1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo back-to-back

« · 2121559 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
SMÅLAND: Matchens Lönnå går till Lodin! 🥳
Låst ämne

Lite småsjukt att det inte blev en klar 6-1-seger. Timrå lyckades hitta sätt att undvika mål, i kombo med en riktigt bra Peters.
Men riktigt nöjd med inställning och arbetsinsats. Lodin grym. Svensson härförare.

Förstakedjan trampar lite vatten. Bra läge för övriga att kliva fram. Gillade att Bojan/Gretzky fick mycket speltid idag. Det förtjänade dom efter hur dom genomfört dessa två derbyn. Svårt att inte älska Lindholm när han bara kommer in och tokkör också. Attityd!

Nu bygger vi vidare på det här. Hockey är, ändå, en underbar sport!
Låst ämne

Charlie2: Ja han krigade hårt ikväll och fick utdelning 👍
Låst ämne

Olle: Håller med, vi saknar en riktigt bra pp-back. Hoppas att Nubben hittar nått.
Låst ämne

roger_sundsvall: Peeters har varit mycket bra i båda matcherna men jag tycker också att vi varit väldigt ineffektiva med tanke på de chanser vi har haft.
Låst ämne

Modo 37 skott Timrå 85 skott Modo 3 mål Timrå 4 mål nåt som inte stämmer måste va lösa skott..på dessa 2 matcher
Låst ämne

Nisse1: Ja man har ju tjatat lite om det när det har önskats defensiva backar först och främst av vissa härinne. En högerskjutande spetsback tack! 😋 Kanske till och med en som man kan sätta ihop med Svensson och förpassa ner Westerlund ihop med Carlsson i ett 3:e backpar. Ragnarsson får jag magsår över när han är på isen..
Låst ämne

TIK-Lund: Han är ju en tomte och kallar de sina såklart för nissarna eller de rödklädda.
Låst ämne

Skön seger var närmare 7-1 än 3-2 plus att Freddan gav Ragnarsson lite speltid. Vänta bara på Nubbs stjärnback då är det lugnt mot SHL
Låst ämne

Olle: Fick psykbryt varje gång man hörde Svenssons namn, karln var ju överallt kändes som. Riktigt bra var han.
Låst ämne

jå1: Kom igen! Han började titta på hockey förra säsongen och har gjort ett inlägg här! Ha lite överseende!
Låst ämne

Ska än behöv ha abstinens nu till näst månda då dä ä match igen!!!🥺
Ja bli int klok på dätta spelschema!!
Hur fan tänk dom i Fjollträsk! 🤔😡
Låst ämne

KB: berätta det för expressen.se också för idag när Timrå vann så missade de tydligen att skriva om matchen 😉
Låst ämne

KB: Hur ser du på honom jämfört med Belov hos er förra säsongen?
Låst ämne

JanneH: Fast Malmoe spelade också och så länge galenhöken är dominant på XP överskuggar det allt
Låst ämne

mikenomad: Amen! Helt sjukt faktiskt.
Låst ämne

Sputnik: Verkligen. Vi ska inte ens vara i egen zon i år. Det tar vi nästa år om vi spelar i SHL. Allt fokus på att göra mer mål i år.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Jag är förvånad över att ingen kommenterat SebOs Late hit + Blind side + boarding. Den var riktigt ful och onödig.

I övrigt brukar det väll generellt tillåtas mer i derbyn? Vilket alltid gynnar det mindre skickliga laget.

Tycker inte att Lodin filmar när Dahlrot tacklar honom. Dahlrots underarm och handske träffar honom i huvudet, hade det varit NFL hade han behövt genomgå en kortare hjärnskakningskontroll innan han fått kliva på plan och spela igen.
Låst ämne

Spock: HV är riktigt urusla.

Tror ni vi får se Diddan, Kinnvall och Wedin i Timråtröjan igen?
Låst ämne

TimraStockholm: En kan hoppas!
Låst ämne

TimraStockholm: Kan bli bra om Freddan sätter Diddan och Haddan i första backpar och så Laddan som förste center på det
Låst ämne

mikenomad: ja men ha vi torskat hade de nog klämt in en artikel
Låst ämne

Spock: Belov hade säkert några grymma matcher som jag glömt bort nu, men annars kändes han lite mer anonym på nåt sätt. Båda stabila, tunga pjäser men Svensson jobbar som mer aktivt och smart i jämförelse skulle jag säga. Baserat enbart på dessa matcher.

Belov var dock grym på sjyssta open ice proppar.

Svårt att jämföra när en spelare är färsk i minnet medans den andra känns som evigheter sen.
Låst ämne

KB:

"Svårt att jämföra när en spelare är färsk i minnet medans den andra känns som evigheter sen."

Jag förstår vad du menar.

Minns bara att Belov var väldigt uppskattad i er bok förra säsongen. Men man glömmer fort vem som skriver vad.

Själv blev det en ögonöppnare när Svensson med flit styr upp puckar i skyddsnätet bakom mål för att få till avblåsningar. Det har jag inte sett någon hålla på med förut.
Låst ämne

Jo men vi är i en svacka. Igår saknades inställningen från 90procent av laget men vi vinner skotten överlägset och Peters står på huvet.
Idag ville grabbarna iallafall vinna och vi kämpade ner dem fullständigt.
Peters står på huvet igen och trots att vi inte har skärpan eller turen så vinner vi enkelt.

Ja vi är i en svacka. Hoppas det vänder snart men jag är lite orolig för nästkommande matcher. Sen får vi räkna med svackor och det var väl otur att den kom nu.

Av vad jag sett av Modo hittills denna säsong, så gör de sina två kanske bästa matcher mot Timrå.

Med detta sagt så kan man ju se vilken klasskillnad det är mellan lagen.

Om vi skulle befinna oss i normaltillstånd så skulle Modo varit en lätt match.
Låst ämne

Spock: Jag tyckte om Belov förra säsongen. Stabil som sagt. Många hade efterfrågat en större defensiv pjäs bland våra mindre backar och han var perfekt i det avseendet. Sen kom han dessutom in när vi hade lite av en skadekris.
Låst ämne

kulltorp: Väldigt svårt att bedömma skillnaden mellan lagen då Modo inte hade ordinarie lag på planen dock.
Låst ämne

jå1: Tycker inte det spelar ngn roll vilket lag de hade på papperet. Oavsett så gör de sina kanske två bästa matcher för säsongen.
Låst ämne

kulltorp: håller med om att Modo spelade bra utifrån förutsättningarna men dom släpper också till +80 skott på två matcher. Lite flax men en hel del ineffektivitet från vår sida också, många alibiskott. Jag är ju sällan (aldrig) nöjd och jag tycker nog att Timrås prestation över dom här två matcherna är sammantaget underkänt. Utifrån hur spelet såg ut så ska det här vara 6 givna poäng av ett lag som har målet att gå upp i SHL. Sen, för protokollet, domarprestationen ikväll måste ha varit den sämsta på hela året. Misstaget domarparet gör på Reinhardts tripping är under all kritik och ovärdigt den här nivån.
Låst ämne

Känns redan nu att en vecka till nästa match blir segt
Låst ämne

Olle: va i h-e, är Olle tebaks?

Välkommen!
Låst ämne

kulltorp: Håller med. Precis som vi gjorde en grym första mot Löven senast. Känns som vi tappade energi efter den matchen. Vi har nog bästa 1:a femman i serien, vi har förhoppningsvis slutspelsrävar i Liljewall, Svensson och Blomqvist. Nyckeln tror jag är att få självförtroende hos Olofsson så han kan bära en producerande femma i slutspelet. Skador lär även komma så minst en back och en forward som kan färga in i en 2/3:dje femma är nödvändig innan värvningstopp. Detta trots att Walterholm är en sådan spelare fast coacherna inte insett detta.
Låst ämne

erathoo: Tack men jag har varit här ett tag, det var bara först nu jag lyckades låsa upp mitt gamla nick 🙂
Låst ämne

Olle: jo , jag har nog förstått det, men tyckte det var värt att "return of" det gamla nicket skulke uppmärksammas lite extra...👍😀
Låst ämne

Olle: Antar att vi kommer se mindre av hockeyoraklet nu då? 😉
Låst ämne

kulltorp: Har inte sett alla deras matcher så kan inte säga något om den saken. Det jag ville ha sagt är att det lär inte skilja så här mycket mellan lagen när Modo mönstrar ordinarie uppställning.
Låst ämne

erathoo: Bugar och bockar. Och jag räknar med att även fortsättningsvis hållas till ansvar för mina sura sågningar 😜
Låst ämne

Blir späckad marknad vad det verkar i europa..
Risken finns väl att fler lag i HA kommer låna på så det ryker om möjlighet finns. Sjukt tråkig säsong i så fall.
Låst ämne

mikenomad: ja den sura jäveln har nog sågat sin sista back på det här forumet, det har jag på känn!
Låst ämne

Sputnik: finns det inte en begränsning för hur många lån ett lag får ha? Är inte de lån som redan kommit och passerat redan förverkade?
Låst ämne

Olle: Ssk lär gå bananas!
Låst ämne

jå1: Glöm inte Röven!
Låst ämne

Olle:

Fast reglerna gällde ju bara korttidslån som kunde lämna i november/december.

Så får man spelarna för hela säsongen så finns ingen restriktion, det är ju en värvning som vilken som helst då.

Så enligt regelverket finns inget som hindrar att man lånar in en två hela femmor från ett ahl lag för resten av säsongen.
Låst ämne

Sputnik: Känslan är att HA blir lite av en soptunna. Istället för unga lovande svenska spelare så blir det en avskrädesliga till AHL!
Låst ämne

Olle: Ja, fast man kanske som domare inte är bekväm att ta utvisningar mot Timrås motståndare då man vet att de faller väldigt lätt.
Föga förvånande är Lodin anmäld till disciplinnämnden för filmning.
Låst ämne

J F K: var skulle den filmningen ha inträffat? Och vem har anmält?
Låst ämne

J F K: Man får alltså inte bli nertacklad i ishockey längre. Snyggt.
Låst ämne

J F K: Snacka om dåliga förlorare!
Låst ämne

J F K: löjlig kommentar för övrigt, ni kom undan med hur många utvisningar som helst under dom här matcherna, inklusive höga klubbor som är omöjliga att snacka bort. Ni har dessutom statistiken emot er då ni är ett av dom grisigare lagen i ligan så lägg ner det där.
Låst ämne

Olle: Helt otroligt. Anmäld för filmning. Måste vara jobbigt att vara modoit just nu.
Låst ämne

« · 2121559 · »