1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591688 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08

« · 2386474 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
The great one: dom ser så in åt helvete nonchalanta ut i spelet. Halvfart. Typ..ta den pucken du. Jaga på den pucken du..Ta tacklingen du jag åker och vilar. Fy fan vilket jävla skitlag man swischade pengar till...
Låst ämne

Nisse1: 0-2 är ingen fara så länge vi spelar bra.
Låst ämne

Örebro spelar verkligen USELT men vi är ändå sämre.

Ante lovade att vi ska ta vara på perioden, undra när vi tänkt börja med det?
Låst ämne

0-2
härligt grabbar
💩
NOLL anfallsspel
NOLL backspel
Låst ämne

7043: Å HERRE GUUUUD!
Låst ämne

The great one: Vi är totalt klappkassa. Vi har noll av eget spel. Det är helt ofattbart. Örebro behöver inte göra någonting för att vinna den här matchen.
Låst ämne

MEN ASSÅ SKÄMS FÖRHELVETS
Låst ämne

Snart måste ju publiken börja bua eller något för att väcka laget. Heja på verkar inte hjälpa.
Låst ämne

The great one: Vi är inne i en process, glöm inte bort det allihopa. Snart är vi där, snart kommer laget ha nått sitt mål att träffa skotten på mål!
Låst ämne

The great one: Nått är allvarligt fel. Tror mycket i sitter tränarstaben. Överlägset sämst i ligan. Syns på isen.
Låst ämne

Sune: jap, jag är inte ett dugg orolig
Låst ämne

Dags för mental tränaren så laget får en tydlig verklighetsuppfattning är på sin plats!

Övermod och övertro i allt man gör.
Låst ämne

7 skott på mål och halva matchen lirad. I match efter match ser det likadant ut. Jag fattar noll.
Låst ämne

Lundin ostörd avslut från 3,3 meter: 1 meter höger om mål!

Hahahahaha
Låst ämne

Märks att grabbarna är revanschsugna. Ser mycket bättre ut än sist.
Låst ämne

Svensson är en nivå upp på övriga utespelare.
Trycker upp motståndare i plan och tar sedan puck.
Övriga utespelare är bpde långsamma och mjuka.
Ser inte ut att ge det som behövs för att vinna alternativt är inte bättre..hmm.!?
Låst ämne

Motståndarna åker fan åttor runt och igenom vårt försvar.

Svensson och Ante är trygga.

Vad är det jag inte begriper???
Låst ämne

FH - avdammad: Vi förlorar 99% av duellerna. Bedrövligt att se
Låst ämne

Känns som om 95% av alla uppspel misslyckas. Det blir en skarvning som motståndarna sedan tar hand om. Kanske dags att köra någon variant där?
Låst ämne

9386: Gode Gud som är i himmelen. Om du finns så snälla fixa ett PP och gör så att Timra vinner den här matchen. Det för inget även om det inte är rättvist. Amen.
Låst ämne

Ta i, visa hjärta Snälla! Vinna , Tävla, kör!

Våga bli skadade snälla! Med detta dekis spel blir det skit!
Låst ämne

Labban: Välkommen till: Game of Sätta Spelet säsong 10. Suspensen i årets upplaga är enorm. Spelet sitter fortfarande inte, trots att den onde Fredrik Andersson störtats från tronen efter att ha blivit utsjasad av byfolket, paraderad längs stadens gator i bojor, medan folket skanderar SKAM!
De vise männen har nu till denna säsong gjort saker helt annorlunda, och näst i tur på tronen är en man som, till allas förvåning, aldrig satt på en tron i sitt liv. En otrolig twist. Som den förre konungens sympatiske rådgivare har nu Herr Karlsson så mycket som charmat sig till en plats på den högsta posten, och med sin virila stämma som sätter skräck i sitt manskap har han utmärkt sig som den frälsare staden behöver. Hans styrka som ledare ligger i hans oöverträffade förmåga att prata igenom saker. I denna säsong ska nya hinder överkommas, ska Timrå kunna undvika kval? Nya frågor ska besvaras, när ska spelet sitta? Och vilket spel är det egentligen som den nye konungen ämnar sätta? Som i tidigare säsonger ligger spänningen återigen i att, med ingen historik att blicka till då Herr Karlsson likt sina föregångare är ny på sin post, vad är det för genialiskt grundspel som den nye regenten sitter och trycker på?
Tittarna kan förvänta sig en säsong som kan sluta hur som helst, allt i det negativa kvalet kan hända. Man sitter återigen som på nålar att se vem som får förtroendet till vårens kvalspel, Molinder? Marklund? Konungens återkomst då Andersson konstant lurar i skuggorna. Bara en sak är säker: den nye konungen måste vara ny på jobbet.
Låst ämne

The great one: Ja det är helt obegripligt
Låst ämne

Sputnik: Jag älskar Lander men han ser ju obeskrivligt seg ut på skridskorna. Blir omåkt fast han är 2 m före. Vad är det som hänt??
Låst ämne

Ante nöjd alltså…

Hur är det möjligt ens?
Låst ämne

Labban: Ja, det är helt klart så. Det finns inget lättare i ett omklädningsrum än att coacha bort kreativitet och utan kreativitet och rätt nivå av risktagande blir det inga mål.
Låst ämne

Ante nöjd.

Då är det alltså jag som inte begriper.

Känns lugnt. Not.
Låst ämne

vonDöbeln: Vi ska ta vara på andra perioden sa Ante. Va bra. Då gör vi minst ett mål.
Låst ämne

Fan vad blodet kokar på en när även Ante fyller på Svenssons intervju med att det ser bra ut..

Nej, det ser inte bra ut.
Låst ämne

Rico01: Det är väl sånt man säger i det märkliga som kallas idrottspsykologi. Men inte SKA säga när det är så uppenbart illa.
Låst ämne

Ante är alltså nöjd och vi ska fortsätta som vi gör, OK.
Låst ämne

bar mofftak: Ja precis. Vi var några som snackade om det förra matchen att anfallarna verkar rädda för att gå offensivt, det är som att de inte tror på möjligheterna och hellre väntar på att försöka hjälpa till vid en spelvändning och glider vid blå istället. Kan mottot "sätta försvarsspelet" dragits för långt?
Låst ämne

Felet är iaf inte att man inte tror på sig själv…

Halloran med piruett-passningar

E Andersson med bakomryggen-pass

Båda värdelösa så vi tappar pucken…

Det vittnar om en bra tro på sin egna förmåga men kanske lite bristande ödmjukhet…

Klubb pillandet fortsätter.

Som ni redan nämnt här… Diddes utvisning…
Billig kanske… men spela kropp så är det ingenting…

Jobba hårdare alltså.

Sedan Stenkvist…

Wow…

Fixar alltså inte att ta med sig pucken i låg fart…

Tar där efter på sig en 2a där man kan diskutera om det verkligen behövdes…

Desto mer frustration…

Jaget före laget…

Edit* första bytet Didde går in i sargduel med klubban först.

Ok det har man inte pratat om alltså…
Låst ämne

Sputnik: Ja, iaf för att skicka en signal till laget om något.
Låst ämne

NU ÄR DET FAN DAGS ATT SPELA EN ÅTMINSTONE GODKÄND JÄVLA PERIODJÄVEL.
Låst ämne

Synct: Därför skall Walli upp i nån av de första 2 kedjorna. Namn på ryggen skall inte spela roll. Speltid efter prestation lyder i alla andra föreningar, borde funka i Timrå med?
Låst ämne

Förväntar mig 1 fw och 1 back inom max några veckor. Efter skeppning av Oliver är det kort om folk både bland forwards och backar. Finns ingen tid att vänta på. Måste hända i närtid. Annars är vi samma sits som i fjol.
Låst ämne

Jag kan inte släppa det. Att Svensson säger att de gjort en bra period gör mig vansinnig! Hur f-n ska det bli bättre om inte ens spelarna inte ens märker hur jävla dåligt det ser ut??? Aaaaaaaaarghhhh!!!
Låst ämne

Att Svensson är nöjd är inställningen som laget har att de är på en resa och att allt tar tid. Kan man snälla sluta tänka så? Vem har kommit på den totalt värdelösa briljanta idén att saker tar tid och vi tar steg.

Har hela föreningen missat att säsongen är igång och allt ska sitta NU!
Låst ämne

JonteD: Det här defensivt fokuserade anfallsspelet gör att han förtjänar en ordentlig sågning. Vi passar runt tills vi blir trötta och då får vi en snabb omställning mot oss med trötta spelare på isen. När vi väl får kontroll över pucken i egen zon så är alla så trötta att ingen orkar kontra.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Sveriges kanske bästa hemmapublik och spelarna verkar helt sakna glöd. Obegripligt 😲
Låst ämne

Något måste ändras. Man måste väcka laget, om det så är nödvändigt att Freddans tombola åker fram så tar jag det alla dagar i veckan jämfört med detta alibispel vi uppvisar.

Besviken på alla i laget förutom Walli och JJ
Låst ämne

JonteD: Sympatisk, duktig, vältalig, bra musiksmak. Allt som behövs. Eftersom jag VILL såga Ante blir jag svårt avis på ÖIK.
Låst ämne

Sedan kan vi gå på kropp och sluta använda klubban, utvisningarna vi tar är för att vi inte har koll på klubban gå in med fysik, som Örebro då blir det inga utvisningar.
Låst ämne

Det är säkert mitt fel. Om jag slutar kolla så kanske det blir bättre. Vi säger så. Jag följer matchen på ST istället.
Låst ämne

Sedan kan vi gå på kropp och sluta använda klubban, utvisningarna vi tar är för att vi inte har koll på klubban gå in med fysik, som Örebro då blir det inga utvisningar.
Låst ämne

Smokey: Vi åker på halvfart jag blir fan förbannad. Som natt och dag när man kollar på andra matcher där spelarna kör 110%. Det ska fan vara ett krig därute i 60 min!
Låst ämne

Alltså, kan Kapanen och Torines passivt bara titta på detta moras. Snacka om juniorer, damlag och sociala insatser. Men utan ett fungerande a-lag faller allt platt. Oliver Johansson måste ju i detta läge vara given på 2 kedjor. Då skeppas han till Björklöven.
Låst ämne

Kan Lundin bara bänka sig själv!
Låst ämne

Vilken jävla period. Vi möter ett motstånd som öppnar på typ 20% av Skellets kapacitet, men då lyckas vi göra en av dom menlösaste och slarvigaste perioderna den här säsongen.
Man klarar ju inte av att ta emot en passning, eller spela sig ur egen zon ens när motståndarna inte checkar.

Det måste släppa nu. Lite jävla glöd i grejerna. Det går ju så otroligt långsamt allting, och det duttas och petas.

Kom igen, för fan. Brinn!
Låst ämne

« · 2386474 · »