Drar man ner på tempot klart som F-N att man inte kommer lyckas dra fördel av att vara en man mera på isen.

Timrås spelsystem i år skulle handla om att behålla pucken inom laget. Nä jag tycker mer att vi bara dumpar ner pucken och jagar jagar och jagar. Ska man dumpa puck måsta man ta mig F-N vara först på pucken ner. Som det är nu ger vi i stort sett bort pucken till motståndarna när vi väl fått tag i pucken.

Dessa tre punkter är där Timrå falerar idag, och någon nya spelare kommer inte kunna hjälpa detta sjunkade skepp på rätt köl igen. Det handlar om att alla i laget måste kliva upp ordentligt och ta sitt ansvar.

Vi är det mest utvisade laget pga utvsinigar för att vi inte orkar åka skridskor.

Samtliga Timrå spelare måste gå tillbaka till sig själva och börja finna ödjukheten till sitt arbete och jobba stenhårt varje dag.

Luleå ligger där de ligger för att de kämpar varenda match så svetten sprutar.

Timrå är ett gäng primadonnor just nu Fy F-N, vilket dåligt spel man utför på isen just nu.
Kommentera

Timrå Icon: Nu går jag och kollar på reprisen.
Kommentera

mikenomad: Kapa av armen Mike! Bränn resterna och svälj askan. Gräv ned skiten under en tall :-). Nu skäms man....
Kommentera

Olle: Ikväll försökte man iallafall, man gav gärnet men laget man mötte hade bättre kunnande, man orkar inte, vilket Perrra underförstått nämde några ggr.

Det här har jag mfl tjatat om i månader o år och blivit utdömda gång efter gång med att ledning nog minsann vet bäst mm..
Det håller inte att spela ES med 12 forwards!!!.

Så här sa jag innan match idag: "Timrås chans till poäng avgörs om man får in 2 puckar första 10, annars orkar man aldrig"

Timrås ledning anser jag nu spelat ut alla sina kort, man är inte kompetent att sköta ett ES lag.
Allt faller på sin en rimlighet.
Linkan är det största skämt till sportchef jag överhuvudtaget hört talas om.
Tj har gjort mkt bra för klubben förr, man hans tid är defenitivt förbi.
Men han har lyckats kontraktera en ledning som gör honom orubblig så sitter han nog kvar.

Det har blivit så illa att vissa personer står högre/över klubben Timrå Ik.
Man sätter sig själv över föreningen.

Om nån nu nämner ordet "Pengabrist" vet jag inte vad jag gör.

Idag är det inte lagets fel, dom gjord det man kan begära.

Linkan som inte alls ser ut för att brinna för sitt jobb, bör gå nu.
Sämste sportchef genom tiderna?

Fanns många som förtjänar beröm idag.
Kommentera

« · 1301803 · »